
Exemplarul asta a fost produs in 2008 si pentru ca timp de 10-12 luni nimeni nu a cumparat-o acum am pus eu mana pe ea cu o reducere "de criza", la pretul de 20.300 EUR DDP. Datele tehnico-economice arata cam asa:
- Laguna 3 2.0dci Privilege culoare alba nemetalizat
- Cutie automata cu 6 rapoarte si cu mod de schimbare "manual"
- Frana de parcare automata
- Trapa electrica: fixa pentru locurile din spate si cu 5 pozitii reglabile electric pe fata
- Tapiterie din piele crem
- Faruri adaptive cu bi-xenon si spalator de faruri
- Oglinzi reglabile si rabatabile electric
- Scaune fata incalzite si reglabile electric pe 6 directii (8 la sofer)
- Audio connection box si car-kit Bluetooth
- Airbaguri laterale spate
- Senzori parcare spate
- Sistem de inchidere/deschidere/pornire "Maini Libere"
- Alarma VIPER
Nu am mentionat dotarile standard, insa in afara de navigatie, MP3 cu magazie de CDuri si scaune fata cu memorie, masina are toate dotarile optionale cu care poate fi echipata. Nu o sa detaliez cum am ajuns la ea pentru ca am povestit in linkul de mai sus, insa este cea mai confortabila si dotata masina pe care puteam sa mi-o permit in bugetul alocat, si nu-mi pare rau deloc de decizie.
Interiorul este de mare efect. Nici nu stiu de unde sa incep, pentru ca totul este la superlativ. Spatiul este mai mare ca la Megane, iar modul de amplasare a consolei centrale da un aer de spatiu fantastic. Cotiera inalta si zona centrala fara frana de parcare sunt foarte elegante, volanul si ceasurile de bord amplasate exact asa cum trebuie, iar butoanele centrale desi sunt multe sunt foarte bine plasate si aranjate de nu incomodeaza vreun pic. Scaunele reglabile electric sunt foarte utile, iar despre incalzirea din scaun n-am cuvinte, mai ales ca in primele zile a fost foarte frig si pe mine la lua cu caldura de la sale

Exteriorul este... discutabil. Masina are un design modern, insa nu pot spune ca imi place la fel de mult ca un Citroen C5 sau un Passat CC. Culoarea alba credeam initial ca va fi un compromis, insa e foarte adevarat ca pe Laguna 3 arata foarte bine, da impresia de culoare metalizata. Masina arata cel mai bin ame seara, unde luminile strazii (acolo unde le gasim prin Bucuresti) o fac mai "enigmatica".
Cutia automata a fost cea mai mare noutate pentru mine, si inca ma acomodez cu ea. In modul automat masina se comporta ca o limuzina, motorul nefacandu-si auzita prezenta, insa nici nu prea simti ca sunt mereu la indemana 150 caluti. Pe modul manual insa la orice apasare mai ferma a acceleratiei sentimentul de putere si viteza revine spectaculos, facand drumul mai frumos.
Consumul e momentan mare, insa de cand am trecut pe Efix diesel de care bag si la Megane si consumul a scazut cu 2%. O sa vedeti mereu consumul la zi in semnatura. Dupa primul plin a fost 10.7%, insa deja dupa 50km la al doilea a mers in 8.1 - 8.4%.
Plusuri pana acum:
- sistemul de "Maini Libere". Si sistemul de la Megane cu cartela si buton de Start/Stop era cool, insa Laguna asta e din alta lume. Doar trebuie sa port cardul la mine (in geaca, in geanta, etc) si masina se descuie cand deschid usa, porneste/opreste motorul si ce e cel mai fain se si blocheaza atunci cand plec cu cardul de langa ea.
- farurile. Lumina data de xenon e una foarte clara, insa farurile auto-adaptive la curbe sunt o minunatie. Pe stradutele unde stau eu se vede foarte bine seara cum la miscarea volanului se schimba si directia luminii, facand curba mult mai usor de abordat.
- trapa si luminozitatea din masina. Diferenta fata de o masina fara trapa este evidenta. Cel mai fain se vede in spate acolo unde de obicei e mai intunecat, iar in Laguna asta poti sta sa faci si plaja

Minusuri: Acum ca am laudat-o cat 3 vanzatori la un loc, hai sa va zic si ce am gasit ori ciudat ori inferior Megane-ului:
- geamurile electrice[/font] nu merg decat cu motorul pornit. Nu m-am prins inca daca e bug sau feature, insa ma obisnuisem ca daca am oprit motorul sa pot da geamul jos, sau sa pot sta in masina cu motorul oprit si sa pot umbla la geamuri. O sa mai studiez problema...
- spatiile de depozitare sunt mici. In Laguna nu ai unde sa lasi la indemana un telefon, actele, 5 CDuri si o punga de crantzanele. Spatiul din usi e destul de incomod de folosit, cotiera centrala ajunge doar pentru 7 CDuri, iar in spatiul din scrumiera nu intra decat bonurile de motorina. Comparand cu cotiera dubla, spatiile de depozitare din bord, din usi si din podea de la Megane, Laguna iese clar pe locul 2.
- pielea de pe lateralele scaunelor este "ecologica". La Megane Privilege e acelasi material si tine bine, asa ca sper de bine la de la Laguna. Mijlocul scaunelor e din piele perforata, diferenta clara. Putea Renault sa mentioneze "piele ecologica"...