Interviu Cu Videanu Despre Balamucul Din Bucuresti
#26
Scris 10 octombrie 2006 - 10:47
Una peste alta eu sunt pozitiv. Cred ca lucrurile se vor imbunatati intr-un ritm mult mai accelerat decat pana acum. Nu cred ca avem incotro.
Vor incepe sa apara oameni mai deschisi la minte, cu ceva experienta, care au mai iesit si ei pe afara si au mai vazut cate ceva, care nu vor mai lua/da asa usor spaga etc.
E un proces natural care nu poate fi grabit. Dar ma bucur pentru ca cel purin simt ca a inceput si nu cred ca ma insel.
#27
Scris 10 octombrie 2006 - 11:00
si nu l-am condamnat eu sa fie primar. a vrut, a promis, e platit sa faca
nu de alta, dar faci un rahat (scuze) de pod, in asa hal incat era mai bun inainte.
strada pe care lucrez eu (tudor vladmirescu) era lata si se INGUSTEAZA. el imi vorbeste de planuri de descongestionare a traficului si ingusteaza strazi?
#28
Scris 10 octombrie 2006 - 11:06
La Dacia cum crezi ca au reusit frantujii sa puna uzina aia pe picioare,eu am niste relatii in uzina si mi-au zis clar,nu mai e ca inainte,pe vremea lui ceasca se fura din uzina ca in codru cu sacul,acum daca te prinde cu un superglue in buzunar care e luat din uzina te da afara instant si astfel nici dracu nu se risca si toti stau ca mieluseii,in Romania doar prin amenintari si stat intr-una cu ochii pe muncitori se face treaba.
#29
Scris 11 octombrie 2006 - 12:56
Saptamanile trecute am cautat disperat niste parapeti de protectie cu apa (despartitoare de sens).
Am contactat institutia care se ocupa de drumuiri si acolo am dat de o persoana foarte amabila, care desi mi-a spus ca ei nu mai au pt ca le-au predat la alta administratie, mi-a dat totusi o lista cu niste firme care le-au facut oferte de parapeti + preturile pe care le primisera de la acestea.
Am sunat la toate cele 3 firme mentionate, niciuna dintre ele nu avea asa ceva in oferta..... in schimb mi-au zis ca pot "face rost".
Am gasit totusi 2 furnizori autohtoni de parapeti, cu preturi asemanatoare (200-220RON+TVA/buc). Preturile pe care le primisem de la administratie variau intre 105-119Eur+TVA/buc, e drept, posibil sa fi fost "din import".
Am mai remarcat ceva in formularea personei respective. Enumerand firmele, a scris la un moment dat "o alta firma prezentata la noi a fost ..." Oare care sens al acestei formulari o fi cel real? Am impresia ca e o intrebare retorica.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#30
Scris 11 octombrie 2006 - 04:03
Dar una e cu o societate particulara si una e cu o primarie putrega. Personal am fost de multe ori in imposibilitatea de a concedia un om pentru ca ... nu puteam gasi pe altul mai bun. Nu ai cu cine lucra, nu ai cu cine face treaba.
Tragand o linie deosebit de pesimista (aka romaneasca) tot nu ma pot abtine in a observa ca-i prima persoana la un astfel de nivel care spune verde in fata ca o sa fie mai rau, ca nu exista solutii minune si ca or sa mai fie multi nervi si injuraturi.
Nu am cum sa nu observ ce nota discordanta face cu cei de pana acum de la care auzeam numai miere si dulceata, cat de bine o sa fie, ce bine o sa ne mearga. Daca tot nu face nimeni nimic, apreciez sinceritatea. Macar atat.
#31
Scris 11 octombrie 2006 - 06:10
Cel mai rau este ca, exact in puncte fierbinti, statii de tramvai, intersectii cu rond sau spatiu interzis etc. devine si mai ingusta si mai meschina !
@aphedrone: Si Crin Halaicu, in momentul in care era clar ca n-o sa mai primeasca suport pentru o candidatura, era tot asa sincer. A reusit sa demonstreza si ca stie pe ce lume traieste. Era la moda ideea cu sistem de termoficare cu microcentrale de cartier, sa scapam de conductele de apa - Omu' ne-a linistit: nu scapam, le inlocuim cu conducte de motorina !!! ... am dat doar un exemplu.
Nu stiu de ce-ti place de Videanu dar ... nu merita
#32
Scris 11 octombrie 2006 - 11:56
Eu sunt mai radical, dar solutia din Berlin mi se pare foarte buna:
- eliminarea tramvaielor, cu exceptia celor unde banda speciala functioneaza (41, 32, etc)
- banda speciala pentru RATB
- parcari subterane si supraterane aproape de centru
- taxe enorme pentru intrat cu masina in centru
- amenzi enorme pentru parcat aiurea (de la 100 EUR in sus).
- largit drumuri inguste prin expropriere fortata si prin daramarea caselor (ex. Buzesti, linia lui 5 de la Stefan cel Mare pana pe Mosilor, etc)
Marea majoritate a oraselor din vest care au renuntat la tramvaie in '70-'80 acum revin la ele. Cei care nu au renuntat le extind. Am vazut-o cu ochii mei in Geneva, Montpellier, Stuttgart etc. Or fi aia nebuni si noi mai destepti ca toti? Tramvaiul are, fata de transportul auto, trei mari avantaje: in majoritatrea cazurilor i se poate construi linie dedicata (deja avem asa 41, 32, 7, partial 8 si 47, trafic greu, 35, vom avea 21, 14 etc. si va fi bine: am folosit de multe ori 41 si 32 la ore de virf - e chiar distractiv sa vezi cum treci de coloanele de amsini care stau de 5-6 ori la semafor); are o capacitate mai mare decit un autobuz sau troleibuz; este ecologic si consuma putin.
Expropierile se fac deja pe Buzesti, dar nu stiu daca putem darima un sefrt din cladirile vechi pentru a construi sosele si linii de tramvai. Asta e, centrul ar trebui sa fie accesibil mai ales cu transportul in comun, ca peste tot in lumea asta.
Cit deespre benzile pentru RATB, unde exista nu s erespecta, deci...
Pentru parcat aiurea va fi o taxa de ridicare de 1000 de lei (aproape 300 de euro) plus amenda. Doar ca tare mi-e ca vor fi spagi si abuzuri, ca, de, traim in Romanica.
strada pe care lucrez eu (tudor vladmirescu) era lata si se INGUSTEAZA. el imi vorbeste de planuri de descongestionare a traficului si ingusteaza strazi?
Pe Tudor Vladimirescu nu e gata decit un sens, vor fi doua cu scuar intre (si linie de tramvai conform planurilor originale). Al doilea sens va fi gata in 2007, zic ei.
#33
Scris 11 octombrie 2006 - 12:03
Pentru parcat aiurea va fi o taxa de ridicare de 1000 de lei (aproape 300 de euro) plus amenda. Doar ca tare mi-e ca vor fi spagi si abuzuri, ca, de, traim in Romanica.
Asta se rezolva usor... mie in Viena mi-au ridicat masina in 10 minute. Si asta fiindca n-am stiut ce inseamna "nur PKW (sau LKW, naiba mai stie)" sub semnul de parcare. Amenda 200 eur + 6 euro/zi taxa de depozitare. Te duci la un parc imens, ajungi la un ghiseu, introduci cardu' de credit, ti se da chitanta, n-ai cu cine sa te certi, n-ai pe cine sa mituiesti, cu bonul mergi in parcare, iti iei masina, arati bonul la iesire, se ridica bariera si gata. Peste tot camere de luat vederi. Deci se poate elimina spaga.
#34
Scris 11 octombrie 2006 - 12:08
Nu sunt de acord cu aceste masuri punitive, din simplu considerent ca nu se ofera alternativa. Statul nu face altceva decat sa jupoaie cetatenii, asa cum a facut si pana acum. Daca ar fi alternativa si tot s-ar parca aiurea sunt perfect de acord cu masurile punitive.
Altfel sunt satul de vorbe si proiecte mari, dar doar declarative, faptic aceiasi mizerie la propriu si la figurat.
#35
Scris 11 octombrie 2006 - 01:15
Sa stea al dreq chiabur la semafor de 5-6 ori, muncitoru sa mearga repede cu tramvaiu' !
Pentru mine nu e ! De acasa la prima statie de metrou sunt 2 km, iar de la metrou la locul de munca alti 2 ! Nu am cum sa merg altfel decat cu masina si merg cu 14/h medie orara !
Cat despre Tudor Vladimirescu, parca sunt curios ! Cum au distrus toate drumurile de pe linia lu' 41 si toata soseaua Giurgiului cred ca si aici va fi la fel.
Eu ii inteleg foarte bine pe guvernanti si autoritatile locale: fac totul pentru a crea un mediu propice furtului si coruptiei. Nu va inteleg pe voi, oameni tineri si cu gandire mai degraba occidentala, cand le luati apararea. Pentru ce ?
#36
Scris 11 octombrie 2006 - 02:48
nur PKW : doar automobile"nur PKW (sau LKW, naiba mai stie)"
nur LKW : doar camioane (camionete de marfă)
Probabil ai parcat pe spaţiul unde opresc maşinile de aprovizionare
#37
Scris 11 octombrie 2006 - 02:56
Diferenţa reală de nivel (conform cu harta topografică la care am acces) este de 15-20m, oricum foarte mult. Mai sunt şi tunele secrete pe acolo, secrete de stat, vor găsi ei motive să nu �l facă http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif Oricum, după ce vor termina podul de la Basarab, �n condiţiile �n care NU vor face acel pasaj de ieşire rapidă din Dr. Taberei, zona aia se va bloca pur şi simplu, ambuteiajele de acum vor st�rni doar amintiri nostalgiceIn Bucuresti unde dureaza 2 luni sa asfaleze PROST un pod (Grant) el vrea sa faca pasaj subteran de 2-3km cu diferenta de nivel de 30-40m la Academie? Pai poate o sa il foloseasca nepotii mei, caci pana atunci nr. masinilor va ajunge la 1,5 milioane.
#38
Scris 11 octombrie 2006 - 03:05
S-au asfaltat multe strazi secundare in sectorul 2, arata ca in palma, dar, de exemplu, pe Vasile Lascar, nu e loc decat de o masina sa treaca datorita parcarilor pe carosabil. Romanul mai are o meteahna: trebuie sa parcheze neaparat in buza locului unde are treaba, nu la 10 metri, nu la 500 de metri. Daca nu e loc, lasa masina in drum si pune avariile. De exemplu pe Vasile Lascar, in loc sa-ti lasi masina in strada, ai putea sa te duci 200 de m mai incolo, in parcarea de la Anador care e mai mereu goala. N-ai sa vezi pe niciunul ca procedeaza asa.
O solutie buna pentru parcare a gasit primarul sectorului 3: a ingustat trotuarele si a amenajat parcari in spatiul astfel rezultat. Sunt artere mari in Bucuresti cu trotuare inutil de largi: Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Colentina, Decebal, Titulescu, ca sa dau exemple doar din cele pe care trec eu mai des.
#39
Scris 11 octombrie 2006 - 03:51
daca ai masina, asa iti tb.Sa stea al dreq chiabur la semafor de 5-6 ori, muncitoru sa mearga repede cu tramvaiu' !
ia sa mergi si tu cu muncitorul patriei in tramvai, nu sa te lafai in masina
#40
Scris 11 octombrie 2006 - 06:09
Acum dupa ce am terminat toate drumurile si tot Bucurestiul este ca circuitul de la Spa Franchorchamps ne-am apucat de trotuare si borduri. O ce bucurie imi umple sufletul sa stiu ca pe strada X din sectorul Y mamaie Profira de la 5 va urca o bordura mai inalta si ca nea Titi de la 8 va avea unde sa-si puna berea Burger la 2 l (sticla de plastic evident) cand sta cu vecinii la o tigare. Bucurestiul infloreste pe zi ce trece. Oamenii muncii dau cu smoala pe borduri, trotuare si masini si muncesc cu spor intre cele 8 pauze de masa si bere sau Unirea. Masinile acoperite cu praf nu ne sperie si nici zgomotul sau strazile blocate. Caci avem trotuare si borduri.
Inchin o oda trotuarului>
ODA TROTUARULUI SI BORDURII
Creatie originala Dee
O dragul meu trotuar
Acest imens buoudoir
Cu ce-am gresit eu oare
De schimba astia la trotuare
N-am nici sosea
Nici locuri de parcare
Insa se pun si construiesc trotuare
Trotuare bune, proaste n-are importanta
Sa fie multe, sa iasa la chitantza
Si uite si bordura ca apare
Trebui schimbata ca e rupta si ne doare
Videanu cu Bucale planuri are
Sa puna la borduri si ma-sa mare
Sa puna marmura sa fie tare
Sa reparam si invizibile fisuri
Ca domn' Videanu are-n fund un cui
Sa asfaltam si drumuri bune dar si proaste
Si muncitori betivi s-avem o oaste
Sa nu disperi sofer Bucurestean
Ca doar esti norocos si ai bulan,
Sa nu fii suparat ca esti blocat in trafic
Ca ai borduri, trotuare s-alte alea
Terasament de tren, tramvai usor, aglomeratie
Si-acum il las pe dom Videanu sa ne faca o f.....tie
Aceasta postare a fost editata de Dee: 11 octombrie 2006 - 06:12
#41
Scris 11 octombrie 2006 - 07:42
Mi s-a intamplat de multe ori sa judec gresit si sa arunc cu namol, doar pentru ca nu cunosteam situatia respectiva, nu aveam toate datele. Si observ ca asta e un sport la romani, mai ales la cei satui de explicatii si oarecum e normal. Orice explicatie se da, orice se spune e considerat o minciuna, a devenit atat de natural sa judecam din prima incat nici nu ne mai dam seama. Sa revin:
Dupa ce am judecat, intr-un fel sau altul am ajuns in pantofii persoanei respective si de abia atunci am vazut ca nu era asa usor, ca existau o gramada de piedici si neajunsuri care nu sunt vizibile oricui. Mi-am dat seama ce prostii spuneam inainte. Si m-am frustrat cand la randul meu a fost atacat, exact cum facusem si eu inainte cu altul. Am incercat sa explic, stai oameni buni ca nu-i asa, stati sa va arata dar nu am avut cui: erau numai oameni furiosi, ca voi, care nu aveau urechi. Orice spuneam era luat la misto, ca e miniciuna, pacaleala, vrajeala.
Cand esti de ambele parti ale baricadei, totul face sens. Dar din pacate nu de multe ori ai sansa asta.
Asta am vrut sa spun. In virtutea experientelor de mai sus, incerc sa fiu mai domol si sa nu mai judec din prima. In rest, sunt la fel de satul ca si voi de toate neajunsurile si hotiile din Romania.
#42
Scris 11 octombrie 2006 - 08:25
Ca sa nu patzeasca precum Ferencz ? Care s-a apucat de sinceritati prea devreme si si-a pus toata lumea in cap ? Cum vezi situatia din pantofii astia ? Probabil tot ca noi, furiosii !
#43
Scris 11 octombrie 2006 - 09:36
Vezi ca legislatia e super stupida si ca nimeni nu e interesat sa o schimbe. Vezi ca oamenii de sub tine sunt o retea de nenorociti, toti mana in mana si nu ai ce sa le faci. Vezi ca se dau contracte pe spagi si pile si n-ai ce sa zici pentru ca "contractantii" au spate greu, atat de greu ca te pot strivi oricand. Si mai vezi multe alte lucrui ...
Si ca sa inchei in ton: nu zic ca Videanu e fat frumos, dar nu neaparat el e sursa belelor. El e doar reprezentantul masinariei, si tentatia este sa-l faci raspunzator de tot.
La ora actuala in Romania este o situatie paradoxala: au inceput sa apara capete mai luminate, majoritaea in posturi de management, care vor sa schimbe ceva. Problema este ca pentru fiecare cap luminat, exista 500,000 de intunecati. Si nu poti concedia o tara intreaga. Pentru ca nu ai pe cine sa angajezi.
Uitati-va la exemplu cu Vama Otopeni. Am ramas un pic socat de ce a spus seful vamilor sau nu mai stiu cine dracu: acum ca-s astia arestati, aproape ca s-a paralizat vama. Daca ii concediezi, esti in pom. Daca raman angajati, esti in pom. Oricum ai face, esti in incurcatura. Nu e asa de usor sa dai oameni afara, sau sa reziliezi contracte, pentru ca nu ai de unde alege o poama mai buna. Nu trebuie decat sa ne uitam in jurul nostru si sa vedem ca nu exista alegere. Trebuie sa ne impacam cu ce avem si sa facem compromisuri peste compromisuri. Vreti exemple de compromisuri facute doar din lipsa alternativelor?
- presedintele
- primarul
- transportul in comun
- telefonia mobile
- societatile de cablu
si exemple sunt peste tot. N-ai de unde alege, nu ai incotro. Chiar daca exista mai multe companii, sa zicem concurente, isi dau mana si au aceeasi oferta.
Este incredibil. Incetez ca ma umplu de nervi si oricum am deviat super mult.
Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 11 octombrie 2006 - 09:43
#45
Scris 11 octombrie 2006 - 09:57
As mai prefera ca in loc sa se cheltuie bugetul (fie central fie local) aiurea si sa se fure (sub diverse forme) cat se poate sa platim cu mult mai mult functionarii, dar revizuite schemele de personal, pt ca sunt institutii cu multi paraziti si altele carora nu le-ar mai strica ceva oameni in plus - dar functionari destoinici -, deci sa fie platiti cu 700 - 1000 Euro pe luna, dar sa faca treaba, iar la prima abatere (in sensul de spaga sau alte contre aiuristice) sa raspunda penal, inclusiv cu averea personala dar si a familiei.
Chiar daca costul cu salariile functionarilor ar fi fabulos comparat cu cel actual, avand in vedere ca tot din banii stransi si/sau jupuiti de la noi sunt, noi, cetatenii de rand, cotizantii, etc. am fi sensibil mai castigati.
Si pt a fi mai bine ar mai trebui ca sa se mai schimbe ceva mentalitati si la o anumita parte a restului polulatiei.
#46
Scris 11 octombrie 2006 - 09:58
dar din california de acolo poate poti fi tolerant cu hotii ajunsi primari in bucuresti
eu nu pot fi. pt ca nu vad absolut nimic de la acest om. e cel mai prost primar pe care l-a avut orasul si crede-ma ca are candidati seriosi aici
#47
Scris 11 octombrie 2006 - 11:20
Nu va contrazic cu nimic din ceea ce spuneti aici. Doar sa nu uitati ca problema este mult mai mare decat va inchipuiti si ca toate solutiile care va vin in minte si le insirati aici nu fac doi bani o data ce incerci sa le aplici in realitate.
O sa deschid o serie de topicuri - o sa se numeasca "eu stiu cum". Iar acolo haideti sa venim cu solutii, sa identificam cauzele si sa vedem daca putem gasi un proces coerent, care sa faca sens si sa poata fi aplicat de la cap la coada. SUNT SIGUR ca nu este asa de usor precum e sa dai fast reply.
O sa fie fun. Si pe urma ne intalnim la un mic si o bere, sa ne vedem mutrele de gasitori de solutii
#48
Scris 12 octombrie 2006 - 12:07
De gasit un "tutorial" de la a la z va fi aprox imposibil, avand in vedere macar ca nu suntem la curent cu toate practicile birocratice (multe fiind pur si simplu frane).
De indicat in linii mari ce si cum ar fi o alta poveste.
In final problema se poate sintetiza astfel: solutii se pot gasii, oameni ar fi (mai putini la inceput ce-i drept), dar indiferent de ce vrem noi, ce indicam si punctam noi, e iinca fac ce vor ei, daca au ei chef, si asta pe banii nostrii, fara a fi trasi realmente la raspundere si sa si plateasca pt tampeniile lor.
#49
Scris 12 octombrie 2006 - 12:54
am de scris pe topicul asta vreo 2 ore, dar ma duc la nani. maine revin insa... cu chef!
#50
Scris 12 octombrie 2006 - 01:37
De ce diferenta asta? Pentru ca intr-un caz e vorba de cineva care e interesat, care isi angajeaza oameni buni dar mai ales de cineva CARE ARE KNOW HOW. Adica stie ce face, are experienta.
In cel de-al doilea caz este vorba de un individ (ministru transporturilor sa zicem) care a ajuns in functia aia total aleator, n-are pic de habar, nici macar nu cunoaste realitatea, e dezinteresat si probabil mai ia si spaga.
DAR, sunt sigur ca exista si situatia cand domnul ministru AR VREA sa faca dar NU STIE cum. Nu are habar de unde sa o apuce. Si cum pestele de la cap se impute, nici cei de sub dumnealui nu au habar. Ce au invatat ei se aplica acum 50 de ani, pentru ca au facut acelasi jeg de facultate Politehnica pe care am facut-o si eu si care nu a facut nimic decat sa le inabuse spiritul creativ, entreprenorial. Deci e plin de oameni intr-un minister care habar n-au ce sa faca - asta in cazul in care ar vrea sa faca ceva.
Aici pot interveni - sa-mi scuzati arhaismul - cetatenii. Unii dintre noi care putem, de ce sa nu incercam macar sa dam o mana de ajutor. Poate creierul si bunavointa noastra se intalneste pe undeva pe la mijloc cu banii si bunavointa d-nului ministru si poate, poate, iese ceva.
La urma urmei, spuneti-mi, care ministru nu ar vrea sa primeasca pe platou idei si solutii, pentru a-si mai asigura inca 4 ani?
Va dau cuvantul meu ca m-as prinde la o functie publica, gratis, fara salariu. Doua, trei ore pe zi sa stau sa macelaresc la functionari si idioti, sa-i apuce spaima cand ma vad in preajma. Chiar vreau sa fac si cred ca se poate face. Doar ca nu gasesc caile catre mintea si buzunarul unui care chiar ar instrumentele necesare "doar" ca nu stie sa le foloseasca.
Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 12 octombrie 2006 - 01:40
3 useri citesc subiectul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi