Crash tests / Rezultate EuroNCAP
#26
Scris 31 ianuarie 2007 - 10:53
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#27
Scris 31 ianuarie 2007 - 11:02
#28
Scris 01 februarie 2007 - 12:03
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#29
Scris 28 februarie 2007 - 10:57
http://www.euroncap....20Datasheet.pdf
http://www.euroncap....20Datasheet.pdf
http://www.euroncap....20Datasheet.pdf
http://www.euroncap....20Datasheet.pdf
http://www.euroncap....20Datasheet.pdf
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#30
Scris 28 februarie 2007 - 12:44
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#31
Scris 28 februarie 2007 - 10:51
#32
Scris 01 septembrie 2007 - 02:28
Peugeot 308: 5 stele (34 pct.)
Fiat 500: 4 stele (35 pct.)
Renault Twingo: 4 stele (28 pct.)
http://www.euroncap....d-kia-ceed.aspx
#33
Scris 01 septembrie 2007 - 02:58
#34
Scris 01 septembrie 2007 - 09:21
Fac un topic unde sa se vorbeasca de pro sau contra euro-ncap, nu de rezultatele testelor, ca sa nu facem topicul asta praf.
#35
Scris 11 octombrie 2007 - 03:02
* New Ford Mondeo scores 35 points for adult occupant protection - its 5-star rating among the top-10 best results ever in Euro NCAP testing.
* Mondeo joins three other Ford models � Focus, Galaxy and S-MAX � on the Euro NCAP top 10 list, reinforcing Ford of Europe's position as the manufacturer with the highest number of vehicles in the top 10 for adult occupant protection.
* Mondeo scored a very good 4-star rating for child occupant protection plus a 2-star rating for pedestrian protection.
http://www.euroncap....o_2007/299.aspx
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#36
Scris 11 octombrie 2007 - 07:01
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#37
Scris 06 decembrie 2007 - 11:21
traducerea...
Pentru crash test am cumparat un symbol nou cu completatia de baza de 8700$. In dotarea standart a celei mai ieftine versiuni ale berlinei intra airbagurile pentru sofer si centurile frontale cu limitatorul de forta. Deci, l-am lovit de peretele de beton. Airbagul a functionat. Portiera a ramas absolute intreaga. Caroseria a rezistat. Salonul a ramas aproape neatins. Bordul frontal s-a miscat in urma cu citiva milimetri, volanul cu doar 40 de mm in urma si 50 mm in sus. Podeaua de sub picioarele manechenului sofer practic nu e deformat, pedalele sunt doar putin miscate in urma. Misto!
Totusi, usa soferului a fost blocata pe veci. Pe de o parte, asta e un indice al durabilitatii constructiei, doar la usile din fata ale Symbol-ului sunt prevazute nu doar bare puternice de siguranta, dar si niste �colti� speciali, care in urma loviturii intra in caroserie si fixeaza usile pentru a nu se misca intr-un mod nedorit. Pe de alta parte, sa deschizi usa soferului dupa un astfel de accident e posibil doar cu ajutorului rangii sau a altor unelte. Si in plus la aceasta incuietorile usilor din spate s-au blocat de la lovitura � butoanele de pe use sunt apasate, cu toate ca la start Symbolul era cu incuietorile deblocate. Reiese ca pentru a nimeri din afara in interiorul unui Symbol dupa un accident pentru a ajuta victimele e posibil doar prin usa din dreapta fata. Sau poate victimele or sa iasa singure vii si nevatamate?
Soferul a fost foarte bine ajutat de airbag � cind manechenul a inceput sa se aplece catre volan, in fata lui deja s-a deskis aribagul. Contactul cu airbagul a fost stabil � capul s-a infipt exact in centru. Judecind dupa accelerometru, airbagul nu a fost spart. Incetinirea la virf nu e mai mare de 52 g, coeficientul integral al probabilitatii traumei creierului HIC e de 489, mult mai jos de limita periculoasa de 1000 de unitati. Si cu vertebrele cervicale ale e totul in regula � indicii tuturor celor 3 senzori �vertebrali� ale manechenului sunt departe de limitele periculoase.
Toate acestea nu sunt doar meritul airbagului: in urma accidentului Symbol a �functionat� ca un complex bine calculat. Lonjeronul (?) din stinga s-a indoit, inghitind energia impactului: usa in acest timp a stat de-a lungul orificiului si a �tinut� caroseria, ajutind structura de forta sa imparta sarcinile uriase ale impactului. Scutul motorului aproape ca nu s-a miscat din loc, de aceea si miscarea volanului nu a fost mare � el nu s-a miscat intr-o parte si, corespunzator, nu a luat cu el airbagul. Mai adaugati si functionarea exacta a fixatorilor centurilor si blocului electronic de conducere a airbagului. Mai mult, electronica s-a grabit putin sa deskida airbagul. Insa asupra eficacitatii functionarii ei aceastat nu a influentat, iar in cazul unui accident aceste citeva milisecunde de graba pot fi cum nu se poate de necesare.
Priviti ce forma a luat airbagul deschis � cupola e mare, nu ai cum sa ratezi. Si, normal, odata cu deschiderea aribagul a inceput imediat sa se desumfle � gazul iesea afara prin niste orificii mari de la baza cupolei.
In cazul Symbolului indicele TI la glezna este putin ridicat, adica minus 0,8 baluri din maximele posibile 16. in plus, a trebuit sa reducem nota pentru protectia capului � daca probleme soferului au fost rezolvate cu ajutorul airbagului, pasagerul totusi a ajuns cu capul pina la bordul frontal. E bine ca acest bord la Symbol e sigur din punct de vedere al pericolului traumelor � plasticul moale a slabit puterea impactului eficient, si coeficientul nu a depasit limita periculoasa de 68 de grame. Dar coeficientul HIC pentru pasager (801) e undeva la mijlocul dintre limitele zonelor rosii si verde. Si asta inseamna inca minus 1,7 baluri.
In plus, indicatorii senzorilor toracici ai ambilor manecheni au fost mari � 2,6 puncte.
In schimb Symbol a obtinut toate cele 4 puncte pentru protectia coapselor si genunchilor. Cu toate acestea, cind expertii EuroNCAP au incercat hatchbackul Renault Clio in 2000, ei au scazut nota protectiei coapselor cu un punct pentru zonele periculoase de sub bord, din cauza unei placi de metal sub cilindrul volanului. Insa aceasta placa a fost facuta anume pentru protectia picioarelor. Ea este neteda si in plus, fixata cu resorturi, in cazul impactului pur si simplu se infunda inauntru, nepermitind picioarelor sa intre in contact cu detaliile cilindrului volanului. Statistica confirma eficienta acestei masuri: in nici un accident in care a fost implicat Clio nu au fost traume ale genunchilor.
Symbol a adunat 11 puncte din 16 posibile in cazul impactului frontal. Si aceasta reflecta destul de bine realitatea. Crash testul nostru a confirmat ca sedanul Symbol si Clio sunt facute dupa acelasi standard. Au caroserii rezistente, centuri foarte bine functionabile si airbagul soferului, interiorul trauma free. Aprop, pentru 300 $ in plus, symbolul poate fi comandat cu pachetul de siguranta, in care intra ABS si airbagul pentru pasager.
Asa ca in seria crash testelor Autorevu dupa regulile EuroNCAP a aparut un nou leader. Acum stim sigur ca renalut symbol de productie turceasca chiar si cu dotarile standard in cazul unui impactului protejeaza soferul si pasagerul mult mai bine decit Lada 1100 sau Sviatogor, nemaivorbind de astfel de masini ca Ij-2126, Volga, Oka sau Daewoo Nexia de productie uzbeca...
#38
Scris 06 decembrie 2007 - 02:59
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#39
Scris 06 decembrie 2007 - 06:19
#40
Scris 11 martie 2008 - 02:04
#41
Scris 11 martie 2008 - 03:09
Cum era, cred, de asteptat, noul Mondeo a primit 5 stele la testele de siguranta EURONCAP.
E un rezultat bun, dar e de vazut cum se va comporta Laguna III in acelasi test. Mondeo e deja mai slab in 2007 decat Citroen C5 in 2004, ceea ce nu e neaparat un lucru rau, insa ridica stacheta destul de sus pentru Laguna III.
Daca comparam, Laguna are 36 la adulti, Mondeo 35 DAR Laguna are 1 pct in plus la seatbelt reminder, 1 in minus la front si unu in plus la side. Apoi la copii Laguna are 41, Mondeo 39, iar la pietoni Laguna 10, Mondeo 18. Zic ca e destul de strans.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#42
Scris 11 martie 2008 - 04:19
#43
Scris 11 martie 2008 - 06:36
#44
Scris 11 martie 2008 - 07:35
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#45
Scris 11 martie 2008 - 09:27
#46
Scris 11 martie 2008 - 11:08
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#47
Scris 11 martie 2008 - 11:45
navara e cu adevarat performant
#48
Scris 11 martie 2008 - 11:51
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#49
Scris 12 martie 2008 - 12:14
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi