Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Masina personala


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

Poll: Masina este pentru mine: (36 membri au votat)

Masina este pentru mine:

  1. Nu vreau sa mai aud de masina (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  2. Un rau necesar (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  3. Un simplu mijloc de transport (7 voturi [19.44%])

    Procentaj din vot: 19.44%

  4. O pasiune (24 voturi [66.67%])

    Procentaj din vot: 66.67%

  5. Numai la asta ma gandesc mereu (5 voturi [13.89%])

    Procentaj din vot: 13.89%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#26 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 23 aprilie 2008 - 02:50

Pai asta e o chestie de interpretare. Daca imi fac o vila nu insemna ca-s neaparat pasionat de case, moduri de constructie si arhitecturi. Dar asta nu insemna ca dispretuiesc confortul dat de o casa misto.
Eu as zice ca cel mai corect masuram pasiunea asa: citi dintre noi, daca ar avea de ales intre masina personala si alt mijloc de transport (sa zicem echivalent ca timp si pret), ar alege masina personala si cit de des ar face asta?


Analogia ta cu vila nu cred ca merge aici.
Lasand la o parte alte mijloace de transport, cred ca topicul se referea strict la masini, ce reprezinta ele pt fiecare.
Eu am mers mai departe, si am zis ca depinde si de masina aleasa, pt ca sunt masini si masini. Yaris era un simplu exemplu, in idea ca unele masini sunt alese mai mult cu capul decat cu inima/pasiunea, si am zis ca faptul ca pt mine inseamna pasiune, se reflecta nu numai prin faptul ca sunt pe forumul asta (si altele cu specific auto) mult timp ci si prin masina aleasa. Sigur ca exista multe nivele/grade de pasiune in raport cu nivele/grade de ratiune, exista o gramada mult mai "nebuni" ca mine, dar marea majoritate a polulatiei e mai rationala.


Tu mergi cu vaporul, nu te numeri :P.
Cit conduci pe an? Ca s-ar putea sa te incadrezi in fix aia 5-10% care sint de placere :D.
Hai sa explic cazul meu:
1. Ziua mea de lucru are 22 de ore. O ora fac la dus si una la intors. 160km pe zi. Uneori seara sint obosit, mi-e frica sa nu fac pozna din lipsa de concentrare. Condus de placere cu 100-120kmh pe autostrada? Ii dadeam mai tare inainte (oricum ca timp nu face diferenta, dar ma simteam mai bine) dar m-a inhatat o data politia de curind, nu mai imi permit a doua aventura pentru o vreme.
Doua ore pe zi pierdute ma fac mai prost, mai ineficient, mai obosit. Eu trebuie sa fac in 22 e ore ce altii fac in 24. As putea sa citesc si eu o carte sau un ziar sau sa lucrez ceva pe un laptop daca as sta in fund in autobuz/tren. Sau pur si simplu sa dorm. Adica sa folosesc timpul cu folos. (Realitatea e ca impart masina cu un prieten ceea ce reduce la jumate costul dar tot nu pot sa fac altceva ca stam de vorba).

2. Weekend. Excursiile normale de weekend, vara sau iarna, sint in jurul a 650km in total, 3-4h la dus si tot asa la intors (aceeasi zi, uneori ziua urmatoare). Iarasi o multime de ore. Stii ce chef am de condus cind ma trezesc la 4-5am? OK, imi place sa conduc dimineata ca e mai liber, dar as prefera sa dorm. Sau sa citesc, sa vad un film, etc. Uneori ma duc mai departe de atit (mai pun o zi, doua, trei). Pai daca am 3-4-5 zile nu e o timpenie sa petrec 10 ore la dus si 10 la intors intr-o cusca? In loc sa ma distrez, sa ma odihnesc? iau avionul cit de des pot dar uneori impactul financiar ma obliga la masina. Varianta 3 e ca ies in oras, mai o cumparatura, mai o plimbare, mai o distractie ca tot omul. Pai ia sa vedem. Ma tirii ca boul prin oras, ajung la destinatie si ma invirt ca disperatul dupa parcari, platesc pe parcare, imput orasul. Si nici macar nu pot sa beau si eu. Ma ingras, imi infund arterele, gifii cind urc trepte. Pina la urma parchez undeva la dracu si merg pe jos, imi ia mai mult timp si de costat ma costa mult mai mult decit cei 1,50$ pe bilet de tramvai/autobuz/metrou cu transfer de 3 ore (adica pot sa ma si intorc gratis). De diferenta de timp, mai ales la metrou, nici nu mai discut, face in 15 minute ce fac eu in 30 si nici nu trebuie sa-l parchez. Daca am de carat evident iau masina, dar aia nu e nici placere nici pasiune ca toti taranii cu porcul pe portbagajul de pe acoperis ar fi pasionati.

3. Vacante. Pai aici nici nu mai intra in discutie, masina e complet nepractica la distante mari. Avionul cistiga si la pret, d-apoi la timp. O calatorie cu masina de 1000 de mile ma costa 400$, una de 3000 ma costa 1200 la 40c/mila. Pai iese de 2 bilete + inchiriat masina + bani ramasi de baut + timp cistigat. Stau pe fund, ma mai ridic, mai beau un vinut (pe internationale), motzai, ma uit la film. Raiul.

Daca as mai avea si retea de transport ca in Europa, trenuri rapide, metrouri multe, ehehe. Cred ca m-as lasa de condus.


Tu ai dat aici exemplul tau. Care e totusi strict al tau (bine, se mai aplica si la altii, dar nu poate fi generalizat) si se bazeaza pe contextul tau personal de viata, de job, de preferinte si prioritati, hobbiuri, etc.

La mine de exemplu e destul de diferita toata analiza asta.
Ai vazut ca si la Andrei e diferita de a ta, si e diferita si de a mea. Si cred ca, cati membri, cam atatea analize din astea diferite vom avea.

Oricum sa stii ca 1h pe sens pt a merge la servici nu e ceva iesit din comun. E mult, sunt de acord, dar sunt foarte foarte multi care fac atata, daca nu mai mult, si multi care fac atata cu transportul in comun.

Oricum tu vezi mult topicul asta drept masina vs alte mijloace de transport, si nu cred ca asta s-a vrut.

Aceasta postare a fost editata de dany_s: 23 aprilie 2008 - 02:51

  • 0

#27 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 23 aprilie 2008 - 11:27

Pai evident e exemplul meu, am explicat de ce optiunea mea se intinde pe 3 variante de votare. Pe de alta parte cred ca e valabil pentru majoritatea oamenilor care sint obligati sa conduca (prea) mult. Si asa ajungem la un paradox: cu cit conduci mai mult cu atit esti mai putin pasionat :rolleyes:.

Oricum sa stii ca 1h pe sens pt a merge la servici nu e ceva iesit din comun. E mult, sunt de acord, dar sunt foarte foarte multi care fac atata, daca nu mai mult, si multi care fac atata cu transportul in comun.


Exact asta a fost ideea, in transportul in comun poti sa faci ceva util si sa nu pierzi complet alea 2 ore.

Oricum tu vezi mult topicul asta drept masina vs alte mijloace de transport, si nu cred ca asta s-a vrut.


Pai mi se pare cam ciudat sa zici ca "ma innebunesc dupa masina dar prefer autobuzul".... sau ma rog, cine stie, poate nu-i.

Cred ca a vrut sa zica 12. Inteleg ce inseamna sa traiesti in US si sa pierzi 2..3 ore pe zi in masina, mergand cu 5 mile pe ora zeci de KM ca sa comuti casa-servici.


Nu 12. 24 cit are ziua normala minus 2 ore de viata pierdute in care zac in masina. Nu cunosc pe nimeni sa stea peste 2 ore in masina (eu si cu un coleg sintem exceptia)... Foarte rar am avut probleme cu traficul in US, fie in New York (unde devine naspa insa, si trebuie evitate anumite ore cu orice pret, dar exista transport in comun decent), fie in San Francisco (unde e semnificativ mai lejer). Eu fac MEDIA cam 60 mph la naveta, asta implica o bucata buna in oras la semafoare, si niste bucati de citiva km cam gituite unde e incet traficul.
Majoritatea colegilor mei stau la 10-20 de minute de munca cum am stat si eu vreo 7 ani.

Acum insa nu ma pling de trafic, nu ma pling de distanta, ma pling de imposibilitatea de a face altceva in timpul asta de 2 ore. De aici rezulta "un rau necesar".
  • 0
Salam. Florin Salam.

#28 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 24 aprilie 2008 - 08:06

Ziua mea de lucru are 22 de ore. O ora fac la dus si una la intors.

tu lucrezi 22 de ore in fiecare zi?
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#29 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 24 aprilie 2008 - 08:19

Nu cunosc pe nimeni sa stea peste 2 ore in masina (eu si cu un coleg sintem exceptia)... F

vino in bucuresti :rolleyes:
o sa cunosti multi
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#30 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 24 aprilie 2008 - 07:38

Buei parca sinteti turci. Ziua de lucru insemnind zilele din timpul saptaminii, luni-vineri, evident in weekend nu conduc la munca.

