Salt la continut


Fotografie

Dacia Logan (partea a 2-a)


  • Please log in to reply
514 replies to this topic

#426 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 13 mai 2007 - 08:57

mda... de departe cea mai buna explicatie pe care am primit-o pana acum (in 10 ani).

Mai trebuie sa rumeg putin la ea! Revin!

ontopic :) : daca n-ar exista dacia logan, nu ne-am putea da seama cat sunt de bune masinile noastre! eh? merge? :lol:
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#427 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 17 mai 2007 - 09:13

Dacia Logan hatchback

Renault continua dezvoltarea programului Logan, urmatoarea etapa fiind lansarea modelului cu arhitectura hatchback, programata pentru aceasta toamna, in Brazilia. Mai scurt decat versiunea berlina, noul Logan in doua volume este conceput in principal pentru piata sud-americana, insa va fi adus si pe continentul european, in 2008.

Mai trebuie spus ca imaginea care ilustreaza acest material este o simulare, generata pe calculator, in redactia AutoNews.ro, pornind de la o imagine oficiala cu Dacia Logan berlina.

O alta noutate pentru Logan ar putea veni din perspectiva motorizarilor, intentia celor de la Renault fiind de a lansa in gama Dacia un nou diesel. Este vorba de un propulsor de 1,5 litri de 85 CP, preluat de la Renault Clio III, cu 15 CP mai mult decat actualul diesel de pe Logan, cu aceeasi cilindree de 1,5 litri.

http://biz.hotnews.r...n-hatchback.htm
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#428 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 21 mai 2007 - 06:30

Dacia Logan cu GPL, un vehicul economic şi ecologic

�ncep�nd de m�ine, 22 mai, modelul Logan berlină �n varianta cu alimentare alternativă, benzină / GPL (gaz petrolier lichefiat), poate fi comandat �n toată reţeaua comercială Dacia.


�n parteneriat cu Landi Renzo, lider mondial pentru piaţa de GPL, Dacia oferă un vehicul fiabil şi economic la cel mai bun raport calitate/preţ. GPL este un carburant economic şi ecologic, al cărui preţ la pompă este deosebit de atractiv.

Dacia lansează modelul Logan berlină cu GPL, disponibil �n versiunile Preference 1.4MPI şi Laureate 1.4 MPI. Emisiile de CO2 ale vehiculelor care utilizează carburantul GPL sunt cu 18% mai mici faţă de cele echipate cu motoare pe benzină. �n plus, GPL este cu 50% mai ieftin dec�t benzina.

Cele două versiuni Logan GPL pot fi comandate, �ncep�nd din data de 22 mai, �n toată reţeaua de agenţi autorizaţi Dacia, la preţuri avantajoase: 8 000 euro (Preference 1.4 MPI), respectiv 8 800 euro (Laureate 1.4 MPI).

Instalaţia specifică alimentării cu GPL este furnizată şi montată �n proces industrial de compania italiană Landi Renzo - lider mondial �n producţia de sisteme alternative de propulsie cu GPL şi gaz natural.


http://www.dacia.ro/...mic-si-ecologic
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#429 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 30 mai 2007 - 05:03

de cand tot astept varianta asta........
pacat ca e disponibil decat cu motorul 1.4....as fi preferat 1.6 8v dar e bine si asa
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#430 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 mai 2007 - 05:27

Pai ... cine te opreste sa iei motorizarea care'o vrei tu si sa pui GPL dup'aia?
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#431 nicukla

    membrru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 893 Mesaje:
Inregistrat: 02-octombrie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Scenic II 2004
  • Motorizare:1.5 DCI 101 CP

Scris 30 mai 2007 - 09:05

in Auto Bild am vazut lista cu vanzari de masini din Germania,Dacia a vandut in martie 1520 de masini, foarte bine zic eu.
Sunt curios cate masini Dacia se vand in Franta pe luna.
  • 0
In acest birou , O zi se munceste , O zi nu se munceste , AZI NU se munceste.

#432 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 30 mai 2007 - 09:57

@andrei: pai pierzi garantia, ala e tot spilu :angry:
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#433 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 31 mai 2007 - 04:45

in Auto Bild am vazut lista cu vanzari de masini din Germania,Dacia a vandut in martie 1520 de masini, foarte bine zic eu.
Sunt curios cate masini Dacia se vand in Franta pe luna.


Uite aici: http://www.ccfa.fr/tab/iv4.htm

Dacia a vandut in Franta, in primele 4 luni din 2007, nu mai putin de 9572 masini. Destul de puternic, mai ales comparand cu alte marci (ca numar unitati vandute si nu din alte puncte de vedere): 5117 Alfa Romeo, 2903 Chevrolet, 5163 Honda, 8961 Hyundai, 4967 Mazda, 9002 Nissan, 5544 Skoda, 5145 Volvo. Uimitor... O alta marca ce m-a surprins a fost Suzuki, cu 9620 masini vandute.

Era de asteptat cumva ca Dacia sa aiba vanzari decente in Franta, in special datorita Renault si retelei lor de service (cred ca a fost un factor mai important decat pretul scazut). Ce sunt eu curios este cum arata vanzarile din Italia si Spania? Cu puternica influienta romaneasca in ambele tari, vanzarile sunt influientate in bine sau in rau? Are cineva statistici?
  • 0

#434 lexus

    mecanic slefuitor/lustruitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.781 Mesaje:
Inregistrat: 16-decembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.6b

Scris 31 mai 2007 - 11:21

Din cate stiu eu concesionarii Renault nu mai pot da termene de livrare pentru Break (am trait sa o vad si pe asta :cunaooooo: ) pur si simplu cererea e prea mare. Am un prieten care a comandat un Break in Aprilie si il primeste la mijlocul lui Iulie.

Am intrat zilele trecute intr-un concesionar sa ma uit la un Break cu motor Dci, full options. Pret, 15,500. Cam scump, dar oricum costa jumatate de Espace. La mine in oras vad zilnic, 5-6 Dacii, majoritatea sedan.

Dealer-ul Renault e la 500 de metri de birou, iar in fiecare zi trece un trailer incarcat de masini gata de livrare. De fiecare data cand l-am vazut, avea o Dacie, 2, pe platforma.


Anul trecut s-au vandut in Spania cam 6500 de Logan-uri. Eu zic ca anul asta o sa se vanda cam dublu.


Cu puternica influienta romaneasca in ambele tari, vanzarile sunt influientate in bine sau in rau?


Parerea mea e ca romanul imigrant nu o sa isi cumpere niciodata Dacia, dar o sa vorbeasca de bine.
  • 0
Imagine amplasata

#435 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 31 mai 2007 - 04:17

Bine, asta cu termenul de livrare e arhicunoscuta in Franta. Efectiv se plang acolo oamenii ca trebuie sa-si cumpere o alta masina pentru ca Dacia ia mai bine de 3-4 luni. Nu toti, dar multi se plang ca in momentul cand au ajuns la un dealer Renault sa se intereseze despre Logan, vanzatorii sunt scoliti sa spuna ca termenul de livrare e prea mare si ca ar trebui sa-si cumpere un Renault (comisioane mai mari pentru vanzatori si pentru dealership). Se plange lumea ca simt ca Dacia e doar o momeala sa aduca oamenii in curtea dealerului :D.

Nu ma surprinde ca e asteptare atat de mare. Ma surprinde ca Dacia/Renault nu fac nimic in legatura cu asta, in loc sa se agite cu vanzarile de la noi si cu taxa de protectie. Pardon de prima inmatriculare.
  • 0

#436 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 31 mai 2007 - 05:05

Uite aici: http://www.zimagez.c...riepardates.php

Un tabel cu membrii de pe forumul frantuzesc forum-auto.com. E vorba despre membri care si-au comandat un Logan. E interesant sa urmariti: Cmde (data cand masina a fost comandata) si Livraison effective (cand a fost livrata masina). Cei care au comandat la inceputul lui ianuarie si-au primit, in general, masinile. De pe la jumatatea lui ianuarie incoace, incepe sa se rareasca. Si mai comic sa vezi pe altii care au comandat in martie/aprilie ca au ca date probabile de livrare lunile decembrie 2007 - februarie 2008 :D:D:D
  • 0

#437 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 31 mai 2007 - 05:15

...numai noi nu stim sa ne apreciem valorile! :D
  • 0

#438 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 31 mai 2007 - 05:44

Tot undeva, pe un site in Franta, citeam un clasament al fiabilitatii si Dacia era numarul 1 in Franta, la egalitate cu Toyota. Nu mai tin minte unde vazusem asta, din pacate...
  • 0

#439 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 31 mai 2007 - 05:49

un mic tuning nemtesc pt. MCV:

http://www.giacuzzo....cia/frames.html
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#440 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 03 iulie 2007 - 05:53

1.5 dCi 85CP si 200 Nm pe Logan MCV: http://www.dacia.ro/...dacia-logan-mcv

tuning "OEM" pt. Logan: http://www.dacia.ro/...sorii-de-tuning
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#441 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 03 iulie 2007 - 06:02

12.000 euro... deja sar astia kalu` :D
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#442 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 03 iulie 2007 - 06:05

... da' nici euro nu mai e ce a fost :D
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#443 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 iulie 2007 - 10:51

Logan de VTM


  • 0

#444 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 12 iulie 2007 - 11:11

hehe...filmul asta are vreo 2 ani...poate chiar mai mult.....
nu stiu in ce stadiu mai e proiectul
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#445 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 13 iulie 2007 - 12:48

Era vb de S2000. Insa cred ca a fost facut doar cu titlu demonstrativ si sa mai atraga niste priviri asupra modelului Logan. Chiar m'as mira sa fie dus mai departe proiectul, desi un 4x4 nu ar fi prins rau deloc pe MCV. Iar doritori ar fi fost si de un motor mai puternic de cel de 1.6 107 CP :rolleyes:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#446 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 13 iulie 2007 - 11:49

4x4 de pe s2000 nu ii obliga sa il puna si pe strada. nu exista c4 cu 4x4, nici xsara si nici focus...
era frumos sa o vedem ruland intr-un campionat
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#447 rzv74

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 Mesaje:
Inregistrat: 28-octombrie 02
  • Location:bacau

Scris 14 iulie 2007 - 09:28

1,5 dci de 85 cai nu-l pun si pe logan sedan?
  • 0

#448 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 iulie 2007 - 11:40

Probabil ca asta va fi urmatorul pas. Oricum, in zona aia de pret deja sunt alte variante (chiar daca nu diesel) si probabil d'aia nici nu se grabesc prea tare. Desi s'ar putea sa se intample cum a fost la Symbol, undem dupa ce au lansat 1.5 dCi 80 CP, acesta a preluat aproape toate vanzarile, in detrimentul lui 1.5 dCi 65 CP
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#449 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 11 august 2007 - 01:03

Dezvaluiri, Stirile din 11 August 2007
Logan, o cacealma de 5.000 de euro
Cei care au lucrat la proiectul XC90 au stiut ca pretul anuntat de francezi este reclama fara acoperire
11.08.2007 Logan, o cacealma de 5.000 de euro
Fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, �n cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost �o cacealma�. Anuntul oficial spunea ca, �n termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra �n productia de serie �un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro�

Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva �n jur de 7.000 de euro. Dupa ce proiectul XC90 a prins viata, in 2004, Schweitzer a dat o explicatie pentru pretul mai mare al Loganului. El a spus ca
s-a �nceput cu o versiune mai bine echipata, asa cum se face la orice lansare, si in timp vor aparea versiuni mai ieftine. Pentru cei cu venituri reduse, Renault propunea Solenza, aflata in plafonul de 5.000 de euro. �ntre timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit si mai mult

Louis Schweitzer, �parintele Loganului�, a detinut, �ntre 1992 si 2005, functia suprema �n cadrul grupului. In volumul cu tenta autobiografica �Anii mei la Renault. �ntre Billancourt si piata mondiala�, lansat anul acesta, el spune ca ideea Loganului i-a venit dupa o vizita �n Rusia, efectuata �n 1998, unde a vazut �un hangar imens plin cu masini Lada, construite dupa o tehnologie Fiat a anilor �60�. Schweitzer a expus aceasta idee colaboratorilor, �nsa acestia au respins categoric viziunea sefului. El nu a tinut seama de parerea inginerilor si a demarat proiectul XC90

�ntr-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, �ntr-adevar, maximum 5.000 de euro, asa cum promisesera francezii la privatizarea Daciei, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, �n cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost
�o cacealma�.

Venirea companiei Renault la Dacia, petrecuta �n 1999, a fost salutata aproape unanim de opinia publica rom�neasca. Iar anuntul oficial facut atunci de presedintele-director general al Renault, Louis Schweitzer, conform caruia �n termen de cinci ani de la privatizarea Daciei va intra �n productia de serie �un automobil de familie complet nou, care va costa maximum 5.000 de euro�, i-a extaziat pe multi dintre automobilistii rom�ni. Conform unui volum autobiografic scris de �nsusi parintele Loganului, Louis Schweitzer, proiectul XC90, asa cum era denumit, codificat, proiectul Dacia Logan, a fost un lung sir de minciuni.

�n iarna acestui an a iesit de sub tipare cartea �Anii mei la Renault. �ntre Billancourt si piata mondiala�, scrisa de catre Louis Schweitzer, cel supranumit �parintele Loganului�. Acesta detinuse, �ntre 1992 si 2005, functia suprema �n cadrul grupului. Din cele scrise �n volumul respectiv reiese ca nu s-a pus nici o clipa problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. De asemenea, construirea unei masini �complet noi� n-a figurat �n planurile lui Renault nici macar ca stadiu de intentie. Intelegem din autobiografie ca lui Schweitzer �i era limpede, �nca din 1999, ca Logan va costa mai mult de 5.000 de euro si ca nu va fi o masina complet noua, ci una �nsailata din subansambluri si piese deja existente, �nglobate �n alte modele de vehicule ale grupului Renault.

S-a pornit de la o minciuna
Dupa o vizita �n Rusia, efectuata �n 1998, acolo unde a vazut �un hangar imens plin cu masini Lada construite dupa o tehnologie Fiat a anilor �60�, Schweitzer marturiseste ca i-a venit ideea proiectului XC90. Revenit la Billancourt, a expus aceasta idee colaboratorilor, �nsa acestia au respins categoric viziunea sefului: �Inginerii nici n-au vrut sa auda... �mi tot spuneau ca e imposibil, iar studiile de piata aratau ca o astfel de masina nu va putea aduce profit... cu toate acestea, aveam dreptul, ca presedinte-director general, sa nu tin cont nici de parerea inginerilor, nici de studiile de piata�, scria Schweitzer. De altfel, acesta a si recunoscut, implicit - e drept � ca promisiunile facute la cumpararea uzinei Dacia nu au avut, de la bun �nceput, nici un fel de acoperire: �C�nd am facut acele declaratii stiam ca toata conducerea grupului e �mpotriva si ca inginerii �mi spuneau mereu ca nu se poate. Am dorit, �nsa, sa creez o provocare pentru �ntreg grupul Renault, declar�nd public ca noi lucram la un astfel de proiect�. Provocarea, e drept, a creat-o.

Schweitzer a �ntors-o ca la Billancourt
Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva �n jur de 7.000 de euro. Initial, �n 2004, Schweitzer a explicat pretul mai mare al Loganului (6.400 de euro, varianta de baza) prin aceea ca s-a �nceput cu o versiune mai bine echipata si ca exista Solenza. �ntre timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, s-a scumpit si mai mult. �ntrebat de revista �Wall Street�, �n martie 2005, unde e, totusi, masina de 5.000 de euro, boss-ul francez a �ntors-o ca la Billancourt: ��n momentul �n care se lanseaza un nou produs, �n general se �ncepe cu v�rful de gama, din doua motive. �n primul r�nd, pentru ca astfel se creeaza o imagine a produsului respectiv si apoi pentru ca aceste produse sunt mai rentabile. La un anumit moment, care �nca nu a venit, vom lansa si versiunile cu mai putine dotari, care vor avea si un pret mai scazut� cu siguranta pot sa va spun ca va exista un vehicul, daca nu chiar de 5.000 de euro, de 5.000 si c�teva sute, o versiune a modelului Logan�.

De prisos sa mai spunem ca Loganul de 5.000 de euro n-a aparut nici acum, dupa doi ani de la data ultimelor promisiuni ale lui Louis Schweitzer, care a si parasit, �n favoarea lui Carlos Ghosn, jiltul de presedinte-director general.
Sorin Simion
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#450 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 11 august 2007 - 01:30

Am auzit ca ar fi o urmarire cu Loganuri in Bourne Ultimatum. ;);)
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi