Alegere motorizare benzina sau turbo diesel
#1
Scris 03 martie 2008 - 02:42
Sa presupunem ca vreti sa va luati intr-un viitor oarecare masina noua(sau SH) intr-un buget de 25-28.000 euro si nu stiti ce sa alegeti intre benzina si turbo diesel.
In conditiile urmatoare:
Media km pe an : cca. 25.000 km
Costuri la pompa : motorina a ajuns la pret peste benzina de 95
Consumuri : sa zicem ca plecam de la o medie generala de 8% pentru un turbo-diesel vs benzina ???
Intretinerea la revizii : turbo dieselul este mai scump decat benzina
Pretul de nou: undeva la peste 1500 euro + pentru turbo diesel
Puterile in balanta : min.170 cai turbo diesel - maxim 240-260 cai benzina
discutie libera fara a se transforma intr-un topic diesel vs benzina
#2
Scris 03 martie 2008 - 02:57
8% mediu la benzina ptr puteri intre 170-240cp? cam greu
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#3
Scris 03 martie 2008 - 05:45
8% mediu la benzina ptr puteri intre 170-240cp? cam greu
nu, nu am spus asta.
am spus plecand de la un 8% mediu pentru turbo diesel vs benzina??? adica mediu la o benzina de 240-260 cai?
#4
Scris 03 martie 2008 - 06:13
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#5
Scris 03 martie 2008 - 08:09
Apoi, e prea generala chestiunea aceasta (stiu ca nu asta ai fi vrut sa auzi/vezi), e destul de greu de ales asa generic discutand, niste exemple concrete ar fi de f mare ajutor.
Sa nu mai vorbesc de faptul ca nu e chiar fair sa compari un turbo diesel cu un benzinar aspirat, acum depinde si de cilindreea in discutie pt fiecare (ex.: adica un 2L pt turbodiesel si un 2,7 - 3,0L pt benzinar).
Depinde f mult si de clasa masinii vizate si de folosinta preponderenta a acesteia.
Acum, poate ca dupa atatea diesel-e vreau sa ma razvratesc, dar daca masina (modelul) mi-ar place f mult, sa mai fie si rwd, un motor interesant (ex.: un V6), ar fi foarte posibil sa aleg benzinarul.
Consumul la benzinar va fi oricum sensibil mai mare decat la turbodiesel.
P.S.: voi vota dupa ce avem mai multe detalii.
#6
Scris 03 martie 2008 - 08:21
Numai bine.
Adevărata personalitate a unui individ este redată de felul în care tratează o persoană ce nu-i poate oferi nimic în schimb...
#7
Scris 03 martie 2008 - 10:30
Depinde f mult si de clasa masinii vizate si de folosinta preponderenta a acesteia.
P.S.: voi vota dupa ce avem mai multe detalii.
Are dreptate...depinde foarte mult de utilizare...daca ar fi sa vorbim de o familie care sa cuprinda si copii la 25000 km/an eu zic ca ar renta un diesel de clasa medie (la 25 de mii de euro am putea discuta de o Honda Accord, sau chiar o Mazda 6)
Daca vorbim de un tanar fara obligatii atunci votez pentru o compacta pe benzina foarte nervoasa.
Mai astept si eu alte observatii pana sa imi acord un vot final.
The power of dreams...now I know what Soichiro meant...
#8
Scris 04 martie 2008 - 12:04
Vorbim de turbo diesel si benzina aspirat si/sau turbo.
@Aer Curat - salutari
Aceasta postare a fost editata de Alllexandru: 04 martie 2008 - 12:04
#9
Scris 04 martie 2008 - 12:13
Banui ca bugetul mentionat de tine este ddp.
Sa reiau si recomandarea facut lui Ska, G5 GT Sport 1,4 TSI sau daca nu te deranjeaza consumul G5 GTI.
O alta alegere care mie mi-ar face placere ar fi Honda Accord 2.4 Type S, INSA cutie manuala.
Alta optiune (numai ca ar putea intra in buget, doar daca este suma cip) ar fi (stiu ca vor urma dezaprobarile) Alfa 159 2,4 MJet 200 CP.
#10
Scris 04 martie 2008 - 08:13
- In primul rind trebuie sa-ti placa masina, motorul dupa...
- La 25.000 km/an poate conteaza si confortul, nu ?
- Parerea mea pe privat ( ca ies iar discutii....)
#11
Scris 04 martie 2008 - 11:17
De ce crezi ca nu am mentionat nici un model Subaru?
Ii asteptam pe cei mai indreptatiti sa propuna.
#12
Scris 04 martie 2008 - 12:20
#13
Scris 04 martie 2008 - 01:20
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#14
Scris 04 martie 2008 - 01:37
Ca o a doua masina in familie, merge perfect o benzinara nervoasa, insa pt o masina de calarit toata ziua obligatoriu diesel.
Cat priveste cifra de 8, pt consumul mediu al unei benzinare de pana la 200 CP, come-on, astea sunt visuri umede; zi mai bine 12-15% ciua e mai realist. Plus ca benzinarul te imbie la turatii si condus sportiv.
Concluzia: pt o masina pe care stai toata ziua obligatoriu diesel, daca insa masina este deja a 2-a, merge la fix o benzinara. Aleg diesel-ul pt rentabilitate si benzina pt senzatii, fun si sunet.
#15
Scris 04 martie 2008 - 02:44
dieselul se si devalorizeaza mai putin.....
#16
Scris 04 martie 2008 - 04:02
Ah, si as continua pe medie... confortul e net superior unei compacte.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#17
Scris 04 martie 2008 - 04:10
Eu personal nu ma uit la consum si nici nu privesc masina ca pe o afacere. Daca in viata asta nu-mi satisfac placerile, cind sa o fac ?
#18
Scris 04 martie 2008 - 06:51
Cat priveste cifra de 8, pt consumul mediu al unei benzinare de pana la 200 CP, come-on, astea sunt visuri umede; zi mai bine 12-15% ciua e mai realist. Plus ca benzinarul te imbie la turatii si condus sportiv.
nu ai fost atent si ma repet ..plecam de la un 8 mediu la DIESEL si intrebam unde ajungem ca medie cu benzinara..probabil undeva la 13
O masina diesel cu consum mediu 8% este una medie, alternativa ei benzinara va avea un consum mediu ~12%. Dupa 2 ani diferenta de pret si intretinere se anuleaza. Daca o iei sa o tii peste 3 ani, atunci diesel. daca o tii mai putin, ia benzina.
corect, acelasi calcul l-am facut si eu si undeva dupa 2 ani dieselul castiga.
@Relul - ai mare dreptate trebuie sa t ebucuri de munca ta
In mod clar fata de ce am acum va trebui sa urc o clasa altfel dau un hatch pe altul nu am facut nimic.
#19
Scris 04 martie 2008 - 08:17
altfel benzina turbo. putine masini au motoare aspirate decente, comparativ cu primele optiuni.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#20
Scris 04 martie 2008 - 08:31
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#21
Scris 05 martie 2008 - 12:38
Clasa compacta -> benzina
Clasa medie (implicit mai grea) -> diesel
#22
Scris 05 martie 2008 - 01:02
daca rezisti sa nu calci mai tare benzina decat dieselul, maxim 11%. Desigur, atunci cand nu vorbim de dci-urile producatoare de motorina.
Altceva : in ce sens o medie este mai confortabila decat o compacta ?
Aceasta postare a fost editata de cornel001: 05 martie 2008 - 01:06
#23
Scris 05 martie 2008 - 01:49
De acord cu consumul mediu, eu am 11L consum mediu de cand am luat-o, cu 6000km la bord din care cam 4000 in bucuresti.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#24
Scris 05 martie 2008 - 02:35
#25
Scris 05 martie 2008 - 04:31
sau
o benzinara nervoasa daca n-ai nevoie de spatiu, nu prea te intereseaza asa mult comfortul si iti place sa mergi sportiv, des, Mazda 3 MPS, GTi, OPC etc..
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi