Interviu Cu Videanu Despre Balamucul Din Bucuresti
#1
Scris 09 octombrie 2006 - 11:15
Videanu: "In 2007 nu se va circula mai bine in Bucuresti. Din contra"
10 Octombrie 2006
Dollores Benezic
Primarul Capitalei ne sfatuieste sa ne lasam masinile acasa si sa folosim RATB-ul si Metroul. Abia in 2008 promite o ameliorare a traficului.
1300 de masini s-au inghesuit, zilnic in lunile mai si iunie, sa-si ia numar de Bucuresti. In ritmul asta, vom sarbatori curand milionul de autovehicule inmatriculate in Capitala. In afara de asta n-am mai avea motive de bucurie.
Orasul e pe zi ce trece mai blocat, iar primarul discuta despre solutii doar in termeni cincinali. Practic nu se mai vorbeste despre zone cu ambuteiaje. Zilnic orasul intreg e sufocat de cozi de masini, claxoane, injuraturi. Se pierd ore intregi in trafic, in orice moment al zilei, pe trasee care in mod normal ar necesita cateva zeci de minute ca sa fie parcurse.
Ce facem azi si cum vom circula la anul, l-am intrebat pe acela care se afla pe buzele tuturor soferilor. Primarul general Adriean Videanu a dat din umeri: nu va fi mai bine, dimpotriva. Vom simti o imbunatatire abia prin mai 2008, cand va fi sa mergem din nou la vot. Insa nu e sigur decat faptul ca nu va trebui sa-l alegem tot pe el.
Traficul va fi o problema permanenta
In drum spre primarie am stat blocati in trafic, pe Calea Victoriei, trei sferturi de ora. Cand am ajuns in biroul lui, primarul semna un teanc de dosare. Satui de proiecte pe zece ani, ne-am dus pregatiti cu o harta si inarmati cu intrebari punctuale, de la soferi.
Primarul era inarmat cu rabdare si diplomatie. N-a asteptat intrebarile si a inceput direct sa ne povesteasca despre proiectele primariei: cum se investeste in infrastructura, cum se face un masterplan de circulatie din care va reiesi pe ce strazi trebuie sa facem sensuri unice si cum vom ingusta trotuarele ca sa amenajam parcari, despre ce orase admira el, primarul etc.
- Nu exista un oras in lume care sa-si fi rezolvat problema traficului. De aceea, toate strategiile municipalitatilor mari se concentreaza pe cresterea calitatii serviciilor oferite de transportul public, in detrimentul transportului privat. Discutam cu primarul Parisului care mi-a confirmat ca 67% din cetatenii Parisului utilizeaza transportul in comun si nu cel individual. asta e si motivul pentru care noi investim foarte mult in RATB in momentul de fata, investim in infrastructura. Odata ce infrastructura va ajunge la un nivel bun, pentru ca ea este la un nivel acceptabil in momentul de fata, atunci vom crea acele culoare destinate transportului in comun, taxiurilor, salvarii, pompierilor, pentru fluidizarea transportului in comun. Din pacate, in detrimentul transportului individual. Asta e solutia. Sigur, asta nu inseamna ca de maine sa nu mai circule nimeni cu masinile proprietate privata, dar problema traficului in Bucuresti e o problema de ani de zile si va fi o problema permanenta.
- Ce se mai aude cu acele 21 de parcaje subterane?
- Avem studiile de fezabilitate gata la toate. De mai bine de o luna de zile asteptam sa dam drumul la licitatie, dar nu au aparut normele la Ordonanta 34. Ce sa fac? Asta este.
Semafoarele incurca circulatia
- Totusi, dincolo de proiectele de anvergura, sunt chestiuni care s-ar putea rezolva din desen, din mutarea unor borduri, solutii pe termen scurt care pot imbunatati circulatia fara mari investitii.
- Da, in afara de infrastructura mai avem o problema. Din pacate in Bucuresti nu s-a inventat sensul giratoriu. Asa a fost construit Bucurestiul. Avem numai intersectii in cruce care trebuiesc semaforizate. Si semafoarele sunt element de blocaj pentru ca ele nu sunt corelate functie de intensitatea traficului. Avem semafoare statice, foarte putine intersectii sunt in corelare. Aici intervine celalalt proiect, managementul traficului, care vine sa coreleze toate elementele de investitii in infrastructura si de modernizare cu crearea de unda verde in trafic, functie de intensitatea traficului. Practic, printr-un soft inteligent, se citeste intensitatea traficului in anumite zone si se da lumina verde astfel incat sa se defluiasca traficul.