vino in bucuresti
o sa cunosti multi


Stiu, dar in Bucuresti nu-i nici o scuza ca distantele sint mici si e trasport in comun... evident exista si locuri mai putin accesibile sau oameni care au nevoie de mobilitate mare, dar in general, numai pentru dus si intors majoritatea ar putea folosi fara probleme transportul in comun.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#31 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 24 aprilie 2008 - 07:40

e transport in comun? ai idee la ce standarde? si in ce combinatii ciudate aungi din unele cartiere in altele? sa nu te mai intreb daca ai idee ca in transportul in comun (mai putin metrou) faci mai mult decat cu masina...ia metrou nu e peste tot in oras
edit...iar transp in comun e plin de multe ori cu toate masinile alea in jur..daca toata lumea ar lasa masinile acasa, probabil ar trebui sa isi dubleze ratb/metrorex nr de vehicule

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 24 aprilie 2008 - 07:41

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#32 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 25 aprilie 2008 - 01:07

Da, dar daca toate lumea care poate folosi transportul in comun l-ar folosi ar deveni mai rentabil si ar merita si introducerea de linii noi, si cumpararea de noi autobuze/ trolee/ etc. In plus ar trebui benzi dedicate, strazi in care circulatia auto sa fie interzisa sau puternic limitata (in centru de exemplu) samd. Si viata ar fi mai usoara si pentru aia in masini, si pentru pietoni si pentru biciclisti. Ce naiba, cum ajungea lumea la munca acum 5-6 ani fara atitea masini?
Cel putin in centru s-ar putea face numai locuri de parcare platite, sa se dea amenzi consistente pentru parcat aiurea, si banii rezultati sa se duca spre transport in comun.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#33 WNS

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 Mesaje:
Inregistrat: 08-aprilie 07
  • Location:Craiova
  • Marca:Audi
  • Model:A4 B7 Multitronic
  • Motorizare:2.0TDI DPF

Scris 25 aprilie 2008 - 09:56

Numai ca pe aici, folosirea mijloacelor de transport in comun, implica si unele riscuri, ca de exemplu sa te dai jos fara portofel, acte, etc.
Iar probabilitatea unei astfel de bucurii este inca destul de mare.
  • 0
Poţi folosi orice limbaj dorești, niciodată nu poți spune altceva ... decât ceea ce eşti.
Adevărata personalitate a unui individ este redată de felul în care tratează o persoană ce nu-i poate oferi nimic în schimb...

#34 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 25 aprilie 2008 - 11:00

Da, dar daca toate lumea care poate folosi transportul in comun l-ar folosi ar deveni mai rentabil si ar merita si introducerea de linii noi, si cumpararea de noi autobuze/ trolee/ etc. In plus ar trebui benzi dedicate, strazi in care circulatia auto sa fie interzisa sau puternic limitata (in centru de exemplu) samd. Si viata ar fi mai usoara si pentru aia in masini, si pentru pietoni si pentru biciclisti. Ce naiba, cum ajungea lumea la munca acum 5-6 ani fara atitea masini?
Cel putin in centru s-ar putea face numai locuri de parcare platite, sa se dea amenzi consistente pentru parcat aiurea, si banii rezultati sa se duca spre transport in comun.

iar, chestii teoretice bune fara aplicare practica...
acum 5-6 ani nu erau atatia oameni in bucuresti...crede-ma...nu te lua dupa valori oficiale, in toate firmele in care am lucrat peste jumatate din colegii tineri erau din afara bucurestiului fara nici un act de bucuresti..nu apar "numarati" nicaieri
vrei sa restrictionezi circulatia in zona centrala? perfect....si traficul care are treaba prin bucuresti sau trebuie sa ocoleasca pe unde o ia? centura nu exista, periferia e sufocata oricum.
tu zici ca faci o ora pe sens de munca, dar faci zeci de mile...pe aici faci o ora pe sens pe cate 10km (si asta e o medie cat de cat ok)..si ca sa faci "doar" o ora pe sens trebuie sa te bagi pe stradute, sa ocolesti, sa te strecori peste tot etc..nu stiu ce e mai stresant, zeci de mile de autostrada sau circulatul alert intr-un haos complet
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#35 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 25 aprilie 2008 - 11:07

Cam cat se face din Militari in Pipera ? Dimineata (8:00) ? Seara (18:00) ?
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#36 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 25 aprilie 2008 - 11:36

din dr taberei in pipera am facut in primele 4 luni ale anului in medie 1 ora....cu minim de 45 de min, dar si maxim de vreo 2 ore....
returul mereu un pic mai greu (5-10 minute mai incet)

am incercat intr-o zi bunatatea de transport in comun..dupa un autobuz, un tramvai (de fapt al 3lea ca in primele 2 nu m-am putut sui) si 2 metrouri am facut putin mai mult de 1 ora...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#37 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 25 aprilie 2008 - 05:56

ozz...poate la SF se merge lejer cu transportul in comun, dar in Montreal (nu mai vb de bucuresti care e si mai rau), la orele de varf, a merge cu transportul in comun e un chin sincer. Da, e bun, se merge bine, sunt dese, sunt mai aerisite decat alea din Bucuresti, nu-ti fura nimeni nimic DAR....sunt arhipline!! Inafara de a asculta muzica n-ai ce sa faci....lucru care-l faci si in masina, numai ca in metrou/autobuz n-ai nici pe departe comfortul propiei masini, si mai trebuie sa si mirosi concetatenii. Nici vorba de a sta pe laptop sau a citi o carte, n-ai loc, e foarte inghesuit.

SInguru lejer si unde intradevar ai loc este trenul. Dar trenul e limitat la anumite regiuni si anumite ore. Daca nu lucrezi in acele ore....tough luck. Dar pt cine lucreaza atunci si lucreaza in centru, e intradevar excelent. Si un astfel de tren e inexistent in Bucuresti.

Pe mine unu singurele dati cand nu am vreo placere sa ma duc cu masina si stau in trafic e atunci cand sunt in intarziere unde merg. In rest, tot timpul am o mare placere in a conduce, trafic sau nu, oras sau autostrada. Si cred ca de asta e si foarte important sa cumperi o masina care iti place realmente. Ca sa continui cu exemplul de mai devreme, adica cu Yarisul nou, atunci intradevar, s-ar duce naibii toata pasiunea si de fapt m-as enerva cumplit de fiecare daca cand m-as urca la volan....si probabil as fi votat "un rau necesar".
  • 0

#38 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 26 aprilie 2008 - 10:00

Cam cat se face din Militari in Pipera ? Dimineata (8:00) ? Seara (18:00) ?


Multicel la orele respective. E de preferat sa incerci un orar gen 12:00 - 21:00. Asa ma duc eu la work din Voluntari la Metro Militari si fac in jur de 1h15min dus si 50min intors. Fac cam 30-35 min venit seara d-acolo pana in Tei cu Doamna Ghica, care e in drum, iar ziua cam 25 minute pana in aceeasi intersectie la venire din Voluntari. Ceea ce inseamna ca, prin extrapolare, la orele spuse de mine poti face cam 50 min ziua si vreo 35 dupa 20:30. Dar repet, in jurul a 8-9 dimineata si 17-18 seara e omor. Acum o sa fie si mai rau, ca dau din nou drumul liniei ferate de pe petricani and stuff, iar pasarelele nu sunt nici macar in stadiu de constructie.

dar in general, numai pentru dus si intors majoritatea ar putea folosi fara probleme transportul in comun.


Serios acum, chiar nu e cum crezi tu. Timpul petrecut total pe drum e cam acelasi de obicei in medie, dar conditiile sunt mult sub in comun fata de masina.

Pentru mine masina e o combinatie de pasiune si necesitate. In principiu am nevoie de ea pentru ca stau intr-o zona departata de centrul orasului si zonele mele de interes, pe de alta parte imi si place s-o conduc. Daca s-ar fi putut s-o conduc si in alta tara decat romania (p-acolo prin .de, .at, .cz...), ar fi fost excelent.
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#39 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 28 aprilie 2008 - 08:12

ca sa faci "doar" o ora pe sens trebuie sa te bagi pe stradute, sa ocolesti, sa te strecori peste tot etc..nu stiu ce e mai stresant, zeci de mile de autostrada sau circulatul alert intr-un haos complet

Bun am inteles. Eu in conditile astea mi-as lua daca nu o motocicleta macar un scuter. Evident nepractic iarna, pe ploaie etc nu merge pentru toata lumea samd.

Am vrut insa sa subliniez dezavantajele folosirii masinii, ca sa fim siguri ca vorbim de acelasi lucru. Daca voi va pastrati pasiunea dupa 2 ore pe zi de naveta, ok, sinteti norocosi. Desi mie imi place sa conduc si nu ma urc niciodata cu neplacere in masina, trebuie sa recunosc ca nu prea mai imi vine sa ma duc sa "ma dau" cu masina ca inainte pe cite un drum de munte. Mai mult, daca as putea alege orice alt mijloc de trasport mai convenabil, mai rapid, chiar mai ieftin as face-o imediat. Chiar m-as duce la serviciu cu transportul in comun, cu bicicleta, pe jos, cu scuterul, cu motocicleta etc daca as avea vreun avantaj din asta. Deci de la o vreme am inceput sa ma uit in pricipal la latura practica.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#40 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 10 septembrie 2008 - 09:38

cu un scuter sau motocicleta in Bucuresti sansele de a fi omorit (fara sa mergi tu neregulamentar sau cu viteza) cresc exponential din pacate...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi