Pai asta e o chestie de interpretare. Daca imi fac o vila nu insemna ca-s neaparat pasionat de case, moduri de constructie si arhitecturi. Dar asta nu insemna ca dispretuiesc confortul dat de o casa misto.
Eu as zice ca cel mai corect masuram pasiunea asa: citi dintre noi, daca ar avea de ales intre masina personala si alt mijloc de transport (sa zicem echivalent ca timp si pret), ar alege masina personala si cit de des ar face asta?
Analogia ta cu vila nu cred ca merge aici.
Lasand la o parte alte mijloace de transport, cred ca topicul se referea strict la masini, ce reprezinta ele pt fiecare.
Eu am mers mai departe, si am zis ca depinde si de masina aleasa, pt ca sunt masini si masini. Yaris era un simplu exemplu, in idea ca unele masini sunt alese mai mult cu capul decat cu inima/pasiunea, si am zis ca faptul ca pt mine inseamna pasiune, se reflecta nu numai prin faptul ca sunt pe forumul asta (si altele cu specific auto) mult timp ci si prin masina aleasa. Sigur ca exista multe nivele/grade de pasiune in raport cu nivele/grade de ratiune, exista o gramada mult mai "nebuni" ca mine, dar marea majoritate a polulatiei e mai rationala.
Tu mergi cu vaporul, nu te numeri .
Cit conduci pe an? Ca s-ar putea sa te incadrezi in fix aia 5-10% care sint de placere .
Hai sa explic cazul meu:
1. Ziua mea de lucru are 22 de ore. O ora fac la dus si una la intors. 160km pe zi. Uneori seara sint obosit, mi-e frica sa nu fac pozna din lipsa de concentrare. Condus de placere cu 100-120kmh pe autostrada? Ii dadeam mai tare inainte (oricum ca timp nu face diferenta, dar ma simteam mai bine) dar m-a inhatat o data politia de curind, nu mai imi permit a doua aventura pentru o vreme.
Doua ore pe zi pierdute ma fac mai prost, mai ineficient, mai obosit. Eu trebuie sa fac in 22 e ore ce altii fac in 24. As putea sa citesc si eu o carte sau un ziar sau sa lucrez ceva pe un laptop daca as sta in fund in autobuz/tren. Sau pur si simplu sa dorm. Adica sa folosesc timpul cu folos. (Realitatea e ca impart masina cu un prieten ceea ce reduce la jumate costul dar tot nu pot sa fac altceva ca stam de vorba).
2. Weekend. Excursiile normale de weekend, vara sau iarna, sint in jurul a 650km in total, 3-4h la dus si tot asa la intors (aceeasi zi, uneori ziua urmatoare). Iarasi o multime de ore. Stii ce chef am de condus cind ma trezesc la 4-5am? OK, imi place sa conduc dimineata ca e mai liber, dar as prefera sa dorm. Sau sa citesc, sa vad un film, etc. Uneori ma duc mai departe de atit (mai pun o zi, doua, trei). Pai daca am 3-4-5 zile nu e o timpenie sa petrec 10 ore la dus si 10 la intors intr-o cusca? In loc sa ma distrez, sa ma odihnesc? iau avionul cit de des pot dar uneori impactul financiar ma obliga la masina. Varianta 3 e ca ies in oras, mai o cumparatura, mai o plimbare, mai o distractie ca tot omul. Pai ia sa vedem. Ma tirii ca boul prin oras, ajung la destinatie si ma invirt ca disperatul dupa parcari, platesc pe parcare, imput orasul. Si nici macar nu pot sa beau si eu. Ma ingras, imi infund arterele, gifii cind urc trepte. Pina la urma parchez undeva la dracu si merg pe jos, imi ia mai mult timp si de costat ma costa mult mai mult decit cei 1,50$ pe bilet de tramvai/autobuz/metrou cu transfer de 3 ore (adica pot sa ma si intorc gratis). De diferenta de timp, mai ales la metrou, nici nu mai discut, face in 15 minute ce fac eu in 30 si nici nu trebuie sa-l parchez. Daca am de carat evident iau masina, dar aia nu e nici placere nici pasiune ca toti taranii cu porcul pe portbagajul de pe acoperis ar fi pasionati.
3. Vacante. Pai aici nici nu mai intra in discutie, masina e complet nepractica la distante mari. Avionul cistiga si la pret, d-apoi la timp. O calatorie cu masina de 1000 de mile ma costa 400$, una de 3000 ma costa 1200 la 40c/mila. Pai iese de 2 bilete + inchiriat masina + bani ramasi de baut + timp cistigat. Stau pe fund, ma mai ridic, mai beau un vinut (pe internationale), motzai, ma uit la film. Raiul.
Daca as mai avea si retea de transport ca in Europa, trenuri rapide, metrouri multe, ehehe. Cred ca m-as lasa de condus.
Tu ai dat aici exemplul tau. Care e totusi strict al tau (bine, se mai aplica si la altii, dar nu poate fi generalizat) si se bazeaza pe contextul tau personal de viata, de job, de preferinte si prioritati, hobbiuri, etc.
La mine de exemplu e destul de diferita toata analiza asta.
Ai vazut ca si la Andrei e diferita de a ta, si e diferita si de a mea. Si cred ca, cati membri, cam atatea analize din astea diferite vom avea.
Oricum sa stii ca 1h pe sens pt a merge la servici nu e ceva iesit din comun. E mult, sunt de acord, dar sunt foarte foarte multi care fac atata, daca nu mai mult, si multi care fac atata cu transportul in comun.
Oricum tu vezi mult topicul asta drept masina vs alte mijloace de transport, si nu cred ca asta s-a vrut.
Aceasta postare a fost editata de dany_s: 23 aprilie 2008 - 02:51