- Semaforul din Piata Victoriei, atat de laudat, mai rau incurca traficul.
- Asta am constatat si noi. Am cerut celui care a realizat sistemul sa stea sa-l monitorizeze un picut si sa faca masuratorile, astfel incat sa-l coreleze. Problema nu se va rezolva pe deplin, atata timp cat nu va exista corelare intre toate semafoarele si cu aceasta citire a intensitatii traficului. Pentru ca o rezolva la Piata Unirii sau la Universitate, dar ma blochez la Romana si tot asa.
- De managementul traficului am auzit de pe vremea domnului Basescu. asta de ce e blocat?
- Datorita procedurilor legale. E un proiect cu finantare BERD si sunt obligat sa respect procedurile BERD. Dar pe 13 octombrie se vor depune in sfarsit procedurile ofertele finale.
- In cat timp ar putea fi implementat?
- Cam un an, un an si jumatate.
- In 2008?
- Eu vreau sa fiu corect. In 2007 nu se va circula mai bine in Bucuresti. Din contra. Vor apare elemente de blocaj pentru ca intensitatea de investitii in infrastructura va fi mult mai mare decat in 2006. Este o decizie pe care mi-am asumat-o, pe care o s-o spun tot timpul bucurestenilor. Dar in mai 2008 se va circula mult mai bine pe o infrastructura mult mai buna.
- Ce inseamna mult mai bine?
- Chiar am facut aceste simulari de evaluari. Traficul se va decongestiona cu aproape 40a. Ceea ce inseamna foarte mult.
TI-AM DAT UN INEEEL
Interzicerea masinilor poluatoare in centru
Greu de oprit, primarul continua sa ne spuna ca rezolvarea traficului nu ramane singura prioritate a municipalitatii, ci ea va fi corelata cu "grija fata de cresterea calitatii vietii" si implicit reducerea poluarii. Pentru asta primaria vrea sa interzica accesul in inelul central al orasului pentru autovehiculele care emit noxe peste un anumit nivel. Folosim prilejul si-i sugeram primarului sa ne arate pe harta care este inelul central.
Pe un A3 troneaza in fata lui harta traseelor RATB si a metroului din Bucuresti, luata de pe site-ul primariei. Videanu se incrunta si se scuza ca fara ochelari nu reuseste sa identifice inelul central pe harta noastra. Cu un pic de ajutor identificam impreuna limitele cardinale: Stefan cel Mare, Orhideelor, Piata Sudului, Mihai Bravu, Tineretului, Gara Basarab, Piata Hurmuzachi.
- Va fi interzis accesul masinilor care au euro cat?
- Nu stim, in functie de cum ies indicatorii de mediu. Avem 18 puncte de monitorizare a poluarii in oras si in functie de ce vor arata masuratorile, vom vedea in 5 -6 ani.
Proiectarea e de vina pentru blocarea intersectiilor
- Sa discutam mai aplicat. Eu circul cu metroul...
- Foarte bine, este o atitudine corecta, te felicit!
- ... dar am cateva intrebari de la mai multi soferi. Sunt nemultumiti, de exemplu, pentru ca in foarte multe intersectii nu exista banda de stanga. Si asta e un factor de blocaj.
Imi ia pixul din mana si se apuca sa deseneze pe carnetul meu, ca pentru un pieton.
- Spre deosebire de soferii cu care ai vorbit tu, eu am facut si Facultatea de Transporturi. Sa-ti explic care e problema. Din pacate asa au facut proiectantii aceste strazi. De exemplu: Camil Ressu, Theodor Pallady...
- Calea Rahovei, Sebastian, Piata Rahovei...
- Mi-au proiectat statia de tramvai inainte de intersectie, pe locul care trebuia sa fie banda stanga. E o eroare. Statia trebuia pusa dupa intersectie, iar aici sa fi venit banda de stanga. Din pacate nu avem o proiectare buna. Foarte multe lucrari nu ies de calitate, nu datorita executantilor, care din fericire s-au dotat foarte bine. Dar din pacate nu avem acea proiectare de calitate, pana la nivel de detaliu. Note peste note, dispozitii de santier, se fac superficial. Nu ca n-am avea specialisti. Dar se trateaza superficial aceasta etapa de proiectare si asta duce la o calitate mai putin buna a lucrarilor.
- Si astea nu se pot rezolva inainte de proiectele alea mari de care spuneati? Cu investitii minime...
- Exista un complex de factori. Am cerut corectarea lor. Dar vezi, constati dupa ce s-a facut, ca e gresit. Sigur, cu investitii minore se pot rezolva.
- In privinta educatiei soferilor am putea face ceva?
- Ar fi chiar culmea sa se mai ocupe primaria si de asta.
- Poate ar trebui sa luati niste masuri nepolulare, tot sunteti nepolular...
- Sunt nepolular in ochii presei, nu si in ochii cetatenilor.
10 milioane/zi parcarea ilegala
- Ce facem cu masinile parcate pe margine, le mai ridicam?
- Absolut. Francofonia a demonstrat un lucru important. Acolo unde nu s-a parcat aiurea s-a circulat corect, cu toata intensitatea traficului. E constatatea politiei. Noi avem nevoie de doua locuri de parcare pentru o singura masina. Omul vine la serviciu si isi leaga cu lantul locul de parcare din fata blocului, ca sa nu i-l ia nimeni. Si unul la serviciu, unde ne parcam unde vrem noi. In loc sa-si lase masina acasa, sa circule cu transportul in comun... Da, asta e solutia.
- Dar si transportul in comun sa fie corespunzator. Stiti ca in RATB se circula pe scara, de cand au inceput facultatile? Metroul e la fel de plin.
- (rade) Sa nu mai primim studenti in Bucuresti? E vezi, de asta vrem sa cream culoare speciale pentru transportul in comun.
- Sa le si respecte. Soferii nu respecta acum liniile de tramvai, darmite atunci cand spuneti ca se va circula si mai rau.
- Pai stai putin, ca va fi politia la primarie. Si cum e primarul nepolular, si politistul va fi nepolular. Crezi ca in lumea civilizata au respectat din proprie constiinta aceste reguli? Nu, din constrangere.
- Deci, ridicam masinile? De cand?
- Proiectul este in dezbatere acum, si probabil in noiembrie il vom supune aprobarii consiliului general.
- Se va aplica din decembrie?
- Da
- Ramane cu 10 milioane de lei taxa pe ziua de stationare?
- O sa vedem, E un proiect.
- Soferii vor spune: puneti-ne la dispozitie parcari, ca sa nu parcam ilegal!
- Imi pare rau. Municipalitatea de 50 de ani n-a investit in aceasta zona. Acum ne gandim sa investim. Din pacate nu pot sa-i pun la dispozitie acel loc ca sa parcheze. In nicio municipalitate din lume nu i se pune la dispozitie. Numarul de locuri de parcare e mai mic decat numarul masinilor.
- Alta remarca a soferilor este lipsa de continuitate a benzilor intr-o intersectie.
- Sigur, e vinovat tot primarul general. Asta o stiu dintotdeauna.
- Si pentru unda verde, care nu functioneaza pe un bulevard...
- Unda verde se poate face pe un singur bulevard. Dar nu e unda verde. Imi trebuie sa fie functie de trafic. Am nevoie de sistem inteligent, de reglarea semafoarelor intre ele, astfel incat sa defluiesc traficul intens. Nu-mi trebuie un sistem de unda verde care ma prinde cu 50 de km la ora pe un bulevard.
- Deci o amanam si pe asta pentru 2008, pana la aplicarea proiectului de management al traficului, desi s-ar putea face de acum pe anumite bulevarde?
- Da, pentru ca nu ne-ar ajuta prea mult acum.
Legislatia intarzie investitiile
- Lipsesc indicatoare rutiere si pentru obiectivele turistice. Daca intri in Bucuresti nu mai stii sa iesi, nici sa ajungi unde vrei.
- Nu mi s-a parut un proiect pe care sa-l anunt public, dar avem intr-adevar un proiect coerent de semnalistica in Bucuresti care se lucreaza in momentul de fata impreuna cu mobilierul urban.
- Cand il vedem pe strada?
- Va incepe in martie 2007 partea vizibila. De acord, daca intri in Bucuresti nu stii unde ajungi. Mi-as dori ca signalectica sa fie in consonanta cu mobilierul urban. Am preselectat 5 sau 6 companii, din vreo 38. Urmeaza sa le chemam, sa le dam tema de proiectare, facem o expozitie si licitatie.
- Cand?
- E intarziata, fir-ar sa fie, si asta. Trebuia sa fie in octombrie si cred ca abia in martie vom reusi sa o facem.
- De ce intarzie toate, domnule primar?
- Legislatia. Trebuie sa spun ca sunt uimit, insa, de viteza cu care am facut anumite lucruri. I-am omorat pe oamenii din anumite departamente. De transport, de achizitii, juridic. De infrastructura. Oamenii astia n-au avut zi, n-au avut noapte pentru ca legea te obliga la cateva etape...
- Daca scriu asta rade lumea de mine....
- Pai ramane intre noi.
- Dar legea asta nu poate fi schimbata? Ca doar "suntem" la putere...
- (rade si ma compara cu deputata Constantinescu, supranumita si "ciocul mic, ca suntem la putere acum") Nu�si asuma nimeni.... De un an si doua luni ma rog de Guvern sa anuleze 834 (ordonanta prin care toate fabricile s-au privatizat cu tot cu terenul de sub ele � n.r.). Este imbogatire fara just temei.
Pasajul Marasesti, inca un an inchis
- Daca tot ati modernizat liniile de tramvai, de ce nu le-ati construit la toate liniile astfel incat sa nu intre nimeni pe ele si sa fie rapide, cum este linia 41?
- Nu se preteaza toate. S-ar putea ca unele sa se mai preteze, cum e 32.
- La Piata Rahova se fac mereu cozi, de exemplu, pentru ca nu exista trecere intermediara peste linia de tramvai intre Petre Ispirescu si Rahova. Deci, daca tot nu e trecere, de ce nu s-a facut gard, macar tramvaiul sa fie rapid?
- M-ai prins, nu stiu intersectia asta. O sa ma interesez. Sunt cateva linii cu cale proprie. Dar sunt unele care nu se preteaza. Trebuie sa le facem la nivelul structurii stradale, peste tot in lume e asa. Mi-a placut foarte mult la Geneva si la Nurenberg din punctul de vedere al infrastructurii de tramvai. Asta e trama stradala a Bucurestiului, avem nevoie sa valorificam si parte din infrastrctura de tramvai, pentru auto.
- O solutie alternativa pentru iesirea din Drumul Taberei ati gasit? Toata lumea se inghesuie pe la Razoare.
- Solutia e pasajul subteran de la Razoare, care iese dincolo de Academia Militara.
- Cand se va face?
- La anul il licitam. Ne-a tinut in loc linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Colentina, la care lucram impreuna cu Metroul
- Centura cand o luati la primarie?
- N-o luam pentru ca avem un conflict de teritorialitate. Trece o treime pe teritoriul Bucurestiului, doua treimi in Ilfov. Municipalitatea nu poate investi in infrastructura care nu e a ei. Pot sa spun sigur ca e in licitatie la Ministerul Transporturilor, pe portiunea dintre Autostrada Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Urziceni se va termina pana in 2008, cu largire si pasaje supraterane.
- Cand faceti sens unic pe Splai?
- Nu cunosc detalii. Nici nu stiu daca s-a cercetat realizarea de sensuri unice pe Splai, deocamdata. Cred ca va fi necesar dupa ce facem strapungerea de la Bucuresti-Pitesti, pe la Lacul Morii si defluim in Splai. Dar asta inseamna sa construim si poduri peste Dambovita, ca sa se poata traversa.
- Pasajul Marasesti cand il terminati?
- (se ia cu mainile de cap si ridica ochii in tavan) Vai ce problema avem cu Pasajul Marasesti. Cu statia de pompare. S-a constatat ca a fost o eroare de proiectare, ca nu s-a prevazut statia de pompare. Am alocat resursele, facem alta licitatie, ca sa facem si statie de pompare.
- Dar cand a intrat in reparatii, de asta a intrat, asa s-a spus atunci. De ce s-a constatat abia acum?
- Sa-i intrebam, pe cei de atunci.
- Pai anul trecut a intrat in reaparatii, si trebuia sa fie gata anul asta in iunie.
- Anul trecut a fost o actualizare a proiectului, fara sa se tina cont de aceasta statie de pompare. Pasajul Marasesti e sub nivelul Dambovitei.
- Si atunci ce i s-a facut un an de zile pasajului?
- I-au refacut pilele si acum facem linia de tramvai, la care speram sa-i dam drumul pana la sfarsitul anului. Dar rutierul mai asteapta. Pana facem alta licitatie pentru statia de pompare.
- Deci mai sta un an blocat?
- Da. N-avem ce face.
Inca 500 de milioane de euro imprumutate la anul
- Deci sfatul dumneavoastra pentru la anul e sa circulam mai mult cu transportul in comun?
- Da. RATB-ul va fi mai bine dotat. Acum am lansat achizitia a 100 de tramvaie. In primavara, asa cum am anuntat, mai cumparam 500 de autobuze, pe langa cele 500 Mercedes care vor veni pana la sfarsitul anului. Modernizam aproape integral flota RATB.
- Si pe unde vor mai circula, daca se inmultesc?
- Prin Bucuresti.
- Metroul cand il luati la primarie?
- Nu-l luam. Totul se invarte in jurul resurselor. Nu prea avem bani. 9000 de miliarde avem subventie la RADET si RATB, 4800 de miliarde sunt cheltuielile fixe, din 16.000 de miliarde buget, cu ce sa mai dezvolti Bucurestiul?
- Cu credite.
- Facem Autoritatea Metropolitana de Transport in schimb, ca sa corelam prioritatile de investitii.
- Cartela comuna cand o introduceti?
- Pana la sfarsitul anului se introduce la RATB. Metroul e un picut intarziat.
- Deci, la anul nu va fi bine? Ati cheltuit toti banii pe care-i aveati in cont, din credite?
- Da. Anul asta am cheltuit 300 de milioane de euro si din martie mai am nevoie de inca 500 de milioane. Ma gandesc la o noua emisiune de obligatiuni.
- Nu prea se vede pe strada ce ati facut anul asta de atatia bani.
- Serios? (vizibil mirat se uita intrebator cand la noi, cand la consiliera sa de imagine) Nu se vede? Dar tu pe unde circuli?
- Cu metroul, v-am spus.
- Ah, asa se explica (rade usurat) La sfarsitul anului viitor vom avea o infrastrutura rutiera exceptionala.
- Sa nu facem un interviu la sfarstiul lui 2007 si sa spuneti ca iar avem intarzieri din cauza legislatiei...
- Nu ascund faptul ca s-ar putea. Dar asta nu ma va justifica pe mine ca atitudine. Atunci vin si ridic mana si spun: ma duc acasa la Videle si-mi vad de treaba.
- La sfarsitul lui 2007?
- Nu, trebuie sa-mi termin mandatul. In mai 2008 plec de la primarie.
#2
Scris 09 octombrie 2006 - 11:28
Cum poate sa spuna senin ca mai dureaza 1 an!!! lucrarile de la pasajul Marasesti pentru niste pompe?? Eu trec zilnic pe acolo si nu am mai vazut activitate de 3-4 luni in afara de 2-3 plimba-sapa. Pai bine, cine a facut proiectul se scobea in dinti cand l-a alcatuit, nu a stiut ca toata lumea ca acel pasaj se inunda la fiecare ploaie.
Iar inchiderea DN1 e cea mai mare magarie. Chiar nu se putea lucra in etape, si sa inchida doar un sens?? Tai azi o bucata- eventual noaptea- maine alta si tot asa, cat timp e nevoie, dar NU inchizi DN1 si il deviezi pe niste janghine de stradute.
Iar domnul Vicleanu sa mearga frumusel cu Ratb-ul pe care il lauda atat la ora 09.00 de la Mall la Piata Unirii. Cu autobuz Citaro..desigur, si apoi sa comenteze.
In loc sa aiba solutii decente, nu se gandeste decat la restrictii pentru soferi. Genial...daca pe un pacient il doare piciorul...hai domne sa-l taiem cu totul ca sa scapam de problema.
Halal primar!
#3
Scris 09 octombrie 2006 - 11:29
#4
Scris 09 octombrie 2006 - 11:39
@Empaler, ce e asa de greu de crezut ca au proiectat constructiile de la Marasesti cu fundul? Ma distreaza atitudinea ta, in loc sa vezi chestiile evidente - ca totul se face prost in Romania - tu te enervezi pe Videanu. In cel mai bun caz puteai sa intrebi ce sanctiuni a impus.
Iar despre DN1, mi se pare imposibil sa darami un pod si sa inchizi numai pe un singur sens. Este vorba totusi de un POD, nu de asfaltat doua gropi.
tot la @Empaler
Ce inseamna ptr tine solutii decente? NU EXISTA solutii decente. Nu se poate face nimic peste noapte, fara sacrificii, fara restrictii, fara injuraturi, fara oua sparte. Important este ca exista o oarecare vointa.
Ce vroiai sa-ti spuna? Ce ne-au spus toti din 4 in 4 ani? Ca totul se va rezolva in numai 2 saptamani? Iti place sa auzi aberatii numai de dragul de a auzi lucruri placute?
Prefer sa vad realitatea asa cum e, indiferent cat de urata.
#5
Scris 09 octombrie 2006 - 11:40
Comentarii pe marginea acestui interviu?
#6
Scris 09 octombrie 2006 - 11:52
Ar fi frumos sa impuna sanctiuni insa stii la fel de bine ca si mine ca firma care a castigat licitatia a cotizat unde trebuie. Cu Videanu am ce am ca l-am votat si imi pare rau ca am fost prost..ce vrei acum sunt suparat pe mine mai mult
Solutii decente...uite, am avut curiozitatea sa citesc propunerile japonezilor, care in nici un caz nu pleaca de la premisa ca soferii sunt dusmanii care trebuie stigamtizati. Daca citesti printre randuri o sa vezi ca razbeste din vorbele marelui Viclean ca domne...soferii sunt de vina pentru congestionarea traficului! Insa uita sa spuna ca soferii sunt de vina pentru ca 1. intersectiile-facute de primarie- sunt gandite stiti voi cu ce..2. strazile-facute si intretinute de primarie- sunt deplorabile si intr-o asfaltare continua 3. pasajele-facute de primarie- sunt iarasi in reparatii perpetue si insuficiente 4. parcarile-care sunt in obligatia primariei- sunt inexistente 5. tramvaiele- tot in obladuirea primariei- se intersecteaza de prea multe ori cu soselele (exemplul Berlinului de vest care a eliminat tramvaiele i-a scapat marelui primar) si am putea continua.
Ideea ca DA! primaria e de vina, si ar face bine sa accepte ca ei sunt principalii responsabili pentru mizeria cotidiana.
Nu ati cititi fraza in care spunea " am instalat un semafor de fluidizare la Piata Victoriei, acum INCURCA circulatia si am contactat firma producatoare..(eventual sa o mustram parinteste ca nu a facut bine)..Ramai nauc nu altceva, la nesimtirea crasa a acestui domn.
A propos de podul CFR> Daca v-ati uitat cu atentie ati remarcat ca e din fier....ori fierul poate fi si taiat, nu? NU era nevoie sa inchida tot coridorul..dar de, e mai comod sa omori oamenii cu zile decat sa munceasca ei mai mult.
#7
Scris 10 octombrie 2006 - 12:14
"O solutie alternativa pentru iesirea din Drumul Taberei ati gasit? Toata lumea se inghesuie pe la Razoare.
- Solutia e pasajul subteran de la Razoare, care iese dincolo de Academia Militara.
- Cand se va face?
- La anul il licitam. Ne-a tinut in loc linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Colentina, la care lucram impreuna cu Metroul
"
#8
Scris 10 octombrie 2006 - 12:19
Noi atacam o persoana acum, pe Videanu sau pe cine e primar la ora actuala. Toate neajunsurile si stupizenile nu au fost cauzate de omul asta. Ai vazut ca spune clar de ce nu exista banda la stanga, ca s-a proiectat prost statia de tramvai. Spune EXACT ce spui si tu, numai ca (cel putin aparent) el incearca sa gasesca solutii.
Sa fie clar: nu sunt fan Videanu, nu sunt fan Alianta sau alte aiureli. Din partea mea, poa sa fie primar si Adrian copilul daca reuseste sa faca ceva bun. Dar nu ma pot abtine sa observ ca e pentru prima oara cand citesc un interviu realist. Se spune clar ca lucrurile sunt facute cu fundul, ca-s proiectate prost, ca legislatia e varza, ca nu o sa avem repede ce vrem, ca nu exista solutii minune si ca, de ce sa nu recunoastem, o parte din vina pentru balamuc o poarta si soferii.
Pana la acest interviu/acest primar, toate interviurile spuneau cat de bine o sa o ducem intr-un timp record, si ca exista un super plan care va rezolva absolut toate problemele, doar, doar sa alegem pe cine trebuie. Mereu am fost dusi cu zaharelul, mereu s-au evitat sau minimalizat probleme. Acum, e prima oara cand vad ca-s puse pe tapet si culmea, explicatiile chair AU LOGICA.
Ar fi cazul sa privim un pic mai pozitiv lucrurile, desi e foarte greu dupa 16 ani de jaf si minciuni. Poate chiar se incearca, de ce sa aruncam cu namol din prima?
Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 10 octombrie 2006 - 12:20
#9
Scris 10 octombrie 2006 - 06:24
hai sa ramanem pe discutia despre interviu... aprofundam pe topic dedicat, daca cineva doreste poate deschide topic dedicat.Si pe asta il mutam in aria dedicata...
Comentarii pe marginea acestui interviu?
Daca nu mi-o ia altcineva inainte, o sa deschid eu topic dedicat; mi se pare ca si Videanu si Basescu au facut numai tampenii, iar solutia de fluidizare a traficului e usoara si la indemana. Din prostie si/sau din ratiuni negroeconomice s-a dorit un trafic blocat. De-aia oscilez daca sa pun un titlu cuminte sau ceva de genul "Teoria conspiratiei in infrastructura rutiera".
#10
Scris 10 octombrie 2006 - 08:36
Daca nu mi-o ia altcineva inainte, o sa deschid eu topic dedicat; mi se pare ca si Videanu si Basescu au facut numai tampenii, iar solutia de fluidizare a traficului e usoara si la indemana. Din prostie si/sau din ratiuni negroeconomice s-a dorit un trafic blocat. De-aia oscilez daca sa pun un titlu cuminte sau ceva de genul "Teoria conspiratiei in infrastructura rutiera".
subscriu, este evident.
auzi, semaforul de la victoriei INCURCA... ce incurca ? pe aia care se baga cu japca in mijlocul intersectiei si blocheaza tot ? pe aia care ies de la guvern si taie prin mijloc ? pe aia care fac liniute noaptea ? semaforul la era VITAL pentru centru, cum mama draq poate sa sustina cineva ca INCURCA ?!
statiile de tramvai sa le mute dupa intersectie, costa si dureaza putin. dar sa le faca ceva si nenorocitilor care oricum vor trece intersectia tot pe linia de tramvai, apoi se vor baga cu japca peste banda/benzile ramase linga refugiu. pentru tramvai exista o singura solutie in romania: GARD sau structura de cale ferata: sina suprainaltata, inconjurata de borduri. pina nu se face asta, niciodata n-o sa inteleaga romanul ca daca circuli pe benzi se merge mult mai bine decit daca 1% sint cretinoizi si circula pe linie DAR in intersectie se baga repede peste ceilalti. macar daca ar avea 3 oua, dar ei au doua jumate, in intersectie le e brusc frica de nenea officer si se dau corecti.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#11
Scris 10 octombrie 2006 - 09:22
Ca de ajuns tot acolo ajungem; ne duc sensurile unice
#12
Scris 10 octombrie 2006 - 09:39
#13
Scris 10 octombrie 2006 - 10:26
sa zicem ca prinzi un semafor de 5 ori, dar toti il prind de 5 ori. in locurile unde nu este gard, unii il prind de 2 ori (ca ei sint jmecheri), iar restul de 10 ori. si atunci, se mai trezesc citiva "zmei" care gindesc, normal dealtfel, "de ce sa stau eu de 10 ori cind pot sa ma iau dupa aia care rup intersectia in 2?". rezultatul... haos total.
vad in poza vreo 9 masini pe a doua linie de tramvai, 3 pe banda III de pe contrasens, 2 masini mici si UN CAMION pe banda II de pe contrasens. pentru astia trebuie GARD, BORDURA, si TZEPE. chiar mine cu explozibil.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#14
Scris 10 octombrie 2006 - 11:03
#15
Scris 10 octombrie 2006 - 11:24
Pe linia lui 41 majoritatea statiilor sunt dupa intersectii iar linia este delimitata de carosabil cu garduri. Se circula mai bine fiindca oamenii sunt obligati sa mearga pe banda lor in loc sa se urce pe linia de tramvai? Nuuuuu Si oare de ce? Nu cumva fiindca in anumite zone sunt doar 2 benzi in loc sa fie 3 sau 4 (exemple clare: iesirea din pasajul Lujerului spre Militari si rampa de urcare pe podul Grant dinspre Turda), sau fiindca anumite semafoare de pietoni ar putea fi desfiintate prin constructia unor pasarele subterane - pe care multi pietoni le vor ignora, da' cu ocazia noului cod macar de frica le vor folosi http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif
Se circula sigur mai bine decit daca n-ar fi fost gard, cind s-ar fi bagat 100 de smecheri pe minut pe linia de tramvai si p'orma ar fi blocat intersectia.
Nu se circula bine pentru ca e depasita cu mult capacitatea strazii. Si, din pacate, n-ai cum sa o largesti. Si asta nu din cauza liniei de tramvai (care e, probabil, doar cu 10% mai lata decit o linie normala, din cauza gardurilor), ci a constructiilor din zona, care sunt f. aproape de strada, sau a configuratiei podurilor si pasajelor.
#16
Scris 10 octombrie 2006 - 12:19
#17
Scris 10 octombrie 2006 - 01:18
si pentru infrastructura rutiera de dupa Academia Militara oare ce solutii mai inventeaza? Ca la intersectia mare de acolo din vale se vine pe cate 4-5 benzi si se continua pe 2 pana la pod la Eroilor. Mai taie din trotuare? Din curtile oamenilor?interesant pentru mine este urmatorul pasaj
"O solutie alternativa pentru iesirea din Drumul Taberei ati gasit? Toata lumea se inghesuie pe la Razoare.
- Solutia e pasajul subteran de la Razoare, care iese dincolo de Academia Militara.
- Cand se va face?
- La anul il licitam. Ne-a tinut in loc linia 5 de metrou, Drumul Taberei-Colentina, la care lucram impreuna cu Metroul
"
#18
Scris 10 octombrie 2006 - 04:48
asta e primarul care a reusit cu eforturi deosebite sa asfalteze prost podul Grant. in rest a mai schimbat bordurile cu cele produse de firma lui si cam atat.
in rest propune planuri peste planuri, nici unul macar inceput.
#19
Scris 10 octombrie 2006 - 05:03
#20
Scris 10 octombrie 2006 - 07:39
Tu ai transmis ceva. Rezultatul arata cu totul altfel. Tu innebunesti, te dai cu capul de pereti pentru ca iti dai seama ca nu ai cu cine lucra, e plin de incompetenti. Tu ii dai afara pe toti si vrei sa angajezi oameni buni. Tu rami cu buza umflata ca vezi ca la interviu vin numai dobitoci, pe care nici macar nu te poti suparat, pentru ca nu sunt dobitoci voluntari, ci asa i-a format sistemul.
Voi chiar credeti ca Videanu sau oricine ar fi acolo sus e vinovat ca nu merge un anumit semafor? Mi se pare hilar. De la el si pana la semaforul ala s-au interpus un lant de cel putin 50 de insi.
Experienta mea mi-a arata ca in Romania, daca exista un lant de 3 insi, rezultatul arata fooooarte diferit de ceea ce vrei tu.
Anyway, m-am lansat aiurea. Ideea este ca in Romania chiar daca vrei sa faci, nu ai cu cine. Nu are rost sa va obositi sa ma contraziceti, vorbesc din proprie experienta (care are cativa ani buni). Spui ceva, se face altceva - si asta daca chiar se face ceva.
Ca sa fie clar: nu spun ca Videanu face si drege si vrea si are vointa. Dar, chiar daca ar vrea, e aproape imposibil. Amin.
#21
Scris 10 octombrie 2006 - 08:08
Am mers o zi, a doua a fost inchisa !!!! a treia a redeschis-o, cu mult fast, insusi D. Videanu.
Probabil din cauza celor 50 de insi din lantz !
Aceasta postare a fost editata de vane: 10 octombrie 2006 - 08:09
#22
Scris 10 octombrie 2006 - 09:09
#23
Scris 10 octombrie 2006 - 09:21
Ideea e ca nu putem discuta in alb si negru. Basescu parea 100% alb si s-a dovedit, in timp, peste 75% negru ( ca primar ! )
Videanu sta (dupa parerea mea) la un 90% negru de la bun inceput.
Prin occident un primar (indiferent de partid) castiga sau pierde alegerile cu programe concrete (care se si fac !!!) despre unde mai face un pasaj de descongestionare a traficului. Cine greseste cu 100m pierde ! Cine estimeaza exact ce vrea cetateanul castiga.
Pe pancarda care descrie lucrarea sunt trecute ( ma repet, si respectate ) termenele de executie, partile in contract, sursele de finantare, costul total si schema (inainte si dupa) a zonei !
Ar fi multe de zis ! In Bucuresti si sensurile unice sunt puse contra traficului, ce sa mai vorbim de pasaje si sensuri giratorii !
#24
Scris 10 octombrie 2006 - 09:27
#25
Scris 10 octombrie 2006 - 09:48
Eu sunt mai radical, dar solutia din Berlin mi se pare foarte buna:
- eliminarea tramvaielor, cu exceptia celor unde banda speciala functioneaza (41, 32, etc)
- banda speciala pentru RATB
- parcari subterane si supraterane aproape de centru
- taxe enorme pentru intrat cu masina in centru
- amenzi enorme pentru parcat aiurea (de la 100 EUR in sus).
- largit drumuri inguste prin expropriere fortata si prin daramarea caselor (ex. Buzesti, linia lui 5 de la Stefan cel Mare pana pe Mosilor, etc)
Dar cred ca mai usor este sa revenim, nimic nu se va intmpla, atata timp cat Primaria nu este decat o sugativa de fonduri si o sursa de spaga...
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi