Inmatriculare auto dupa 2007
#1
Scris 17 martie 2005 - 12:11
#2
Scris 17 martie 2005 - 03:23
stau si ma intreb, oare cum ar putea fi "convertita" o masina din 1980, pe carburator sau chiar injectie, cu doar citeva sute de eur, intr-o masina cu euro, atentie, PATRU. pai cred ca am fi cu totii fericiti sa putem face asta
in plus, se stie ca omologarea unei masini in romania se face numai daca masina respectiva respecta normele euro 3 (4 cind va fi cazul) _din fabrica_, si nu cu ajutorul unor sisteme montate ulterior. mai mult, trebuie ca producatorul sa precizeze asta in specificatiile originale ale masinii. de aia este foarte dificil sa inmatriculezi o masina care nu a fost declarata euro 3, chiar daca ea respecta cu brio normele de poluare. si tot de aia masina mea care trece orice test euro II este totusi omologata cu non-euro.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#3
Scris 11 iunie 2005 - 10:00
accize si alte taxe nu stiu.....odata cu intrarea in UE o mare parte din politica fiscala a tarii e dependenta de uniune. Nu stiu exact cat de mult.
#4
Scris 24 mai 2006 - 02:56
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#5
Scris 14 august 2006 - 09:11
#7
Scris 04 septembrie 2006 - 07:16
zice ca nu contine TVA.
ce TVA ??
daca se aduaga TVA, inseamna ca se poate recupera din dociland mehrwesteueru.
plus ca nu conteaza valoarea de pe factura.
????
#9
Scris 04 septembrie 2006 - 07:22
cel putin dupa logica mea, asa ar trebui sa functioneze lucrurile.
ca io mi-l recuperez si pe ala din RO, e alta branza.
si daca masina are 3 ani, unde o incadrez ??
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 04 septembrie 2006 - 07:24
#10
Scris 26 septembrie 2006 - 08:30
Aceasta postare a fost editata de LaScurt: 26 septembrie 2006 - 08:30
#11
Scris 26 septembrie 2006 - 08:41
Daca nu ma insel, schema ar trebui sa fie urmatoarea:
Daca masina e UE:
Pretul masinii + TVA nemtesc (care am inteles ca va creste la 19%) + Taxa Inmatriculare + TVA pe taxa de inmatriculare.
Daca masina e non-UE:
Pretul masinii + TVA nemtesc (care am inteles ca va creste la 19%) + Taxe Vamale (de 10% sau cat or sa devina) + Taxa Inmatriculare + TVA pe taxa de inmatriculare.
Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 26 septembrie 2006 - 08:45
#12
Scris 26 septembrie 2006 - 09:41
nu e tot tva ?
#13
Scris 26 septembrie 2006 - 10:11
#14
Scris 26 septembrie 2006 - 10:34
25 septembrie 2006 17:16:20
Taxa de �nmatriculare a autoturismelor, care va intra �n vigoare de la 1 ianuarie 2007, este incompatibilă at�t cu Tratatul de aderare a Rom�niei, c�t şi cu jurisprudenţa Curţii Europene de Justiţie, se arată �n proiectul de Raport al Comisiei Europene.
Singurul neajuns al legislaţiei fiscale rom�neşti, potrivit proiectului de Raport al Comisiei, este introducerea noii taxe pentru �nmatriculare care contravine legilaţiei europene.
Taxa specială pentru prima �nmatriculare a fost introdusă �n Codul Fiscal, pe baza unor principii care vizează, �n primul r�nd, protecţia mediului. Taxa ar trebui să descurajeze at�t cumpărarea de maşini cu emisii mari de noxe, c�t şi invadarea pieţei auto rom�neşti, după aderare, cu autoturisme la m�na a doua, aşa cum a arătat experienţa ţărilor integrate �n UE �n 2004. Preţul maşinilor second-hand va scădea simţitor, din 2007, după aderare, odată cu eliminarea taxelor vamale şi a accizelor, iar guvernul vrea să compenseze pierderea de venituri din aceste surse prin introducerea taxelor pentru �nmatriculare.
Pentru maşinile euro 5 şi euro 4 taxele vor fi mai mici comparativ cu celelalte categorii, �ntre 50 şi c�teva sute de euro. �n schimb, pentru maşinile euro 3 cu o capacitate cilindrică de p�nă �n 1.600 cmc cu o vechime mai mică de şase luni taxa de �nmatriculare va fi de 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc dar cu o vechime de şase ani taxa va ajunge la 5.070 euro.
Pentru maşinile euro 2, de p�nă la 1.600 de cmc, taxa va fi de 2.700 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc, de 6.240 de euro. Cele mai mari taxe vor fi pentru autoturismele euro 1 şi noneuro cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc, de 7.020 de euro şi, respectiv, 7.500 euro.
La capitolul Taxarea �n Rom�nia, proiectul de Raport semnalează alinierea legislaţiei fiscale rom�neşti cu cea europeană, creşterea accizelor p�nă la nivelul minim din UE la majoritatea bunurilor accizate (excepţie fac cele pentru care s-a obţinut preluingirea perioadei de graţie), precum şi introducerea regimului intra-comunitar de TVA. Proiectul apreciază, de asemenea, decizia de desfiinţare a magazinelor duty-free de pe frontiere şi introducerea �n legislaţie a măsurilor de cooperare administrativă dintre statele UE şi Rom�nia.
Reporter Diana Zaharia
Editor Laura Radulescu
sursa: www.newsin.ro
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#15
Scris 27 septembrie 2006 - 12:25
#16
Scris 27 septembrie 2006 - 12:44
Masina costa 10,000. TVA-ul este 1,600 acum (va deveni 1,900). Deci ca sa iesi cu masina din Germania platesti 11,600.
La Romani platesti taxa de inmatriculare, sa zicem 1,000 + 190 TVA, deci in total 1,190.
In total 11,600 + 1,190 = cu cat e egal
In mod evident taxa de inmatriculare (deci si TVA-ul care i se aplica) va fi mai mare pe masura ce standardul Euro e mai mic si/sau cilindreea e mai mare.
Inca o speculatie de-a mea: cu factura de la nemti vei putea "recupera" TVA-ul pe firma in Romania, neplatindu-l la stat, exact ca si cum ai fi achizionat masina pe firma din Romania.
#17
Scris 27 septembrie 2006 - 12:49
dar asta inseamna ca persoanele fizice nu vor mai putea sa-l recupereze.
iar tva-ul 'romanesc' se va aplica la valoarea taxei de prima inmatriculare, adica la o valoare evident mia mica decat cea de catalog. (asta daca vorbim de euro 3 sau euro 4).
mda, oricum ar trebui ca eu sa le pot recupera pe ambele, indiferent daca de la noi sau ei.
ceea ce nu e rau.
partea faina ar fi ca UE sa forteze guvernul sa scoata taxa de prima inmatriculare. as accepta ca in compensatie impozitul anual sa fie diferentiat si dupa gradul de poluare.
oricum sint niste bani pe care ii dai in cativa ani, nu trebuie sa-i pui jos pe langa pretul platit pe masina.
#18
Scris 27 septembrie 2006 - 01:00
Azi citeam in EVZ ca ministerul a propus o taxa iar cand a ajuns in parlament, taxa s-a triplat. Uitati linkul aici, in josul paginii:
http://www.evz.ro/ar...hp?artid=273799
#19
Scris 11 noiembrie 2006 - 12:28
nu stie nimeni ??
#20
Scris 11 noiembrie 2006 - 01:03
#21
Scris 11 noiembrie 2006 - 01:32
Si (parerea mea) daca va fi ceva mai avantajos pt cumparator, adica taxe mai mici, anuntul se va face cat mai tarziu, pt a nu astepta lumea intrarea in vigoare a legi si a mai cumpara cat se poate la taxele actuale sau loganuri.
#22
Scris 11 noiembrie 2006 - 05:19
Pai nu ti-am zis mah cu TVA-ul? Odata ce devenim stat membru, TVA-ul e al Uniunii, nu al Germaniei. In consecinta, nu mai iei niciun TVA inapoi. Dar nici nu-l mai platesti aici. Ceea ce e avantajos avand in vedere ca la Hans, TVA-ul e 16%.
Aceasta postare a fost editata de LaScurt: 11 noiembrie 2006 - 05:20
#23
Scris 11 noiembrie 2006 - 07:10
Sa fim fericiti daca abia prin 2010 vom beneficia de binefacerile UE. Pana atunci, insa, mai avem multe de tras.
#24
Scris 11 noiembrie 2006 - 07:41
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#25
Scris 11 noiembrie 2006 - 09:29
@oaspetele:
Pai nu ti-am zis mah cu TVA-ul? Odata ce devenim stat membru, TVA-ul e al Uniunii, nu al Germaniei. In consecinta, nu mai iei niciun TVA inapoi. Dar nici nu-l mai platesti aici. Ceea ce e avantajos avand in vedere ca la Hans, TVA-ul e 16%.
cum s-a mai spus, TVA-ul este de la anu de 19%.
iar TVA-ul pe care l-as fi platit aici, il recuperam oricum.
intrebarea era : o persoana juridica poate recupera tva-ul platit pe un bun cumparat din UE ?
si oare vor ramane in picioare taxele propuse ??
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi