Salt la continut


Fotografie
- - - - -

BMW E30 ( ursulet ) o investitie buna?


  • Please log in to reply
240 replies to this topic

#26 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 21 iulie 2003 - 09:11

Originally posted by bz77cox
Salut, m-ar interesa si pe mine sa-mi iau un bmw ursulet dar nu stiu ce motorizare deoarece as vrea si un consum cat de cat rezonabi, dar si sportivitate. Am citit toate mesajele voastre cu privire la discutia despre BMW E30, si totusi nu pot sa ma decid ce sa caut un 320 sau un 318. Care are din astea doua au un raport consum/sportivitate mai bun? Spunea cineva aici pe forum ca 318 este mai bun decat 320. Dupa ce imi iau unul as vrea sa ii pun si ceva elemente de tunning la motor. Care ar fi mai rezistent la tunning? Sunt reusite motoarele de 2000? Va multumesc anticipat!


dintre 318 si 320 as zice ca 318 e "mai bun". in sensul ca e mai usor, mai echilibrat si consuma mai putin, iar performantele sint similare. avantajul la 320 e ca ai 6 cilindri si motorul merge si se aude mai frumos, iar diferenta de putere nu e prea semnificativa.

daca vrei performante si tuning, mai jos de 325 n-are rost sa incerci.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#27 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 21 august 2003 - 02:37

Originally posted by TiL
Salutare!
Oameni buni vreau si eu niste sfaturi.
Credeti ca merita sa-mi iau un BMW 520 din 1980?.
L-am vazut si e intretinut destul de bine, cred ca are vopseaua originala, am mers putin in el si suspensiile sunt uluitoare (deloc sportive, tocmai bune pentru gropile de pe strazile noastre). De motor nu stiu ce sa zic ca nu ma pricep, oricum nu prea s-a facut auzit din interiorul masinii :D Tipul zice ca nu-i scade consumul sub 14%.
Ce ziceti?


sub 14% in oras sau afara ? in bucuresti nu e prea greu sa-l atingi/depasesti dar daca si in afara e la fel, inseamna ca masina are probleme destul de mari. consumul ar trebui sa fie cam 8 afara si 10 in oras daca chiar e "intretinuta bine".
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#28 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 22 august 2003 - 10:21

Originally posted by 316i
Heh, 520 din '80, m? Cam ala e consumul. Nu de alta dar e posibil sa fie 520 simplu, nu 520i.
Daca gresesc corectati-ma. Am avut un E21 316 din '80 care n-avea injectie, nu era 316i.


316i, consumul e mare.
eu am avut 323 cu carburator, din 1980 si nu trecea de 11 afara (alergat la blana) si 14 in oras (tot alergat la blana dar in trepte mai joase :D )

daca e vorba de carburator, sint usor de dereglat de tot felul de "meseriashi" si pe urma consumul zburda. am vazut dacia nova cu consum 18 pe autostrada, la 120km/h, dupa ce fusese "reglata" de un astfel de meseriash.

daca e vorba de injectie, lucrurile sint mai simple (parerea mea) da' tot e mare consumul. poate ala merge doar cu viteza I la redline.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#29 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 august 2003 - 02:33

Originally posted by TiL
Multumesc, voi fi atent si la asta.
Chiar si la un model atat de vechi ambreiajul este hidraulic?
Daca este asa, ar putea fi o problema mai simpla (garnituri uzate)?


din cite stiu eu, ambreiajul e hidraulic la tot ce s-a facut din 70 incoace. nu e nevoie sa cumperi cilindru nou, e suficient un kit de reparatie care costa cam 25-50 mii lei (si consta in 3 garnituri si o siguranta metalica)

desfaci doua suruburi si o conducta de lichid, si dureaza cam 15 minute sa-l faci ca nou.

e posibil sa nu ai scurgeri, daca e stricata garnitura interna a cilindrului "slave" si lichidul se intoarce in borcan.

faptul ca iti cupleaza/decupleaza brusc insa nu pare sa fie simptom de cilindru... la ala se intimpla destul de incet revenirea la pozitia moarta.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#30 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 august 2003 - 02:35

Originally posted by TiL
De fapt nu am vazut nici o urma de scurgeri sub masina.
Am trecut pe la magazinele de piese din dezmembrari de pe Mihai Bravu si am constatat ca nu prea se mai gasesc piese de 'rechin'. Unul a spus, intr-o romana stalcita :D "nu mai aducem rechin".

[Edited on 23-8-2003 by TiL]


foarte greu o sa mai gasesti piese din dezmembrari pentru modelele alea. si pentru ursulet deja se gasesc greu ;)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#31 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 august 2003 - 02:36

Originally posted by TiL
;):help:
Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca la motorul cu 6 cilindri consumul urban urca pana la 18-20%.
Stie cineva ceva despre asta?


mie in prezent imi consuma 10.5 in oras, indiferent de cit de agresiv conduc. mai am insa destule de facut inainte sa ajung la consumul corect :D
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#32 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 august 2003 - 02:38

Originally posted by TiL
Da, jaffar, este vorba de carburator. Daca o iau voi incerca sa-l reglez. Stai linistit, tipul stie sa schimbe si mai sus de a-ntaia http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif. Cand am condus eu imi recomanda sa schimb la 3000 rpm. El conduce destul de agresiv (probabil ca de aici => consum mai mare).
M-am interesat de piese la Al Padrino si am ramas masca:
toate amortizoarele - 12 mil
toti rulmentii - 3 mil
ambreiajul (placa, disc, rulment) - 10 mil (asta ma tem ca trebuie schimbat in curand, pentru ca trecea cam brusc de la liber la tractiune).
Luni merg cu un mecanic sa se uite la ea, si daca e OK, a mea e http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/smokin.gif


pretul pentru kit de ambreiaj mi se pare corect. cel pentru rulmenti e prea mic, iar cel pentru amortizoare prea mare. mai incearca si alte magazine (auto karma in tei, si dijital pe lizeanu)

amortizoarele spate le gasesti la 1.8 - 2 mil (sachs, boge) iar cele de fata la 2-2.5 mil bucata.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#33 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 18 septembrie 2003 - 05:27

Originally posted by 316i
La mine sunt aprinse de cam 1 an cel galben si cel rosu.
Dar ziua nu se vad, doar noaptea pe bezna completa si cu farurile aprinse(ca sa am lumina la bord).
Am incercat diverse metode gasite pe net de reset al lor, dar n-au functionat, ele ramanand tot asa.
Ai idee unde gasesc baterii de schimb? Cele de pe placa de sub kilometraj.
Si inca o intrebare: Daca masina are doar dotarile standard (adica fara OBC), daca eu iau OBC, mai trebuie sa mai schimb/cumpar/modific ceva la masina inainte de a-l monta? Merge pe firele de la ceas? Am 3 fire la ceas, un GND si 2 pe care vin 5V mi se pare.


pentru OBC iti trebuie un kit complet. asta contine OBC-ul propriu zis, matzaraia aferenta, contactul de la semnalizator+faruri, plus senzorul extern de temperatura. montarea e foarte simpla (plug-n-play) dar problema e sa gasesti kitul. daca afli vreo sursa, ma intereseaza si pe mine please ;)

cit despre baterii, au existat doua feluri. pina in '87 s-au montat niste acumulatori varta de marimea bateriilor R6, apoi s-au folosit la unele modele baterii de litiu similare celor de pe motherboardurile de computer. desfa bordul, vezi ce fel sint la tine... si le poti cumpara de la orice magazin de baterii/acumulatori. daca ai versiunea cu doi acumulatori R6, ai grija ca sint lipiti cu o rasina si poti distruge cablajul cind o scoti. de asemenea cind ii lipesti pe cei noi ai mare grija la polaritate si la firul din mijloc, caci e folosit si ala. (mai precis, acumulatorii sint montat in serie, + la - , rezultind vreo 2.4v, dar e folosita si tensiunea fiecaruia separat.

dupa ce schimbi acumulatorii/bateria, o sa iti mearga si service lights reset. acum iti merge doar cit tii contactul pus ;)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#34 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 21 septembrie 2003 - 10:18

Originally posted by 316i
@Jaffar: AM vazut ca mai toata placa a fost "dipped" in rasina. Bateriile mele sunt asa: MnO2-Li battery CR14250SE(3V) LASER. Sunt doua. N-am apucat insa sa le masor sa vad daca-s moarte sau nu. Oricum nu merge nici un reset de nici un fel.
Deasemenea, acest reset al luminilor are vre-o importanta pentru masina? Adica alta consecinta decat sa se duca inapoi pe verde mai este?
O sursa pentru OBC ar fi www.ebay.de
Acolo am vazut OBC-uri la 20-40 eur. Dar nu erau decat ele pur si simplu, fara matzaraie and stuff.
Deasemenea, stie cineva vre-un chop-shop de unde as putea sa gasesc niste chestii marunte pentru masina?


MnO2-Li CR14250 nu-mi spune absolut nimic. sint baterii similare cu alea R6, adica cilindrice lungi si subtziri, sau baterii plate ca o moneda ? scrie pe ele "rechargeable" sau "do not recharge" ?

mi se pare ciudat sa fie doua de 3v fiecare... in cazul asta ar trebui sa fie din alea plate, si o sa-ti fie foarte greu sa lipesti fire pe ele fara sa le distrugi, daca nu au un soclu special ci niste tablitze sudate.

beculetzele/ledurile alea nu au nici o influenta asupra mersului masinii in cazul bmw e30. iti indica doar cind sa schimbi uleiul si sa faci revizia, bazat pe istoricul pe care il memoreaza chipul ala: nr. de kilometri ai motorului, si regimul in care au fost parcursi (la ce turatie, la ce temperatura, etc). de exemplu, daca iti resetezi "oil inspection" si motorul tau are 200.000 km si conduci normal, o sa iti indice sa schimbi uleiul cam la 7500 km. daca pornesti motorul iarna si inainte sa se incaleasca ii dai 6000 rpm 10 minute, o sa ti se aprinda "inspection" in citeva zile maxim :)

cit despe ebay.de ... vreau si eu o metoda de a putea cumpara de acolo. adica pe cineva care a facut asta eventual de mai multe ori si stie toate detaliile legate de plati, vama, transport, etc.

un kit complet de OBC se vinde pe ebay.com (la americani insa) cu 1-200$.

chop shopuri in bucuresti nu prea mai sint pentru ce cautam noi. e unul singur aproape de liceul mihai viteazul dar e scump si dificil, iar piesele sint scoase (zmulse de obicei) si aruncate intr-un garaj mizerabil sau afara in ploaie. calitatea lor e indoielnica.

mai stiu eu un tip la buzau care are diverse piese. din pacate se gasesc din ce in ce mai greu :D
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#35 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 22 septembrie 2003 - 11:14

cum adica "cum sint luminate ledurile" ? sint ... leduri ! si lumineaza destul de tare ca sa fie enervante noaptea, mai ales cind ajungi pe rosu. daca nu au trecut pe rosu, cele verzi se aprind doar citeva secunde cind pui contactul, apoi se sting.

daca te referi la beculetele din spatele semnelor "oil change" si "inspection", alea sint niste becuri proaste si e posibil sa fie arse. nu sint incluse in circuitul reglabil al uminilor de bord, deci e exclus sa fie date mai "incet" din potentiometrul de pe butonul de pozitii/faza scurta (stiai ca ai asa ceva, nu ? :) ) daca beculetele alea sint arse, tu vezi de fapt ceva iluminare laterala de la leduri sau de la alte becuri, si de aia pare foarte slaba. din pacate beculetele respective sint lipite si habar nu am daca/unde se gasesc de cumparat.


cred ca vorbeam si eu despre acelasi minoritar cu piese proaste si scumpe.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#36 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 22 septembrie 2003 - 11:27

Originally posted by Florin83
Tot nu mi-a raspuns nimeni care este raportul tractiunii fata/spate.
Multumesc!


raportul nominal este 37% fata si 63% spate. daca rotile din spate aluneca, cutia aia magica de transfer da mai mult pe fatza.

vorbesc despre bmw 325ix ursulet, care e o masina exceptionala daca o gasesti in stare buna. extrem de controlabila pe sosea uda sau pe zapada, iar daca ii tai o spira din arcurile fatza si modifici un pic (amortizoare, bucse, o bara stabilizatoare spate mai tare) rupe pe uscat orice bmw e30... care la rindul lui la cursele de autocross (unde nu treci de viteza a doua) rupe orice masina moderna, chiar si ceva pontiac de 450 cai.

/me bmw e30 fanatic :)

a, si am uitat sa-ti zic ca piese de iX (pentru partea din fatza) nu prea gasesti la noi... de fapt nu gasesti deloc, iar bavaria ti le aduce scump, foarte scump.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#37 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 23 septembrie 2003 - 11:05

buna intrebare. daca ambele roti din spate iti patineaza, se transfera aproape tot pe fatza. nu cred ca ai de unde sa scoti o specificatie clara in sensul asta.
normal ca se poate transfera si mai mult spre spate, cind fata aluneca. si ca sa pun sare pe rana... la ce-ti trebuie cifrele exacte ? :)

ai mare grija cu piesele de fatza, majoritatea sint diferite de modelele non-ix si multi vinzatori de piese nu stiu asta. spune-le de 14 ori ca e vorba de modelul cu tractiune integrala.

ah, si daca schimbi un cap de bara... schimba-le pe amindoua. e mai sanatos.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#38 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 26 septembrie 2003 - 10:30

cifra declarata de bmw penstu e30 325ix este de maxim 90% catre oricare din cele doua punti, cind conditiile o cer (puntea opusa aluneca GRAV)

n-am reusit inca sa aflu care-i treaba cu seria 3 noua, dar ma indoiesc ca nu exista transfer fata-spate.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#39 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 29 septembrie 2003 - 01:51

ChrisGroove,
eu fac afirmatii cind le pot sustine cu fapte. daca tu "te indoiesti", e treaba ta sa cauti pe net rezultate de auto cross, unde conteaza _foarte_ putin 450CP, atita vreme cit masinile merg doar cu viteza I si II. iar la viteze mici, E30 e un monument de manevrabilitate. bineinteles, daca in ambele masini in discutie se afla cite un sofer _bun_.

in alta ordine de idei, eu am spus ca 325iX rupe orice e30 _cu anumite modificari_, si ma refeream strict la autocross. evident ca la o asa zisa "cursa" de demaraj pe asfalt, masina cu mai multi cai invinge, si orice copil poate sta la volan si se poate lauda ca e "sofer".

alpina, hartge si schnitzer de care vorbesti tu sint masini de tuning, si nu intra in discutie.

eu am 320i si ating suta in 9.5 cu o singura modificare (diferential de 325i)... asa ca cifrele tale pot scadea foarte usor cu modificari minime, ca cele de care spuneam eu (taiat arcuri, bara stabilizatoare, etc).

noua "bimmer lovers" pt. ca multi generalizeaza ca "toti BMW-istii sunt vitezomani, rup masinile si sunt dementi". Mai sunt si din astia care au grija de masina lor, respecta partenerii la trafic si sunt constienti de faptul ca E30ul este un model care se mentine mai mult pentru aspectul sau clasic superb, valoarea sa ca masina pt. ca a fost o inovatie destul de importanta la vremea ei si nu pt. ca "rupe masini de 450 de cai". No flames please...


aici sint de acord cu tine. mi se face sila cind vad toti ciudatii care rup masinile in doua facind tot felul de manevre periculoase in trafic. inca o data, eu ma refeream la curse de auto-cross (daca vrei iti arat niste diagrame ca sa vezi care-i treaba), organizate si perfect safe, si nu la dementza prin trafic.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#40 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 29 septembrie 2003 - 02:06

Originally posted by Florin83
Eu am citit asta intru-un ams in care erau testate masini 4x4 de la suzuki wagon pana la touareg.


so.. am aflat si m-am shockat RAU!

noile modele bmw xi au diferentiale deschise peste tot, si controlul tractiunii se face prin... FRINARE pe fiecare roata "implicata". la un model xi nou, daca este sa zicem pe gheata si accelerezi GRAV, o sa ai impresia ca se rupe masina in 14, pentru ca o sa auzi ceva asemanator cu clantanitul de la ABS. oribil... inca o data, electronica ne invadeaza.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#41 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 08:43

Originally posted by Florin83
Ti-am zis! Nici mie nu mi-a venit sa cred. In testul ala a fost singura masina care nu a putut sa iasa dintr-o situatie in care rotile din spate nu aveau aderenta.
Dar gata ca deviem de la subiect :)

Mai am si eu o intrebare in legatura cu masina mea. V-am zis ca pe la turatii mari ( 4000-5000) vine in nas si mi-ati zis ca se poate sa fie debimetrul. Se poate repara acesta sau trebuie schimbat ca am mai fost pe la un mecanic si mi-a zis la fel ca asta e cauza. Daca o turez pe loc nu face absolut nimic. Cam cat ar fi unul? Unul la niste dezmembrari cerea 100E.


daca o turezi pe loc si trece de alea 4-5000 e foarte posibil sa _nu_ fie debitmetrul. cel mai sanatos ar fi sa-i desfaci capacul si sa faci o mica inspectie vizuala. daca traseul de carbon pe care se plimba acul ala e prea tocit sau e oxidat, trebuie sa iei masuri. poti sa cumperi altul (100$ sau EUR la dezmembrari, dar nu ti le recomand pentru ca sint facute PRAF) sau unul nou (cam 300$, dar nu se merita); sau poti sa ti-l repari singur cam asa: faci niste mici "cocoase" in laturile acului, scurtindu-l un pic, si facindu-l sa citeasca pe o zona de carbon curata. voila, ai un AFM nou si te-a costat 3 minute de munca:


Imagine amplasata


Imagine amplasata

bineinteles dupa aia ai grija sa lipesti bine capacul cu ceva silicon, pentru ca praful si umezeala distrug repede ce e inauntru.

alte posibile cauze:

- pompa de benzina (in mers ai nevoie de un flux mult mai mare de benzina la 5000 rpm decit cind stai pe loc)
- regulatorul de presiune
- filtrul de benzina
- filtrul de aer

si ar mai fi. verifica intii AFM-ul, si spune-ne care-i treaba. eventual fa o poza la cablaj sa vedem si noi.

[Edited on 2-10-2003 by jaffar]
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#42 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 09:38

daca e lipit e bine, inseamna ca ai mari sanse sa nu fie oxidat. poti sa tragi cu o surubelinta dreapta de jur imprejur, dar ai mare grija sa nu o infigi prea tare sau sa-ti scape si sa distrugi acul si mecanismul.

a, si nu care cumva sa-ti treaca prin minte sa umbli la rotita aia dintzata inainte sa ii marchezi intr-un mod foarte solid (zgirietura) pozitia initiala, ca pe urma nu ti-l mai regleaza nimeni.

PS: Daca va zic in cat am scos 0-100 radeti de mine... 15 sec !!!! http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/014.gif:cry:http://www.garajul.ro/forum/public/style_emoticons/default/014.gif


aaa... ce masina, ce motor, ce diferential ? si cum anume ai facut demarajul asta, explica detaliat ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#43 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 09:53

tot n-am inteles ce masina, ce motor, ce diferential... si ce "metoda" de demaraj.

poate ai computer de 325e care are limitatorul pe la 3800 rpm :)

[Edited on 2-10-2003 by jaffar]
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#44 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 10:05

da, dar poti sa pleci de pe loc cuplind ambreiajul la relanti si acceperind _dupa aia_ la fund, sau poti sa turezi la 3-4000 rpm si sa dai drumu la ambreiaj accelerind la fund. si mai depinde si cam pe la ce turatie schimbi vitezele, sau daca apuci sa iti dea in dintzi cum zici tu ca patesti.

oricum, daca schimbi la 4000 cred ca 15 secunde e un timp rezonabil, mai ales ca include si doua schimbari de viteza. cuplul tau maxim e mai sus de 4000 deci nu-l atingi niciodata, iar cind schimbi viteza turatia iti scade pe la 2000 sau 2500 unde e normal sa-ti traga greu.

daca tot demontezi AFM-ul, uita-te si la computerul de bord si vezi ce scrie pe el. stii unde e, nu ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#45 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 10:22

computerul il gasesti cam asa:

- deschizi "cutia de manusi" (torpedoul in terminologie romaneasca)
- te uiti pe "tavanul" lui, si o sa vezi un capac de plastic negru, prins in citeva suruburi in fatza si lateral. scori suruburile, scoti usor capacul, si sub el se afla computerul. nu e nevoie sa-l demontezi, doar sa te uiti ce scrie pe el. noteaza tot, si posteaza aici.

astept poza cu afm-ul desfacut.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#46 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 10:41

ai dreptate... am gresit. daca ar fi alt computer, te-ar limita la fel indiferent de viteza cu care mergi sau cu care stai pe loc :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#47 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 10:44

vezi ca ti-am raspuns de 5 minute :)
http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/offtopic.gif
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#48 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 11:03

Originally posted by BogMW
Pentru VW exista un inlocuitar mai ieftin la AFM-ul Bosch, poate merge si la BMW? Este vorba de AFM Pierburg care costa in jur de 60EUR

citeste aici: http://forum.vwforum...topic.php?t=611

Bog


e o idee buna si care merita investigata.
insa pe formul ala ca si aici se face o _mare_ confuzie. toata lumea vorbeste despre aceeasi piesa numind-o ba AFM ba MAF, cind diferenta intre cele doua e de la cer la pamint.

AFM (air flow meter) nu e alimentat, si consta intr-o clapeta mecanica pusa in calea aerului, care e miscata de fluxul de aer si care antreneaza un banal potentiometru. valorile acestuia sint citite si interpretate de computer.

MAF (de fapt MAFM, mass air flow meter) _este_ alimentat si consta (simplist vorbind) intr-o rezistenta care e incalzita si sta in calea fluxului de aer. acesta o raceste, si variatia temperaturii ei (deci a rezistentei) e masurata si interpretata de computer.

MAF este conceptia noua, avind mult mai bun randament decit AFM si rezistind mult mai mult in timp (nu are componente in miscare sau degradabile)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#49 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 11:19

pai... eu vad o problema. e posibil ca augsburg sa vinda doar MAF, si cineva care are AFM si nu prea se pricepe sa se duca sa-si cumpere de acolo... si sa ia tzapa.

n-am zis cu coltzii scosi, ci cu intentia de a clarifica pentru toata lumea. as fi incintat sa gasesc si eu AFM pentru mine la pretul ala, ar fi chiar super si o sa studiez oferta lor.

mai mult, exista kituri cu care se poate monta MAF pe masini cu AFM... asa ca e mai bine sa stie toata lumea despre ce e vorba.

si inca o treaba, stiu trei persoane care au montat un anumit model de MAF pe masini care aveau AFM si a mers perfect. probabil au avut noroc si MAF se alimenta exact din aceiasi pini cu senzorul de temperatura.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#50 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 octombrie 2003 - 11:27

din cite stiu eu, nu ai cum sa diagnostichezi AFM-ul (cel putin modelele pina in '88 - eu am '87) decit masurind efectiv rezistenta si miscind acul). pe testere nu iti zice mare brinza, eventual doar daca e conectat sau nu.

oricum, eu mi l-am reparat singur caci defectul era evident la ochi.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi