Stiri si zvonuri din industria auto
#926
Scris 08 iulie 2009 - 02:52
doar e TDI.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#927
Scris 08 iulie 2009 - 03:46
Masinile nu se mai fac unicat , acum toti cumpara componentele din acelasi loc , fie ca-i bmw sau hyundai sau dacia. Diferenta dintre Dacia si BMW nu mai e data de tehnica, ci doar de marketingul fiecarei firme, adica ce tip clienti are. Renault care face Dacia bate BMW la popou in Formula 1, dar are alta clientela cand vine vorba de vanzari. Majoritatea banilor se duc spre reclama mincinoasa care TREBUIE sa creeze fani infocati , fani care sa nu vada realitatea. Razboiul tehnic s-a incheiat demult , acum a ramas doar marketingul care cheltuieste cei mai multi bani.
Partea frumoasa este ca si marketingul a apasat pe acceleratie prea mult si buba s-a spart, pe scurt n-a mai tinut vrajala si de acum inainte din ce in ce mai mult lumea se va trezi si se va uita la kilele de tabla bagata in masina decat la sigla.
Eu cred ca foarte multe firme de masini vor da faliment. Americanii au fost foarte destepti ca le-au bagat in faliment repede pe ale lor, au timp sa schimbe macazul. Criza actuala de fapt nu este nici o criza, ci este pur si simplu adevarul, asta-i economia reala mondiala, ce am trait pana acum erau niste fitze, niste basini care s-au spart.
Europenii vestici incearca disperati sa reumfle basina , adica vor sa "treaca criza" . Din pacate pentru ei nu se mai poate iar Rusia exact ca un leu a mirosit situatia si a iesit din amortire ranjind la toata Europa prinsa cu chilotii'n vine. E vremea zicalei "ce e in mana nu-i minciuna" , cine are cascavalul mai mult va fi rege. Ce a fost de iventat s-a iventat, diferentele tehnologice s-au redus la minimum, nu mai poti domina cu avantajul inteligentei , ci doar cu cel al cantitatii, cine detine resursele.
Asta e un recul al democratizarii aproape intregii lumi. Base a avut dreptate ca a venit vremea inginerilor, tinichigiilor si ca filosofii de marketing vor trage pe dreapta.
Multe firme de masini auto mai traiesc inca 2...3 ani maximum din osanza, daca nu reusesc sa reumfle basina sa nu va mirati daca Dacia o sa cumpere Mercedesu, deja au aparut ciudateniile, TaTa cumpara LandRover-ul, chinezii nu stiu ce au cumparat si ei, rusii au luat Opel-ul, etc. Estici vin tare peste vest.
#928
Scris 08 iulie 2009 - 04:19
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#929
Scris 08 iulie 2009 - 04:22
no offense, dar cred ca nu stii ce sunt costuri fixe si costuri variabileAgain, costul ala n-o fi real, dar te-ntreb din nou, costuri fixe in India ? Pesemne forta de munca, energie si utilitati aproape free...?
energie si utilitati nu sunt costuri fixe decat la birouri, pe linia de asamblare sunt foarte variabile....
forta de munca la fel...ca e asamblare de mana, daca fac 100.000 sau 10.000 e difeernta mare
ce intra la costuri fixe? proiectarea modelului, construirea infrastructurii in india (fabrica, linie de asamblare), selectarea supplierilor care sa iti permita nivelurile alea de cost, costurile cu publicitatea etc
astae o sa vezi ca te costa APROAPE la fel oriunde in lume...da, e pamantul mai scump poate in tara x sau y, dar restul costa cam la fel
#930
Scris 08 iulie 2009 - 05:24
relu, aici nu e vorba de mine, e vorba probabil de peste 200 de masini vandute in jurul acestui pret. de aiai ziceam ca nu e un caz singular.Si daca o primeai cadou, aia era valoarea ei ?
greierasule, zici tu ceva acolo, dar la faza cu tehnologia nu prea achiesez.e evident ca exista motoare bune, foarte bune si mai putin reusite.
exista sasiu bun, foarte bun sau mai putin bun. si putem continua.
mare parte se regaseste, totusi, si in pret.
Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 08 iulie 2009 - 05:26
#931
Scris 08 iulie 2009 - 06:23
1 sau 200 buc. tot aia e. Ala e pret de intrare
.......
Referitor la posturile dinainte, sincer, ma cutremur.... Nu e obligatoriu ca oricine sa aibe habar de un proces de fabricatie cu tot ce implica el ( cercetare-proiectare, pregatire fabricatie, aprovizionare, etc...). Insa a judeca asemenea lucruri pe un forum, in 2009, cind nu ai habar, intr-o tara alta decit Burkina Faso .....
#932
Scris 08 iulie 2009 - 08:16
Eu nu dau verdicte, dar mie mi se pare ceva suspect. Am observat ca daca tragi linie costurile de fabricatie efectiva nu sunt preponderente in costul final al masinii, "umflaturile" pretului dau ordinul de marime in realitate, umflaturi care inseamna marketing, taxe, etc,etc,etc.... Deci fabricarea unei masini in India sau China nu reduce pretul final cu mult. Ce inseamna asta ? Ca de fapt producatorul in cauza nu are ca scop reducerea costurilor, ci mai degraba cucerirea acelei piete unde se si produce masina. Probabil ca in Bulgaria,Nepal sau alte tari mici din Asia au costuri de fabricatie la fel de mici, sau poate mai mici dar totusi acolo nu se fabrica nimic. Se observa ca vanzarile cele mai mari sunt acolo unde se fabrica masina, in respectiva tara. Taxele foarte mari ca sa produci in India si sa vinzi in Germania nu justifica fabricarea masinii in aceea tara emergenta. Daca va uitati fabricantii aleg tari slab dezvoltate dar care au o posibilitate foarte mare de a absobi acele masini. China, Brazilia, Rusia, India, Romania, Turcia, etc..... Ei doar mint ca fac o masina mai ieftina (in realitate va costa tot cam cat una made in Germany) ca lumea din acele tari sa inceapa sa consume aceste masini. E doar alt marketing. Nu uitati Loganul de 5.000$, adica 3.500 euro care nu a existat niciodata.
#933
Scris 08 iulie 2009 - 09:00
Te cutremuri pentru ca esti pe langa discutie. Discutia era referitoare la cost productie/bucata.Referitor la posturile dinainte, sincer, ma cutremur.... Nu e obligatoriu ca oricine sa aibe habar de un proces de fabricatie cu tot ce implica el ( cercetare-proiectare, pregatire fabricatie, aprovizionare, etc...). Insa a judeca asemenea lucruri pe un forum, in 2009, cind nu ai habar, intr-o tara alta decit Burkina Faso
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 08 iulie 2009 - 09:03
#934
Scris 08 iulie 2009 - 09:20
Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 iulie 2009 - 09:21
#935
Scris 08 iulie 2009 - 09:31
OK, in speta, la o tirtireata precum Lupo reloaded, se putea face bine-merci outsourcing pe R&D chiar in India. Fabrica poate fi una existenta relocata. Suppliers - presupun ca sunt suficienti in zonace intra la costuri fixe? proiectarea modelului, construirea infrastructurii in india (fabrica, linie de asamblare), selectarea supplierilor care sa iti permita nivelurile alea de cost, costurile cu publicitatea etc
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 08 iulie 2009 - 09:35
#936
Scris 08 iulie 2009 - 10:19
Vorbind serios acum, mutarea liniilor de fabricatie in tari din lumea a 3-a are ca singur scop ( asa cum spune si greierasul ) cucerirea acelei piete.
#937
Scris 09 iulie 2009 - 12:01
nu, doar ca iti spun ca acele costuri fixe sunt foarte mari peste tot in lume.Deci voi sustineti ca oriunde pe pamant este acelasi cost de fabricatie/bucata pentru acelasi produs (automobil, whatever) ? OK, I give up...
sau macar comparabile ca ordin de marime (or fi jumatate, o treime, cum vrei, dar nu ies sumele derizorii vehiculate aici)
fabrica una relocata de parca ea nu costa nimic (sau e complet amortizata), nu costa nimic sa o muti etc
hai facem altceva
construiti voi partea asta si ma ocup eu de costul de fabricatie variabil
ne bagam?
#938
Scris 09 iulie 2009 - 12:32
Ca sa poti face aceasta afirmatie trebuie sa ai multe multe date. Le ai? Si daca da, share-uieste-le te rog si cu noi. Ar fi foarte interesant!Am observat ca daca tragi linie costurile de fabricatie efectiva nu sunt preponderente in costul final al masinii, "umflaturile" pretului dau ordinul de marime in realitate, umflaturi care inseamna marketing, taxe, etc,etc,etc....
scria in AMS acum ceva timp ca in anul respectiv Dacia a facut 10% din profitul world-wide al Renault-Nissan. 10% DIN PROFIT....Ca de fapt producatorul in cauza nu are ca scop reducerea costurilor, ci mai degraba cucerirea acelei piete unde se si produce masina...
daca plecam de la ideea ca, costurile sunt la fel peste tot si stiind pretul mic al Loganului, de unde diferenta uriasa de profit in favoarea Daciei?
poate din facilitatile fiscale oferite de guvernul roman lui Renault? poate, dar asta nu inseamna scaderea costurilor?
poate din salariile mai mici de cel putin 5 ori decat in Franta? sau din lipsa altor beneficii precum asigurari, studii, concedii, etc ... adica tot costuri, dar mici
poate din pretul energiei, al utilitatilor, al lipsei normelor si standardelor drastice de respectat? adica tot costuri, sau lipsa lor...
si asa mai departe
deci pt costuri mici a venit renault in romania, nu ca sa vanda mai multe masini la noi.
in alta ordine de idei, daca acceptam faptul ca un producator trebuie sa produca intr-o tara ca sa ii cucereasca piata, inseamna ca toti producatorii trebuie sa aiba fabrici in toate tarile. si nu au...
alta chestie care mi-a atras atentia:
Trei sferturi? Fix trei sferturi? De unde stii asta?... Opel, GM sau altii au dat faliment pentru ca nu au mai putut sau dorit sa tina in puf cururile grase ale baietilor si pitipoancelor de la departamentele de marketing. Trei sferturi din pretul masinilor e reprezentat de comisioane, publicitate, femei bune, excursii in insule calde, taxe etc.....
aici exagerezi prea mult. adica una e cand exagerezi putin ca sa te faci inteles si alta e cand, exagerand, faci afirmatii fara sustinere in realitate....Diferenta dintre Dacia si BMW nu mai e data de tehnica, ci doar de marketingul fiecarei firme, adica ce tip clienti are. Renault care face Dacia bate BMW la popou in Formula 1, dar are alta clientela cand vine vorba de vanzari. Majoritatea banilor se duc spre reclama mincinoasa care TREBUIE sa creeze fani infocati , fani care sa nu vada realitatea. Razboiul tehnic s-a incheiat demult , acum a ramas doar marketingul care cheltuieste cei mai multi bani.
oricare din noi stie care sunt diferentele tehnice intre BMW si Renault si ca nu vor fi prea curand (poate niciodata) pe aceeasi pozitie. Iar prin includerea cuvintelor "Dacia" si "Formula 1" in aceeasi propozitie, ce faci tu tot marketing se cheama.
Adica pe Renault il asociezi cu Dacia si pe BMW cu F1 si crezi ca ai spus tot.
De ce nu asociezi pe Renault cu F1 si pe BMW cu SUV-urile? Sau cu motocicletele? Sau cu Mini?
Nu vreau sa fiu Gica Contra, dar sunt multe idei care nu se sustin, sunt multe rationamente care contin o evidenta dar trag o concluzie gresita si nu e bine...
Aceasta postare a fost editata de salesman: 09 iulie 2009 - 12:35
http://florinpanait.wordpress.com
#939
Scris 09 iulie 2009 - 07:05
Si ti se pare cumva ca Up nu se preteaza excelent si pietei asiatice ?Vorbind serios acum, mutarea liniilor de fabricatie in tari din lumea a 3-a are ca singur scop ( asa cum spune si greierasul ) cucerirea acelei piete.
#940
Scris 09 iulie 2009 - 09:31
Hyundai a lansat in Coreea modelul Avante LPi Hybrid, versiune hibrida a sedanului Elantra, model care va fi vandut doar pe piata locala, scrie Automotive News. Masina are un motor termic care merge cu GPL, un motor electric si baterii litiu - ion polimer.
Hyundai a lucrat 43 de luni la aceasta masina, investind 200 milioane dolari. Cu ajutorul motorului electric masina ajunge sa aiba un consum de circa 6 litri GPL/100 km si emisii de 99 g CO2/km, cele mai mici ale unui model coreean.
Hibridul atinge "suta" in 11,5 secunde, viteza maxima este 188 km/h, iar preturile masinii variaza intre 16.000 dolari si 19.000 dolari datorita unor scutiri de taxe.
Hyundai vrea sa vanda 7.500 de masini hibride in Coreea anul acesta si 15.000 anul viitor, dar nu va exporta modelul, urmand ca pentru pietele internationale sa lanseze un hibrid care pe langa motorul electric sa aiba un motor pe benzina, nu unul pe gaz petrolier lichefiat precum Elantra. sursa
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 09 iulie 2009 - 09:32
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#941
Scris 09 iulie 2009 - 05:09
in alta ordine de idei, daca acceptam faptul ca un producator trebuie sa produca intr-o tara ca sa ii cucereasca piata, inseamna ca toti producatorii trebuie sa aiba fabrici in toate tarile. si nu au...
Pai aici s-a tinut cont de reactia nationalist-subiectiva a romanilor la marca Dacia, exact ce ti-am spus mai sus. Daca faceau aceeasi masina sub numele Renault, la aceeasi bani in Franta si o aduceau aici fara taxe (spatiul UE) nu o lua nici dracu. De ce nu au fabricat-o in Bulgaria ? costurile ar fi fost si mai mici. S-a luat in calcul atat impactul emotional dat de sigla dacia cat si numarul de oameni prinsi de fenomenul nationalist. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Skoda, la fel Seat-ul are un impact emotional in Spania... cine naiba avea nevoie de fabricile Seat ? aceeasi masina la acelasi cost o puteau face in germania sau eu mai stiu pe unde.
oricare din noi stie care sunt diferentele tehnice intre BMW si Renault si ca nu vor fi prea curand (poate niciodata) pe aceeasi pozitie. Iar prin includerea cuvintelor "Dacia" si "Formula 1" in aceeasi propozitie, ce faci tu tot marketing se cheama.
Adica pe Renault il asociezi cu Dacia si pe BMW cu F1 si crezi ca ai spus tot.
gresit. Eu am spus urmatoarele: Renault cand avea echipa in Formula 1 batea la cur de departe BMW-ul (care aveau si ei echipa) si nu neaparat din cauza pilotilor , ci mai degraba din cauza solutiilor tehnice mult mai avansate ale Renault fata de BMW. Imi aduc aminte cand a iesi pe piata Renault VelSatis si l-am comparat cu Mercedes clasa E. Merdecedul a castigat la mustata mai mult ajutat de designul ciudat al celuilalt, ca la confort acolo unde Mertanul trebuia sa fie number one a fost jenibil.
Lucrurile incep sa iasa la iveala, se observa ca Hyundai nu mai este in urma firmelor mari, la fel si Kia, Chevrolet, chinezii fac jucarele care nu se strica asa de rau precum credeam noi si uite asa consumatorul mediu se intreaba pe buna dreptate de ce sa nu cumpere Santa Fe full cu 19.000 in loc de GLK de 50.000. Diferenta de pret se regaseste in tehnica ? Sau daca aceste diferente exista sunt justificate pentru soferul mediu care reprezinta grosul afacerii ? daca masinile se schimba la 5 ani, merita ce masina merita mai mult ? Un Santa Fe din 2015 sau un GLK din 2009 ?
Oricare ar fi parerile noastre puternic emotionale, daca judecam rece vom observa ca multe firme sunt deja in galeata. Clientul mediu nu prea mai da banii pe diferente tehnice justificabile , ci mai degraba pe sigla, pe imagine. Vor putea acestia sa mai suporte aceste fitze, sau vor incepe sa vada realitatea? Cine merge mult pe afara a observat ca occidentalii au cam lasat-o moale cu fitele, la Paris nu prea vezi X6, X5, GL, ML, Q7.... pentru ca ele nu mai ofera mare lucru in plus utilizatorului mediu.
#942
Scris 09 iulie 2009 - 08:04
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#943
Scris 10 iulie 2009 - 12:13
#944
Scris 10 iulie 2009 - 12:53
Sau daca aceste diferente exista sunt justificate pentru soferul mediu care reprezinta grosul afacerii ? daca masinile se schimba la 5 ani, merita ce masina merita mai mult ? Un Santa Fe din 2015 sau un GLK din 2009 ?
Foarte adevarat, diferentele dintre masini exista. Insa, cum lemurianul de rind nu e capabil sa le aprecieze, e absolut normal sa nu le plateasca. De ce sa dea bani pe o pereche de pantofi ultra comozi de 5 mil. cind tin la fel de mult ca aia de 1 mil ? Asta e nivelul cumparatorului si fabricantii de automobile daca nu se adapteaza, mor.
#945
Scris 10 iulie 2009 - 07:21
#946
Scris 10 iulie 2009 - 07:24
#947
Scris 10 iulie 2009 - 07:41
#948
Scris 10 iulie 2009 - 07:55
#949
Scris 10 iulie 2009 - 08:14
Da, nu conteaza ca sunt uzati, rupti si carpiti, important e sa fie comozi (a se citi, brand)
Interpretezi aiurea pentru ca nu a spus nimeni sa mergi cu ei rupti ci doar sa te respecti pe tine ca individ. Putin si bun, comod nu incomod, nu mult si prost. Daca nici pe tine nu te respecti, ce sa mai zic de atitudinea ta vis-a-vis de ceilalti ?
#950
Scris 10 iulie 2009 - 08:23
Nu vad de ce n-as schimba masina la 5 ani, chiar daca nu e de superfirma, decat sa tin o masina premium 10 ani...
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi