cu siguranta sunt in luna mea "buna"....
ieri m-am plimbat pe transfagarasan cu un Infiniti EX-37
Motorizare 3.7 V6 320cp (evident benzina, aspirat), cutie de viteze automata cu 7 trepte.
Ca dotari...cam de toate, de la banalele piele, navigatie, clima, cruise etc la 4 (da, PATRU) camere de asistenta pentru parcare (si o droaie de senzori), scaune cu memorii, volan si scaune reglabile electric si tot felul de traznai similare.
Mi-e foarte greu sa relatez plusuri si minusuri pentru ca nu prea am condus masini similare..incer sa relatez experienta...
Incepem cu accesul la volan facilitat si de faptul ca scaunul se departeaza dupa ce opresti motor pentru a-ti permite sa iesi mai usor din masina (si, evident sa intri mai usor dupa aceea). Keyless entry, buton de start si suntem pregatiti de plimbare...
Pana in 4.000 de ture motorul este linistit complet...(asta cu dedicatie pentru tractorase)....complet inseamna complet.....peste 4.000 se aude un uruit grav din spate, un zgomot profund dar nu tare ce iti aminteste ca ai un motor adevarat sub capota. Daca vorbim de ture multe, rosu incepe la 7500 pe bord.
Cuplez D, plec de loc...masina usor de condus, raspunde bine la toate comenzile. Eu am plecat de la Balea Lac pe o ploaie torentiala (un potop pe care chiar nu vedeam la 30m in fata). Am incercat sa o iau un pic usor pe coborare, masina necunoscuta complet, foarte puternica, drum extrem de ud (multe suvoaie de apa peste sosea). Nu dupa multa vreme (2-3 viraje) am inceput insa sa prind foarte repede masini din urma si am realizat ca eu mergeam mult mai repede decat toti ceilalti in conditiile respective...Intrucat vizibilitatea se imbunatatise am inceput sa "crosetez" la masini...pe interior de obicei, pe exterior daca trebuia...Asa am ajuns sa depasesc o Honda Accord noua pe exteriorul virajului...(multa "sanatate" soferului care se credea la curse si incerca sa ma blocheze....very smart). Asa cum se stie ca SUVurile au tinuta de drum proasta, pe potopul acela eu am depasit pe exterior un Accord care incerca sa se apere cat de cat...deloc rau, nu?
Pe masura ce coboram de la Balea drumul devenea mai uscat si imi permitea sa vad ce poate face masina....si poate. M-am dat la ea cam tare, au fost cateva virajel la care ESP nu a adormit deloc, masina previzibila, fie ca era vorba de subvirare sau supravirare usor corectabila. Putere si cumplu nu mari ci imense (nu cred ca folosesc cuvinte aiurea). Depasiri din scurt, kick down and go....te obisnuiesti destul de usor cu senzatia de acceleratie, daca la inceput pare wow, ce tare, mama etc.. dupa ce o conduci o vreme icnepi chiar sa poti folosi puterea aia in depasiri si sa estimezi f bine intre 2 viraje de transfagarasan daca ai sau nu timp sa faci o "lansare"
Ce e cu adevarat impresionant? Suspensia...de ce impresionant? Pentru ca in ciuda calitatii GROAZNICE a asfaltului masina a fost exemplara...am mers foarte tare si pe drum foarte prost, nu zgaltaia, nu topaia dar nici ruliu in viraje n-avea (a mea de exemplu e mult mai barca). Directia ferma si suspensia asta ma fac sa cred ca planurile mele de achizitie ale urmatoarei masini sunt cat de corecte.....da, urmatoarea 99% va fi un SUV dinasta de oras, de care zice lumea ca e naspa. Care lume, n-are sens sa discutam aici. Lumea in general. Argumentele mi le-am mai prezentat....nu compromite mult din stabilitate pentru o garda la sol decenta pentru romania....iar fara 4x4 nu mai vreau oricum.
Despre cutie nu sunt multe de spus...are lag la kick down, insa intra 320cp dupa aceea si uiti tot...daca deranjeaza lagul se recomadna modul manual si preselectarea treptei inainte de manevra...desi imi place sa ma cred ca un sofer cu ceva valente sportive nu am simtit nevoia unei manuale pe masina asta.....poate doar a clapetelor pe volan...,modul manual de la "batz" ma cam deranja ca nu ma lasa sa tin dreapta pe volan pe un drum extrem de virajat.
Ce o sa lase pe multi cu gura cascata...e obsesia romanului, consumul. La o masina de 55.000e cu rezervor de 80 litri si motor de 3.7 iti trebuie benzinarie probabil. Nu dragilor, nici pe departe....la 130 pe cruise control lua ceva de genul 9 (deci daca esti zgarcit mergi asa linistit). La dus, condusa de altcineva a luat parca 13.x pana la Balea. Mearsa alert, dar nu sport. La intors, alergata de mine pe coborare (dar chiar alergata) crescuse media la vreo 15 pana la Vidraru. In oras am inteles ca la "micul" test de o zi luase vreo 18.
de inchiere.....astept sa conduc un q5, un x3 si poate un glk.....pentru ca pe aici o sa pun tinta pe viitor