Asadar, minusuri imense la diesel:
- functionare brutala INDIFERENT de capacitate !
- vibratii
- MIZERIE ( atat p-afara cat si in interiorul motorului )
- greutate mare
- placere in condus spre ZERO !
- elasticitate INEXISTENTA
- functionare la temperatura scazuta ( FOARTE GRAV !!!! ) daca nu-i bagat in sarcina !!!
- intretinere costisitoare si dificila
- uzuri MULT mai mari decat la benzinare ! Cine ma contrazice, habar n-are ce inseamna dizalu
- pret mai mare la achizitie
- motorina mai SCUMPA decat benzina !!
etc.....
Tuturor ne plac masinile, cred ca nu exista dubiu aici. Nu am eu cunostintele tale tehnice, pe care evident nu le contest, dar vreau sa punctez altceva. De exemplu vibratiile pe care le amintesti sunt ilare la o Skoda Fabia diesel, dar sunt aboslut delicioase la un Audi cum am eu. Depinde si de motorizare, si de producatorul auto, si de tehnologia folosita, si de anul de fabricatie/noutatea motorului.
- functionare brutala INDIFERENT de capacitate !
R: Mie-mi place "brutalitatea"
- vibratii
R: Vezi mai sus. Daca ai mers cu vreun diesel generatie relativ noua, pus pe o masina inchegata, nu are cum sa NU-ti placa.
- MIZERIE ( atat p-afara cat si in interiorul motorului )
R: Da, mizerie si ulei scurs, dar nu la toate. It comes with the territory la aia care nu stiu sa faca motoare diesel. Sa-ti arat cat de curat e motorul la mine?
- greutate mare
R: Da
- placere in condus spre ZERO !
R: Adica? De exemplu eu ador depasirile sau accelerarile facute cu 2.7-le cu turbina la full power Nu putem fi toti la fel, oamenii au dreptul sa iubeasca chestii diferite.
- elasticitate INEXISTENTA
R: Nu stiu ce-i aia
- functionare la temperatura scazuta ( FOARTE GRAV !!!! ) daca nu-i bagat in sarcina !!!
R: Nu contest
- intretinere costisitoare si dificila
R: Revizii mai scumpe datorate filtrului de motorina si ulei
- uzuri MULT mai mari decat la benzinare ! Cine ma contrazice, habar n-are ce inseamna dizalu
R: Nu stiu atat de multe ca tine, dar din moment ce japonezii au introdus motoare diesel pe masinile lor si din moment ce europenii nu au scos motoarele diesel din fabricatie, as zice ca analogia ta nu e intru totul corecta.
- pret mai mare la achizitie
R: Da, dar si la REVANZARE. Si, crede-ma, mai usor se vinde un diesel de 2 litri decat o benzinara de 2 litri.
- motorina mai SCUMPA decat benzina !!
R: Acum da, mai demult era invers. Iar in Romania asta e 100% dictata de faptul ca, statistic, sunt mai multe masini diesel decat pe benzina, de unde si decizia petrolistilor de a mari pretul la motorina mai mult decat cel de la benzina, pe principiul "prostii oricum platesc"
Poate muta cineva posturile noastre, ca e pacat sa se piarda