Salt la continut


Fotografie
* * * * * 1 Voturi

Accidentele, mai aproape decat crezi - partea a 2-a


  • Topic inchis Acest topic e inchis
1946 replies to this topic

#1401 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 06 ianuarie 2010 - 12:29

Pai vezi tu, aici e buba. Majoritatea jmecherilor cu gipuri cred ca daca au 4x4 nu mai conteaza greutatea, si iau bot instant ! D-aia ii vezi infasurati, impachetati, etc ......

Pe zapada, nimic nu poate fi mai misto decit o masina usoara cu ceva garda si gume beton !

plus 4x4,ceva senzori, nu ca aia de la Subaru... :)

Prin anii '90 am ramas masca cum treceau unii cu dacia 1300 pe langa mine, pe gheata/zapada, io conducand o tentativa de ,,gip'', cu 4x4 cuplat, cauciucuri de iarna...

Cum o calcam, cum trebuia sa nu se strambe strada...
Dar si daca as fi dat de aratura, le aratam alora...numai ca nu arasera astia strada... :D

Asta-i tentativa, ca model

http://upload.wikime...nt_20080108.jpg
  • 0

#1402 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 06 ianuarie 2010 - 12:37

statistic, infasurati sunt cei cu RWD. din nefericire 99% sunt bmw-uri.

jocul greseala asteapta....
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#1403 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 06 ianuarie 2010 - 12:37

de obicei distributia maselor inegala sau transmiterea puterii face ca spatele mai usor sa plece de nebun.

la masinile moderne nu se mai intampla asta.

la forester pe gheata insa, daca luam de volan si acceleram usor, mergeam cu ea de-a latu fara numar.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1404 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 06 ianuarie 2010 - 01:25

Ma intreb in cazul asta care este raportul real fata-spate la transpiratul meu! Ca in hartii scria 50:50 cu LSD central, dar vad ca se comporta ca si XT-ul car stiu ca are bias catre spate.

In alta ordine de idei, nevasta a facut bucuria de Boboteaza si a (re-re-re)botezat Accentul. A fost o dragoste prea tangentiala cu un tramvai, in consecinta aripa fata, doua portiere si oglinda, toate stanga au fost redecorate. :crying:

Toate din cauza ca un handicapat o claxona din spate, desi statea perfect legal sa faca stanga si astepta tramvaiul sa treaca, dar ea s-a stresat din cauza claxonului si a miscat masina mai in fata, probabil si ceva mai aproape de linie. Se mai adauga si un tramvai descentrat (primele doua segment au trecut fara sa o atinga, ultimul i-a tras-o.

Asa ca eu m-am ales cu doua oftici mari: ca n-am cum sa-l prind pe claxonist sa-i fac guler volanul si pe nevasta-mea ca e atat de stresata si nu l-a lasat pe ala s-o claxoneze pana i se terminau electronii din baterie.
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1405 DeLucian

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 09
  • Marca:Suzuki
  • Model:Swift
  • Motorizare:1.5

Scris 06 ianuarie 2010 - 01:56

Imi pare rau.
A 2-a oftica poti sa o uiti. Si pe mine ma enerveaza de mor cand ma claxoneaza cineva din spate. Asta e. Nici daca ar fi sotia prea insensibila nu cred ca ti-ar placea. Mai degraba ar trebui sa o ajuti, ca probabil trece si ea prin momente grele, isi pierde increderea in ea. FI BARBAT-ul de langa ea.
Bafta.

Aceasta postare a fost editata de DeLucian: 06 ianuarie 2010 - 01:57

  • 0

#1406 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 06 ianuarie 2010 - 01:56

ideea e sa nu-i ceri unei masini mai multe decat iti poate oferi :)
oricum, noroc ca are cutie cu D-4-3-2-2L... ca i-am mai dat si niste frane de motor 3-2-2L ca altfel in D... muream cu ea la vale...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1407 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 06 ianuarie 2010 - 02:13

Ma intreb in cazul asta care este raportul real fata-spate la transpiratul meu! Ca in hartii scria 50:50 cu LSD central, dar vad ca se comporta ca si XT-ul car stiu ca are bias catre spate.


cine ti-a spus asta?

raportul real e 50-50, dar NU e fix. nu stiu daca exista fix la vreo masina 4x4 permanent 50-50, decat la cele cu diferential blocabil manual si e folosit asa numai in situatii grele, nu pe sosea.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1408 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 ianuarie 2010 - 02:14

@Foreste : Nasol moment, Forester. Sotia n'ar trebui sa fie stresata, se intampla chestiile astea, mai ales in jungla din Buc. Da, n'ar fi trebuit sa miste masina, mai ales daca tramvaiul era aproape. Banuiesc ca oricum, miscand cativa cm masina, ala tot nu a putut sa treaca. Iarasi, banuiesc ca masina a miscat'o inainte ca tramvaiul sa fie in drept cu ea, deci vatmanul vazuse ca masina e aproape de linii si putea sa treaca cu mai multa atentie. Deja sunt prea multi "daca". Sper macar ca aveti Casco si ca sotia nu va ezita sa se suie la volan cu prima ocazie :D

@ska : Ce face 2L ala? (la promotii acum e 2.5L la pret de 2L :))

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 06 ianuarie 2010 - 02:15

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1409 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 ianuarie 2010 - 02:19

Raportul la subaru e fix si dat de un angrenaj, adica 50/50. Rapoartele asazise "variabile" nu sunt "rapoarte" ci distributia fortei se face prin niste ambreiaje. In "real life", forta pusa de roata jos, e strins legata de aderenta rotii la carosabil. De cele mai multe ori se confunda forta cu turatia, si de aici neintelegerea tractiunii in general.
  • 0

#1410 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 06 ianuarie 2010 - 02:47

FIX nu e sigur, pt ca asta ar presupune dif central sa fie blocat, in cazul nostru astfel incat sa avem 50-50 mereu. la inceput si eu credeam ca e fix, dar realitatea m-a contrazis puternic.

ce se distribuie e absolut irelevant, complicam niste lucruri care oricum nu ne intereseaza. ca e forta sau nu, important e cum merge masina si ce face pe sosea.

eu as vrea sa vad niste materiale "forta vs turatie", sa inteleg relevanta lor.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1411 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 06 ianuarie 2010 - 02:56

Multam pentru incurajari! Deja trecem peste moment, m-a sunat ca a lipit cu scoci oglinda sa stea cat de cat si ca e gata de plecare... :) Avem CASCO, bineinteles cu fransiza 100E dar tot e bine.

Legat de dif central, pot sa presupun ca daca ar fi ca un dif deschis, pe teren normal ar fi probabil perfect 50-50. Si doar in curbe, teren alunecos sa intervina in vreun fel magic vascocuplul nu stiu cum astfel incat sa nu permita dezechilibru prea mare intre cele doua punti? Este pura speculatie din partea mea, incerc sa inteleg cum functzoneste agregatu'.
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1412 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 06 ianuarie 2010 - 03:21

@ska : Ce face 2L ala? (la promotii acum e 2.5L la pret de 2L :))

2 ( doar treptele 1-2 )
2 LOW ( din cutie, reductorul ramane pe H )
nu stiu la cat iese raportul in conditiile astea.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1413 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 ianuarie 2010 - 04:38

FIX nu e sigur, ...
....

Fix e sigur. O sa-ti explic cind ne vedem. E vorba despre un lant cinematic. Insa, ce e mai greu de inteles e faptul ca forta nu exista decit in urma aplicarii ei ( nu exista actiune fara reactiune ). Ori fara reactie din partea carosabilului fortele nu exista. E ca si cum ai fi gigi muschi, dar ai da cu pumnii in aer.....
La fel e si la X3-ul tau. Pe asfalt nu poti avea tractiune fata decit 50% maxim. Daca suspenzi spatele, masina ta transmite integral forta pe fata pentru ca in cutia de transfer ai un cuplaj care se comporta ca un diferential complet blocat, rotile spate invirtindu-se totusi.
  • 0

#1414 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 06 ianuarie 2010 - 05:05

producatorii folosesc notiunea de "cuplu". mai de mult (ar fi greu sa caut pe forum postul), chiar eu am spus ca la subaru e 50:50 FIX. pt mine FIX ar insemna ca nu se modifica niciodata, ceea ce s-a dovedit a fi fals. se modifica fata/spate dupa necesitati.

astfel in curbe masina tinde uneori (n-as zice mereu) sa fie RWD. cum se decide asta real, fizic, nu cred ca pot explica. cert e ca la subaru dotate cu o cutie manuala, se face mecanic. in mod normal distributia cuplului fiind 50:50, de altfel singurele masini gandite de la 0 sa fie asa, restul trimit putere uneia dintre punti, de la care se fura pt cealalta. subaru e gandit din fasa sa fie echilibrat pe toate planurile, pornind de la un centru de greutate cat mai jos (desi garda la sol e mare pt o masina sport), distributia maselor, a cuplului.

la automate, acum, subaru declara ca masina e gandita 90/10 fata/spate cu transmiterea cuplului variabil intre ele, la nevoie. deci e corect ce spui tu, pe un drum drept, uscat, poate fi considerat fix dintr-un anumit punct de vedere (dar nu blocat fix), fata de una variabila si la manuala e 50:50, la automata 90/10, la mine declarat cica ar fi 40/60 (unii declara ca de fapt e aproape total spate, dar cat timp bmw zice altfel, e doar o opinie).

audi initial avea quattro cu distributie simetrica a cuplului 50:50, dar cu alte neajunsuri (incapacitatea de a trimite cuplu suficient rotilor care au aderenta ar fi cel mai mare, apoi de ex distributia maselor si centrul de greutate e superior si ideal chiar si acum la subaru, fata de audi). acum cica ar fi si la ei 40/60 (fata/spate - din 2006, la 2 ani dupa BMW) avand si un diferential electronic pe spate, care franeaza rotile lipsite de aderenta (lucru care la subaru se face de catre sofer inca daca nu ai LSD) sau diferential sport, care da mai mult cuplu (opus primei solutii). bmw in esenta are cam aceleasi solutii. mai exista abordarea diferentialului activ spate si la honda si probabil va aparea la mai multa lume. practic un fel de LSD ceva mai performant si mai uman in reactii.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1415 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:03

mecanicul care a inspectat masina a decis ca are puntea spate stramba, ca urmare am renuntat la reparatii pe cont propriu si am inapoiat-o firmei de leasing care mi-a dat o alta Skoda identica pana iese cc-ul din service.

totul e bine cand se termina cu bine! :D

sper ca s-a terminat .......
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#1416 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:08

mecanicul care a inspectat masina a decis ca are puntea spate stramba, ca urmare am renuntat la reparatii pe cont propriu si am inapoiat-o firmei de leasing care mi-a dat o alta Skoda identica pana iese cc-ul din service.


identica adica tot cu 2 roti de iarna si 2 de vara?

cred ca te au aia de la firma de leasing pe lista de "simpatici"...

oricum, bine ca ai rezolvat... cumva... cc-ul cind vine din service? asa rau e busit?
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#1417 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:16

domne eu le-am zis ca nu o vreau, ca si asa ma simt vinovat, dar ei au insistat, ca nu costa nimic si sa nu-mi fac probleme ... :D

cc-ul nu se stie cand vine din service ... au fost niste neintelegeri intre cele 2 service-uri prin care s-a perindat si firma de asigurari.
azi s-a comandat a doua parte din piese...
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#1418 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:18

Dar CC-ul ce a patit?
  • 0

#1419 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:42

da chiar bah, ce are ceceu?
sau ai mai scris undeva si ne-a scapat noua.

oricum, ai lipsit o perioada serioasa de pe forum
sper ca nu patisi ceva :D
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1420 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 06 ianuarie 2010 - 06:48

mecanicul care a inspectat masina a decis ca are puntea spate stramba, .....................

totul e bine cand se termina cu bine! :D
...........................

Ti-am spus de la inceput.
Asa este. :D
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#1421 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 06 ianuarie 2010 - 07:03

deci tot subaru a fost mai bun :D
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#1422 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 ianuarie 2010 - 08:19

da chiar bah, ce are ceceu?
sau ai mai scris undeva si ne-a scapat noua.

oricum, ai lipsit o perioada serioasa de pe forum
sper ca nu patisi ceva :D


politistul a zis ca nu am adaptat viteza la conditiile de trafic si drum si nu am pastrat distanta fata de masina din fata.
practic a iesit o tanti din statia de autobuz, cel din fata mea a oprit la timp, eu insa nu am mai apucat... si am intrat in el
e adevarat ca nici viteza nu era chiar "adaptata", plus ca era seara, frig si ploua, plus ca aveam cauciucuri de vara.

lipsitul de forum se datoreaza jobului minunat pe care il am si caruia ii datorez atat timpul liber cat si "buna dispozitie" pe care mi le ofera cu marinimie multinationalista ......
ca imi aduc aminte de Vama Veche cand canta... "americanii-s de vina, ...-i in gura sa-i ... !!!"
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#1423 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 06 ianuarie 2010 - 08:21

atunci , f... in gura :D
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1424 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 06 ianuarie 2010 - 08:25

politistul a zis ca nu am adaptat viteza la conditiile de trafic si drum si nu am pastrat distanta fata de masina din fata.
practic a iesit o tanti din statia de autobuz, cel din fata mea a oprit la timp, eu insa nu am mai apucat... si am intrat in el
e adevarat ca nici viteza nu era chiar "adaptata", plus ca era seara, frig si ploua, plus ca aveam cauciucuri de vara.

lipsitul de forum se datoreaza jobului minunat pe care il am si caruia ii datorez atat timpul liber cat si "buna dispozitie" pe care mi le ofera cu marinimie multinationalista ......
ca imi aduc aminte de Vama Veche cand canta... "americanii-s de vina, ...-i in gura sa-i ... !!!"


...da' de tescherea de ce nu te plangi? :D

Le aduci si profit ca, ai ,,spart'' cateva sute bune de milioane pe reparatii, achizitii... :D
  • 0

#1425 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 ianuarie 2010 - 08:44

producatorii folosesc notiunea de "cuplu". mai de mult ..
...

Cata,
La orice transmisie ( in afara de cele cu torsen si suretrac ) diferentialele nu sesizeaza altceva decit diferente a vitezei de rotatie. Cum actioneaza e alta poveste.
In ORICE diferential, raportul intre fata/spate sau stinga/dreapta nu poate fi decit 50-50 pentru ca e un angrenaj, si ca orice angrenaj, are raport fix. Orice variatie a vitezei de rotatie intrare/iesire nu se poate face decit aplicind niste forte pe una dintre ele, adica cu niste ambreiaje.
Sa intelegi cit de importanta e reactiunea ( asta apropo de subaru si echilibrarea maselor ), imagineaza-ti o masina cu diferentiale fata/spate/central SUDATE.
Acum aplici aderenta pe roti, de la una pina la patru. Vei avea asa: 1 roata pe asfalt si 3 in aer=100% forta pe roata cu aderenta, restul de 3 = zero. 2 roti in aer si 2 pe asfalt= cite 50% pe fiecare din rotile pe asfalt, restul evident zero. 3 roti pe asfalt si una in aer= cite 33% pe fiecare roata de pe asfalt si zero pe cea in aer. La toate 4 pe asfalt= cite 25% pe fiecare roata.
In toate cazurile, viteza de rotatie ramine egala pe toate rotile !!!!
Daca ai diferentiale functionale, tendinta e ca viteza de rotatie sa creasca la rotile cu mai putina aderenta. Atunci intervin ( daca exista ) lsd-rile sau sistemele electronice care "emuleaza" lsd prin frinarea rotii care o ia razna. Respectiv "pacalind" transmisia spunindu-i ca de fapt roata infrinata ar avea aderenta, repartizind "viteza de rotatie" inapoi rotilor cu aderenta reala. In final tot rotile care au aderenta vor propulsa masina. Vezi aia cu sudura de mai sus.
Acum pricepi cit de importanta e aderenta la sol cind vorbim de repartitia fortelor ?

Revenind la subaru, faptul ca iti pleca spatele se datora faptului ca-i "descarcai" tu spatele. Daca ai fi fost cu masina plina, n-ar mai fi plecat spatele asa usor, ci ar fi plecat cu totul ...
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi