asa cum am spus, azi am trecut de cifra magica de 100.000km
ne-am "cuplat" pe 6 august 2008, cand i-am dat prima pedala
( in limita bunul simt, ca a fost prima masina la care i-am facut "rodajul"
)
100.000km sunt totusi suficienti km, pentru un test de anduranta pe soselele patriei.
ne-am inteles de minune, de la drumuri de munte, Transalpina, unde ne-am tarat pe oaresce hartoape cu 5km/h, pana la autostrazi unde a primit constant blana zeci de km cu 225km/h ( pe bord )
a primit doar motorina de la MOL, in 99% din cazuri doar EVO5, si doar de cateva ori de la OMV, din lipsa de alte motorinarii prin zona.
oricat de mult as fi fugarit-o, pe vremuri, ca mai nou, varsta si eroismele tineretii pe sosele au cam apus, a fost prima masina de care am avut grija. am ocolit gropile, unde a fost drum rau am mers incet, and so on. poate si de aia ne-am inteles asa bine.
e o masina care m-a surprins foarte placut, si inca ma mai surprinde.
nu exceleaza la niciun capitol, dar e o masina foarte corecta din toate punctele de vedere.
raportat la pret ( ok, foarte bun la momentul respectiv ), a fost de departe cea mai buna alegere dpdv calitate/performante/dotari/consum. mi-as fi dorit un Golf 5 ( pe atunci ) 2,0 TDI cu DSG, dar sarea raaau din schema cu bugetul alocat de firma pentru masina.
hai cu pb.
nu pun in calcul reviziile ( ulei, filtre, placute, si alte consumabile, care oricum s-ar fi schimbat )
deci, in afara de chestiile uzuale, problemele au fost:
1) 22.000km, s-a ars un bec cu xenon. la reprezentata unul "original" e vreo 1200lei. mi-a picat fata. am facut un mic tam-tam si l-au schimbat pe garantie ( masina oricum era inca in garantie ), deci cost 0 lei.
2) 63.100km, am schimbat o tija stabilizatoare, pe partea dreapta, in urma unor batai la puntea fata. cost 166,40lei
3) 72.800km, s-a mai dus un bec xenon. am luat din alta parte decat la opel, osram xenarc ( "original" era General Electric ). nu s-a vazut niciodiferenta de culoare. cost 354.40lei
4) 76.000km, a aparut prima pb cu aprinderea cheitei pe bord. intrat in limp mode, limitare de viteza etc. se manifesta doar la viteza mare 160/180kmh, si doar in treptele 5-6. in urma muuuuuultor constatari, si demontari, s-au ajuns la concluzii "diferite", negasind totusi solutii, dar au dus la urmatoarele:
4.1) 77.800km, schimbat bujie incandescenta, cost 133.70lei
4.2) 81.300km, curatat turbina, cost 580lei
4.3) 84.500km, inlocuit galeria de admisie + garnitura + actuator clapete galerie, cost 2624 lei. cu aceasta ocazie, am schimbat si distributia, daca tot a fost demontata. oricum urma sa o schimb la 90.000km. ( cartea zice 120/150k km parca, si "reprezentanta" zice 60.000km, dar am zis sa fie la mijloc. oricum, mai mult de 90k nu as fi lasat-o )
in urma tuturor acestor inlocuiri, pb cu erorile a ramas, dar ma resemnasem oarecum, nemai mergand asa tare, nu prea am avut pb.
5) 85.500km, inlocuit o bieleta antirului, cost 95lei
6) 89.000km, inlocuit flansa amortizor + rulment amortizor stanga fata, cost 366,61lei
7) 90.700km, inlocuit flansa amortizor + rulment amortizor dreapta fata, cost 366,61lei
8) 96.500km, dupa un drum unde mi-a dat 4 erori, inclusiv la depasiri in tr3/4, am ajuns la concluzia ca trebuie gasita o solutie si pentru aceasta pb. asa ca m-am dus altundeva, decat la reprezentanta opel, si am gasit solutia intr-un mecanic mai iluminat. am inlocuit convertorul de presiune turbo, cost 335lei. erorile au disparut, si totul a revenit la normal.
deci, in 100.000km, probleme cu masina au costat : 5021,72 lei. adica, rotunjit 1100euro.
costurile mai sus mentionate includ TVA, si manopera!
in rest, tot la 15000km revizii complete.
la 30000km placute fata ( ca un ceas elvetian )
la 75000km am schimbat singura data placutele pe spate.
masina a venit cu anvelope de vara Continental Sport Contact 2 225/45/17, de care am fost foarte multumit. a primit in 2011 pe la 65000km rulati pe bord ( inclusiv km facuti cu anvelopele de iarna, la o medie de 8000km/sezon ) anvelope Michelin Primacy HP, care si ele sunt ok, dar sunt mai de cruising
pentru iarna, a primit la inceputul sezonului cu zapada in 2008 anvelope + jante de tabla Dunlop Winter Sport M3 205/55/16, care inca mai au ceva carne pe ele, si mai duc linistit sezonul asta.
plusuri si minusuri...
minusuri:
- scaune cam praf. sustinere laterala slaba rau de tot ( inca regret ca am luat echipare Enjoy si nu Cosmo, unde scaunele erau simtitor mai bine profilate, si veneau si cu pachet partial piele. per total, la Cosmo optionalele fiind mai ieftine decat la Enjoy, pretul total cred ca tot peacolo era )
- un pic cam rigida masina pentru drumurile noastre, asta si in modul normal ( pe Sport se intaresc suspensiile si mai tare de-ti zdruncina rinichii ). ok, mie personal imi convine, ca ii da masinii o tinuta mult mai buna si mai sigura pe drum.
- rezervor de 52L, din cate aprox 7 rezerva. deci utilizabili 45L. mi se pare foarte putin. as fi preferat un rezervor mai mare, macar un 55/60L utilizabili. cu o autonomie pe masura
- portbagajul destul de mic. ok, din nou in 90% din cazuri merg doar eu si nu-i pb, dar cand e de mers 3/4 persoane, cu bagaje, deja isi arata limitele si devine dificila organizarea, sa incapa toate.
- cd/mp3-ul standard, CD30 sau cum ii zice, isi face treaba ok, dar cat dai pe el atata face. adica nu prea straluceste, dar un sistem mai bun clar nu a fost pe lista mea de optionale ( am preferat xenon, IDS+ si alte vrajeli )
- poate mai sunt, dar momentan nu imi vin in minte
plusuri:
- motorul. dinamic, infipt. nu m-a lasat niciodata la greu. a fost mereu acolo, pentru orice biciuiala a primit. foarte elastic, si destul de economic as putea spune, avand in vedere puterea si stilul de condus. ok, nu i-ar strica mai multa vana, macar un 15-20cp, si vreo 30-40nm ( asa de bun simt )
- IDS+. face clar toti banii. dinamica excelenta pentru clasa compacta.
- xenoane excelente. desi initial nu am vrut sa le trec pe lista de optionale, cred ca a fost cea mai buna investitie. diferenta ENORMA fata de farurile cu halogen. bine, in mai toate testele, farurile bi-xenon de la opel ( astra in speta ) au iesit invingatoare in toate testele de luminozitate and shit, la clasa compacta. dar sincer, cred ca pe buna dreptate
- consumul. de la 5 la 12/15 sau peacolo. in functie de pedala. o medie generala ar fi undeva pe la 7,6-7,8 din cate as putea aproxima.
- calitatea materialelor si a fabricatiei. o fi masina nemteasca, dar totusi e doar un Opel. adica nimic spectaculos. materialele se mentin foarte bine, fara lufturi ( dar irelevant pt mine, ca m-a interesat cum merge masina, nu cum ma uit eu la imbinari cu sau fara lufturi ), fara greierasi, fara batai. totul e inca inchegat foarte bine, pentru 100.000km pe drumuri romaneste, masina cu amortizoare sport, sasiu sport si jante pe 17 cu talon de 45. aveam impresia ca pana in 50k km va trebui sa schimb tot trenul de rulare, dar n-a fost cazul. inca totul e sub control.
- poate ar mai fi si aici de comentat, dar momentan cam atat.
in incheiere?
ma declar FOARTE multumit de alegerea facuta, chiar daca avut unele pb, care au persistat o perioada indelungata din lipsa "perspicacitate" a mecanicilor, dar toate s-au rezolvat pana la urma fara urmari, si cu costuri decente.
daca as mai lua inca odata aceeasi masina? 100%. dar cu mici modificari. ( gen Cosmo in loc de Enjoy, si obligatoriu Quick Heat, incalzire electrica, ptr ca-s friguros si imi prindea bine iarna )
in rest, God Speed, si la inca 100.000km