BMW E30 ( ursulet ) o investitie buna?
#1
Scris 10 februarie 2003 - 07:01
#2
Scris 10 februarie 2003 - 10:06
no, ce treaba are avatarul cu topicul asta http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/nono.gif
depinde ce intelegi prin investitie. vrei o semi-clasica?
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#3
Scris 11 februarie 2003 - 10:31
#4
Scris 11 februarie 2003 - 11:54
Dar fii atent deoarece cei 125 km sunt cam putini la o masina din '89.
Uite aici defectiunile posibile la un ursuletz:
1. ruginirea tobei de esapament
2. matuirea farurilor
3. consum mare de ulei
4. uzura accentuata a franelor
5. uzura rotulelor
6. la unele modele frana de mana face fite
Numai Bine
#5
Scris 11 februarie 2003 - 07:47
#6
Scris 11 februarie 2003 - 08:00
Originally posted by alex230
Mersi de informatii shi sfaturi dar ma intereseaza cel mai mult problemele ce pot aparea la tablarie;
Uita-te atent la caroserie sa vezi daca nu este ruginita (mai ales la aripi). Daca este recent vopsita atunci este suspecta treaba. Cel mai bine ar fi sa o duci la un service unde sa o ridici. Poti observa astfel rugina sau eventualele scurgeri de ulei !
#7
Scris 11 februarie 2003 - 08:59
Cylinders 6
Valves 12 (2 per cylinder)
Power 129bhp (95kW) @ 6,000rpm
Torque 174Nm (128lb/ft) @ 4,000rpm
Weight 117kg
Cylinder Firing Order 1-5-3-6-2-4 (No. 1 at timing cover end)
Valve Clearances (Cold) 0.25mm
Valve Clearances (Hot) 0.30mm
Spark Plugs Bosch W8LCR (generally regarded as best)
Engine Oil Specification SAE 10W40 - 20W50 (I use semi-synthetic 10W40)
Engine Oil Capacity 4.3 Litres
Oil Pressure (Idle) 0.5 - 2.0 bars
Oil Pressure (running) 4 bars or above
Cylinder Compression 10 - 11 bars
Numai Bine
P.S. BMW "ursulet" 328 nu a existat
#8
Scris 11 februarie 2003 - 11:39
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#9
Scris 12 februarie 2003 - 05:26
Numai Bine
[Edited on 12-2-2003 by aiculedtzu]
#10
Scris 12 februarie 2003 - 06:46
Iar in legatura cu modelele japoneze ai dreptate, sunt cele mai fiabile. Dar asta nu este totul :cool:, au si ele lipsurile lor.
Numai Bine
#11
Scris 13 februarie 2003 - 01:55
Life must be taken one disaster at a time
#12
Scris 13 februarie 2003 - 05:15
Numai Bine
#13
Scris 13 februarie 2003 - 10:49
Originally posted by alex230
Aicule 328 exsista cel putin ala care il vinde l-a postat pe www.masinimodificate.go.ro dar l-am scos din schema 2600$ shi nu e inmatriculat,sambata ma intalnesc sa il vad pe cel postat.Am mai vazut un 325 din 90 la 4000 da e din Pitesti sa vad cum fac poate o sa-l vad shi pe ala inca odata multumiri dupa ce o sa-mi iau masina o sa pun shi o poza pe site:thumb:plus cinste:beerchug:
Ursuletz 328i din fabrica iti spun cu siguranta ca nu a existat ... dar avand in vedere ca nu este inmatriculata nu merita sa te obosesti
Numai Bine si Bafta la Cumparaturi http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/beerchug.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/drink.gif
#14
Scris 14 februarie 2003 - 10:28
2000cmc aspirat si 192 CP la 6900 rpm !!!
aceta e motorul sau !
#15
Scris 15 februarie 2003 - 11:22
"Italy -1987. As a result of extreme taxes on cars with displacements of over 2 litres such cars weren�t very polular, especially those cars that only just exceeded the 2 litre mark, like the M3. BMW Motorsport decided that there had to be a special car for those speed loving enthusiasts that didn�t want all their money to go up in tax smoke.
With a slightly shorter stroke the E30 M3�s S14 engine displacement dropped to just under 2 litres. The shorter stroke took the rough edge off the engine, but still gave enough torque for creamy power-delivery from 1500 rpm upwards. The car was called 320iS and it was available as a two door with full M-Technic bodykit as well as a decent four door saloon that looked as regular as a 316i".
Poza 1
Poza 2
Poza 3
Poza 4
Poza 5
#16
Scris 15 februarie 2003 - 11:29
Engine
2 door
4 door
Production dates:
1987-1989
1987-1989
# cars produced
2540
1074
Type:
inline watercooled 4
Bore x Stroke mm
93.4 x 72.6
Displacement cc
1990
Valve Operation
DOHC
Valves / cyl
4
Compression Ratio
10.8 : 1
Injection:
Motronic DME M1.3
Injection system pressure
2.3-2.7 Bar
Max Torque
210Nm @ 4900
BHP (DIN)
192 @ 6900
Max rev count (limiter-RPM)
7300
Engine type code
S14 B20
Transmission
dogleg sports 5 speed manual
Front suspension
MacPherson struts, coil springs, anti-roll bar
Rear suspension
Semitrailing arms, coil springs, anti-roll bar
Maximum Speed (kph)
231
Acceleration 0-100 kph
7.5
Weight (kgs)
1200
1190
Fuel consumption (DIN litres/100 km)
@ 90 km/h
6.3
@ 120 km/h
8.0
city
12.8
average
9.0
#17
Scris 16 februarie 2003 - 11:32
Numai Bine
P.S. Ai vazut ceva masini pana acum?
#18
Scris 16 februarie 2003 - 03:58
Numai Bine
#19
Scris 23 februarie 2003 - 04:34
Originally posted by alex230
Vazut inca 2 masini 325-uri dar aveau peste 200.000 km shi cearta mare cu ai mei,cum sa iau masina care are asa multi km;Poate cineva sa-mi spuna cam cat tine in mod normal un motor la ursuleti;
Cel mai fiabil motor de pe E30 este 325e, dar sunt extrem de rare (mai ales la noi in tara). Eu zic sa mai ai rabdare pana la primavara, poate gasesti unul pe la 150-170 km.
Numai Bine
#20
Scris 24 februarie 2003 - 09:11
Daca proprietarul a avut grija de masina poate sa tina chiar si 300.000km (cele in 6 cilindri), dar daca mereu a forjat-o nu va avea viata prea lunga.
Numai Bine
#21
Scris 25 februarie 2003 - 09:37
Este mai potrivit sa o folosesti ca o a 2 a masina, sa o tii f bine intretinuta dar sa nu o folosesti zi de zi.
#22
Scris 28 martie 2003 - 08:43
#23
Scris 30 martie 2003 - 02:27
Numai Bine
#24
Scris 02 mai 2003 - 09:07
si caroseria sa fi ok deoarece poate avea vechi accidente si altele
sper sa iti iei ceva bun!
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#25
Scris 19 iunie 2003 - 07:08
Spre sfarsitul anului 1982 si-a facut aparitia cea de-a doua generatie a seriei 3 cunoscuta sub numele de cod E30. Initial a fost disponibila doar varinta de caroserie cu doua usi, urmand ca din 1983 sa fie lansata si varianta cu patru usi. Modele disponibile au fost 316, 318 I, 320I si 323I cu motoare pe benzina in 4 si respectiv 6 cilindri. In 1985 320I a primit un motor nou de 129 CP si a fost lansat modelul 325e cu motor de 2.7 litrii si 121 CP la 4800 rpm, fiind considerat drept cel mai fiabil motor din aceasta generatie. Tot in acest an 323I (150 CP) a fost inlocuit cu noul model 325I (170CP) care a fost disponibil atat in varianta Cabrio cat si in varianta cu tractiune integrala numita 325iX. Apare si 324d echipat cu un motor diesel in sase cilindrii si 86 CP la 4600 rpm. In 1986 apare M3, cel mai performant model al seriei 3. Acesta avea un motor aspirat de 2302 cmc, 4 cilindri si dezvolta 192 CP la 6750 rpm. In 1987 seria 3 a suferit un facelift si apare 324td, dotat cu un motor turbodiesel de 115 CP. In 1988 318I primeste un nou motor de 115 CP si apare 316I (102 CP). In 1989 isi face aparitia combiul seriei 3 numit Touring. Acest model a fost disponibil in variantele 318I, 320I, 325I, 325ix si 324td. Totodata apare 320I Cabrio si o noua varianta 318is. Aceasta din urma avea un motor cu 4 supape pe cilindru si dezvolta o putere de 136 CP la 6000 rpm. Modelul M3 primeste un motor mai performant de 215 CP. Tot in 1989 apare 316I Touring si 318I Cabrio care este insotit de un face lift al gamei cabrio. In 1990 este oprita productia modelelor sedan, dar variana Cabrio a ramas disponibila pana in 1993 iar unele variante Touring pana in 1994.
Pro si contra:
Seria 3 E30 este unul dintre cele mai polulare modele BMW din toate timpurile. Chiar si in ziua de azi in Romania circula multi �ursuleti�, fiind extrem de polulari mai ales in randul tinerilor iubitori de senzatii extreme. Punctele forte ale seriei 3 E30 sunt manevrabilitatea exceptionala, trenul de rulare sportiv, tinuta de drum impecabila si motoarele puternice (mai ales cele cu sase cilindri). Cutia de viteze poate fi actionata cu usurinta si exactitate, suspesia este suficient de confortabila iar caroseria este bine structurata. Ca si puncte slabe am putea semnala spatiul interior cam mic, mai ales la locurile din spate si consumul ridicat de bezina al motoarelor cu 6 cilindri.
Probebele in exploatare:
Avand in vedere varsta acestui model rugina poate sa-si faca aparitia. Partile cele mai predispuse sunt aripile, pragurile si partile inferioare ale usilor. Chiar si toba de esapament este predispusa ruginei care va determina gaurirea ei. O alta problema des intalnita la aceste modele este matuirea farurilor si consumul ridicat de ulei, mai ales daca masina este condusa intr-o maniera sportiva. Desi motoarele in 6 cilindri sunt extrem de fiabile pot sa apara scurgeri de ulei determinate de uzura segmentilor si a simeringurilor. De asemnea pot aparea uzuri premature la rulmentii rotilor si amortizoare, care in mare parte sunt cauzate de utilizarea unor jante late si anvelope cu talon mic. La primele modele pot aparea si defectiuni ale sistemului de aprindere. Bobina de inductie se umezeste relativ repede iar pana la uscare motorul nu va porni. Totodata pot aparea probleme la fisele de bujii a caror capat este predispus la coroziune. La primele modele diesel au fost semnalate ruperi ale curelei de distributie datorita conceptiei defectuoase a mecanismului de distributie. Lipsa etanseitatii cilindrului mecanismului de actionare hidrauluic al ambreajului poate crea probleme la cuplarea treptelor din cutia de viteze. La exemplarele mai vechi bordul poate prezenta defectiuni de contact.
Si cand ma gandesc ca eu am scris toate chestiile astea ... http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/hammer.gif.
Oricum, sper sa-ti fie de folos.
Toate cele bune
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi