Salt la continut


Fotografie
- - - - -

ulei motor


  • Please log in to reply
155 replies to this topic

#101 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 mai 2009 - 09:52

Crezi ce vrei.


Da, banuiam si ma asteptam la un astfel de raspuns. Asta inseamna ca toti care se plang pe forumurile marcilor sus amintite sunt niste prosti, sau mincinosi. Asa ma distreaza cand vad romani atoatestiutori... Crezi si tu ce vrei, poate in lumea in care te invarti tu treburile sunt altfel. Aici, pe pamant, situatia e un pic diferita.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#102 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 25 mai 2009 - 10:01

Daca esti convins ca uleiul pe care-l duci corespunde recomandarilor din manual, nu ai de ce sa-ti faci griji.
Dar daca duci un ulei care nu e inclus in manual, recomandat de "prieteni" si "specialisti tastaturisti", si ai ghinionul sa crape motorul, s-ar putea sa ai o problema... :lol:


Relu, repet: DACA apare o problema care oricum ar fi aparut, indiferent ce ulei ai inauntru. LA ASTA MA REFER EU.
Cum convingi seful de la Garantii ca uleiul pus de tine n-are nici o vina, ba, de cele mai multe ori, e chiar mai bun decat ce pun ei?

Vrei sa reiau problema farurilor de la Suby? Se supara "stii tu cine" pe mine... :P

Stii bine ca NU exista Service in RO, in care, daca au cel mai mic motiv, sa nu se ia de el ca sa nu-ti acorde garantia. Vor face pe dracu'n patru ca sa nu scoata banu'. Asta nu inteleg eu si multi alti utilizatori de rand ai masinilor de serie. Daca apare o problema, si, ca sa-ti fac pe plac, sa zicem ca excludem ambreiajul, franele, becurile si tot ce mai e inclus la consumabile, DE CE se practica acel tam-tam nedorit?
Vai, ca v-ati pus alte difuzoare audio...vai, ca v-ati pus leduri pe pozitie...vai, ca ....bla ...bla...Ei si ce? Afecteaza cu ceva functionarea corecta a masinii?
Stii bine ca am discutat sambata seara la crasma exact amanuntul asta: DE CE sunteaza service-urile alte firme de profil, obligand clientul ca pentru orice rahatis sa mearga la ei.

Off...ma dor degetele de atata scris... :lol:
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#103 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 mai 2009 - 10:19

Relu, repet: DACA apare o problema care oricum ar fi aparut, indiferent ce ulei ai inauntru. LA ASTA MA REFER EU.
Cum convingi seful de la Garantii ca uleiul pus de tine n-are nici o vina, ba, de cele mai multe ori, e chiar mai bun decat ce pun ei?


Ti-am scris mai sus, demonstrind cu cartea in fata ca e conform recomandarii fabricantului. In carte NU spune nimic de marca uleiului.
In alta ordine de idei, tu nu esti in masura sa apreciezi daca uleiul tau e mai bun sau mai rau decit cel pus de ei.
  • 0

#104 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 25 mai 2009 - 10:26

Ti-am scris mai sus, demonstrind cu cartea in fata ca e conform recomandarii fabricantului. In carte NU spune nimic de marca uleiului.
In alta ordine de idei, tu nu esti in masura sa apreciezi daca uleiul tau e mai bun sau mai rau decit cel pus de ei.


Da, mi se pare rezonabil asa...daca ar fi asa si ei ar accepta o astfel de justificare. Si cu a doua afirmatie sunt perfect de acord...nu am afirmat niciodata ca as fi in masura sa apreciez asta.
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#105 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 25 mai 2009 - 11:40

adevarul ca ar fi tare ca tu sa vii cu Motul full sintetic de exemplu si ei sa insiste ca trebuia pus cel recomandat de ei, Elf sau mai stiu eu ce...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#106 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 25 mai 2009 - 11:40

ce elf nene, pun ulei de masline de la greci.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#107 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 25 mai 2009 - 11:41

although, majoritatea service-urilor cit esti pe garantie te obliga sa pui uleiul vindut de ei.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#108 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 mai 2009 - 11:41

Poti veni cu Motul full care sa nu fie conform manualului....

Aceasta postare a fost editata de Relu: 25 mai 2009 - 11:42

  • 0

#109 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 26 mai 2009 - 09:35

Dimineata la 7 am fost cu scooteru ( Golfu ) la prima revizie. Pentru ca stau departe de Porsche am rugat-o pe nevasta-mea - doar e masina ei- sa faca programare la Midocar Vitan, fiind foarte aproape de mine. Nus daca ii zice Vitan, e cel de pe splai oricum. Vineri a sunat pentru programare si azi m-am prezentat cuminte acolo.
Nu m-am complicat sa ma duc cu uleiul meu si am pus ce aveau ei, adica Castrol. Daca nu ma insel Edge Sport.
Preturi:
Ulei 63,84 RON/litrul + tva x 4 litri
Manopera 60 RON+tva
Filtru ulei 20,53 RON+tva
Materiale mici 3,6 RON+tva
Eticheta revizie 2,49 RON+tva
Total = 341 RON + tva , adica 406,96 RON
Mi se par cel putin de bun simt preturile, atit la ulei cit si la manopera !
Oamenii extrem de amabili, m-au intrebat daca vreau sa o vad si au pus-o chiar linga geam, m-au invitat in atelier citeva minute sa-mi arate un plastic ciufulit probabil la o bordura, au strins diverse suruburi de la scuturi, etc.. Totul a durat in jur de 1 ora, incepind din momentul cind le-am dat cheile si pina le-am primit inapoi, incluzind si timpul intocmirii formalitatilor.
Una peste alta, un mare BRAVO celor de la Midocar.

l.e. pentru "circotasi":
NU cunosc pe nimeni acolo, programarea am spus mai inainte ca a facut-o nevasta-mea. Chestie simpatica a fost dimineata ca nu stiam exact unde e si m-am invirtit ca fraierul vre-un sfert de ora pe splai pina am dat de sediul lor....
Uleiul a fost mai scump -poate- cu citiva roni decit cel din oras. Lucru absolut normal dealtfel, pentru care consider ca nu se merita sa pierzi timpul pe la magazine....
  • 0

#110 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 26 mai 2009 - 11:58

vrei sa povestesc eu revizia de la midocar centura? nu cred.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#111 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 26 mai 2009 - 01:21

Nu stiu nene, eu stiu prin ce am trecut azi si am ramas -sincer- extrem de placut surprins.
  • 0

#112 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 26 mai 2009 - 02:33

e mult mai liber, acum.
:lol:
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#113 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 26 mai 2009 - 02:41

Cu atit mai bine :lol:

Cu toate ca la preturi, aglomeratia nu conteaza....
  • 0

#114 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 26 mai 2009 - 05:14

la mine prima revizie, invariabil 6 ore, vreo 6 milioane si ceva, programare cu saptamani inainte.
a doua revizie, invariabil 6 ore, pretul dublu. la fel, cu greu am gasit timp liber sa o faca.

acum o fi criza si la ei si se poarta frumos. atunci era coada la clienti.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#115 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 26 mai 2009 - 06:10

Criza asta poate o avea si partile ei pozitive...
  • 0

#116 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 04 februarie 2010 - 12:50

Relule, stii ca am avut o discutie pe tema asta cand mi-am pus Motul 300v Power 5w40 in masina si m-ai intrebat de ce nu am pus ulei cu specificatie Ford .... ;)) Inainte am avut Mobil 1 5w50 ;)), desi "Ford recomanda 5w30"

Eu cred ca trebuie sa intelegi ceea-ce faci, sau ce e recomandat undeva inainte sa aplici cu ochii inchisi.

Eu cred asa:
1. Rolul unui ulei este sa lubrifieze cat mai bine in conditiile in care este folosita masina.

2. Uleiul trebuie sa unga bine si la rece (cand pornesti masina) si la talpa (chiar daca sunt 40 grade afara). Pentru asta s-au inventat uleiurile multigrad, care au o vascozitate la rece si alta la cald.

3. Psihoza reducerii poluarii din ultimii ani a dus la aparitia uleiurilor de top 'eco' / 'fuel economy' (A1/B1), cu o vascozitate la cald scazuta si care opun rezistenta mai mica la miscarea motorului => consum mai mic => poluare mai putina. In categoria asta intra in general vascozitatile de genul 0w20 / 0w30 / 5w20 / 5w30.

4. Pe de alta parte sunt uleiurile care au vascozitatea la cald mai mare (A3/B3etc), 0/5/10/15/20w40/50/60, mentinandu-si pelicula intecta la temperaturi mai mari. Daca te uiti pe bidoane, vei vedea ca in general la cele A1/B1 scrie good fuel economy iar la cele A3/B3 scrie good protection.

6. In functie de tehnologia folosita, sunt uleiurile semisintetice si sintetice, cele din urma putand avea "distanta" mai mare intre vascozitatea la rece si cea la cald, deci o plaja de functionare mai mare. Cele complet sintetice au o gramada de avantaje, printre care faptul ca nu se prea ard.

7. In afara de asta, cam toate uleiurile au diversi adidivi, in diverse cantitati (unele impuse de producatorii de masini pt a accepta "compatibilitatea" cu marca respectiva).

8. Mai mult, dincolo de vascozitate, producatorii de automobile fac dealuri comerciale de genul "Renault recomanda Elf", "Subaru-Motul", "Citroen-Total", "Fiat-Agip", etc... cand sa fim seriosi.... orice producator important de ulei are si uleiuri de rahat si uleiuri excelente. Dar asta-i biznisu' ;)

9. Eu cred ca orice producator de masini, intre a scadea emiisile cu X% si a face motorul sa mearga 500.000km ar alege prima varianta. Poate sunt paranoic, dar asta cred. In plus, niciun producator nu poate recomanda folosirea unui ulei foarte scump pt ca ii ies vorbe... masina ieftina dar uite ce ulei trebe sa bag in ea... vecinu' baga mai ieftin ca asa scrie in cartea masinii lui...

10. In concluzie:
- in romania e mai cald cand e cald decat e frig cand e frig
- deci eu m-as uita mai degraba la vascozitatea la cald (+un HTHS cat mai mare), mai ales in cazul in care tii masina in ture si mergi mult cu ea
- cel mai bun compromis mi se pare un 5w40 (bun!) pt aspirate cu ture multe. Pt masini de turatie mai mica sau turbo, 5w50 sau 10w60.
- in cazul folosirii masinii ca taxi sau in orase foarte mici (mergi cu motorul in permanenta rece), sau in Alaska, as opta pt un 5w30 / 0w30 / 0w20
- depinde si de buget, dar eu as merge exclusiv pe uleiuri sintetice.

Asata e parerea mea.
Daca vreti sa sariti la beregata, be my guest, dar cu argumente, nu cu texte de genul "Ford recomanda 5w30 A1/B1". Dar in mod paradoxal, tot Ford recomanda ca alternativa si 5w40 (A3/B3), numai ca ala costa de 1.5-1.7x mai mult, desi e tot ulei 'original' Ford.
Oare de ce? :P



Levi,

- Alegerea uleiului pentru un motor anume, tine de particularitatile lui constructive + conditiile de exploatare.
- Noi, utilizatorii, NU avem cum sa alegem mai bine uleiul decit fabricantul, tocmai pentru faptul ca numai el -fabricantul- stie cum a construit acel motor si ce anume ar fi potrivit lui.
- Calitatile uleiului nu au legatura cu cifrele de viscozitate ( pe care le vedem noi cind alegem uleiul ) ci cu aditivii care determina aceste calitati. Calitate reflectata exclusiv in pret.
Un ulei "supralicitat" dpdv cifre de viscozitate nu va face rau ( la aceeasi calitate ) doar va face gaura in buzunarul nostru si va crea pericolul de a merge cu mai putin ulei in cazul in care nivelul scade si nu observam. Situatia asta e foarte des intilnita in motoarele la care proprietarul din exces de zel pune "cel mai bun ulei" ???? Cel mai bun ulei nu exista. Exista cel mai potrivit ulei pentru acel motor care costa cel mai mult ! Pretul reflecta calitatea aditivilor din acel ulei.
Atita timp cit respectam viscozitatea + clasele recomandate de fabricant si alegem un ulei de calitate, avem garantia faptului ca motorul este protejat la maxim.
Daca in graficul din manual am minim 5W e inutil sa pun 0W. Pentru pornirile la rece nu te ajuta o cifra mai mica ci onctuozitatea uleiului ! Caracteristica data de aditivi/calitate a uleiului, pe care nu o vei putea verifica/controla citind ce scrie in descrierile uleiului.
Pentru situatiile cind folosesc masina in conditii grele ( cald ), aleg tot din graficul din manual cifra cea mai mare, dar NU mai mare decit maxima recomandata !!

@Andrei
Nu e deloc gresit sa schimbi mai des uleiul. Faptul ca detergentul spala "gomele" rezultate in urma arderii care se depoziteaza peste tot in motor, nu poate decit ajuta motorul. Un motor "curat" la interior permite o circulatie mai buna a uleiului si o racire mai buna. Implicit o ardere mai inceata a uleiului.



Perfect adevarat ce zici tu, doar ca te limitezi la a alege dintre variantele din manual.
Stim foarte clar amandoi ce inseamna specificatiile unui ulei.

In cazul asata, cum pana mea recomanda un producator pentru un anumit motor o anume vascozitate, aceeasi si pt masina vanduta in Alaska, si pt cea vanduta in Egipt?

Parerea mea: pentru ca trebuie sa le iasa valorile de poluare (si eventual si cele de consum) la fel cu ce au declarat in fisa masinii.

Zica ca: "Daca in graficul din manual am minim 5W e inutil sa pun 0W."
Da, este inutil sa pui 0w in cazul in care zona in care folosesti masina nu va ajunge prea des la plaja de temperatura in care se face diferenta intre 5w si 0w (pour point). Dar daca as sta in Siberia, as ignora ce scrie in manual si as pune 0w.



Ulei pentru motoare in 4 T, benzina sau Diesel, cu o vascozitate scazuta HTHS, conceput pentru curse profesionale, curse de viteza pe distante scurte

Uite ce scrie la Motul ala 0w20. Te inscrii in categoria aia? 'distante scurte' inseamna ca motorul nu apuca sa intre serios in temperatura, mai incolo producatorul declinindu-si 'responsabilitatea'.

Personal merg pe ce a spus Extremero, viscozitatile astea la cald sint aproape o gluma avind in vedere caldurile pe care le vede un motor mers in bucuresti in aglomeratie+AC mai ales ca la o masina ieftina e greu de crezut ca tolerantele sunt asa mici incit sa nu manince un xw20.

Si punctual, avind in vedere graficul si mai ales vorba lui Extremero (bravo) "la noi e mai cald vara decit frig iarna", as merge pe minim 5w30 eventual 0w30(dar e scump) sau 0w40(la fel, e scump). In nici un caz 0w20, in nici un caz 10w40.

Eventual d-asta
http://www.royaloil....lasa/motor-oil/

Daca n-ai auzit de el, vezi testul de uleiuri care l-am pus pe forum.



Am reluat câteva puncte de vedere şi dacă tot discutăm despre ulei, să detaliem puţin şi despre numărul de km versus orele de funcţionare. Şi de ce am ales să ţin cont de ambele.

BMW dă la mine schimb ulei la 30k km şi folosirea 5W-30.
Eu schimb la 10k km cu 5W-40. Pt. mine 10k km înseamnă ±200 de ore de funcţionare, fiind cam viaţa unui ulei în general (puţin peste 200 de ore). Şi 40 pt. temperaturi ridicate, din cauza regimului de mers. BMW ţine cont de el (regim), dar nu mă bazez doar pe asta. Ca fapt divers, la revizia de 30k de pe bord, dn cauza regimului am pierdut 5k km în 20k făcuţi, deci e clar că o face, dar cum nu ştiu foarte exact mecanismul, merg pe lângă el.


Dar de ce am optat pt. km vs ore, ce intervine mai repede şi nu doar una dintre ele? Cum merge relu de exemplu, mai mult în oraş şi ţinând cont de viteza medie de 30km/h (posibil să fie mai mică în general), orele au trecut după 6k km, cam când face el schimbul.

Totuşi dacă aş face km mai repede, nu aş mai ţine cont de ore, ci aş schimba uleiul în urma regimului mai solicitant pt. el.

Cum se raportează asta la România vs. Europa? De multe ori am spus că în Europa am văzut maşini cu mulţi km (sute de mii), reviziile făcute la timp şi cam atât. Pe când la noi apăreau diverse probleme.

Dacă ne raportăm la viteza medie a lor, cam 100km/h (mixt), orele de funcţionare ar trece după 20k km. Astfel în realitate mulţi schimbă mai repede decât durata de viaţă a uleiului sau, precum BMW, prin luarea în calcul a condiţiilor de exploatare şi a unui ulei specific, pot prelungi puţin (oficial) durata de utilizare, dar nu foarte mult şi nu oricum.

În România viteza medie e mai puţin de jumătate, astfel că poate în mai puţin de 10k km ai "consumat" viaţa uleiului, iar dacă schimbul se face la 15, 20 sau chiar 30k, deja în timp apar probleme. Acum să nu vă imaginaţi că motoarele astea sunt făcute din hârtie şi cad imediat.

Sincer, eu am rămas foarte surprins că Toyota are probleme la motoare din cauza uleiului.

Astea sunt nişte idei cu caracter orientativ, nu imperativ, fiecare le ia cum consideră că e mai bine.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#117 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 03 aprilie 2010 - 07:24

Apropo de uleiuri, a venit momentul sa il schimb si eu la Colt. Cel mai probabil voi lua Motul 8100 X-Cess 5w40 full sintetic, recomandat de relu, 5L la 198ron. Alte sugestii?
Trebuie sa il schimb si la Logan-ul de 1.4, dar parca as merge pe o varianta ceva mai accesibila. Pana acum a mers cu Elf Competition ST 10w40. Am gasit 4L la 80ron, ceea ce pare rezonabil. E prea naspa uleiul? Sa pun altceva? Sugestii, va rog?

Si am mai dat si peste un grafic interesant:
Imagine amplasata
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#118 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 03 aprilie 2010 - 09:07

Apropo de uleiuri, a venit momentul sa il schimb si eu la Colt. Cel mai probabil voi lua Motul 8100 X-Cess 5w40 full sintetic, recomandat de relu, 5L la 198ron. Alte sugestii?
...........................

La ulei nu, dar poate-l gasesti mai ieftin; cel care l-am cumparat eu pt tdi-pd a fost mai ieftin (si este cunoscut ca uleiul pt tdi-pd este mai scump decat majoritatea celorlalte).

Pt Logan, depinde cat mai tii masina si cum vrei sa o intretii; eu intotdeauna am spus ca, dpdv intretinere, la o masina / un motor este f important uleiul si combustibilul. Daca nu prezinta interes pt voi Loganul, sau urmeaza sa fie vandut intr-o perioada de timp nu f mare (in jur de 1 an) merge si Elf-ul ala; altfel as cauta un alt ulei. :rolleyes:
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#119 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 04 aprilie 2010 - 02:47

Tu ce ai pus, tot Motul? De unde?

LE Acusi am vazut ca ai spus pe topicul Fabiutei ce ai pus. Pai nu e acelasi ulei de care ziceam eu?
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#120 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 04 aprilie 2010 - 09:04

Conform (si) cu graficul pus de Zaoan, la caldurili noastre da Bucuresti merge mai bine un ulei care se termina in w40! Oare de ce multe service-uri si multe oameni insista pe w30??
Tot uitandu-ma pe grafice am pus si eu 10w40 in masini, cel mult 5w40! Sau m-am trezit si eu cu ou fert in gat si dau cu evidentu-n gard! :rolleyes:
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#121 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 04 aprilie 2010 - 12:35

Tu ce ai pus, tot Motul? De unde?

LE Acusi am vazut ca ai spus pe topicul Fabiutei ce ai pus. Pai nu e acelasi ulei de care ziceam eu?

Nu e acelasi ulei, e aceiasi marca, dar tipul difera (ca ma indoiesc ca vei pune tu in Colt ulei pt tdi-pd :rolleyes: ).
Numai ca, de data asta, nu am mai luat uleiul de la RacingNick, ci chiar de la serviceul unde am facut revizia Fabiei (scrie in topicul masinii); si aceasta pt ca a fost o diferenta de pret semnificativa. :D
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#122 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 05 decembrie 2010 - 12:22

http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf
:D

N-am auzit de Royal Purple... castigatorul testului, practic. Sunt surprins de ''performantele'' obtinute de Motul, Castrol si Mobil1.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#123 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 05 decembrie 2010 - 12:25

La cum arata bidonul as crede ca e facut pe vapor :D
  • 0

#124 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 05 decembrie 2010 - 12:26

PS Apropo de ce ziceai de diferenta de pret. Nicu il ia pe cale oficiala, pe cand multe service-uri sau tipi de pe net il aduc ''pe sub mana'' din Franta si atunci e, normal, mai ieftin.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#125 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 05 decembrie 2010 - 01:15

Mi se pare că despre Royal Purple v-am scris eu în niște dispute mai vechi, evident de bine.

Dar probabil că dacă schimbați uleiul ca mine, des, totul e ok.

Zice și evil mai sus. Nu știu ce test e.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea




3 useri citesc subiectul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi