Scris 13 septembrie 2010 - 11:00
Noroc a avut clar şi dacă ştia ce face. Trebuie şi un gram de noroc. Din întâmplare nu a lovit nimic (nici o maşină, distanţă suficient de mare faţă de parapet - poate aparent, că probabil a trecut foarte aproape de ceva, altfel nu se mai dădea jos, din film nu văd cât de aproape exact).
Viteza de reacţie l-a salvat, dar manevra despre care spui tu nu a fost în cazul de mai sus. Sau dacă a fost, nu a reuşit. Volanul îl ţine cum trebuie, cred că am acelaşi stil.
Contrabracarea vine instinctiv presupun, acu' depinde şi de şofer, nu ştiu ce să spun.
M-am uitat de mai multe ori la film şi clar nu e manevra tipică de redresare a unui FWD (la cum a plecat avea nevoie de putere mare şi gume extrem de bune). Are viteză de reacţie foarte bună, cred că a avut o tentativă ceva mai târziu de a retrograda, că altceva nu putea să facă, maşina nu se redresase, dar a dus mâna spre schimbător scurt.
Sunt o grămadă care se filmează şi ajung în copaci.
relu ştie mai bine că dacă nu ai putere şi aderenţă, degeaba.
Probabil toţi care mergem mai tare am trecut prin aşa ceva. Personal n-am avut plăcerea unor contrabracări stânga-dreapta repetate, numai într-o direcţie. Deşi de ex. cu Forester pe zăpadă, cu ceva viteză am evitat o maşină din scurt fiind puţin spus, dacă puneam frână şi pe uscat treceam prin el lejer şi fiind maşină şi din sens invers, a fost stânga serios ([b]trăiască volanul şi direcţia gândite de subaru[/u] şi apoi brusc dreapta, cel din sens invers a trecut când am intrat eu la loc pe banda mea, n-am pus frână deloc şi dus am fost, maşina s-a comportat de nici nu ziceai că e zăpadă. Nu ştiu cât au fost gumele, SAWD, maşina în sine, eu, puterea - poate toate au contribuit.
Dar tot cu el pe uscat era să intru în copaci, când la ieşirea dintr-un viraj, cu gazul la maxim a plecat de spate inexplicabil. Acolo cred că mulţi ar fi lovit maşina. Chiar şi o tentativă de frână făcea inutilă orice manevră ulterioară, a fost prea din scurt. Am contrabracat rapid şi gaz, m-a tras bine. Ar trebui să mă felicit pt. că le-am schimbat anvelopele la ambele. Şi cealaltă maşină păţise ceva similar mult mai devreme, a primul drum cred, dar deja avea anvelopele schimbate.
Acum nu ştiu cât a fost noroc chior, poate o fi fost de fiecare dată, că trebuie să iei în funcţie de cum şi cât pleacă maşina şi să accelerezi la fel. Oarece tentativă am avut cu Golful când mă duceam la Bistriţa prima dată, asfalt uscat, aveam viteză mare înainte să văd curba la stânga (S-ul de fapt, n-am idee cât am redus din principiu, intram într-o localitate), care spre plăcuta mea surpriză avea gheaţă pe ea, nevizibilă decât de la mică distanţă şi eu mergeam după alt golf, el a ocolit prin dreapta pe uscat şi a frânat destul de tare, eu am tăiat curba pe porţiunea cu gheaţă (chiar atunci am văzut-o). Am lăsat-o în pace pe gheaţă şi când am prins aderenţă am dat tare pe dreapta şi am mers mai departe. O frână sigur mă băga direct în casele din faţă.
Astfel de momente sunt rare totuşi. Plus de asta n-am făcut niciodată cerculeţe prin parcări. Sunt reacţii de moment bazate pe ce spune maşina, fracţiuni de secundă. De asta e bine să ştii ce conduci. De obicei le testez limitele de aderenţă în primele ore de la achizitionare să pot merge liniştit.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Users ignored today: mecea