Subaru Impreza WRX STI S203
#1
Scris 22 mai 2009 - 12:54
Este vorba despre un Subaru Impreza WRX STI S203( destul de lung, stiu...). Urmeza sa explic si partea putin mai neobisnuita a numelui de model. Masina a fost produsa intr-o serie limitata de 555 de bucati, exclusiv pentru Japonia, avand ca platforma de pornire modelul de 2005 de Impreza STI. Din motive practice, dupa ce a fost importata in Europa, masina a "suferit" o conversie a cockpit-ului de pe dreapta pe stanga, coversie facuta foarte curat, profesionist si exclusiv cu piese originale de pe modelul european de STI. Ca si explicatie, producandu-se atat pentru Japonia cat si pentru Europa si in general toate tarile in care se circula pe parte "corecta" a drumului, masinile dispun de gauri tehnologice, ce permit instalare volanului atat pe stanga cat si pe dreapta(aceasta fiind o masura de eficientizare a productiei).
Modificarile aduse de catre STI Japonia acestui model(fata de modelul normal), includ urmatoarele( din pacate japonezii au fost cam zgarciti in comunicate de presa despre aceasta masina, asa ca va pot spune ce am aflat de la ei si din alte cercetari facute de mine):
- Suspensie complet echipata cu STI Performance parts, adica: amortizoare, arcuri, bare stabilizatoare, bara de torsiune din titan, brate, bascule(toate in culoare STI pink).
- Toate masinile din deria S203 au fost echipate cu sistemul electronic de control al diferentialului(DCCD),.
- Motor(EJ20) reproiectat de catre STI, insemnand: turbina twin scroll(IHI Vf42), chiulasa noua, axe cu came, supape si arcuri de supape noi, galeria de admisie de pe Spec C, colectoare de evacuare cu distante egale(equal length headers), evacuare STI din titan si desigur electronica ce a fost reprogramata. In aceste conditii, masina stock dezvolta 320CP( si se simt la ficare apasare a acceleratiei...)
- La exterior se pot observa Jatele forjate BBS de 18'' cu prezoane usurate, si un eleron diferit, cu unghi de atac reglabil
- Interiorul nu difera fata de STI-ul normal(cred ca este o formulare corecta, desi nu prea este nimic normal in ceea ce priveste STI-ul in general), cu exceptia culorii gri folosite la Alcantara, in loc de clasicul albastru, si desigur, capodopera habitaclului, scaunule tip scoica din carbon, special concepute de catre Recaro pentru S203.
Exceptand acest set de modificari oarecum discrete, masina se afla pe teren comun cu STI-ul European.
Va fi foarte greu de raspuns la intrebarea: cum merge?... fiindca masina trebuie conduse pentru a avea o intelegere deplina a semnificatiei modificarilor aduse de catre STI. Rspunsul turbinei(fiind twin scroll) este fenomenal, dinamica de mers si felul in care masina raspunde comenzilor sunt uimitoare, suspensia imbunatatita jucand un rol important la capitolul acesta. Altfel spus, asemanarile dintre acest STI si celelalte modele, se opresc in momentul in care ai pornit motorul si ai inceput sa exploatezi potentialul masinii.
Singurul meu regret, daca se poate numi regret, este ca masina nu am cumparat-o noua(avea 29.000km), dat fiind faptul ca este un utilaj greu de reperat. Din cate stiu eu, in Europa mai exista doar un singur S203, in Grecia. Planurile mele in momentul de fata vizeaza o reconditionare completa a masinii, iar pasul urmator va fi tuningul. "Organele" le detin deja, intr-un maldar de cutii la mine in garaj, mai trebuie dor sa incep "transplantul".
Am facut cateva poze ce urmeaza se le upload-ez in Gallery, in caz ca sunteti curiosi sa vedeti si cum arata. Nu sunt cele mai reusite poze, dar am convingere ca isi fac treaba.
Numai bine tuturor!
#2
Scris 22 mai 2009 - 06:48
superb animal ai tu acolo, sa te poarte fericit !
#3
Scris 22 mai 2009 - 10:29
#4
Scris 22 mai 2009 - 11:18
#5
Scris 22 mai 2009 - 11:46
#6
Scris 22 mai 2009 - 11:48
#7
Scris 22 mai 2009 - 11:50
acum il urasc si mai mult ... ce naiba e pus pe bord ?Are la galerie
#8
Scris 22 mai 2009 - 11:54
#9
Scris 22 mai 2009 - 12:09
Sincer sa fiu, nici nu auzisem de S203 asta (de la ce vine aceasta denumire?) pana acum. Daca un STI normal e deja bestie, asta cu greu imi imaginez cum e. Sau mai ales cum va fi dupa toate transplanturile vizate ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#10
Scris 22 mai 2009 - 12:56
AND1, si cu Evo 9 ala atit de preparat ce mai faci?
berkut, acum 2 zile erai prin spate pe la Inter in jur de ora 11.30-12?
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#11
Scris 22 mai 2009 - 12:58
#12
Scris 22 mai 2009 - 12:59
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#13
Scris 22 mai 2009 - 04:27
@andrei: din cunostintele mele, S203 nu are o semnificatie anume. Este doar un nume ce a fost atribuit seriei speciale.
@frank: Evo-ul este inca pe mase de operatie. Montajul este la final, apoi va urma programarea electronicii. Modificarile noi includ: turbina noua( ForcedPerformance Evo RED ball bearing conversion), galerie de admisie noua(Hypertune), axe cu came si arcuri de supape noi(Brian Crower), cardan din carbon(Torqline), diferential fata din carbon(Carbonetics), rezervor suplimetar de benzina-anti surge(Sard), ECU nou(Hydra). In mare, ii merge binisor...
#14
Scris 22 mai 2009 - 04:34
e la tine la curte acolo? important e cit vrea pe ea...
Daca esti interesat, de ce nu ma suni ?
#15
Scris 22 mai 2009 - 04:43
macar asta.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#16
Scris 22 mai 2009 - 06:05
#17
Scris 22 mai 2009 - 06:39
#18
Scris 22 mai 2009 - 06:43
dar asta sunt eu
#19
Scris 22 mai 2009 - 10:27
ma innebuniti bai.... Relu, baga detaliile cu Impreza ala albastru cu kit Prodrive, poate o iau eu
AND1, si cu Evo 9 ala atit de preparat ce mai faci?
berkut, acum 2 zile erai prin spate pe la Inter in jur de ora 11.30-12?
Frank, de ai posibilitatea, du-te pe-o integrala evo ori sti alimentata de cat mai multi caluti(minim un 350 ).
Astazi,la superspeciala, daca mai era nevoie, am vazut diferenta,,spectacolului'' dintre o singura punte motoare si doua...Fuse si clio.
Desi Subaru e ,,cunostinta'' veche, mi se pare mai spectaculos (n-am idee daca si-n eficienta) Evo.
And1, care ti se pare mai distractiva( tu avandu-le pe ambele) , Evo ori STI ?
Aceasta postare a fost editata de mol: 22 mai 2009 - 10:27
#20
Scris 22 mai 2009 - 10:52
http://revver.com/vi...sive-review-12/
http://revver.com/vi...sive-review-22/
Litchfield d-ala nu isi ia nimeni?
ACrew style
#21
Scris 22 mai 2009 - 11:12
pare sora mai mica.....muult mai mica...decat bestiile astea ale voastre
#22
Scris 22 mai 2009 - 11:19
inca o bijuterie la colectie !
foarte frumos
:thumb:
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#23
Scris 24 mai 2009 - 06:38
@mol: o apreciere este cam greu de facut fiindca Evo-ul are mult mai multe modificari decat Subaru. Sa spunem ca Evo-ul este mai controlabil, atingandu-i limitele in mod liniar. La Subaru lucrurile sunt oarecum pe muchie de cutit. Feedback-ul din volan nu este atat de bun precum este cel de la Evo, iar iar in zona limitei superioare in epxloatare, este mai greu de controlat fiindca nu te "anunta'' cand urmeaza sa rupa adrenta. Poate fi scary uneori...
@ska: La o asemenea apreciere, un raspuns prelungit ar fi de prisos. Nu pot sa spun decat multumesc!
#24
Scris 24 mai 2009 - 06:50
#25
Scris 24 mai 2009 - 07:00
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi