Jante Si Cauciucuri
#252
Scris 20 decembrie 2006 - 06:01
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#253
Scris 20 decembrie 2006 - 06:05
#254
Scris 20 decembrie 2006 - 07:11
In mod normal cele mai proaste gume de iarna, ar trebui sa fie mai bune la 3 grade si mocirla pe jos ca cele de vara. Chiar daca nu e zapada pe jos ci apa, canalele de dispersare fiind mult mai mari la gumele de iarna, ar trebui sa iasa mai repede/usor apa de sub guma.
Eu merg pe Dunlop ws m3 si desi are de suferit comportamentul masinii pe viraje (sunt 185/65R14 fata de 205/50R16 cele de vara) nu-mi pare rau ca le-am pus chiar daca nu a nins pana acum, pt ca pierd mai putin timp mergand mai incet pe viraje, decat daca as fi mers mai incet/precaut pe linii drepte acoperite cu apa. Ok, eu compar timpii in afara. In Bucuresti erau ok pana acum si slikurile de vara.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#255
Scris 20 decembrie 2006 - 08:37
@swiby, corect, specificatia completa este 280 x 26t (mm) 15-inch ventilated disc. Ce-o vrea sa insemne 15 ala, probabil inci coreeni
care swiby bre ?
#257
Scris 20 decembrie 2006 - 08:43
Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 20 decembrie 2006 - 08:44
#258
Scris 20 decembrie 2006 - 09:26
#259
Scris 20 decembrie 2006 - 11:43
E normal sa intre saracu', de asta a fost facut... Si nu stii pe ce franezi. Poate fi in zona respectiva o mazga mai groasa acumulata din cauza unui camion ce tocmai a trecut pe acolo, poate prinzi o balta mai mare, poate... Si daca intra amaratul si face kar-kar de 3 ori nu e foc. Toata treaba e ca sa nu fie incontrolabil, sa nu caraie 10 metri si sa te duci sanie.
Azi am luat pentru Merc-ul prietenei mele Nokian W si am scos masina la teste. Pe mazga spre Buftea (si acolo chiar e mazga) am tras niste frane sanatoase, a intrat abs-ul <1 sec si a franat excelent masina. N-ai ce sa-i comentezi.
Conteaza si cum dozezi pedala. Eu m-am urcat cu amandoua picioarele pe ea si nu a carait aproape deloc. In acelasi loc, si in aceleasi conditii masina caraia mai tare si simteai cum pleaca putin.
Ce incerc sa zic prin cuvinte multe si proaste: nu compari neaparat un sistem de franare si 4 gume prin intrarea sau nu a abs-ului. E o referinta dar nu hotaratoare.
Si inca ceva: spunea cineva ca se pricepe sa franeze mai bine decat un abs... Tip: scoate siguranta de la abs si baga niste franari (pe ud sau uscat, oricum o sa vezi diferenta). Am incercat eu sa fac asta dorind sa scap de asr (erau pe aceeasi siguranta) si mi-am blestemat zilele, masina a fost pe frana aia pe toate partile... Mi-a trecut, lasa-l pe el sa-si faca treaba lu ca de-aia a fost inventat... Cu asr/tc/etc e alta treaba, si eu consider ca pot sa plec de pe loc mai bine fara nici un traction control sau ca ma simt mai bine pe curbe tinanand masina din gaz(de altfel sunt cu esp scos de cand plec de pe loc) dar la franare...
#260
Scris 21 decembrie 2006 - 09:38
ABS-ul intra cind blochezi roata, deci nu ai suficienta aderenta pe frinare. simplu ca buna ziua in fix aceleasi conditii meteo, pe aceleasi strazi, rotile de iarna pe care le-am luat frineaza (mult) mai prost decit cele de vara. la fel de simplu. si ca sa ne lamurim: nu ma refer la un condus normal, linistit. ma refer la niste teste pe care le-am facut, pentru a sti la ce sa ma astept intr-o eventuala situatie critica.
tot cu rotile astea de iarna am constatat ca am aderenta mai buna pe demaraj. da, sint montate cu sensul de rotatie corect.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#261
Scris 21 decembrie 2006 - 11:12
chiar vreau sa vad si eu cum frineaza ale voastre, astia care va laudati ca moaaaa... super extraordinar
Daca vrei ne vedem si facem un test sa vedem care si cum franeaza mai bine si eu sunt curios, ieri am fost la Bacau am plecat la 13.30 si m-am intors aseara pe la 1.00 deci am tras ceva de masina avand in vedere ca am avut si treaba acolo cateva ore buna, gumele se comporta excelent,stabilitate,frana,etc..si am prins dupa Buzau si o ploaie/ninsoare/mazga ud pe jos la maxim stau foarte bine
LE
Am cu gumele de iarna pana acum peste 2.000 km
Cu gumele de iarna intotdeauna o sa intre ABS mult mai repede si uneori ESP-ul in locuri unde inainte la aceiasi viteza nu va intra...gumele de iarna sunt facute pentru iarna si pentru siguranta condusului pe zapada,mazga etc...nu au aceleasi calitati pe uscat ca si o guma de vara, in schimb pe -x grade pe uscat anumite modele se comporta mai bine decat gumele de vara, compozitia gumelor de iarna este alta si este facuta sa dea randament maxim pe frig si in conditii de iarna comparativ cu gume de vara.
Ati incercat sa franati cu gume de vara la -5 - 10 grade? Pe uscat? Sanie
Aceasta postare a fost editata de Alllexandru: 21 decembrie 2006 - 11:21
#262
Scris 21 decembrie 2006 - 11:27
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#263
Scris 21 decembrie 2006 - 03:53
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#264
Scris 21 decembrie 2006 - 07:20
@spinning- n-am zis ma suprinde ca intra ABS_ul. E mazga pe jos, temperaturile sunt scazute si e normal sa-si faca treaba.
#265
Scris 22 decembrie 2006 - 07:55
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#266
Scris 22 decembrie 2006 - 08:00
desi , eu am trait pe pielea mea cateva senzatii cu ESP-u ( nefiind eu la volan ) si ne-a scos din cateva situatii trecute bine de limita bunului simt in care nu credeam ca se mai poate "recupera" ceva nici cu mama sistemelor...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#267
Scris 22 decembrie 2006 - 09:19
Acum, la cauciucuri de vara vs iarna: cauciucurile mele de iarna se comporta destul de nasol acum pe mazga (mai intra ABS-ul discret din cand in cand). Dar asta nu inseamna ca alea de vara se comportau mai bine. De asemenea, la peste 10-15 grade deja nu mai am siguranta in ele foarte mare daca merg pe drum virajat. Eniuei, cauciucurile de iarna merg bine la temperaturi scazute si eventual pe zapada, nu pe mazga, pe cand cele de vara merg bine la temperaturi mari pe uscat (poate ploaie) Daca se amesteca intre ele... e mai greu de spus ce se intampla
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#268
Scris 22 decembrie 2006 - 09:21
Jaffare-afirmatii astea de genul eu sunt zmeu si meserias la volan si franez mai bine fara ABS sunt de o factura negativa, nu-ti fac cinste si nu cred iti sunt caracteristice....Ba ma tem ca ai tras aceste concluzii pe senzatii si pareri personale si nu pe vreun test real cu masuratori profesioniste. Deci eu zic s-o lasam moarta ....
nici n-am pretins ca am facut vreo masuratoare profesionista nu e vorba de zmeiala, doar am povestit cum ma simt eu mai in siguranta. e ca o parere personala... n-am ce-i face. eu frinez mai bine fara abs. prin "mai bine" nu ma refer la faptul ca as frina mai bine decit tine sau decit alllexandru sau VIPER, fiecare cu masinile lui (asta se poate testa, dar e irelevant), ci la o comparatie pe care am facut-o eu cu mine. si eu ma simt bine cu rezultatul
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#269
Scris 22 decembrie 2006 - 09:26
aceleasi incercari de invatare pe ABS au esuat lamentabil. poate e vreo smecherie, poate o s-o descopar, poate e prea vechi abs-ul meu si nu face fata distractiei, nu stiu.
dar deja o dam in diverse, comparam piersici cu prune. ce vreti mai mult de la mine ? in aceeasi zi, la temperaturi similare, cu carosabil similar, am testat frina de urgenta (asta inseamna "slam on the brakes", adica "frineaza tata brusc si cit poti, sa scoti pedala prin podea" - asa se frineaza de urgenta la ABS, nu ? ) cu doua tipuri de roti. rezultatul a fost pe dos decit ma asteptam eu.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#270
Scris 22 decembrie 2006 - 10:21
Acum, judecand la rece, imi dau seama ca exista o solutie, dar si aia cu riscuri: cand am luat piciorul de pe frana sa fi accelerat si sa fi incercat sa trec pe alta banda, dar unu ca era trecere de pietoni (ca de aia franase ala din fata)si doi, nu aveam nici o garantie ca se deblocheaza rotile si am timp sa-l ocolesc. Mentionez ca viteza era legala, adica vreo 65-70km/h (vorbim de DN1).
Deci, eu votez pt. ABS all the time.
#271
Scris 22 decembrie 2006 - 10:30
Deci, eu votez pt. ABS all the time.
nu ma deranjeaza asta sper ca nici pe voi ca eu votez fara
aa... m-am dat zilele trecute cu un logan. din cite stiu, ABS-ul de pe el e unul de foarte noua generatie. am simtit asta, are in mod cert mult mai multe cicluri pe secunda decit vechitura mea. masina e aproape noua, are amortizoarele bune, cauciucuri etc. am observat fix acelasi lucru: daca frinez de urgenta (slam on the brakes, remember ?), masina se duce inainte ca si cind nimic nu s-ar intimpla. daca insa frinez progresiv fara sa intre abs-ul, frina este mult mai violenta. de fapt asta e si ideea, trebuie sa frinezi astfel incit roata sa se invirta in continuare, preferabil constant si fara socuri. ABS-ul e facut pentru marea majoritate a soferilor, pentru a avea un minim control in timpul frinarii de urgenta. eu sint mai defect, cred
p.s. sint colegi aici pe forum care pot confirma cum frineaza batrinica mea (e30-ul) fara nici un fel de abs si cu cauciucuri average spre proaste
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#272
Scris 22 decembrie 2006 - 11:41
#273
Scris 22 decembrie 2006 - 12:24
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#274
Scris 22 decembrie 2006 - 12:46
nu ma refer la faptul ca as frina mai bine decit tine sau decit alllexandru sau VIPER, fiecare cu masinile lui
Jaffar eu ma refeream la gumele de iarna pentru teste nu intre noi ...sa vedem care gume franeaza mai bine, cu sau fara ABS
#275
Scris 22 decembrie 2006 - 12:57
si atunci dozezi franarea sa ajuti abs-ul dar... nu stiu ce sa zic, am invatat ca inai sa vad si dup-aia sa comentez.
despre celelalte sisteme, numai bine! tc-ul nu-l suport, am avut ocazia sa aleg intre 2 masini identice (omega) si la acelasi pret. L-am luat pe cel fara tc pentru ca cel care avea tc nu avea optiunea de decuplare.
Esp? e bun si-l folosesc afara din oras cand sunt obo si merg la anduranta. Mai bine-l tin si pe asta treaz, sunt momente cand dupa condus 10 ore te poate surprinde o curba... si nu vrea ca exact acea curba sa fie ultima din viata mea. In rest, esp off all the time! Am prieteni care dupa ce-au mers de mai multe ori cu mine ma intreaba "auzi bre da' de ce nu duci si tu masina in service, ai triunghiul ala portocaliu aprins pe bord dintotdeauna!"
Si revenind la gume, astea sunt totul! Alaltaieri m-am apucat sa pregatesc C classe-ul de drum si evident am inceput cu gumele... Nokian W luai si se schimba masina! Demaraj, franare, curbe, cu totul altfel! M-a si intrebat prietena daca i-am schimbat placutele ca prea incremeneste...
Ieri mi-am montat rotile de iarna pe corsa... alta viata! Daca pana atunci la curbe de 90 de grade luate in forta trebuia sa compensez prin frana de mana acum nici n-o mai ating...
Ce sa mai, gumele conteaza enorm! Si ma uit mut cand ii vad pe astia pe strada cu niste gume ce au fost noi cu 10 ani inainte sa se fabrice masina respectiva si ajunse acum slick-uri... Inconstienta!
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi