Jante Si Cauciucuri
#201
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:00
n-am tc dar pe masinile pe care am testat nu facea asa
daca abs-ul intra mai repede in cazul asta nu inseamna ca rotile de iarna sint mai proaste decit cele de vara. comparam prune cu piersici, nu putem enunta asa ceva. fiecare e bun in scopul in care a fost facut
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#202
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:02
#203
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:06
ABS moduleaza forta de frinare. TC moduleaza deschiderea clapetei de acceleratie.
e evident ca trebuie sa intre cit mai tirziu. si nu cu tine ma contraziceam
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#204
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:09
#205
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:14
http://securitydrive...rticle-111.html foarte bin eexplicat TC-ul. Iote ce zice acili-sha:
"The most common and well-known traction control device is the Anti-Lock Brake System (ABS). "
"As marketed by most automakers, but related to ABS, is Traction Control. Traction Control is used to prevent the drive wheels from losing grip when accelerating. Spinning tires during hard acceleration may be dramatic, but it is the slowest way to get to your desired speed. Using the car�s ABS speed sensors at the wheels, the Traction Control computer compares the drive wheel�s speed to the car�s road speed. If there is a loss of grip event during acceleration, there are a number of ways that the Traction Control slows the drive wheels so they can regain grip. The most common method is to use the braking system. When the drive wheels lose grip, the ABS computer can apply the brake to the wheel that has lost grip to slow it down so it can regain grip. Another method for slowing the slipping wheels is to reduce the amount of power applied to them. The computer will electronically modify the amount of fuel entering the engine and/or use the transmission to slow the drive wheels so they can regain grip."
Da, aici e si varianta ta. La mine e cu ABS-ul...
Aceasta postare a fost editata de VIPER: 29 noiembrie 2006 - 07:19
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#206
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:21
si da, TC (te referi la traction control nu?) iti taie din clapeta. dar senzorii tot aia "simt"
aia cu ABS nu stiam ca se mai foloseste INCA, e total inutila.
Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 29 noiembrie 2006 - 07:26
#207
Scris 29 noiembrie 2006 - 07:35
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#208
Scris 29 noiembrie 2006 - 08:00
#209
Scris 29 noiembrie 2006 - 08:30
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#210
Scris 29 noiembrie 2006 - 08:36
Mie de ex. nu mi-a intrat decat odata TC, dar cand eram pe zapada cu anvelope de vara. ESP-ul si ABS-ul mi-a intrat si el o data sau de 2 ori...
#211
Scris 29 noiembrie 2006 - 09:26
Nu e deloc total inutila. De unde pana unde? Vrei sa vezi diferenta intre TC on si off la mine, pe sistemul ABS-ului? E imensa!
da, eu vreau sa vad. stiu ca sint doua sisteme, unul care se joaca cu clapeta si altul care se joaca cu frina. nu prea ma prind eu cum anume frineaza, probabil e un macanism nu foarte complicat, dar mi se pare putin periculos sa las un computer sa frineze cind crede el de cuviinta, pe ce roata crede el de cuviinta. bine, sint sigur ca asta e asa, mai mult un fel de paranoia, dar totusi... eu ma simt mai linistit sa stiu ca tot ce poate face e sa-mi inchida clapeta de aer. chiar sint curios cum face celalalt sistem.
am simtit un efect din asta la mercedes, dar nu era traction control ci un fel de "cornering control", sau ce denumire savanta o avea la ei: in curba, eu acceleram ca sa rup aderenta si simteam clar cum imi frineaza cite o roata. dar la plecarea puternica de pe loc sigur nu frina, ci lucra din clapeta. dealtfel e si normal, in loc sa arzi si gazul si placutele si sa rupi si transmisia, doar ti se taie din avint.
cred ca totusi sistemul care se joaca cu frinele nu este traction control ci altceva: esp, asc sau alt acronim.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#212
Scris 29 noiembrie 2006 - 09:35
Poate merita sa vedeti si bucatica asta din Fifth Gear:
http://www.filehost....ESP_TC_ABS_wmv/
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#213
Scris 29 noiembrie 2006 - 09:43
@Jaffar: La mercedesul cu care ai mers ti-a intrat ESP-ul,la mine daca vreau intr-un viraj strans sa apas acceleratia la podea ma franeaza ca sa nu lase spatele sa plece.Eu din ce am observat atunci cand esp-ul intra,automat chiar si daca esti cu acceleratia la podea aceasta este limitata accelerand usor.
Aceasta postare a fost editata de Maxy: 29 noiembrie 2006 - 09:47
#214
Scris 29 noiembrie 2006 - 09:49
e normal sa-ti intre si tc (pe plecare) si abs (pe frana) dar sunt chestii total diferite ca unul e cand franei si unul cand accelerezi, nu ai cum sa le confunzi. asta daca aderenta nu e f buna, deci daca-ti intra unul dintre ele oricum inseamna ca aderenta e proasta.
edit: si BTW si ESP taie din clapa, ESP inglobeaza TC de fapt.
Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 29 noiembrie 2006 - 09:55
#215
Scris 29 noiembrie 2006 - 09:54
Asta ziceam si eu...asta daca aderenta nu e f buna, deci daca-ti intra unul dintre ele oricum inseamna ca aderenta e proasta.
#216
Scris 29 noiembrie 2006 - 10:07
@Jaffar: zici ca nu te lasi pe mana unui calculator la chestia cu franarea... Dar ESP-ul cine crezi ca-l comanda...
Maxy, ce zice Jaffar am si io si se cheama CBC = Cornering Brake Control.
P.S.: ESP: http://en.wikipedia....ability_Control
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#217
Scris 29 noiembrie 2006 - 10:16
unu zice ca "poate i-a intrat TC in loc de ABS" lucruri total diferite. daca franezi iti intra ABS, daca accelerezi TC, astea le poti avea si independent de ESP.
daca ai ESP nu se schimba nimic decat ca mai ai senzori in plus, calculatoare, blah,blah.
si s-a plecat de la ideea ca NU e un lucru bun pt. aderenta daca intra unul din ele, oricare.
#218
Scris 29 noiembrie 2006 - 10:23
Cornering Brake control se ocupa cu repartizarea sistemlui de franare intr-un viraj.
EDIT:ESP-ul si celalte sisteme din cate stiu toate folosesc acelasi senzor si anume cel de ABS.
Aceasta postare a fost editata de Maxy: 29 noiembrie 2006 - 10:24
#219
Scris 13 decembrie 2006 - 02:06
mai am o oferta: dunlop winter sport m3 la 300 ron.
la ambele montare si echilibrare moca. ce sa aleg ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#220
Scris 13 decembrie 2006 - 03:28
#221
Scris 13 decembrie 2006 - 03:35
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#222
Scris 18 decembrie 2006 - 09:51
Maine-poimane o sa le montez, asta daca mai vine iarna, daca nu...la anu' http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/crazysanta.gif
#223
Scris 19 decembrie 2006 - 01:51
multumiri lui (in ordine aleatoare, fara preferinte) Aer Curat, VIPER, Lucian Serbanescu
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#224
Scris 19 decembrie 2006 - 02:13
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#225
Scris 19 decembrie 2006 - 02:41
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi