Autostrazile din Romania
#226
Scris 09 august 2008 - 10:39
legat de autostrazile patriei, la experienta mea, sunt pana acum cele mai proaste ca asfalt cel putin, pe A1 simteam orice damb cu bmw-ul, damburi care in germania-austria-ungaria nu exista, pur si simplu soseaua e dreapta, nu valuri.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#227
Scris 09 august 2008 - 02:30
#228
Scris 09 august 2008 - 08:08
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#229
Scris 09 august 2008 - 08:35
Daca mai adaugam si faptul ca in ultima vreme este chiar prea aglomerata, faptul ca sunt destui "isteti" care desi te vad (sau macar asa ar trebui) ca vi (depasesti) pe banda 2 tare, el tot se baga sa depaseasca pe un altul din fata; nici macar nu se uita (judeca) ca cel din spate il va depasi inainte sa trebuiasca el sa-l depaseasca pe cel din fata lui. De multe ori a trebuit sa franez zdravan, pt a nu lovi un astfel de "istet". Camionagii inca mai practica acele depasiri lente pe banda a 2-ua. Toate acestea, si nu numai, transforma intr-o adevarata "placere" parcurgerea A1.
#230
Scris 09 august 2008 - 09:08
si mai sesizez ceva la romani, greu de explicat, daca merg cu forester, nu se da nimeni din fata mea, accelereaza cat pot, chiar cand eu sunt in depasire, accelereaza si ei in disperare. nu inteleg manevra. cu golful nu patesc asta. destul de interesant, desi am mers putin, cu bmw-ul a fost foarte ok, probabil deja are o reputatie ca posesorii sunt tacaniti si satu cuminti, dar cu forester e crima.
ai dreptate cu schimbatul benzilor, golful care are suspensie mai moale, danseaza rau la manevrele astea sau la frane. la bmw simt ceva in volan, dar masina e teapana.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#231
Scris 26 august 2008 - 07:34
"FĂRĂ �PANA PROSTULUI�, SPRE MARE. AUTOSTRADA SOARELUI VA AVEA, �N 6 LUNI, 8 BENZINĂRII
Fără �pana prostului�, spre mare. Autostrada Soarelui va avea, �n 6 luni, 8 benzinăriiDin această toamnă, am putea avea benzinării mobile pe autostrada spre mare. �n ceea ce priveşte benzinăriile fixe, acestea trebuie construite �n termen de şase luni de la semnarea contractelor.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a trimis marţi contractele proprietarilor lanţurilor de benzinării Rompetrol, OMV şi Petrom.
Documentele au fost semnate doar de Rompetrol deocamdată. Compania de Autostrăzi nu a obţinut �ncă proprietatea terenurilor c�ştigate la licitaţie de benzinării. Potrivit contractului, companiile trebuie să construiască opt benzinării, de la Bucureşti la Cernavodă pe care au dreptul să le opereze timp de 29 de ani. �n termen de 30 de zile de la semnarea contractelor vor fi amplasate staţiile mobile pentru ca la maxim şase luni să fie construite cele fixe.
OMV va construi două benzinării, �n zona kilometrului 66, Rompetrol patru staţii, la kilometrii 88 şi 139, iar Petrom va opera două benzinării, la kilometrul 111.
Antena 3 "
#232
Scris 27 august 2008 - 06:40
si la mine regulament
#233
Scris 27 august 2008 - 08:35
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#234
Scris 11 septembrie 2008 - 01:36
"AUTOSTRADA SIBIU - PITESTI
Studiu de Fezabilitate
RAPORT TEHNIC
1. DATE GENERALE
Denumirea obiectivului: Autostrada Sibiu - Pitesti
Beneficiar: Compania NaŃională de Autostrăzi si Drumuri NaŃionale din Rom�nia SA
Proiectant General: JOINT VENTURE S.C. IPTANA S.A & SCETAUROUTE
Faza de Proiectare: Studiu de Fezabilitate
Amplasament
Traseul autostraziii Sibiu � Pitesti se va desfasura intre Vestem (intersectia cu drumul
expres Sibiu � Fagaras) si Pitesti (intersectia cu centura Pitesti). Traseul va avea o lungime de
cca. 116 km, si este amplasat pe teritoriul administrativ a trei judete :
- Sibiu (km 0 � 20+300) � localitatile Selimbar, Talmaciu, Turnu Rosu
- Valcea (km 20+300 � 57+100) � localitatile Caineni, Racovita, Perisani
- Arges (km 57+100 � 116+300) � localitatile Salatrucu, Suici, Cepari, Tigveni, Curtea de
Arges, Baiculesti, Merisani, Budeasa, Bascov
Autostrada Sibiu - Pitesti face parte integrantă din Coridorul Pan-European nr. IV, care
traversează Rom�nia de la vest la est, pe direcŃia Nădlac - Arad - Timisoara - Lugoj - Deva -
Sibiu - Pitesti - Bucuresti - ConstanŃa.
Din cei cca. 846 km ai Coridorului Pan-European nr.IV, care se desfăsoară pe teritoriul
Rom�niei, singurul sector pentru care există doar o fază preliminară de proiectare este Sibiu -
Pitesti.
Prin realizarea acestui sector de autostradă, traficul ce se va desfăsura pe direcŃia ei, va
beneficia de condiŃii superioare de circulaŃie, care se vor concretiza �ntr-o serie de avantaje
economice, precum:
- reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor
- reducerea timpului de parcurs si a pierderilor aferente acestuia
- grad sporit de siguranŃă si deci o reducere a pierderilor din accidente
- reducerea poluării mediului la traversarea localităŃilor pe traseele existente.
2. ELEMENTE TEHNICE
Analiza traficului
Conform rezultatelor Studiului de trafic, pentru majoritatea sectoarele de drum DN7,
intre Pitesti si Sibiu, capacitatea de circulatie va fi depasita in anul 2008.
Astfel, valorile de trafic ce vor fi atrase de autostrada Sibiu � Pitesti, pentru perioada
2015-2035 vor fi cuprinse intre 20.000 � 24.000 vehicule fizice la nivelul anului 2015 cand se
prognozeaza a se da in exploatare autostrada si 34.000 � 41.000 vehicule fizice la nivelul
anului 2035.
Descrierea traseului
Traseul autostrazii va incepe in zona localitatii Vestem, la intersectia cu drumul expres Sibiu �
Fagaras, se va desfasura pe valea Oltului, pana in dreptul localitatii Racovita (km 41), dupa
care traseul va intra pe valea Baiasului. In continuare traseul autostrazii se va desfasura in
zona localitatilor Baiasu, Poiana, Salatrucu, iar in zona localitatii Valeni traseul va intra pe valra
Topologului, pana in zona localitatii Barsesti, de unde se va indrepta spre Curtea de Arges.
Intre Curtea de Arges si Pitesti, traseul autostrazii se va desfasura in lungul raului Arges si a
acumularilor hidroelectrice existente. Sfarsitul autostrazii Sibiu � Pitesti va fi la intersectia cu
autostrada de centura a municipiului Pitesti.
Autostrada Sibiu - Pitesti este proiectată cu elemente geometrice corespunzătoare unei
viteze de 100 - 120 km/h.
Profilul transversal
Profilul transversal al autostrăzii de centură are lăŃimea platformei de 26,00 m, din care:
- partea carosabilă cu două benzi de circulaŃie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, c�te două la fiecare sens de circulaŃie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staŃionare de urgenŃă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.
IntersecŃii si ramificaŃii cu alte căi de comunicaŃii
Nodurile propuse a fi realizate:
- Nod Vestem - km 0+000 - la intersecŃia autostrăzii cu drumul expres Sibiu -
Fagaras
- Nod Cornetu - km 41+000 - pentru legătura autostrăzii cu DN 7, prelu�nd traficul din
zona R�mnicu V�lcea
- Nod Văleni - km 69+500 - pentru preluarea traficului local
- Nod Tigveni - km 78+100 - care va prelua traficul de pe DN 73C si din localităŃile de
pe Valea Topologului
- Nod Curtea de Arges - km 86+800 - care va prelua traficul de pe DN 7C si Curtea de Arges
- Nod Bascov - km 116+300 - la intersecŃia cu varianta de ocolire Pitesti.
Lucrări de poduri, pasaje si viaducte
Lungimea estimate a lucrarilor de arta este de cca. 30 km.
Lucrări de consolidare
Avand in vedere relieful accidentat in care se desfasoara traseul autostrazii, pentru
mentinerea �n limite acceptabile ale riscurilor privind siguranta �n exploatare este necesar sa se
pevada lucrari de drenare, sustinere si consolidare a taluzurilor si versantilor, protecŃie si
sporire a capacitatii portante a terenului suport.
Lucrări hidrotehnice
Traseul propus al autostrăzii traversează sau se desfăsoară de-a lungul unor cursuri de
apă (Olt, Baiasului, Topolog, Arges), fiind necesare lucrări hidrotehnice.
Lucrările hidrotehnice constau din protejarea rambleului autostrăzii de acŃiunea apelor
cu care intră �n contact, regularizări ale cursurilor de apă, pentru a permite amplasarea
autostrăzii.
Lucrari tunele
Pentru traversarea zonelor accidentate va fi necesar a se realiza tunele rutiere, a caror
lungime va fi de cca. 5,6 km.
Dotări ale autostrăzii
Dotările autostrăzii vor fi de următoarele tipuri:
- parcări si spaŃii pentru servicii (P si S)
- centre de �ntreŃinere si coordonare (CIC) si puncte de sprijin pentru �ntreŃinere (PS)
Protectia mediului
Pentru reducerea impactului asupra mediului s-a analizat ca traseul autostrazii sa evite
zonele protejate si s-au luat masuri de protectie speciale (panouri fonoabsorbante in apropierea
zonelor locuite, elemente de epurare a apelor, garduri de protectie, etc.).
Hehe.. mai traiesc pana e gata?
#235
Scris 11 septembrie 2008 - 04:47
la fel ca si autostrada Transilvania...
noi ne-am chinuit enorm si la panglica asta peste cimpie, A2....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#237
Scris 13 septembrie 2008 - 04:49
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#238
Scris 13 septembrie 2008 - 08:18
... referitor la ultimul tau post ... te rog, mai pe intelesul meu ca n-am prea priceput ce vrei sa spui
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#239
Scris 13 septembrie 2008 - 08:49
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#240
Scris 21 septembrie 2008 - 11:25
22-09-2008
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a propus Guvernului rezilierea contractului cu firma americana Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania. �Am cerut Guvernului ruperea partiala a contractului, astfel inc�t Bechtel sa construiasca 30% din autostrada cu 2,2 miliarde de euro, si celelalte tronsoane sa fie scoase la licitatie. Daca nu reziliem contractul cu Bechtel, autostrada Transilvania va costa 20 miliarde de euro. Autostrada se poate construi mult mai repede si la jumatatea pretului cerut de Bechtel�, au recunoscut oficiali din CNADNR. Printr-o scrisoare semnata de zeci de muncitori rom�ni care lucreaza pe santierul autostrazii Bechtel, acestia denunta m�rsaviile la care sunt supusi de angajatii turci ai companiei americane.
Potrivit unei scrisori semnate de zeci de muncitori romani de la Bechtel, aflata in posesia ziarului �Gardianul�, lucrarile companiei americane reprezinta �pericol public� pentru siguranta circulatiei. Totodata, la sfarsitul lunii iulie, angajatii romani au anuntat conducerea CNADNR ca muncitorii turci primesc salarii de mii de euro care nu sunt impozitate. Reprezentanti ai CNADNR ne-au declarat ca scrisoarea muncitorilor romani de la Bechtel a fost trimisa la DNA. �Managerul lucrarii este compania americana Bechtel, care a subcontractat lucrarile firmei turcesti Enka Insaat. Turcii achizitioneaza materialele de constructie si se ocupa de lucrari. Pe tot santierul autostrazii Transilvania sunt aproximativ zece angajati ai companiei Bechtel. Responsabilitatea constructiei autostrazii Transilvania este de fapt a turcilor de la Enka. Bechtel coordoneaza partea macro si Enka negociaza achizitia materialelor de constructie si se ocupa de constructie�, ne-au explicat reprezentantii CNADNR.
Acestia au recunoscut ca au primit, la sfarsitul lunii iulie, aceasta sesizare a muncitorilor romani angajati de Bechtel. �Muncitorii romani nu mai suporta sa fie umiliti de turci. Noi am primit o sesizare de la angajatii romani si am transmis, de 30 de zile, toate documentele la Inspectoratul de Stat in Constructii, Ministerul Muncii si Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Nici pana in prezent nu am primit un raspuns�, ne-au mai declarat sursele citate. Potrivit scrisorii, �muncitorii romani calificati castiga maximum 280-300 de euro pe luna, in timp ce salariile muncitorilor turci necalificati sunt de minimum 800 de euro. Translatorii romano-turci au salarii mult mai mari decat angajatii romani(...) fara a avea cunostinte in domeniu, si nu pot explica si da detalii tehnice(...). Se creeaza dificultati in asigurarea normelor de rezistenta, structura, calitate si productivitate. Se face mare risipa de materiale si bani publici, ca atare de aceea se tot solicita bani peste conventie (...), bani care sunt din buzunarul romanilor�, se arata in documentul citat.
Asfaltul pe portiunea finalizata are 3 cm
In scrisoarea trimisa catre autoritati se mai arata ca pe aliniamentul autostrazii Brasov-Bors nu se va putea circula prea curand, din cauza calitatii submediocre a lucrarilor. �Pe aliniamentul Cluj, acei kilometri asfaltati, vazuti de Tariceanu si Orban din elicopter, sunt de trei degete, cu rezistenta zero. (...). Consultanta nici nu se deplaseaza sa verifice ce se lucreaza, in special daca se respecta cei 30 de centrimetri grosime a balastului (...). La freza, gaurile se fac superficial, rezultand pile lipsa sau fara beton. Daca se doresc probe, se pot face pe santierul Suplacu de Barcau, portiunea Simleul Silvaniei, unde trei platforme, din lipsa de beton, trebuie facute din nou. Tot ceea ce s-a facut, daca s-ar puna cap la cap, nu s-ar ajunge la un kilometru de terasament finalizat, pentru ca mai trebuie excavat inca un metru in jos.(...) In Bihor, in acest an, nu se va pune nici macar un metru de asfalt�, au mai semnalat muncitorii romani. Saptamana trecuta, premierul Tariceanu a cerut un raport detaliat privind constructia autostrazii Brasov-Bors. Reprezentantii Companiei de Autostrazi au vizitat santierul autostrazii Transilvania si sunt nemultumiti de activitatea companiei americane. �In judetul Bihor am gasit pe aliniamentul autostrazii Brasov � Bors mai multe lucrari abandonate. Exista gropi pline cu apa, un fel de piscine, de peste 60 de metri lungime pe care constructorul Bechtel nu a mai facut nimic. A abandonat lucrarile si pe urma cere plati suplimentare. Profita de o clauza din contract prin care pot depasi preturile si, daca vor, pot ajunge la 20 de miliarde de euro - pretul autostrazii Transilvania�, au mai spus reprezentantii CNADNR.
Stefan Etves
www.gardianul.ro
#241
Scris 22 septembrie 2008 - 12:52
#242
Scris 22 septembrie 2008 - 01:25
Ar trebuii blocat si deschis peste vreo 10-15 ani ....cand POATE o sa putem discuta de autostrazi ....
#243
Scris 26 septembrie 2008 - 01:21
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#244
Scris 26 septembrie 2008 - 01:45
. si toate astea in urmatorii 4 ani. se fac pariuri pe tema asta pe undeva?
Era parca (in tineretea mea ...) un banc ... ceva cu Cuba si baluba
PS ... astia's mai ai draqului de cit comunistii ... au facut cincinalu' de doar 4 ani
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#245
Scris 26 septembrie 2008 - 05:31
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#246
Scris 08 octombrie 2008 - 08:04
De sase ani, Banatul este bantuit de un blestem lung de 220 de kilometri. Un adevarat monstru hranit din banii si din nervii nostri. HotNews.ro va invita astazi sa aflati povestea unei incredibile neglijente a autoritatilor: DN 6, intre Drobeta Turnu-Severin si Timisoara.
... articol complet aici
Chiar daca drumul in cauza nu e autostrada sper ca n-am dat cu oistea in gard ca am postat aici ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#247
Scris 08 octombrie 2008 - 10:08
drumul nu era excelent, dar se putea circula ok. era mai denivelat.
peisajul si zona sunt superbe...
foarte pacat... e bataie de joc.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#248
Scris 08 octombrie 2008 - 10:22
... e bataie de joc.
Nu e bataie de joc ... e doar Romania
Si stii cum e cu pestele si cu capu' care se impute ... in cazul de fata fiind vorba de centura mindrei noastre capitale ...
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 08 octombrie 2008 - 10:22
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#249
Scris 17 octombrie 2008 - 07:43
♦ Cei noua kilometri de autostrada, cu care se lauda actualul Guvern, ar putea fi decopertati pentru ca materialele folosite nu corespund calitativ.
♦ �De pe cei 9 kilometri pe care a fost turnata numai mixtura asfaltica au fost luate probe. Directia de calitate din CNADNR a cerut deja decopertarea a 100 de metri si s-ar putea sa obligam compania Bechtel sa decoperteze tot ce a asfaltat�, ne-au declarat oficiali din Compania de Autostrazi.
♦ Totodata, acestia ne-au spus ca americanii de la Bechtel au incercat sa insele statul roman cu un certificat de conformitate pentru achizitionarea de parapeti ce asigura siguranta circulatiei.
♦ Certificatul de conformitate este din 2004, iar parapetii din documentele prezentate de Bechtel sunt din acest an, motiv pentru care sefii CNADNR au anulat procedura de achizitie.
♦ Pana acum, echipa Bechtel a schimbat in proportie de 60% proiectul autostrazii Transilvania, propus de inginerii romani.
... mai multe detalii aici
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#250
Scris 17 octombrie 2008 - 08:17
Autoritatile au promis americanilor ca vor termina 120 de kilometri de drum intr-un an.
Drumul expres Craiova-Pitesti va costa 1,1 miliarde de euro fara TVA, iar cei 121,85 kilometri de traseu sunt programati sa fie construiti intr-un singur an, in perioada 2009-2010, a informat ieri Compania Nationara de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Potrivit companiei, drumul va include 75 de poduri, podete si drumuri rutieresi se termina printr-un nod rutier la intersectia cu autostrada A1 Bucuresti-Pitesti. Pana la aceasta ora insa, autoritatile au efectuat doar studiul de fezabilitate al lucrarii si au alocat fonduri pentru organizarea licitatiei de atribuire. Conform unor surse din CNADNR, suma prinsa in buget pentru acest an este de 5 milioane de lei (1,32 milioane de euro), banii fiind necesari pentru "demararea licitatiei de executie".
autostrada ford
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi