Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Profesionisti ai volanului...


  • Please log in to reply
623 replies to this topic

#226 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 13 septembrie 2010 - 08:13

sau poate era profesionist. camera, cel putin, era fixata intr-un mod profi.
cred ca stia ce facea acolo, nu doar ca a avut noroc. dar cine stie ...


oricum nimeni nu mi-a raspuns la intrebari :(


Ce te face să crezi că ştia ce face? Poate vezi ceva ce eu nu reuşesc.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#227 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 13 septembrie 2010 - 09:32

Cata ... numai la noroc nu putea fi facuta redresarea aia. Nimeni nu are instinctul de a contrabraca cand intra in derapaj, cred ca nici macar Stig :(

Filmuletul ala de la Nascar e interesant doar ptr ca totul se petrece la viteza mare, insa masina nu apucase sa plece prea tare de fund. Redresarea a durat mai mult ptr ca masina deja nu avea prea mare rezerva de putere, dupa parerea mea
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#228 Swiby

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.283 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 02
  • Location:Bucureşti
  • Marca:New one
  • Model:crossover
  • Motorizare:nu-i dizel

Scris 13 septembrie 2010 - 09:37

Ceva identic am patit in primavara lui 91, Fabrica de Glocoza, cum urci panta dinspre Barbu, black ice. Nu am orit masina dupa, insa vreo doua minute nu a scos nimeni niciun sunet.
  • 0
Inteligenţa Artificială nu are nici o şansă în faţa prostiei naturale

#229 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 13 septembrie 2010 - 09:51

cam meserias...!

inteleg ca in astfel de cazuri ideea tinerii pe sosea a unei masini cu tractiune fata presupune contrabracarea pentru ca trebuie ca rotile fata sa se mentina paralele cu soseaua? adica SA TRAGA in directie soselei?

de-asta se contrabracheaza? ca sa tragi masina inapoi pe trasa?
si de asta se contrabracheaza repede? ca sa tragi masina pe trasa mai repede decat o arunga centrifuga in afara soselei?

asta e ideea sau alta?

ceva de genu, cel putin imi imaginez ca e o batalie intre 2 forte, care pot fi si niste greutati, la urma urmei.
mai putin faza cu paralelele.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#230 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 13 septembrie 2010 - 10:10

...
Merge şi la integrală, doar că trebuie reacţionat aproape perfect, altfel te culegi de prin copaci, ştiu ce spun.

La viteza aia, o integrala fara MINIM 300 cai, n-avea nicio sansa. Poate si aia sunt putini...
Ma rog, asta in cazul in care "lemurianul" face parte din procentul de 1/10.000 care stiu ce-i ala mers sportiv :(

Aceasta postare a fost editata de Relu: 13 septembrie 2010 - 10:11

  • 0

#231 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 13 septembrie 2010 - 10:12

Ce te face să crezi că ştia ce face? Poate vezi ceva ce eu nu reuşesc.

controlul mainilor in valtoarea evenimentelor. nu cred ca era instinctiv pentru ca se miscau un anumit timp, cu o anumita viteza intr-un anumit sens. si de 2-3 ori, nu o data.
plus camera care era fixata in spate si statea bine
chiar si faptul ca s-a dat jos calm, dupa ce a aprins avariile...

tu crezi ca a avut noroc si ca de fapt nu stia ce face?
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#232 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 13 septembrie 2010 - 10:15

Cata ... numai la noroc nu putea fi facuta redresarea aia. Nimeni nu are instinctul de a contrabraca cand intra in derapaj, cred ca nici macar Stig :(
...

Ba eu zic ca ala e PRIMUL instinct, altfel esti un pericol public ! Ca a fost la noroc, e mai mult decat evident.
  • 0

#233 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 13 septembrie 2010 - 10:22

Ba eu zic ca ala e PRIMUL instinct, altfel esti un pericol public !

+1!
  • 0

#234 tibitu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.924 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 05
  • Location:Bucuresti

Scris 13 septembrie 2010 - 10:23

Mie imi place ca dupa faza asta pune avariile si trage cat mai in dreapta :(
  • 0

#235 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 13 septembrie 2010 - 10:24

Mie imi place ca dupa faza asta pune avariile si trage cat mai in dreapta :(

Pai daca era kakat tot, nu-i normal ? :)
  • 0

#236 tibitu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.924 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 05
  • Location:Bucuresti

Scris 13 septembrie 2010 - 10:29

Pai, tocmai , la cat e de.... tot e lucid. La noi la o busala minora in trafic, se dau jos se iau cu mainile de cap, blocheaza toata circulatia, cheama smurd-ul :(
  • 0

#237 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 13 septembrie 2010 - 10:50

Mai degraba blocat, teleghidat, habar n-avea cine a comandat cartofi prajiti.. Am trecut si eu prin chestii similare si pot spune ca am devenit cu adevarat lucid abia dupa vreo juma de ora ...

Pare, dar nu e lucid deloc :(
  • 0

#238 tibitu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.924 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 05
  • Location:Bucuresti

Scris 13 septembrie 2010 - 10:54

te cred pe cuvant, eu cand am fost keke intr-un eveniment in trafic, numai la astea nu m-am gandit
  • 0

#239 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 13 septembrie 2010 - 10:58

Daca ar fi fost lucid:
- Nu s-ar fi dat jos sa vada daca are ceva la roti, pentru ca masina a rulat destul de mult INCET pina sa se opreasca de tot. Era exclus sa aibe vre-un pneu dezumflat, ca ar fi simtit imediat la mersul incet ....
- Nu s-ar fi uitat in primul rand pe dreapta cand masina a plecat in stanga ! :(

Aceasta postare a fost editata de Relu: 13 septembrie 2010 - 11:00

  • 0

#240 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 13 septembrie 2010 - 11:00

Noroc a avut clar şi dacă ştia ce face. Trebuie şi un gram de noroc. Din întâmplare nu a lovit nimic (nici o maşină, distanţă suficient de mare faţă de parapet - poate aparent, că probabil a trecut foarte aproape de ceva, altfel nu se mai dădea jos, din film nu văd cât de aproape exact).
Viteza de reacţie l-a salvat, dar manevra despre care spui tu nu a fost în cazul de mai sus. Sau dacă a fost, nu a reuşit. Volanul îl ţine cum trebuie, cred că am acelaşi stil.
Contrabracarea vine instinctiv presupun, acu' depinde şi de şofer, nu ştiu ce să spun.

M-am uitat de mai multe ori la film şi clar nu e manevra tipică de redresare a unui FWD (la cum a plecat avea nevoie de putere mare şi gume extrem de bune). Are viteză de reacţie foarte bună, cred că a avut o tentativă ceva mai târziu de a retrograda, că altceva nu putea să facă, maşina nu se redresase, dar a dus mâna spre schimbător scurt.

Sunt o grămadă care se filmează şi ajung în copaci.


relu ştie mai bine că dacă nu ai putere şi aderenţă, degeaba.
Probabil toţi care mergem mai tare am trecut prin aşa ceva. Personal n-am avut plăcerea unor contrabracări stânga-dreapta repetate, numai într-o direcţie. Deşi de ex. cu Forester pe zăpadă, cu ceva viteză am evitat o maşină din scurt fiind puţin spus, dacă puneam frână şi pe uscat treceam prin el lejer şi fiind maşină şi din sens invers, a fost stânga serios ([b]trăiască volanul şi direcţia gândite de subaru[/u] şi apoi brusc dreapta, cel din sens invers a trecut când am intrat eu la loc pe banda mea, n-am pus frână deloc şi dus am fost, maşina s-a comportat de nici nu ziceai că e zăpadă. Nu ştiu cât au fost gumele, SAWD, maşina în sine, eu, puterea - poate toate au contribuit.

Dar tot cu el pe uscat era să intru în copaci, când la ieşirea dintr-un viraj, cu gazul la maxim a plecat de spate inexplicabil. Acolo cred că mulţi ar fi lovit maşina. Chiar şi o tentativă de frână făcea inutilă orice manevră ulterioară, a fost prea din scurt. Am contrabracat rapid şi gaz, m-a tras bine. Ar trebui să mă felicit pt. că le-am schimbat anvelopele la ambele. Şi cealaltă maşină păţise ceva similar mult mai devreme, a primul drum cred, dar deja avea anvelopele schimbate.

Acum nu ştiu cât a fost noroc chior, poate o fi fost de fiecare dată, că trebuie să iei în funcţie de cum şi cât pleacă maşina şi să accelerezi la fel. Oarece tentativă am avut cu Golful când mă duceam la Bistriţa prima dată, asfalt uscat, aveam viteză mare înainte să văd curba la stânga (S-ul de fapt, n-am idee cât am redus din principiu, intram într-o localitate), care spre plăcuta mea surpriză avea gheaţă pe ea, nevizibilă decât de la mică distanţă şi eu mergeam după alt golf, el a ocolit prin dreapta pe uscat şi a frânat destul de tare, eu am tăiat curba pe porţiunea cu gheaţă (chiar atunci am văzut-o). Am lăsat-o în pace pe gheaţă şi când am prins aderenţă am dat tare pe dreapta şi am mers mai departe. O frână sigur mă băga direct în casele din faţă.

Astfel de momente sunt rare totuşi. Plus de asta n-am făcut niciodată cerculeţe prin parcări. Sunt reacţii de moment bazate pe ce spune maşina, fracţiuni de secundă. De asta e bine să ştii ce conduci. De obicei le testez limitele de aderenţă în primele ore de la achizitionare să pot merge liniştit.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#241 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 septembrie 2010 - 08:13

Filmuletul ala de la Nascar e interesant doar ptr ca totul se petrece la viteza mare, insa masina nu apucase sa plece prea tare de fund. Redresarea a durat mai mult ptr ca masina deja nu avea prea mare rezerva de putere, dupa parerea mea

phey tocmai.
sa tii un asemenea derapaj, neprovocat de tine, la o asa viteza, fara sa te dai de ceilalti sau de parapeti, chiar e o chestie tare :(
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#242 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 14 septembrie 2010 - 08:40

... nu e manevra tipică de redresare a unui FWD...

care e manevra tipica de redresare a unui FWD?
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#243 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 septembrie 2010 - 08:46


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#244 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 14 septembrie 2010 - 01:52

Astea sunt oarecum clasice în BTCC, una dintre ele



Cum salvezi maşina? Vezi ce spune. Primul lucru e să accelerezi puternic. Apoi mai vezi tu ce iese în funcţie de cât de mult ai luat de volan şi asta raportat la situaţie.


Imagine amplasata
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#245 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 14 septembrie 2010 - 02:56

Totusi sa nu facem comparatie cu masinile de curse si masinile de strada.
Daca scapi o masina pe circuit ai sanse mai mari sa o redresezi. daca o scapi pe strada.. mult mai greu.
Si nu tine neaparat de sofer amator si profesionist ci si de setarile masini si ... gume.
Apoi de suprafata de rulare.. adica pista de circuit si strada.. cu toate cele.
Zic si eu.. ca sa nu ne punem prea mari sperante ca odata scapata intervine mult stiinta soferului...
Amu' nu dati cu pietre..
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#246 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 septembrie 2010 - 02:56

eu cred ca se confunda oarecum "mersul pe strada/autostrada" cu "pilotajul"

in 99% din cazuri la viteze uzuale, in caz de un derapaj sau ceva de genul, cu siguranta NU prea mai ai ce sa accelerezi, fiind intr-o treapta superioara. ( ex 100kmh - tr5 sau 6 dupa caz )
si daca ii dai "blana" la 100kmh in tr5, nu cred ca se vor rezolva multe.
ca pana sa mai si retrogradezi, iti vezi stopurile.

la "pilotaj" acolo sansele sa fii intr-o treapta potrivita pentru a putea accelera sunt foarte mari.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#247 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 14 septembrie 2010 - 03:41

...
si daca ii dai "blana" la 100kmh in tr5, nu cred ca se vor rezolva multe.
ca pana sa mai si retrogradezi, iti vezi stopurile.
...

Depinde ce ai sub kur ... :(

Dar apare cate unu si zice: ce sa faci nene cu puterea asta ???
Si tu i-ai raspunde : SIGURANTA NENEE !! Dar la cat rumegus au in cap, nu merita osteneala :)
  • 0

#248 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 septembrie 2010 - 04:00

bine mah, da vorbim de masini normale, nu de 2-300+cp ;)

ia vezi tu un logan de 75 cum ii dai blana in tr5 la 100kmh, cum se "misca" :rolleyes:

bine, oricum asta cu blana la 80-100kmh in treapta maxima e litera de lege in depasirile din Romania :lol:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#249 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 14 septembrie 2010 - 04:11

La E30 325i intr-a 5-a la 100km/h daca apas acceleratia blana ma baga in scaun si nu are decat 170 nu 2-300cp. Conteaza si masina :rolleyes:
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#250 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 septembrie 2010 - 05:16

ce am vrut sa subliniez prin "2-300+cp" e "diferenta" fata de marea majoritate a masinilor care circula pe sosele a carui medie e pe la 100cp.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.





0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi