Inmatriculare auto dupa 2007
#27
Scris 11 noiembrie 2006 - 11:09
"La Hans anul asta mai este 16%, de la anul plateste Hans 19%, ca tot romanul :-))) "
asa le trebuie, sa simta si ei ca i-am batut in WW2
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#28
Scris 11 noiembrie 2006 - 11:10
Ti-am dat exemplul cu Ungaria care, desi a aderat de mult la UE inca are in vigoare moneda nationala. Ce e asa de greu de priceput? Sau tineti mortis sa va legati de fiecare cuvant, de dragul conversatiei?
#29
Scris 11 noiembrie 2006 - 11:51
da fapt ai dreptate, are, UE nu le da voie sa adopte euro deoarce nu au o moneda stabila, chiar anul acesta forintul a cam pierdut teren.
@Lascurt, e o veste buna. de exemplu, imi cumpar o masina din germania. cine imi da TVA-ul inapoi ?
#30
Scris 12 noiembrie 2006 - 12:26
Sorry pentru OffTopic, dar are un oarecare pct. comun si cu titlul topicului.
Aceasta postare a fost editata de adytzu: 12 noiembrie 2006 - 12:27
#31
Scris 12 noiembrie 2006 - 12:55
cel putin portocalia erau varza.
cat despre faza cu forintii, pe langa faptul ca nu prea avea legatura cu subiectul, ti-am expus parerea mea vizavi de subiect.
nici macar germania sau franta nu au intrat direct pe euro.
#32
Scris 15 noiembrie 2006 - 12:54
2.se vehicula pe un site cum ca de la anu, persoanele juridice vor cumpara din UE fara TVA. sa fie posibil asa ceva ?
#33
Scris 16 noiembrie 2006 - 11:53
Rezumat: ca persoana juridica, pentru a recupera TVA-ul dintr-un stat membru UE, trebuie sa ai un "cod valid de inregistrare in scopuri de TVA" care se obtine prin portalul ministerului de finante disponibil pe viitor la adresa http://anaf.mfinante...portal/VIES.htm. MF este obligat sa emita codul intracomunitar catre solicitant in 3 zile de la solicitare.
In ce priveste circulatia cu numar de inmatriculare strain, presupun ca ramane la latitudinea IGP daca o sa permita sau nu acest lucru.
Aceasta postare a fost editata de LaScurt: 16 noiembrie 2006 - 11:54
#34
Scris 16 noiembrie 2006 - 12:36
1.oare se va putea circula de la anu cu o masina comunitara, inmatriculata in alta tara decat Roamnia ? sa va ramane in picioare regula cu maxim 3 luni ??
Eu stiam ca va fi posibil, disparand perioada asta de 3 luni. Insa fiind inmatriculata masina in alta parte ... trebuie platite taxele, asigurarea si facute reviziile in tzara respectiva. Deci tot nu e chiar roz situatzia
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#35
Scris 16 noiembrie 2006 - 05:09
intersante noutati ne aduce mister LaScurt. implica ceva deosebit acel cod valid de inregistrare ??
daca am mai facut import pe firma mea (2 autovehicule) se simplifica procedura ??
#36
Scris 24 noiembrie 2006 - 07:55
Documentele vamale pentru autoturismele noi si second-hand provenite din UE nu vor mai fi necesare dupa 1 ianuarie 2007, potrivit legislatie privind circulatia pe drumurile publice care simplifica procedurile de inmatriculare.
Inmatricularea vehiculelor dupa 1decembrie 2006 se va face intr-o formula mult simplificata fata de cea actuala, modelele vor fi inregistrate doar la primarii, iar dupa 1 ianuarie 2007 nu vor mai fi necesare documentele vamale pentru auto noi sau second hand provenite din Uniunea Europeana.
Noua legislatie prevede eliminarea radierii la schimbarea proprietarului, aceasta operatiune fiind necesara doar in cazul in care autovehiculul va fi dezmembrat, distrus ori exportat. Astfel, autovehiculul va fi inmatriculat o singura data, iar in cazul leasing-ului se va inscrie in certificatul de inmatriculare si utilizatorul.
Termenul pentru solutionarea inmatricularilor a fost stabilit la 20 de zile.
Totodata, legea stipuleaza ca operatiunile de autorizare provizorie de circulatie si atribuirea unor numere provizorii sa fie efectuate inainte de prima inmatriculare in Romania.
In cazul pierderii sau furtului certificatului de inmatriculare sau a permisului de conducere nu va mai fi necesara publicarea in Monitorul Oficial.
O alta reglementare se refera la rezervarea anticipata a combinatiilor de numere preferentiale. Dupa 1 decembrie 2006 acest lucru nu va mai fi posibil.
Pana cel tarziu in iunie 2007 vor fi elaborate noile modele de Certificate de Inmatriculare si Permise de Conducere compatibile cu sistemele de evidenta din UE.
Bloombiz
#37
Scris 30 noiembrie 2006 - 12:11
Negocierile pentru taxele vamale la masinile second-hand continua
Dan POPA | 30 noiembrie 2006
Desi se poarta de mai bine de cateva saptamani, negocierile dintre reprezentantii Comisiei Europene si cei ai Ministerului de Finante Roman, referitoare la taxele vamale pentru importurile de masini second-hand, continua inca. Purtatorul de cuvant al MF, Stelian Negrea, ne-a declarat aseara ca deocamdata nu s-a luat nici o decizie referitoare la modul in care vor fi taxate aceste importuri.
Surse din MF spun insa ca aceste negocieri se vor finaliza, cea mai probabila solutie fiind una conforma normelor europene. Reamintim ca finantistii romani au dorit sa suprataxeze importurile de masini second-hand, lucru considerat de catre Comisia Europeana [b]neconform cu propriile norme.
#38
Scris 30 noiembrie 2006 - 12:58
- in 2006 se plateau accize;
- in 2007 nu se vor mai plati accize ci taxa de inmatriculare (pe asta de fapt se cearta Comisia Europeana)
- taxele vamale se platesc si se vor plati numai la masinile din afara UE (in general e vorba de SUA, Japonia, Coreea). Anul asta sunt 30%, de la anul vor fi 10%.
Acum, daca ma fac avocatul diavolului, Statu' Roman e prost. Daca tot vrea sa jupoaie piele de pe roman sub pretextul ca nu vrem sa devenim nu-stiu-ce cimitir de masini al Europei, ar fi trebuit sa lase nene liber la importuri si sa ne arda la impozite, asa cum procedeaza si celelalte tari din UE. SI atunci n-ar mai fi avut nimic de comentat UE. Dar bine ca nu lucrez la guvern
Aceasta postare a fost editata de LaScurt: 30 noiembrie 2006 - 01:01
#39
Scris 30 noiembrie 2006 - 07:18
Bine ca pentru cei cu dacii inca este mic.. dar daca ai motor mai mare la masina ai pus-o
Oricum.. avem touareguri la situatii de urgenta si la prefecturi.. suntem salvatii
#40
Scris 08 decembrie 2006 - 08:07
Cu totii ne intrebam de ceva timp incoace cat vom plati pentru o masina, noua sau second-hand, de la 1 ianuarie 2007. Lucrurile au fost multa vreme intr-o ceata totala si continua sa fie asa dupa ce primele date si valori ale proiectului initial aprobat de Senat au fost modificate radical de catre Camera Deputatilor. Poate va intrebati cum ?!�.pai cum altfel decat in dezavantajul cumparatorilor, asa cum ne-am obisnuit sa fie in Romania? Taxa pentru prima inmatriculare, propusa initial, a crescut revoltator!
Sa luam un exemplu simplu: Dacia Logan 1.4 MPI (1390 cm�) � o masina noua ce indeplineste normele de poluare Euro 3, cumparata de foarte multi dintre romani. Initial, taxa propusa care nu a fost aprobata, era in valoare de 159 euro. Dragii nostri deputati, care se pare ca dupa un somn bun in parlament si multe vise frumoase, se trezesc cu idei demne de un Premiu Nobel. Si uite asa de la 159 euro taxa de inmatriculare a ajuns la 531 euro!!! Pai asa democratie si drepturi europene mai zic si eu! Ce-i drept, se trag sperante ca cei de la Dacia vor implementa Euro 4 pe toate motorizarile gamei Logan pana la 1 ianuarie 2007. In acest caz taxa de inmatriculare va scade la 159 euro, insa este oricum mult mai mult fata de cei 93 euro pe care i-am fi platit daca s-ar fi aprobat proiectul initial.
Pentru cei care inca mai spera ca Uniunea, mai exact Comisia Europeana, nu va accepta o astfel de lege, care impiedica libera circulatie a autovehiculelor in spatiul UE, trebuie sa le reamintim ca romanul este inventiv si va lua aceasta masura ca pe una de politica ecologica astfel incat aproape sigur Comisia Europeana o va considera ca o abordare protectionista.
Taxa ecologica, explicatia termenului - orice banut ce este luat fara a avea o explicatie sau o justificare poarta denumirea la romani de taxa ecologica, sincer, ar trebui premiati pentru o asemenea istetime artificiala de care dau dovada cei care propun, dezbat si aproba asemenea taxe� Ca o paranteza, amintim de faptul ca regasim o taxa asemanatoare si la intrarea si iesirea din tara, tot taxa ecologica, o taxa la care vamesii etaleaza un zambet ironic, cand ii intrebi pentru ce este aceasta taxa ecologica si de ce trebuie sa o platesti atat la dus cat si la intors, uimiti si ei de prostia si neputinta noastra, �suntem in Romania si asta spune destul.
Revenind la articolul nostru, folosind un calculator pentru taxa ecologica (taxa speciala pentru prima inmatriculare) am constatat ca lucrurile sunt mai complicate si mai lipsite de logica decat banuiam initial. Astfel, daca pentru o masina cu o vechime mai mica de 2 ani se plateste o taxa mai mica decat pentru una de 2-4 ani (absolut logic) si pentru o masina a carei vechime este intre 4-6 ani vom plati mai putin decat pentru una de 2-4 ani (...ceata totala!). Nivelul de impozitare are o variatie ciudata, cu coeficienti ganditi parca sub influenta unei stari de somnolenta (am fost indulgenti). Asadar va trebui sa evitam masinile cu o vechime de 2-4 ani, taxele fiind maxime in acest caz! Stil caracteristic, romanesc ...
Daca ne referim strict la achizitionarea masinilor noi, pretul multora dintre acestea va inregistra o scadere incepand cu 1 ianuarie 2007, intrucat nu se vor mai plati taxele vamale la importul unei masini din spatiul comunitar, iar accizele vor fi desfiintate. Vom plati taxa pentru prima inmatriculare care in multe din cazuri va fi mai mica decat taxele vamale si accizele actuale; in sfarsit un lucru bun..
NU condamnam ideea de a proteja piata romaneasca de importul de autoturisme vechi, nesigure si poluante, insa valoarea taxelor ni se pare exagerata si nejustificata in anumite cazuri, dar numai noi putem schimba aceste lucruri !
Calculul Taxei pentru prima inmatriculare
ptr un bmw e36 din 96 - 97 de 2500 cmc, Pret taxa ( � ) 5366.25
in ce tara traim?, ca inca nu imi dau seama
#41
Scris 08 decembrie 2006 - 09:27
#43
Scris 08 decembrie 2006 - 01:07
#44
Scris 08 decembrie 2006 - 01:22
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#45
Scris 08 decembrie 2006 - 01:42
Daca vrei euro 3 e mai bine acum sa o aduci,dar nici nu mai gasesti ceva interesant.Si in DE. o sa se faca tva-ul din 2007 la 19 % fata de 16% cate acum si unii deja au marit preturile la masini.
#46
Scris 08 decembrie 2006 - 01:57
#47
Scris 08 decembrie 2006 - 01:58
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#48
Scris 08 decembrie 2006 - 02:21
#50
Scris 08 decembrie 2006 - 02:44
pentru fiecare masina e altfel.
1.ce taxe platesti acuma ?
tva + acciza la valoarea facturata (de obicei e mai mare decat valoarea de catalog) in Romania din care scazi TVA-ul pe care il recuperezi de la nemti
2.ce vei plati de la anu ?
taxa de prima inmatriculare + TVA-ul de la nemti pe care nu-l vei mai putea recupera si care va creste cu 3 procente. si vezi ce iti da.
eu cred ca acum pretul la masini e umflat la nemti si la anu s-ar putea sa mai scada putin de tot ca sa compenseze acea crestere cu 3 procente a TVA-ului nemtesc.
doar niste prezumtii.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi