Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Diesel vs benzina vs tehnologii alternative


  • Please log in to reply
498 replies to this topic

Poll: COMBUSTIBILI (88 membri au votat)

CRED CA VIITORUL SE PREFIGUREAZA

  1. tot cu combustibili clasici (benzina/motorina) (12 voturi [13.79%])

    Procentaj din vot: 13.79%

  2. benzina + gpl (3 voturi [3.45%])

    Procentaj din vot: 3.45%

  3. benzina/motorina + electric (32 voturi [36.78%])

    Procentaj din vot: 36.78%

  4. hibrid clasic + metanol/hidrogen (26 voturi [29.89%])

    Procentaj din vot: 29.89%

  5. nuci de cocos, orice, numai clasici nu! (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

MASINA MEA FUNCTIONEAZA PE:

  1. benzina (54 voturi [62.07%])

    Procentaj din vot: 62.07%

  2. motorina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. benzina+gpl (4 voturi [4.60%])

    Procentaj din vot: 4.60%

MI-AS LUA MASINA PE:

  1. benzina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  2. motorina (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

  3. benzina + gpl (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

  4. benzina/motorina + electric (28 voturi [32.18%])

    Procentaj din vot: 32.18%

  5. benzina/motorina + metanol/hidrogen/altceva (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 06 septembrie 2006 - 11:14

Sa incepem dara un nou capitol al acestor discutii. Sper ca mai la obiect, mai impartiali, obiectivi, mai ponderati, mai constructivi si de ce nu mai deschisi noilor tehnologii.
Am considerat oportun ca pe langa cele 2, deja mai mult decat celebre, optiuni respectiv benzina si diesel sa includem in discutiile noastre (chiar daca acum mai mult ipotetice) si orice alte tehnologii disponibile.

Acum pretul la pompa difera exctrem de putin intre litrul de diesel si de benzen, considerati combustibili pe aceiasi treapta nu cea mai slaba/proasta motorina si cea mai buna benzina sau invers. Factorul diferenta consum a ramas cam in aceleasi proportii, desi la noile benzinare asistam la o incercare de reducere a acestuia comparativ cu cresterile obtinute, iar la turbo diesel-e nu a mai ramas chiar acelasi consum mititel, datorita plusului de performante, etc.

Desi sunt fan/adept/sustinator al motoarelor diesel, de curand imi tot fac ochi dulci/propuneri deosebite niste benzinare japoneze. Nu pt mine personal, si avand in vedere cerintele descrise in topicul respectiv, cred ca se potrivesc cel mai bine (rulaj pana in 15k km anual). Ca sa vezi ce te sucesc astea cu ochii oblici :D

Personal as fi cel putin interesat sa testez, daca corespunde sa si schimb macazul, de hibridele existente si/sau lansate in ultima vreme. Aici putem incepe lista cu Toyota Prius, apoi mai adaugam Honda Civic hybrid, si lista ramane deschisa.
Pe la noi prin Ro mai greu asa ceva, nu ca ar fi prins in mod exceptional prin We., dar la noi de abia va fi un inceput timid.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#2 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 08 septembrie 2006 - 09:19

Partea tragica e ca nu e nci o solutie la orizont si petrolul se duce vazind cu ochii. Dieselul, hibridul, alcoolul, E85, hidrogenul, electricul sint frectii la picior de lemn. Poate numai masina electrica sa mai fie o solutie, dar la un pret teribil.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#3 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 septembrie 2006 - 09:58

ca solutie alternativa singura masina care m-ar face s-o cumpar e lexus gs450h. in rest... (poate si prius )

in rest, treaba e discutata si rasdiscutata.
ptr cei sensibili, ptr cei super-sport, ptr cei cu buzunarul mai mare :) benzina.
ptr restu exista dizel.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#4 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 08 septembrie 2006 - 11:04

eu tocmai de aceea am benzinar pt ca nu am avut bani de un diesel. Asa ca teoria ta nu sta in picioare.

In afara de asta, la 10kkm pe an e discutabila rentabilitatea unui diesel, avand in vedere costurile de intretinere mai mari (ulei mai scump, fltru de motorina, debitmetru si ce-o mai fi), iar de la anul se pare ca vor fi si taxele mai mari. De turbina nici nu vreau sa pomenesc, ca daca se pica si aia, s-a dus dreaq toata economia facuta cu diesel.

Inca o problema care imi da de gandit, locul meu de munca (...) se afla la 1 km de casa, motorul benzinar se mai dezmorteste pana acolo, dar dieselul ar fi rece tot timpul, asta inseamna ca as circula cel putin de 2 ori pe zi fara ca motorul sa se incalzeasca catusi de putin, o perspectiva nu prea placuta, mai ales iarna.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#5 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 septembrie 2006 - 11:40

mhey sharanel, ti-ai cam pierdut din simtul umorului :D

stim cu totii ca e mai ieftin la intretinere un benzinar, si ca sub un anumit nr de km pe an NU se merita diesel, si .. etc etc...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#6 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 08 septembrie 2006 - 03:44

Partea tragica e ca nu e nci o solutie la orizont si petrolul se duce vazind cu ochii. Dieselul, hibridul, alcoolul, E85, hidrogenul, electricul sint frectii la picior de lemn. Poate numai masina electrica sa mai fie o solutie, dar la un pret teribil.

Păi te cam contrazici. :D Electricul �l �ncadrezi la capitolul "frecţii la picior de lemn", sau la capitolul "posibile soluţii"?
Părerea mea este că maşina electrică este o invenţie născută moartă. Niciodată nu vei putea folosi o electrică aşa cum foloseşti o maşină normală. C�nd cari după tine 500 de kile de baterii, care costă 3000 de dolari, se schimbă o dată la trei ani şi se �ncarcă �n opt ore, parcă mai bine �ţi bagi picioarele şi te duci cu metroul. :D
Oric�t de mult ar evolua bateriile, chiar dacă prin absurd ai ajunge să le �ncarci �ntr-o oră �n loc de opt, tot nu vei putea ca la un drum de 1000 de km să faci două trei pauze de c�te o oră fiecare, ca să stai cu maşina �n priză la �ncărcat. Iar dacă n-ai garaj, adio �ncărcare peste noapte. Maşina electrică este o jucărie de oraş, bună pentru numai o părticică din polulaţie, şi aşa va răm�ne.

Dar hidrogenul de ce zici că e frecţie? C�nd se vor rezolva toate problemele actuale şi se vor standardiza combustibilii, maşinile cu compuşi de hidrogen vor fi o alternativă foarte bună. Autonomie normală, poluare zero (la maşină mă refer, hai să nu �ncepem cu discuţii că pentru producerea hidrogenului poluezi), viteze bune, puteri şi cupluri bune, etc.
Singurele probleme s�nt standardizarea combustibilului şi preţul. Dar astea se vor rezolva �n timp. Poate �mi scapă mie ceva, dar eu chiar văd maşinile cu hidrogen ca av�nd un mare potenţial.

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 08 septembrie 2006 - 03:47

  • 0

#7 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 08 septembrie 2006 - 04:41

Atata timp cat inca exista rezerve de petrol, nu cred ca se vor grabi marii constructori sa treaca la propulsia pe hidrogen si evident ca nici retzeaua de distributzie nu se va dezvolta. Si chiar si daca d'ar face trecerea asta de la combustibilii organici la hidrogen ... preturile pentru cele din a doua categorie vor fi mari pana la un rulaj suficient de mare in acest domeniu

Eu acum pot sa zic ca am avut destul contact atat cu diesel'ul, cat si cu benzina. Si, la puteri egale, prefer benzina. M'am obisnuit sa merg turat si pot obtine aceleasi reactii din partea masinii ca si ptr un diesel la turatii mai reduse. Ce ma deranjeaza insa e ca la diesel, cum ai o turatzie reduesa, cum trebe sa schimbi treapta de viteza (sau sa tzii ambreiajul apasat partial, insa nu chiar recomandabil). Am facut cumparatzii... cel pe benzina pot sa'l accelerez si de la 1000rpm fara a avea ambreiajul apasat si nu da semne ca nu i'ar conveni. La diesel, daca cumva ajung la 1000 rpm (situatzii cand franez si raman intr'a II'a), trebe sa ma ajut de ambreiaj daca nu vreau sa schimb I'a.
Si la benzina imi place si sa vad cum se duce acu'n 5500-6000rpm si sa aud sunetul ala. La diesel nu are acelasi farmec ... desi parca'ti mai revine zambetul pe fatza cand te uiti la indicatorul de carburant si vezi ca e aproape la fel cum era cand ai plecat de'acasa acum 100 km :blink:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#8 hansolo

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 53 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 05
  • Location:Tg-Jiu
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla Sedan
  • Motorizare:1.4 D4D 90cp

Scris 08 septembrie 2006 - 07:54

Una din cele mai curioase inventii este cea a PML, Link
Eu tot nu pricep cum cu sistemul asta ai 1500km autonomie cu un motor de motoreta folosit doar ca generator! Pretul nu conteaza, doar 200k pounds... tehnologia e cu adevarat bine aplicata (fara frane mecanice, fara cutie de viteze, motoare electrice in roti, motor clasic folosit ca generator, deci la randament optim/emisii minime.
Cat despre hibride, si eu spun ca GS450h e cel mai interesant, e primul hibrid facut sa fie fun to drive. Tehnologia are mult potential (vezi PML). Dar si acum posibilitate de a merge electric in oras (la viteze mici) inseamna mult ca ecologie si confort. Astept inca sa se renunte definitiv la acel accesoriu ciudat numit schimbator de viteze; s-a ajuns la situatia ridicola ca o cutie CVT sa simuleze un anumit numar de viteze...
@Aer Curat, putin probabil sa vezi curand Prius la noi. Poate daca se aplica noua taxare vamala 0 la hibride... Altfel s-au vandut ceva RX400h la noi.
  • 0

#9 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 08 septembrie 2006 - 09:36

August 2006

MINI QED - A demonstration vehicle to showcase the best electric drive system in the world!

hybryd motor vehiclesWith the odd exception of some rather impractical and eccentric examples, today�s electric or hybrid electric vehicles substantially under perform when compared both with high performance gasoline cars and also with theoretical limits of electric drive systems. Why are major manufacturers not putting more emphasis on in-wheel electric drive systems?

As PML is a leader in high performance motor and drive system technology, we felt it time to demonstrate what really can be achieved today using the best technology available! Produced in conjunction with our partner Synergy Innovations, the car you see today is one of 2 vehicles and is the result of 8 months of intense effort following PML�s 4-year product development programme.

hybryd cars UKThe MINI was chosen as the platform because of its broad appeal and iconic styling. However it is not a light vehicle and has limited space to integrate the substantial component set required for a top performance electric vehicle � if we can successfully convert this vehicle then most others should be easy by comparison!

Some key features are:
# Independent Quad Electric Drive
# Traction control and anti skid built into each wheel
# Regenerative braking recovers almost all energy
# Blistering acceleration and high top speed
# Around 80 mpg via onboard engine / generator
# No need to recharge ( although you can if you wish)
# Seriously attractive and feature rich in car display
# more...


Item Original target specification
Emissions-Zero
Autonomy-1500 km
Top speed-200 kph minimum
Acceleration-0-100 kph in 6 secs
Braking-No mechanical brakes
Fuel-Zero carbon
BHP-250 bhp minimum

Current specification
Emissions-Zero for 4 hours
Autonomy-1500 km
Top speed-240 kph
Acceleration-0-100 kph in 4.5 secs
Braking-No mechanical brakes
Fuel-Carbon neutral option
BHP-640 bhp

The vehicle development will continue for some time, especially in the area of engine / fuel options and GPRS services and features. Today, this electric vehicle conversion incorporates the very best drive system technology available anywhere in the world.

It is truly an outstanding example of British innovation at it�s best!

Imagine amplasata
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#10 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 08 septembrie 2006 - 09:37

ti-o iesit.

votat nuci de cocos (ce-ti veni cu ele, ai pofta)
sunt pe dizal
dizal+electric (I like torque ;) )
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#11 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 08 septembrie 2006 - 09:38

Viitorul eu il vad deja, Lexus! ;) Consider o alternativa foarte buna modelele de la Lexus cu "h" la coada prin faptul ca pana la 30 kmph mergi pe gratis iar apoi daca am inteles eu bine lucreaza 2 motoare pentru tine :D
Momentan conduc o masina pe benzina, dacia pe carburator B) (pentru mine e o placere, nu ma intrebati de ce dar imi place)
In viitor imi doresc ceva pe benzina + GPL nu din cauze de consum ci din cauze de preturi ale benzinei. Am eu niste informatii ca de anul viitor vom avea alte oferte de masini noi pe piata ;) (de cand m-am dat cu un sedan de ~150CP am zis ca benzina e mai interesanta)
Nu sunt impotriva unui motor diesel, dar acel motor trebuie sa stii sa-l exploatezi si am vreo 2 persoane in familie care nu au inteles care e legatura dintre pedala de accerelatie, turometru si schimbator ;) (stiu ce poate un 525D :P )

Aceasta postare a fost editata de mike.omega: 08 septembrie 2006 - 09:41

  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#12 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 08 septembrie 2006 - 09:42

la VOT! am mers pe variantele 3 / 1 / 4
categoric as merge pe un electric performant. O singura problema ar fi: trebuie instalate 2 playere, unul cu boxe inauntru, celalalt cu boxe afara.
Cel dinauntru, e clar, lautari pentru cei din masina.
Cel de afara ar reda zgomotul unui esapament sport...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#13 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 08 septembrie 2006 - 09:47

Deja o dam in off-topic dar... nu sunt nu stiu ce baterii destepte si scumpe, vb cu Kroko, nu le stiu sigur denumirea si nici nu vreau sa inventez vreun cuvant ;)
  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#14 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 08 septembrie 2006 - 11:48

Am votat 4 / 2 / 5.
Cred ca viitorul este al hibridelor clasice in prima faza, urmate de alte tehnologii.
De ceva vreme conduc numai diesel.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#15 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 09 septembrie 2006 - 12:25

4/1/4 ... sper sa fie castigator ;)

Tibitu ... sa te vad eu cand s'or scumpi nucile de cocos ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#16 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 09 septembrie 2006 - 01:49

Vlad: pai nimeniu nu zicea nimic, trebuia sa enervez si eu oamenii cu ceva :D.
Deci da, auto electric in faza de acum e frectie dar pare a fi singura tehnologie care mai se poate dezvolta semnificativ de acum incolo. Cred ca e clar pentru toata lumea ca din motoarele clasice cu ardere interna nu se mai poate obtine mare lucru in materie de economie. Hibride, alcool., diesel, etc adc o imbunatatire de poate 20-30% la consum... dar asta nu insemna nimic tinind cont ca numarul de masini creste foarte rapid. Ne aminam soarta da nu cu mult, poate 2-3 ani.

Pe de alta parte, electricul in faza actuala nu e rentabil dar cu fuel cell, noi baterii, super capacitors, exista o sansa. Eu alta idee nu mai am, asa ca asta e singura sansa pe care o vad.
Cu hidrogenul e o problema mare: imposibil de stocat, alimentarea e o problema majora (presiuni enorme), producerea lui e alta problema majora.. da hgai sa zicem ca il pun pe acelasi plan cu electrcul la perspective. Desi o masina electrica cu statii de schimbat baterii e mai usor de facut decit de rezolvat atitea probleme la H2.
Ce nu trebuie sa uitam e ca atit bateria cit si H2 sint simple modalitati de trasport ale energiei. Dar energia aia tot trebuie produsa. Unde, cum, din ce? daca pentru masini s-ar folosi centrale electrice si uraniu, o sa ia numai citiva ani pina o sa avem aceeasi problema ca si cu petrolul. Ca sa nu mai vorbim de alte probleme de cost, distributie, deseuri. etc.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#17 Kenny

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 948 Mesaje:
Inregistrat: 15-iunie 04
  • Location:Suceava
  • Marca:Citroen
  • Model:Outlander fake
  • Motorizare:2.2 HDI 156 CP

Scris 09 septembrie 2006 - 08:02

Hidrogenul nu-l vad ca pe o solutie nici eu . Este prea scump si toxic de produs si manilulat .
Motorul electric este o alternativa viabila , daca se vor gasi tehnologii de producere a bateriilor mai buna (pret si greutate mai mici , autonomie mai mare ) .
Pana una alta , cum zicea si ska , in ziua de azi , cea mai buna solutie o reprezinta hibridele . In special in oras , unde sae consuma o gramada de combustibil aiurea.
  • 0
Remember the golden rule : He who has the gold makes the rules !

#18 Brava

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 50 Mesaje:
Inregistrat: 17-iulie 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Audi
  • Model:RS5
  • Motorizare:4.2 V8 450CP

Scris 12 septembrie 2006 - 08:34

ca solutie alternativa singura masina care m-ar face s-o cumpar e lexus gs450h. in rest... (poate si prius )

in rest, treaba e discutata si rasdiscutata.
ptr cei sensibili, ptr cei super-sport, ptr cei cu buzunarul mai mare :unsure: benzina.
ptr restu exista dizel.



eu sunt dintre cei sensibili http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif

nici cu un hibrid electric nu m-as vedea prea curand, doar daca situatia devine critica.
  • 0
BMW 335i coupe (E92)

#19 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 12 septembrie 2006 - 09:08

Hidrogenul nu trebuie neapărat stocat �n stare pură, deşi unii testează şi variante din astea.
S-au făcut deja �ncercări cu nişte compuşi de hidrogen, care �n mod normal s�nt stabili, iar �n anumite condiţii (pe care le poţi controla) emană hidrogen �n cantităţi controlabile.
Motorul nu va fi cu ardere internă, ci electric. Nu spune nimeni că vei băga hidrogen lichid �ntr-un Otto. Nici vorbă. Din arderea hidrogenului se va produce curent electric, care va acţiona un motor electric.

Combustibilul va fi sigur, pentru că �n rezervor nu vei avea hidrogen, ci un compus solid stabil, care va emana doar at�ta hidrogen c�t va fi nevoie pentru producerea curentului electric (cam acelaşi principiu ca la rezervoarele de raliu). Motorul, fiind electric, va avea cuplu foarte mare �ncep�nd de la turaţia zero, nu va mai avea nevoie de cutie de viteze, va fi silenţios, rapid, puternic.
�mi �nchipui că va fi o maşină foarte plăcută.

M-am exprimat eu greşit. Asta �nţeleg eu prin maşini cu hidrogen, nu motoare cu ardere internă alimentate cu hidrogen lichid. Vroiam să spun motoare electrice alimentate de pile pe bază de hidrogen.

Uraniul nu cred că se va termina prea cur�nd, cel puţin nu �n timpul vieţii noastre. Singura problemă este să nu vină verzii la putere ca �n Germania şi să distrugă totul, cum au ei obiceiul. :unsure:

Iar dacă prin absurd se va termina totul şi nu vom mai avea maşini, asta este, ghinion, va trebui să ne găsim alte pasiuni. :)
Vom merge cu bicicletele şi vom fi mai sănătoşi. :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 12 septembrie 2006 - 09:10

  • 0

#20 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 03 octombrie 2006 - 10:10

Combustibilul va fi sigur, pentru că �n rezervor nu vei avea hidrogen, ci un compus solid stabil, care va emana doar at�ta hidrogen c�t va fi nevoie pentru producerea curentului electric (cam acelaşi principiu ca la rezervoarele de raliu). Motorul, fiind electric, va avea cuplu foarte mare �ncep�nd de la turaţia zero, nu va mai avea nevoie de cutie de viteze, va fi silenţios, rapid, puternic.


da, asta ar fi o varianta foarte buna.
insa cred ca ar trebui sa ne dam seama ca viitorul asta nu este chiar foarte apropiat...
cred ca, asa... ca etapa intermediara, vor incepe sa apara din ce in ce mai multe hibride clasice (benzina/motorina+electric). Asta in primul rand pentru ca sistemul functioneaza pe organizarea actuala (ma refer la sistem in totalitate, benzinarii, etc.), pentru ca nu este foarte scump de implementat ca si linie de fabricatie, ca nu prezinta costuri infinit mai mari pentru produsul finit si mai ales pentru ca psihologic suna foarte economicos pentru utilizatorul final...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#21 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 04 octombrie 2006 - 04:27

Votat cu benzina/motorina + electric. Asta pentru ca atata timp cat inca exista petrol, nu are nimeni (in afara multimii/noi care oricum nu prea contam) interesuul sa schimbe pe altceva. Si hibrizi de acum sunt facuti tot cu acceptul celor ce vand petrolul. Acum vand mai putin dar mai scump, deci la fel de multi bani pentru ei, doar ca nu seaca putul prea repede.
Pe de alta parte, se va gasi o alternativa in momentul in care nu va mai exista petrolul si, in conditiile unei produceri in masa (ca acum cu motoarele clasice) costurile vor scadea dramatic, indiferent de varianta aleasa: electric/baterii, hidrogen, alcool sau cine stie ce. Mi se pare ridicol sa fii ingrijorat ca nu se vor mai produce masini dupa ce se epuizeaza rezervele de petrol. Mai ingrijoratoare mi se pare atitudinea de a descuraja alternativele la ora actuala doar pentru a tine pretul petrolului ridicat - pierdem in a experimenta si noi, generatia noastra, altceva.
Nu stiu daca la ora actuala este vreun hibrid cu motorina. Oare cam cat consuma/ar consuma unul? Cel mai ciudat cred ca ar fi diferentele de zgomot la reprizele de mers pe motorasul electric si apoi pe motorul clasic pe motorina.
  • 0

#22 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 04 octombrie 2006 - 05:43

O idee un pic trasnita si poate destul de fun daca traiam undeva intr-o alta lume:
Daca s-ar putea transforma si stoca anumite socuri in energie electrica (nu prea stiu ce vorbesc pentru ca nu ma pricep, dar incerc sa vizualizez ceva). Spre exemplu masini electrice dar care, in loc sa te opresti langa stalpul electric si sa astepti inca o jumatate de ora sa "faca plinul", aceasta masina sa fie prevazuta cu un sistem de care ziceam si cu niste tampoane (nu de igiena ci ca vechile tampoane de la Dacii) si, pentru a reincarca bateriile sa trebuiasca sa te izbesti de stalp, astfel incat energia degajata de socul loviturii sa umple bateria instantaneu. Funny, si mai putina lume suparata ca au facut din nou accident.
Nu stiu daca cel putin teoretic are vreo logica. Cine se pricepe la fizica poate ne spune daca poate fi inmagazinata o astfel de energie.
  • 0

#23 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 05 octombrie 2006 - 12:21

Mi se pare ridicol sa fii ingrijorat ca nu se vor mai produce masini dupa ce se epuizeaza rezervele de petrol.


man, eu am aproape 30. sincer sa fiu nu mai sunt asa sigur ca marile rezerve de petrol mai ajung mai mult de 15-20 de ani in ritmul dezvoltarii lumii asteia, a cursei inarmarilor automobilistice, cu frenezia motoarelor mari si a puterilor enorme.
si spun, iar sincer fiind, ca mi-e groaza de o criza a petrolului ca cea din america (ok, atunci a fost artificiala, dar totusi, problemele end-user-ului au fost reale). Am citit mai multe carti despre perioada respectiva si nu e deloc sexy. In afara de cozile alea enorme, ma refer la atitudinea generala a oamenilor. Restrictii de viteza drastice pentru reducerea consumului, restrictii de circulatie, restrictii si restrangeri ce se manifestau pe de-a'ntregul societatii.
si atunci nu mai e atat de relaxanta ideea cu habib care sta si masoara cu galeata ultimele sacose de petrol...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#24 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 05 octombrie 2006 - 11:48

Daca s-ar putea transforma si stoca anumite socuri in energie electrica (nu prea stiu ce vorbesc pentru ca nu ma pricep, dar incerc sa vizualizez ceva). Spre exemplu masini electrice dar care, in loc sa te opresti langa stalpul electric si sa astepti inca o jumatate de ora sa "faca plinul", aceasta masina sa fie prevazuta cu un sistem de care ziceam si cu niste tampoane (nu de igiena ci ca vechile tampoane de la Dacii) si, pentru a reincarca bateriile sa trebuiasca sa te izbesti de stalp, astfel incat energia degajata de socul loviturii sa umple bateria instantaneu. Funny, si mai putina lume suparata ca au facut din nou accident.
Nu stiu daca cel putin teoretic are vreo logica. Cine se pricepe la fizica poate ne spune daca poate fi inmagazinata o astfel de energie.

Energia ca s-o �nmagazinezi trebuie s-o ai. Maşina �n mişcare are energie cinetică, egală cu masa ori viteza la pătrat. Tu zici ca acea energie s-o transferi acelor tampoane prin ciocnirea cu ele. Da, dar pentru asta trebuie ca tu mai �nt�i să ai energia respectivă, deci să fi ajuns deja la viteza respectivă. Or ca să ajungi la viteza aia consumi deja o energie mult mai mare dec�t cea pe care o vei �nmagazina la sf�rşit.
�n condiţii ideale vei �nmagazina o energie egală cu masa ori viteza la pătrat. �n condiţii reale chiar mai puţin de-at�t, pentru că se mai pierde prin turtirea maşinii (dacă nu se turteşte, mori �năuntru). Dar masa ori viteza la pătrat este numai energia cinetică a maşinii �n clipa imediat anterioară ciocnirii. Nu este energia totală consumată de maşină. Energia consumată pentru a aduce maşina la acea viteză este mult mai mare de-at�t. Ceea ce �nmagazinezi ar fi probabil suficient numai c�t să te t�răşti un pic, nicidecum să mai mergi la viteză mare �ncă o dată pe-at�t.

La maşinile electrice, dacă ridici piciorul de pe acceleraţie, se cuplează un generator care �nmagazinează �n baterie o parte din energia cinetică a maşinii, obţin�ndu-se astfel un fel de fr�nă de motor. Dar nici dacă n-ai mai folosi fr�na normală deloc, deci dacă toată energia maşinii s-ar transfera acelui generator, bateria tot nu s-ar umple complet. Te ajută un pic, �ţi mai creşte autonomia cu c�ţiva kilometri, dar e departe de a rezolva problema alimentării. :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 05 octombrie 2006 - 11:49

  • 0

#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 05 octombrie 2006 - 12:12

cum naiba sa se umple complet, ar insemna ca la finalul ciclului ai bateria de 100% si totusi ai mers cu masina
sorry, perpetuum mobile nu se poate
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi