Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Alegere motorizare benzina sau turbo diesel


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

Poll: Alegere motorizare benzina sau turbo diesel (29 membri au votat)

Turbo diesel sau benzina(turbo sau aspirat)

  1. Turbo diesel (13 voturi [44.83%])

    Procentaj din vot: 44.83%

  2. Benzina (16 voturi [55.17%])

    Procentaj din vot: 55.17%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1 Alllexandru

    Membru senior

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPip
  • 792 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Marca:.....
  • Model:.....
  • Motorizare:....

Scris 03 martie 2008 - 02:42

Hai sa va dau un subiect de dezbatere.

Sa presupunem ca vreti sa va luati intr-un viitor oarecare masina noua(sau SH) intr-un buget de 25-28.000 euro si nu stiti ce sa alegeti intre benzina si turbo diesel.

In conditiile urmatoare:

Media km pe an : cca. 25.000 km

Costuri la pompa : motorina a ajuns la pret peste benzina de 95

Consumuri : sa zicem ca plecam de la o medie generala de 8% pentru un turbo-diesel vs benzina ???

Intretinerea la revizii : turbo dieselul este mai scump decat benzina

Pretul de nou: undeva la peste 1500 euro + pentru turbo diesel

Puterile in balanta : min.170 cai turbo diesel - maxim 240-260 cai benzina



discutie libera fara a se transforma intr-un topic diesel vs benzina
  • 0

#2 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 03 martie 2008 - 02:57

la 25k km pe an deja incepe sa renteze un diesel.
8% mediu la benzina ptr puteri intre 170-240cp? cam greu :rolleyes:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#3 Alllexandru

    Membru senior

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPip
  • 792 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Marca:.....
  • Model:.....
  • Motorizare:....

Scris 03 martie 2008 - 05:45

8% mediu la benzina ptr puteri intre 170-240cp? cam greu :rolleyes:


nu, nu am spus asta.
am spus plecand de la un 8% mediu pentru turbo diesel vs benzina??? adica mediu la o benzina de 240-260 cai?
  • 0

#4 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 03 martie 2008 - 06:13

Depinde si din ce clasa vrei sa fie. Daca e compacta merge o benzinara Hot Hatch. Daca e medie, mai bine un diesel de minim 170cp.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#5 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 03 martie 2008 - 08:09

Intai sa salut revenirea.

Apoi, e prea generala chestiunea aceasta (stiu ca nu asta ai fi vrut sa auzi/vezi), e destul de greu de ales asa generic discutand, niste exemple concrete ar fi de f mare ajutor.
Sa nu mai vorbesc de faptul ca nu e chiar fair sa compari un turbo diesel cu un benzinar aspirat, acum depinde si de cilindreea in discutie pt fiecare (ex.: adica un 2L pt turbodiesel si un 2,7 - 3,0L pt benzinar).
Depinde f mult si de clasa masinii vizate si de folosinta preponderenta a acesteia.
Acum, poate ca dupa atatea diesel-e vreau sa ma razvratesc, dar daca masina (modelul) mi-ar place f mult, sa mai fie si rwd, un motor interesant (ex.: un V6), ar fi foarte posibil sa aleg benzinarul.
Consumul la benzinar va fi oricum sensibil mai mare decat la turbodiesel.

P.S.: voi vota dupa ce avem mai multe detalii.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#6 WNS

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 Mesaje:
Inregistrat: 08-aprilie 07
  • Location:Craiova
  • Marca:Audi
  • Model:A4 B7 Multitronic
  • Motorizare:2.0TDI DPF

Scris 03 martie 2008 - 08:21

Alegerea mea ar fi un turbodiesel neaparat cu o cutie automata. Deci am votat in consecinta.
Numai bine.
  • 0
Poţi folosi orice limbaj dorești, niciodată nu poți spune altceva ... decât ceea ce eşti.
Adevărata personalitate a unui individ este redată de felul în care tratează o persoană ce nu-i poate oferi nimic în schimb...

#7 matrix100008

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 Mesaje:
Inregistrat: 09-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda
  • Model:Accord
  • Motorizare:2.0 156 CP

Scris 03 martie 2008 - 10:30

Depinde f mult si de clasa masinii vizate si de folosinta preponderenta a acesteia.

P.S.: voi vota dupa ce avem mai multe detalii.


Are dreptate...depinde foarte mult de utilizare...daca ar fi sa vorbim de o familie care sa cuprinda si copii la 25000 km/an eu zic ca ar renta un diesel de clasa medie (la 25 de mii de euro am putea discuta de o Honda Accord, sau chiar o Mazda 6)
Daca vorbim de un tanar fara obligatii atunci votez pentru o compacta pe benzina foarte nervoasa.
Mai astept si eu alte observatii pana sa imi acord un vot final.
  • 0

The power of dreams...now I know what Soichiro meant...


#8 Alllexandru

    Membru senior

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPip
  • 792 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Marca:.....
  • Model:.....
  • Motorizare:....

Scris 04 martie 2008 - 12:04

Vorbim de un tanar( lol, nu chiar asa tanar) fara obligatii si clasa este compacta si/sau medie.
Vorbim de turbo diesel si benzina aspirat si/sau turbo.

@Aer Curat - salutari

Aceasta postare a fost editata de Alllexandru: 04 martie 2008 - 12:04

  • 0

#9 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 04 martie 2008 - 12:13

Mhey cam seamana cu topicul lui Ska (diferenta fiind varsta :) ).
Banui ca bugetul mentionat de tine este ddp.
Sa reiau si recomandarea facut lui Ska, G5 GT Sport 1,4 TSI sau daca nu te deranjeaza consumul G5 GTI.
O alta alegere care mie mi-ar face placere ar fi Honda Accord 2.4 Type S, INSA cutie manuala.
Alta optiune (numai ca ar putea intra in buget, doar daca este suma cip) ar fi (stiu ca vor urma dezaprobarile) Alfa 159 2,4 MJet 200 CP.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#10 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 04 martie 2008 - 08:13

- Decit una "tare" second, mai bine una mai "moale" dar noua
- In primul rind trebuie sa-ti placa masina, motorul dupa...
- La 25.000 km/an poate conteaza si confortul, nu ?
- Parerea mea pe privat ( ca ies iar discutii....)
  • 0

#11 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 04 martie 2008 - 11:17

Fara frica, nu ar fi prima oara si cu siguranta ca nu ar fi ultima oara cand ar iesii discutii.
De ce crezi ca nu am mentionat nici un model Subaru? :)
Ii asteptam pe cei mai indreptatiti sa propuna.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#12 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 04 martie 2008 - 12:20

Am votat benzina. Imi plac masinile silentioase. In cazul in care depasesti 25000 km/an alege diesel.
  • 0

#13 AlexC

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 737 Mesaje:
Inregistrat: 05-aprilie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Laguna III 2009
  • Motorizare:2.0dci - 150CP

Scris 04 martie 2008 - 01:20

O masina diesel cu consum mediu 8% este una medie, alternativa ei benzinara va avea un consum mediu ~12%. Dupa 2 ani diferenta de pret si intretinere se anuleaza. Daca o iei sa o tii peste 3 ani, atunci diesel. daca o tii mai putin, ia benzina.
  • 0

Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP


#14 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 04 martie 2008 - 01:37

Desi sunt un fan al benzinarelor, pt poll-ul tau merg pe diesel.

Ca o a doua masina in familie, merge perfect o benzinara nervoasa, insa pt o masina de calarit toata ziua obligatoriu diesel.

Cat priveste cifra de 8, pt consumul mediu al unei benzinare de pana la 200 CP, come-on, astea sunt visuri umede; zi mai bine 12-15% ciua e mai realist. Plus ca benzinarul te imbie la turatii si condus sportiv.

Concluzia: pt o masina pe care stai toata ziua obligatoriu diesel, daca insa masina este deja a 2-a, merge la fix o benzinara. Aleg diesel-ul pt rentabilitate si benzina pt senzatii, fun si sunet.
  • 0

#15 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 04 martie 2008 - 02:44

pentru clasa medie neaparat un diesel atata timp cat masina e proprietate personala deci carburantul e pe bani.
dieselul se si devalorizeaza mai putin.....
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#16 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 04 martie 2008 - 04:02

Daca anul trecut cand mi-am luat Accord-ul ar fi fost motorul de 2.4 cu manuala, mi l-as fi luat pe ala :) Deci ce vad eu ca urmatoarea masina (pentru mine) ar fi o benzina de ~200CP in jur de 25-30K euro. As prefera sa iau turbo, dar nu mi-ar displacea nici un aspirat de la Honda/BMW/Subaru (greu cu BMW ca e cam scump fata de ce ofera pentru mine).

Ah, si as continua pe medie... confortul e net superior unei compacte.
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#17 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 04 martie 2008 - 04:10

Sunt 2 moduri de a privi masina: preponderent utilitar, sau cind placerea de a conduce si confortul primeaza.
Eu personal nu ma uit la consum si nici nu privesc masina ca pe o afacere. Daca in viata asta nu-mi satisfac placerile, cind sa o fac ?
  • 0

#18 Alllexandru

    Membru senior

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPip
  • 792 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Marca:.....
  • Model:.....
  • Motorizare:....

Scris 04 martie 2008 - 06:51

Cat priveste cifra de 8, pt consumul mediu al unei benzinare de pana la 200 CP, come-on, astea sunt visuri umede; zi mai bine 12-15% ciua e mai realist. Plus ca benzinarul te imbie la turatii si condus sportiv.


nu ai fost atent si ma repet :) ..plecam de la un 8 mediu la DIESEL si intrebam unde ajungem ca medie cu benzinara..probabil undeva la 13


O masina diesel cu consum mediu 8% este una medie, alternativa ei benzinara va avea un consum mediu ~12%. Dupa 2 ani diferenta de pret si intretinere se anuleaza. Daca o iei sa o tii peste 3 ani, atunci diesel. daca o tii mai putin, ia benzina.


corect, acelasi calcul l-am facut si eu si undeva dupa 2 ani dieselul castiga.

@Relul - ai mare dreptate trebuie sa t ebucuri de munca ta

In mod clar fata de ce am acum va trebui sa urc o clasa altfel dau un hatch pe altul nu am facut nimic.
  • 0

#19 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 04 martie 2008 - 08:17

daca deja se pune problema de bani si costuri, mergi pe diesel.

altfel benzina turbo. putine masini au motoare aspirate decente, comparativ cu primele optiuni.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#20 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 04 martie 2008 - 08:31

la banii aia cred ca poti trage spre un 530d in stare f buna si dotat calumea :D
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#21 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 martie 2008 - 12:38

Recomandarile mele:
Clasa compacta -> benzina
Clasa medie (implicit mai grea) -> diesel
  • 0

#22 cornel001

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2 sedan
  • Motorizare:1.6 100

Scris 05 martie 2008 - 01:02

"O masina diesel cu consum mediu 8% este una medie, alternativa ei benzinara va avea un consum mediu ~12%. "
daca rezisti sa nu calci mai tare benzina decat dieselul, maxim 11%. Desigur, atunci cand nu vorbim de dci-urile producatoare de motorina.


Altceva : in ce sens o medie este mai confortabila decat o compacta ?

Aceasta postare a fost editata de cornel001: 05 martie 2008 - 01:06

  • 0

#23 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 05 martie 2008 - 01:49

In sensul in care e mai mare.

De acord cu consumul mediu, eu am 11L consum mediu de cand am luat-o, cu 6000km la bord din care cam 4000 in bucuresti.
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#24 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 05 martie 2008 - 02:35

exact asa iese si la mine media......pe drumul din germania in ro am avut putin sub 8 medie, iar prin bucuresti cam 13 imi ia....deci la fel ca la rezare da media
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#25 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 05 martie 2008 - 04:31

pt o masina mai "cuminte", mai de familie, la 25k km pe an as zice un diesel din clasa medie. Noul C5 HDI de exemplu.

sau

o benzinara nervoasa daca n-ai nevoie de spatiu, nu prea te intereseaza asa mult comfortul si iti place sa mergi sportiv, des, Mazda 3 MPS, GTi, OPC etc..
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi