Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Diesel vs benzina vs tehnologii alternative


  • Please log in to reply
498 replies to this topic

Poll: COMBUSTIBILI (88 membri au votat)

CRED CA VIITORUL SE PREFIGUREAZA

  1. tot cu combustibili clasici (benzina/motorina) (12 voturi [13.79%])

    Procentaj din vot: 13.79%

  2. benzina + gpl (3 voturi [3.45%])

    Procentaj din vot: 3.45%

  3. benzina/motorina + electric (32 voturi [36.78%])

    Procentaj din vot: 36.78%

  4. hibrid clasic + metanol/hidrogen (26 voturi [29.89%])

    Procentaj din vot: 29.89%

  5. nuci de cocos, orice, numai clasici nu! (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

MASINA MEA FUNCTIONEAZA PE:

  1. benzina (54 voturi [62.07%])

    Procentaj din vot: 62.07%

  2. motorina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. benzina+gpl (4 voturi [4.60%])

    Procentaj din vot: 4.60%

MI-AS LUA MASINA PE:

  1. benzina (29 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  2. motorina (14 voturi [16.09%])

    Procentaj din vot: 16.09%

  3. benzina + gpl (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

  4. benzina/motorina + electric (28 voturi [32.18%])

    Procentaj din vot: 32.18%

  5. benzina/motorina + metanol/hidrogen/altceva (8 voturi [9.20%])

    Procentaj din vot: 9.20%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#51 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 01:10

sau trag cablu din casa...si asigur priza intr-o cutie metalica.Iar cablu va sta alimentat cu energie numai cand voi incarca masina.
cum suna..."sa incarc masina",de parca e tel mobil.Adevaru e ca smartu nu e e mai mare ca un tel bosch din primele generatii :)

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 28 noiembrie 2006 - 01:12

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#52 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 28 noiembrie 2006 - 02:03

Ce cutie metalică... vine primăria peste tine şi-ţi dă la cap că ai făcut construcţii neautorizate pe domeniul public. Abia aşteaptă să te prindă. :)
Plus că dacă nu stai cu ochii pe maşină non-stop, nimic nu-l va �mpiedica pe vecin să scoată mufa din maşina ta şi s-o �nfigă �n maşina lui. Peste două ore tu crezi că ţi-ai �ncărcat maşina şi opreşti curentul, dar �n realitate ai �ncărcat maşina altuia. :)

Ideea cu parcometrul e mişto, dar e SF �n momentul ăsta şi cred că va răm�ne SF chiar şi pentru nepoţii noştri.

�n al doilea r�nd, la c�t de bune s�nt serviciile Electricii, ar trebui să-mi iau c�te o zi de concediu �n fiecare săptăm�nă, sau să am abonamentul de metrou pregătit, pentru cazurile �n care n-am curent ca să �ncarc maşina. Dacă mi-ar da cineva un leu (vechi) de fiecare dată c�nd mi se opreşte curentul, aş ajunge mai bogat ca nea Biluţă. :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 28 noiembrie 2006 - 02:10

  • 0

#53 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:04

1) eu cred ca tu ai prob cu electrica pe unde locuiesti. nu generaliza, nu cade curentul asa des incat sa te imbogatesti de la 1 ROL/cadere. (nici macare de la 10$ pe cadere nu strangi mai nimic)

2) ideea parcometrului ar merge f bine, aia e ultima problema.

3) problema ramane la baterii, care inca nu ofera un raport capacitate/kilogram acceptabil
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#54 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:56

ideea parcometrului ar merge f bine, aia e ultima problema

Păi nu e ultima problemă, e chiar prima. P�nă c�nd nu se rezolvă asta, nu se va grăbi lumea să-şi cumpere maşini electrice. Iar c�t timp lumea nu-şi cumpără maşini electrice, primăriile nu vor considera că se justifică instalarea aparatelor de �ncărcat, deci e un cerc vicios. :(
Trebuie să fie multe, instalate pe domeniul public, trebuie sparte trotuarele şi străzile ca să se tragă cabluri, etc. Nu e o joacă. E o lucrare de mari dimensiuni, care nu se va face băt�nd din palme.

Mi se pare o problemă mult mai serioasă dec�t capacitatea de energie pe kilogramul de baterie. Oric�t de uşoară ar fi bateria şi oric�tă energie ar �nmagazina �n ea, tot va veni un moment �n care vei vrea s-o �ncarci. Iar dacă nu eşti acasă �n acel moment, ţeapă. Chiar dacă ai un parcometru din ăla la �ndem�nă, �ncărcarea durează peste două ore. Prea mult. Merge dacă o faci peste noapte, dar să faci un drum Bucureşti-Baia Mare şi să �ncarci o dată la Piteşti, o dată la Sibiu, o dată la Cluj, etc., şi fiecare �ncărcare să dureze două ore... hmmm... mai bine mergi cu trenul. :(

Chiar dacă se instalează parcometrele, răm�ne problema cu paza acestora �n timpul �ncărcării. Dacă nu stă cineva l�ngă maşină tot timpul c�t se �ncarcă, va putea oricine să scoată cablul şi să-l �nfigă �n maşina lui. Sigur că poţi implementa sisteme de siguranţă, senzori care să oprească alimentarea dacă se mută mufa pe altă maşină, camere de luat vederi, etc. etc., ceea ce �nseamnă alte complicaţii, alte costuri, etc.

�ntr-adevăr am probleme cu Electrica unde stau, dar n-am ce să fac c�t timp au monopol. Nu am opţiunea de a trece la alţii. :(
Aproape că nu există zi �n care să nu se oprească cel puţin o dată, iar dacă bagi un voltmetru �n priză te sperii: variază �ntre 208 şi 240 de volţi �n fiecare secundă. Marii "profesionişti" de la Electrica ridică din umeri.
Dar şi dacă se va sparge c�ndva monopolul ăsta şi voi avea de ales... �i voi timite la origini cu tot cu curentul lor mizerabil. Yupee! http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/party1.gif

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 28 noiembrie 2006 - 06:03

  • 0

#55 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 28 noiembrie 2006 - 06:09

Una peste alta, �nsă, mi-ar plăcea o maşină electrică, dacă aş putea s-o �ncarc şi �n altă parte dec�t la mine acasă. Dacă se rezolvă problema �ncărcării, voi trece la electrice fără să stau pe g�nduri. Nu m-ar deranja s-o �ncarc la fiecare 60-100 de kilometri, at�ta timp c�t �ncărcarea ar dura maxim 5 minute şi s-ar putea face la orice benzinărie. Dar �ncă nu s-au inventat bateriile alea care să se �ncarce aşa repede. :(

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 28 noiembrie 2006 - 06:16

  • 0

#56 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:02

Stiu ca intr'una din tarile nordice se filmase un filmulet care prezenta Th!nk'ul de pe pagina anterioara (primul model, nu acesta revizuit) si acolo vanzarile acestui model erau destul de bune si deja se implementasera in destule locuri posibilitatea de a alimenta masina cu curent in oras. De ex ... te duceai la munca ... lasai masina la incarcat ... plecai inapoi acasa. Deocamdata masinile exclusiv electrice vor fi utilizabile doar pe distante scurte, nu se poate pune problema ca ai pleca la drum lung cu asa ceva. Cine'si ia masina electrica ... sigur mai are si alta masina cu motor cu ardere interna :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#57 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:07

Una peste alta, �nsă, mi-ar plăcea o maşină electrică, dacă aş putea s-o �ncarc şi �n altă parte dec�t la mine acasă. Dacă se rezolvă problema �ncărcării, voi trece la electrice fără să stau pe g�nduri. Nu m-ar deranja s-o �ncarc la fiecare 60-100 de kilometri, at�ta timp c�t �ncărcarea ar dura maxim 5 minute şi s-ar putea face la orice benzinărie. Dar �ncă nu s-au inventat bateriile alea care să se �ncarce aşa repede. :)

cand eu ti-am zis ca prob sunt bateriile nu statiile de incarcare te-ai luat de mine :P
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#58 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 29 noiembrie 2006 - 09:27

Problema esentiala e reteaua electrica in sine. Adica fire + centrale. Productie + trasport. O masina electrica consuma enorm, deci necesarul de energie electrica pe cap de locuitor s-ar mari de 5 ori poate. Nu exista firele capabile sa trasporte curentii astia (nu in timpul zilei cu siguranta), ce sa mai vorbim de capacitatea de productie. Bineinteles in mod normal bateria ar trebui sa o incarci noaptea, merge daca ai citeva masini electrice intr-un oras dar nu daca are toata lumea.

Cit despre incarcatul in casa, astea sint barbi: pai iti ia foc instalatia naibii. Iti trebuie sirma groasa si priza industriala. Calcul simplu: o masina de 100kW va trebui sa inmagazineze cel putin 100kW in baterii (asta insemna autonomie de 1 ora cu motorul folosit la maxim sau vreo 3 ore mers blind). Daca le incarci in 4 ore rezulta 25kW, asta la randament 100% (dar se pierde si la incarcare si la descarcare). Deci asta e ca si cum ai avea un resou de 25kW in casa. Majoritatea instalatiilor de apt. sint dimensionate pentru 5kwh sau pe acolo (mai ales alea de pe vremea lui ceasca crapa si la 2-3kWh)... ceea ce presupune ca iti ia minim 20 de ore sa incarci masina...
Pune o parcare de 100 de masini si deodata ai consumator industrial de 2.5 MWh. Pune 100.000 de masini in Bucuresti si ai nevoie de 2.5GWh (virf de consum, daca se alimenteaza toate simultan). Cernavoda s-a construit in 20 de ani si cit produce? 1.4GW (fiecare reactor e 700MW).
  • 0
Salam. Florin Salam.

#59 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 29 noiembrie 2006 - 10:23

Bateriile de pe EV1 au capacitatea de 26,4 kWh (referinţă: http://en.wikipedia....ral_Motors_EV1), ceea ce la o instalaţie făcută pentru 5,5 kW (la blocurile şi casele vechi e mai puţin, dar la alea noi cam at�ta e) ar �nsemna un timp de �ncărcare de 4,8 ore �n condiţii ideale şi �n cazul �n care nu mai bagi nimic altceva �n priză.
�n condiţii reale, dacă iei �n calcul pierderile şi faptul că mai ai şi alţi consumatori prin casă, ajungi probabil undeva pe la 8 ore, ceea ce nu e chiar rău: o bagi �n priză seara şi o găseşti �ncărcată dimineaţa. Dacă �nsă vrei s-o ai �ncărcată repede pentru că mai ai un drum urgent de făcut, atunci �ntr-adevăr, reţeaua n-ar face faţă, ar trebui un curent enorm.

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 29 noiembrie 2006 - 10:27

  • 0

#60 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 29 noiembrie 2006 - 10:39

Sa zicem ca ai vreo 3 baterii si un incarcator inteligent care ia curent numai cind e disponibil.... dar nu numai sirma din casa e problema. Eu iti garantez ca daca toti oamenii din Ro se apuca si consuma 2kwh (nu 5) constant se duce naibii toata reteaua Romaniei. Sint atitea exemple, cel putin in California (in sud) reteaua e in pioneze vara din cauza aerului conditionat... si inividual nu trece nimeni de 1kwh probabil dar tot e mult prea mult. Asta era proiectat sa fie vf. de consum, nu constant.
Apoi cine iti schimbi bateriile (ca nu au un kil si nici simplu de scos/pus n-or fi), iar EV1 nu e un exemplu fericit.... daca vrei acceptare larga ai nevoie de mult mai mult de atit ca putere stocata.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#61 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 29 noiembrie 2006 - 11:04

Mda, aşa e. Cel puţin pe la noi cade reţeaua periodic chiar şi fără să bage lumea maşini electrice �n priză. :)
După cum spuneam şi la �nceputul discuţiei, maşina electrică este o invenţie născută moartă. Abia aştept �nsă să se standardizeze pilele cu compuşi de hidrogen şi să apară maşini din astea la preţuri normale. Alea mi se par o alternativă serioasă la petrol.
Iar p�nă una-alta, �n lipsa altor invenţii mai bune, putem folosi motoare diesel cu ulei alimentar. Fără taxe. :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 29 noiembrie 2006 - 11:05

  • 0

#62 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 noiembrie 2006 - 11:51

pe la tine cade dle reteaua periodic :D
iar nu generaliza :D

masina cu hidrogen e tot electrica :)

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 29 noiembrie 2006 - 11:52

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#63 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 29 noiembrie 2006 - 11:59

Păi da, e tot electrică, iar ăsta e un lucru bun. Am tot respectul pentru motorul electric: putere mare, cuplu mare pe toată plaja de turaţii, silenţios, nu-i pasă dacă e frig sau cald afară, nu vibrează, nu scoate fum, etc.
Problema cu electricele nu este motorul �n sine, ci alimentarea. Dacă poţi să ai un motor electric cu alimentare normală (te duci la benzinărie, umpli rezervorul şi-ţi ajunge pentru 4-500 de km), atunci s-a rezolvat totul. :)

Nu se rezolvă �nsă cu taxele. Compuşii ăia de hidrogen o să fie impozitaţi la fel de rău ca benzina, pe c�nd dacă aş �ncărca maşina la priză n-aş plăti dec�t curentul şi at�t. :D

PS: nu generalizez. :D C�nd spun "la noi" mă refer la tot cartierul şi uneori la tot satul, că nu cade numai la casa mea. Au nişte transformatoare vechi şi proaste care crapă mereu, dar nu le-ar schimba nici de-ai naibii... :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 29 noiembrie 2006 - 12:09

  • 0

#64 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:25

dupa parerea mea, singurul sistem sustenabil pe termen lung este cel al masinilor cu hidrogen. a se vedea BMW 760 hidrogen care a fost produs ca masina functionala (si nu e o masina electrica, e o masina cu motor cu aprindere prin scinteie care merge cu hidrogen). singura problema e legata aici de dezvoltarea tehnologiilor si a infrastructurii pentru a produce hidrogen lichefiat si a instala statii de alimentare cu hidrogen. Pe termen lung este practic total nepoluant, motorul functioneaza si produce apa care se evapora....

Pina atunci, cred ca un pas intermediar va fi reprezentat de:

- diesel-uri pregatite sa mearga cu biodiesel (macar partial biodiesel ca procentaj din compozitia carburantului, pina la 30 %)

- motoare pe benzina de capacitati mai mici (downsizing) cu injectie directa si light turbo, care sa poata merge cu benzina bio (pina la 15 % etanol) si cu combustibilul E85 pe baza de etanol (saab a dovedit ca se poate cu modelele Bio-Power)

- motoare hibride benzina + electric gen Prius, cu conditia ca tehnologia sa devina mai ieftina (hibrid diesel + electric este prea scump).

Full electric nu e o solutie. Din cite stiu eu proiectul Th!nk e falit si a fost oprit.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#65 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:45

dupa parerea mea, singurul sistem sustenabil pe termen lung este cel al masinilor cu hidrogen.

Da, dar nu cu hidrogen lichid. N-aş avea �ncredere �n el, oric�te măsuri de siguranţă şi-ar lua producătorii. Un rezervor presurizat plin cu hidrogen lichid... no thanks. :D
S-au făcut �nsă teste cu anumiţi compuşi care �n mod normal s�nt stabili şi inofensivi, iar �n anumite condiţii se descompun şi emană hidrogen. Poţi controla emisia de hidrogen control�nd condiţiile respective. Asta mi se pare o soluţie mult mai sigură. Dar nu-mi mai amintesc amănuntele. :D

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 29 noiembrie 2006 - 12:54

  • 0

#66 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 30 noiembrie 2006 - 08:07

Marea inventie 760 BMW e usimplu GPL pe H2. La ora asta hidrogenul e cel mai utopic. Extraordinar de greu de produs, transportat si inmagazinat. Ca sa spargmolecula de H2O trebuie tot atita energie cit se obtine prin ardere. De fapt mai multa, problema de randament. Toate solutiile "vegetariene" sint frectii la picior de lemn. Nu numai ca nu avem pamint, dar tot procesul se bazeaza tot pe combibil (ingrasaminte in cantitati enorme din petrol, masini agricole, procesare/rafinare etc). Oricum am intoace-o se anunta vremuri grele (si nu din pdv al plimbatului cu masina ci al nevoilor funamentale: apa/hrana).
  • 0
Salam. Florin Salam.

#67 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 30 noiembrie 2006 - 10:04

Ei, lasă, nu mai fii şi tu at�t de negativist, că acum trei sute de ani nici nu se ştia ce-i aia petrol, benzină, biodiesel şi altele, iar nenea Otto nici nu se născuse, nu existau materiale plastice, cauciuc artificial şi alte produse din petrol, şi totuşi oamenii trăiau bine-mersi. S�nt convins că oamenii se vor descurca şi vor găsi soluţii orice s-ar �nt�mpla. Au trecut ei prin catastrofe mai mari de-at�t şi au rezistat. :)
Eu cred că �n cazul dispariţiei petrolului ar veni o criză de genul celei din America, poate la scară un pic mai mare, unii vor da faliment, alţii vor rezista, iar după ce se va fi atins fundul gropii lumea va �ncepe treptat să se adapteze la noile condiţii şi va �ncepe din nou să se ridice. Părerea mea este că că după trecerea acelei crize iniţiale, lumea fără petrol va fi o lume mult mai frumoasă şi mai curată, din toate punctele de vedere.

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 30 noiembrie 2006 - 10:06

  • 0

#68 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 30 noiembrie 2006 - 11:45

Niciodata nu se va termina petrolul, doar ca la un moment dat extragerea lui va consuma mai multa energie decat cea obtinuta din petrolul extras.

Viitorul planetei este pecetluit, poluarea ne va omori, nu se mai poate schimba nimic, eventual amanarea momentului cu 100 de ani. Capacitatea de regenerare a pamantului este cu mult depasita de poluare, este doar o chestiune de timp pana ne vom ineca in propriile gunoaie. Faza asta cu ecologistii este vrajeala, lupta este demult si definitiv pierduta.

Chestia cu poluarea mi-a venit cand am citit in postul anterior despre plastice, cauciuc artificial si alte produse din petrol :)

Problema este ca tot ceea ce vedem in jurul nostru contine petrol, deci criza care va veni va insemna mult mai mult decat masini electrice sau pe baza de pile de hidrogen si alte cretinitati.

Parerea mea de futurolog, care este.
Semneaza, Tata Omida.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#69 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 30 noiembrie 2006 - 12:00

tot ce consumam pe altceva decat combustibili e neglijabil la nivel mondial. petrol o sa avem mereu destul sa facem plastice si alte prostii

preziceri.....nici o lupta nu e pierduta, mai sunt planete etc. conteaza sa amani destul de mult incat tehnologia sa iti permita sa explorezi si alte variante

iar masinile electrice si alte cretinitati (banuiesc ca esti un expert in toate domeniile tehnice) or sa fie in viitor. cred ca si strabunicul zicea de masinile pe benzina ca ar fi cretinitati...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#70 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 30 noiembrie 2006 - 12:19

Problema este ca tot ceea ce vedem in jurul nostru contine petrol

Aşa, şi? Acum două-trei sute de ani oamenii trăiau fericiţi fără să aibă produse din petrol. De ce n-am putea şi noi? La cum evoluează tehnologia, s�nt convins că nimic nu este de ne�nlocuit.

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 30 noiembrie 2006 - 12:21

  • 0

#71 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 noiembrie 2006 - 01:22

Pentru ca deocamdata petrolul este o sursa primara si importanta pentru a pune in miscare zeci de mecanisme si sursa secundara pentru multe alte lucruri. Nu poti compara ce era acum 2-300 ani cand nu se folosea petrolul, pentru ca nu cred ca i'ar placea cuiva sa se intoarca la traiul de atunci. Si daca vrem totusi sa nu regresam, dar nici petrol sa nu folosim, normal ca trebuie surse alternative de energie. Tehnologii alternative, cum sunt numite in titlul topicului. Probabil cat vom trai noi inca nu vor fi probleme severe datorita cantitatilor de petrol existente in zacaminte, insa la un moment dat e clar ca acest aspect va fi problematic. Si de aceea trebui gasite solutii din timp, pentr ca nu poti spera ca in 2-3 ani, cand va fi nevoie, vei reusi sa dispui de alte tehnologii
Implementarea noilor tehnologii de obtinere a energiei vor trebui implementate nu numai automobilelor, ci si trenurilor, avioanelor si navelor, care per total cred ca sunt consumatori mai mari decat automobilele. Si daca pentru un automobil de cativa metri si o tona greutate s'ar gasi relativ usor solutii ... extinderea lor mai departe ar putea fi o mare problema
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#72 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 30 noiembrie 2006 - 01:56

pentru ca nu cred ca i'ar placea cuiva sa se intoarca la traiul de atunci.

Ba mie mi-ar plăcea. :D
Viaţa era liniştită, lentă, aveai timp de un concert, o plimbare, nu erau toţi �ncr�ncenaţi şi gata să se �mpuşte pe stradă pentru că au stat la semafor cu o secundă �n plus, nu pierdeai nopţile la birou cu ochii beliţi �n monitor ca să scoţi o ofertă care trebuie să fie gata exact �n secunda x, nu x+1. Oamenii �şi mai trăiau şi viaţa, nu erau mereu pe fugă, mereu stresaţi, mereu gata să-şi dea �n cap pentru orice fleac, mai aveau timp şi pentru ei �nşişi...

Aceasta postare a fost editata de VladSoare: 30 noiembrie 2006 - 02:05

  • 0

#73 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 30 noiembrie 2006 - 11:33

uitati-va in jurul vostru si spuneti-mi daca va puteti inchipui lumea fara plastic. TOTUL este derivat din petrol. Pana si curentul electric in proportie de 90% este produs in termocentrale.

Hai sa-mi mai aprind niste paye in cap: tot ii dati inainte cu evolutia tehnologiei. Unde anume s-au facut progrese atat de semnificative? Motoarele functioneaza dupa aceleasi principii ca acu 100 de ani, cand domnu` Diesel si Otto ' au dat prima cheie', in atat timp nu am fost in stare sa inventam un motor nou, care sa si functioneze si sa poate fi implementat in viata de zi cu zi.

In 1969 americanii s-au dus pe luna (cica)... Au trecut 40 de ani, si noi batem pasul pe loc, in 40 de ani nu am fost in stare sa punem piciorul pe Marte, nici macar luna nu am stiut sa o exploram, si voi vorbiti de 'alte planete'...

medicina... s-au facut niste progrese, dar unele boli au ramas si in ziua de azi incurabile, chiar daca se cheltuie sume uriase pt cercetare. Iar omul a ramas la fel cum l-a creat Dzeu (sau cine l-o fi creat), eu astept sa se inventeze o pastila care sa faca sa se regenereze anumite parti, adica mai pe romaneste, sa-mi creasca alt picior daca m-am plictisit de cel actual :D Cancerul ucidea si acu 1000 de ani, ucide si in zilele noastre.

Nu contest ca s-au facut unele progrese, dar nicidecum atat de rapide si spectaculoase cum vrem noi sa credem. In acest ritm, poate peste 100 de ani o sa avem si noi o masina care va folosi alt combustibil decat petrolul si derivatele sale. Nu ma refer la masini SF, ci la una care sa prezinte o alternativa viabila motoarelor din ziua de azi.

Toti va ganditi la dezvoltarea domeniului IT. Ok, poate aici s-au inregistrat ceva progrese, insa si acu 20 de ani aveam calculatoare, televiziunea color a implinit si ea 50 de ani, asa ca spuneti-mi si voi ce s-a schimbat atat de radical si mai ales 'rapid'.

Am exagerat putin in tot ce-am scris mai sus, dar esenta ramane. Astept parerile voastre care sunt sigur ca nu vor intarzia sa apara, si sunt gata sa va tin piept :D tocmai am baut niste redbull sa am enerjie :D

Cu stima,
acelasi Tata Omida.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#74 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 30 noiembrie 2006 - 11:48

acu 10 ani nu ti-ai fi inchipuit ca scrii aici, pe un forum, cu acces internet in atatea case
calculator de pe racheta care a aselenizat in 69 probabil ca e batut la fundul gol de procesorul din telefonul tau. asta in conditiile in care e mult mai mic si te tine si baterie o saptamana.

motoarele alea inventate de otto & diesel aveau un randament jalnic. nu stiu cum ar fi si azi sa conduci o masina de 8 litri si 50cp. Asta ca sa nu mai zic ca masinile de azi chiar nu se strica niciodata desi au devenit de mii de ori mai complexe

tot acum 20 de ani probabil ca nu ai fi stiut starea vremii in 30 de secunde oriunde in lume, nu ai fi putut comunica cu oricine, oricand si nici nu am fi putut noi sa ne contrazicem

evoluam incet? nu cred. eu cred ca evoluam prea repede ca sa ne mai dam seama ca evlouam
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#75 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 30 noiembrie 2006 - 11:54

daca tot vorbim de comunicare, poate mai bine bagam o racheta in fund la porumbeii calatori, se ne aduca mai rapid corespondenta. Eu zic ca nu mai are rost sa ne chinuim sa inventam alte motoare, mai bine tragem tare pe teleportare. Ne punem emblema de oltcit in piept, si... engage! Nu trebuie decat sa descompunem organsimele in molecule (sau atomi, totdeauna am fost la cutite cu chimia), trimitem moleculele cu porumbeii calatori descrisi mai sus, si la destinatie recompunem corpul. Ce e asa mare branza...
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi