Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Subaru Impreza WRX STI S203


  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#1 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 22 mai 2009 - 12:54

In semn de solidaritate cu topicul pornit de berkut, ajung sa postez si eu acum, dupa cateva luni de la achizitie, prezentarea masinii care m-a motivat sa parcurg mii de kilometrii(pana in Letonia...), pentru a o aduce in final la mine in garaj.

Este vorba despre un Subaru Impreza WRX STI S203( destul de lung, stiu...). Urmeza sa explic si partea putin mai neobisnuita a numelui de model. Masina a fost produsa intr-o serie limitata de 555 de bucati, exclusiv pentru Japonia, avand ca platforma de pornire modelul de 2005 de Impreza STI. Din motive practice, dupa ce a fost importata in Europa, masina a "suferit" o conversie a cockpit-ului de pe dreapta pe stanga, coversie facuta foarte curat, profesionist si exclusiv cu piese originale de pe modelul european de STI. Ca si explicatie, producandu-se atat pentru Japonia cat si pentru Europa si in general toate tarile in care se circula pe parte "corecta" a drumului, masinile dispun de gauri tehnologice, ce permit instalare volanului atat pe stanga cat si pe dreapta(aceasta fiind o masura de eficientizare a productiei).

Modificarile aduse de catre STI Japonia acestui model(fata de modelul normal), includ urmatoarele( din pacate japonezii au fost cam zgarciti in comunicate de presa despre aceasta masina, asa ca va pot spune ce am aflat de la ei si din alte cercetari facute de mine):
- Suspensie complet echipata cu STI Performance parts, adica: amortizoare, arcuri, bare stabilizatoare, bara de torsiune din titan, brate, bascule(toate in culoare STI pink).
- Toate masinile din deria S203 au fost echipate cu sistemul electronic de control al diferentialului(DCCD),.
- Motor(EJ20) reproiectat de catre STI, insemnand: turbina twin scroll(IHI Vf42), chiulasa noua, axe cu came, supape si arcuri de supape noi, galeria de admisie de pe Spec C, colectoare de evacuare cu distante egale(equal length headers), evacuare STI din titan si desigur electronica ce a fost reprogramata. In aceste conditii, masina stock dezvolta 320CP( si se simt la ficare apasare a acceleratiei...)
- La exterior se pot observa Jatele forjate BBS de 18'' cu prezoane usurate, si un eleron diferit, cu unghi de atac reglabil
- Interiorul nu difera fata de STI-ul normal(cred ca este o formulare corecta, desi nu prea este nimic normal in ceea ce priveste STI-ul in general), cu exceptia culorii gri folosite la Alcantara, in loc de clasicul albastru, si desigur, capodopera habitaclului, scaunule tip scoica din carbon, special concepute de catre Recaro pentru S203.

Exceptand acest set de modificari oarecum discrete, masina se afla pe teren comun cu STI-ul European.

Va fi foarte greu de raspuns la intrebarea: cum merge?... fiindca masina trebuie conduse pentru a avea o intelegere deplina a semnificatiei modificarilor aduse de catre STI. Rspunsul turbinei(fiind twin scroll) este fenomenal, dinamica de mers si felul in care masina raspunde comenzilor sunt uimitoare, suspensia imbunatatita jucand un rol important la capitolul acesta. Altfel spus, asemanarile dintre acest STI si celelalte modele, se opresc in momentul in care ai pornit motorul si ai inceput sa exploatezi potentialul masinii.

Singurul meu regret, daca se poate numi regret, este ca masina nu am cumparat-o noua(avea 29.000km), dat fiind faptul ca este un utilaj greu de reperat. Din cate stiu eu, in Europa mai exista doar un singur S203, in Grecia. Planurile mele in momentul de fata vizeaza o reconditionare completa a masinii, iar pasul urmator va fi tuningul. "Organele" le detin deja, intr-un maldar de cutii la mine in garaj, mai trebuie dor sa incep "transplantul". :rolleyes:

Am facut cateva poze ce urmeaza se le upload-ez in Gallery, in caz ca sunteti curiosi sa vedeti si cum arata. Nu sunt cele mai reusite poze, dar am convingere ca isi fac treaba. :lol:


Numai bine tuturor!
  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#2 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 22 mai 2009 - 06:48

asa ma ... vino tu sa rasucesti cutitul in rana .

superb animal ai tu acolo, sa te poarte fericit !
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#3 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 22 mai 2009 - 10:29

Multumesc mult de urari si asemenea si tie. Desi tentatia exista mereu, nu rasucesc nimic in nimic! :lol: Incercam doar sa nu te las sa te simti izolat si in inferioritate numerica. :P
  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#4 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 22 mai 2009 - 11:18

Ce ma "enervezi" cu masina asta..... :lol:
  • 0

#5 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 22 mai 2009 - 11:46

nite poze pui si tu :lol: pleeeeaseeee ... desi as prefera sa o vad live :P
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#6 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 22 mai 2009 - 11:48

Are la galerie :lol:
  • 0

#7 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 22 mai 2009 - 11:50

Are la galerie :lol:

acum il urasc si mai mult ... ce naiba e pus pe bord ?
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#8 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 22 mai 2009 - 11:54

Pele sa nu sara soarele-n ochi :lol:
  • 0

#9 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 22 mai 2009 - 12:09

Si link'ul catre galerie: aici

Sincer sa fiu, nici nu auzisem de S203 asta (de la ce vine aceasta denumire?) pana acum. Daca un STI normal e deja bestie, asta cu greu imi imaginez cum e. Sau mai ales cum va fi dupa toate transplanturile vizate ... :lol:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#10 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 22 mai 2009 - 12:56

ma innebuniti bai.... Relu, baga detaliile cu Impreza ala albastru cu kit Prodrive, poate o iau eu :lol:

AND1, si cu Evo 9 ala atit de preparat ce mai faci?

berkut, acum 2 zile erai prin spate pe la Inter in jur de ora 11.30-12?
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#11 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 22 mai 2009 - 12:58

Ce detalii sa bag ? Vii, o vezi si vorbesti cu proprietarul.
  • 0

#12 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 22 mai 2009 - 12:59

e la tine la curte acolo? important e cit vrea pe ea...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#13 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 22 mai 2009 - 04:27

@berkut: bordul este imbracat in acel material(sintetic-se aplica prin pulverizare), ce-l gasesti si pe bordurile masinilor de curse. Este gandit pentru a nu reflecta lumina , pentru a proteja pilotul. Nu este "creatia" mea, asa am cumparat-o si intentionez sa o readuc intr-un stadiu original. Daca tot suntem la capitolul ura, si eu te urasc fiindca a ta este neagra... :lol:

@andrei: din cunostintele mele, S203 nu are o semnificatie anume. Este doar un nume ce a fost atribuit seriei speciale.

@frank: Evo-ul este inca pe mase de operatie. Montajul este la final, apoi va urma programarea electronicii. Modificarile noi includ: turbina noua( ForcedPerformance Evo RED ball bearing conversion), galerie de admisie noua(Hypertune), axe cu came si arcuri de supape noi(Brian Crower), cardan din carbon(Torqline), diferential fata din carbon(Carbonetics), rezervor suplimetar de benzina-anti surge(Sard), ECU nou(Hydra). In mare, ii merge binisor... :)
  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#14 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 22 mai 2009 - 04:34

e la tine la curte acolo? important e cit vrea pe ea...


Daca esti interesat, de ce nu ma suni ?
  • 0

#15 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 22 mai 2009 - 04:43

sincer imi pare rau ca nu o lasi asa cum a facut-o mama ei :lol:
macar asta.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#16 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 22 mai 2009 - 06:05

si eu sunt de parere ca masina ar trebui sa ramana ca de la mama ei , adica inteleg o resoftare , un catalizator mai putin restrictiv ... dar cam atat .
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#17 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 22 mai 2009 - 06:39

imi pare rau ca nu sinteti pe teritoriul meu, sa va banez !!
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#18 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 22 mai 2009 - 06:43

eu unul mi-am dorit de mult un impreza STI , si chiar modelul care il am acum l-am dorit ... acum ca il am nu imi vine sa il modific la greu. prefer functionalul ...
dar asta sunt eu :lol:
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#19 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 22 mai 2009 - 10:27

ma innebuniti bai.... Relu, baga detaliile cu Impreza ala albastru cu kit Prodrive, poate o iau eu :lol:

AND1, si cu Evo 9 ala atit de preparat ce mai faci?

berkut, acum 2 zile erai prin spate pe la Inter in jur de ora 11.30-12?


Frank, de ai posibilitatea, du-te pe-o integrala evo ori sti alimentata de cat mai multi caluti(minim un 350 :) ).
Astazi,la superspeciala, daca mai era nevoie, am vazut diferenta,,spectacolului'' dintre o singura punte motoare si doua...Fuse si clio.

Desi Subaru e ,,cunostinta'' veche, mi se pare mai spectaculos (n-am idee daca si-n eficienta) Evo.

And1, care ti se pare mai distractiva( tu avandu-le pe ambele) , Evo ori STI ?

Aceasta postare a fost editata de mol: 22 mai 2009 - 10:27

  • 0

#20 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 22 mai 2009 - 10:52

Un mic review de la BestMotoring
http://revver.com/vi...sive-review-12/
http://revver.com/vi...sive-review-22/

Litchfield d-ala nu isi ia nimeni?
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#21 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 22 mai 2009 - 11:12

dupa ultimele achizitii de pe aici incepe sa imi fie rusine sa spun ca si a mea e tot subaru....
pare sora mai mica.....muult mai mica...decat bestiile astea ale voastre
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#22 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 22 mai 2009 - 11:19

nu pot sa zic decat... jos palaria pentru pasiunea de care dai dovada cand vine vorba de masini.
inca o bijuterie la colectie !

foarte frumos :D
:thumb:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#23 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 24 mai 2009 - 06:38

Nu mi-am propus sa supun masina la modificari dramatice, si intentionez sa o pastrez cat mai aproape de starea originala. Dupa cum am mai spus, primul pas va fi o reconditionare completa. Este totusi foarte dificil sa mergi cu masina asta, sa vezi ce performante impresionante are si sa nu te intrebi cum ar fi daca i-ai face anumite imbunatatiri... Tenatatia este destul de mare. Oricum, odata ce te asezi in acele scaune ale ei, realizei ca nu ai la ce confort sa renunti, cand el nu exista din capul locului. :lol:

@mol: o apreciere este cam greu de facut fiindca Evo-ul are mult mai multe modificari decat Subaru. Sa spunem ca Evo-ul este mai controlabil, atingandu-i limitele in mod liniar. La Subaru lucrurile sunt oarecum pe muchie de cutit. Feedback-ul din volan nu este atat de bun precum este cel de la Evo, iar iar in zona limitei superioare in epxloatare, este mai greu de controlat fiindca nu te "anunta'' cand urmeaza sa rupa adrenta. Poate fi scary uneori...

@ska: La o asemenea apreciere, un raspuns prelungit ar fi de prisos. Nu pot sa spun decat multumesc! :)
  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#24 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 24 mai 2009 - 06:50

Poate n-o modifici, pleaseee .... :crying:
  • 0

#25 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 24 mai 2009 - 07:00

1
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi