Proiecte noi in Bucuresti
#76
Scris 11 decembrie 2008 - 12:43
la a doua, as putea sa zic cate ceva. Dar nu au legatura cu Oprescu primarul ci cu Oprescu medicul. sau mai bine zis managerul medical. sau cum le-o mai zice.
da consider ca vorba lu nenea ala, trebuie sa simtim momentul actual si sa ne gandim la viitor, asa ca eu am mai sta o juma de an-un an si apoi as tage linia.
#77
Scris 11 decembrie 2008 - 01:59
Iata aici exemplu de intrebare si raspuns:
ntrebarea nr. 6 camillus
Ce se intampla cu proiectele de pasaje subterane in intersectiile cele mai aglomerate din Bucuresti: Razoare, Piata Sudului, Piata Iancului etc? De asemenea, ce se intampla cu proiectele de strapungeri in zonele Ghencea-Domnesti, Grigorescu-Splai, Dna Ghica-Chisinau?
Cand va fi finalizat Pasajul Basarab? Termenul contractului era undeva la inceputul lui 2009, daca nu gresesc, iar zona Grozavesti arata ca la inceput de santier.
Aveti de gand sa cereti noului guvern trecerea metroului in administrarea primariei? Cand vom avea un serviciu de metrou cat de cat apropiat de standardele din capitalele europene (Madrid, Paris etc.)?
Cand se va finaliza proiectul NetCity? Orasul e brazdat de transee si ritmul instalarii noii retele subterane pare sa fie foarte lent.
Multumesc.
*
Sorin Oprescu
Pasajul Lujerului intra in reparatie in luna febr, in reabilitare, celelalte pasaje vor fi functionale si vor avea parte de reabilitari usoare
No comment.
#78
Scris 11 decembrie 2008 - 02:46
#79
Scris 11 decembrie 2008 - 02:52
Pana la urma o sa priviti cu alti ochi increderea acordata. Eu sper sa nu regretati.. dar informatile sunt ca da.
#80
Scris 11 decembrie 2008 - 02:52
#81
Scris 11 decembrie 2008 - 02:58
#82
Scris 11 decembrie 2008 - 03:03
#83
Scris 11 decembrie 2008 - 03:19
daca s-au facut atatea parcari in astia 20 de ani in centrul capitalei, putea sa mai faci si el cateva in cateva luni etc
cate pasaje subterane nu s-a fauct dupa 1989? nenumarate! si el are obrazul sa nu fi construit inca macar unul.
lasati-i timp sa poata face ceva, de-aia primeste mandat pe o perioada si nu e angajat cu contract de 1 luna.
poate va face, poate nu. deocamdata cei dinaintea lui nu au facut NIMIC la infrastructura. poate el va face
#84
Scris 12 decembrie 2008 - 02:48
dee curiozitate intreb, care sunt astea?
Iti dau un ex.: pe Pantelimon; nu am cum sa ofer vreo proba/dovada in acest sens (lesne de inteles de ce), insa info la am de la persoane din cadrul Regiei.
Cat priveste disputa legata de Oprescu cat timp nu se respecta ce am spus in acest post (ultimul paragraf), folosindu-se .....expresii : "ii pupati in kur", imi mentin decizia (in special ca nu am vazut nicio revenire asupra respectivei iesiri).
In legatura cu promisiunile si atitudinea lui Oprescu din campanie, nu cred sa fie vreun secret.
Repet ceea ce am spus/scris in reptate randuri: Oprescu singur singurel, fara sa-i fi cerut eu sau altcineva asta, a promis ca va prezenta un bilant la 6 luni de zile de la preluarea mandatului (in cadrul caruia vor fi prezentate mai ales realizarile). Eu am fost curios sa vad daca se respecta aceasta si ce anume va contine. Sper ca de data asta sa se inteleaga si sa nu se mai interpreteze aiurea.
P.S.: nu am inteles de ce atata inversunare (de multe ori exacerbata) impotriva PD-L-ului, nu ca ei ar fi alegerea buna, dar nici sa fie demonizati cat mai mult, iar ceilalti sa fie intr-un fel calea de urmat, nu cred ca reprezinta o abordare obiectiva.
Intr-un fel, sunt curios care vor fi reactiile/opiniile in momentul in care se va afla situatia reala lasata de guvernarea PNL.
#85
Scris 13 decembrie 2008 - 04:55
maimute politice precum Boc conduc si oameni ok de pe acolo. nu e bine pana nu scapa de parintele base si pana nu actioneaza ca un partid nu ca o prelungire a presedintelui
eu nu inteleg de ce atata inversunare impotriva lui oprescu. ce a facut rau pana acum unde a fost?
cat despre adresare, exagerezi. nu imi aduc aminte, cum comentezi modul in care presedintele tarii se adreseaza? tonul, limbajul, nesimtirea si misoginismul? la el se iarta?
#86
Scris 13 decembrie 2008 - 07:56
............
eu nu inteleg de ce atata inversunare impotriva lui oprescu. ce a facut rau pana acum unde a fost?
............
Cum ce ? Amintesc doar 2 institutii pe care le-a "distrus" complet: Spitalele Municipal si Elias. Cine a fost p-acolo si inainte si dupa ce s-a ocupat Oprescu de ele, poate confirma ! :thumb:
#87
Scris 14 decembrie 2008 - 12:27
......................................................
cat despre adresare, exagerezi. nu imi aduc aminte, cum comentezi modul in care presedintele tarii se adreseaza? tonul, limbajul, nesimtirea si misoginismul? la el se iarta?
Nu exagerez deloc, aici discutam noi, cativa; nu are nicio legatura modul in care discutam noi (inclusiv, sau mai ales disputele) cu modalitatea de exprimare a altora (fie Base, Geoana, Tariceanu, etc.). Daca de la cei mai multi dintre respectivi, din pacate, nu prea ai ce sa ceri deosebit, in ceea ce priveste discutiile noastre am oaresce pretentii. Iar expresii de genul: "ii pupati in kur" se situeaza sub, din pct meu de vedere.
E greu de inteles ? E chiar asa de greu de diferentiat intre noi si ei (nu pot situa pe nici unul dintre voi in aceiasi oala cu ei, indiferent pe cine sustine fiecare dintre voi) ?
Daca raspunsul e da, atunci nu are rost sa mai continuam aceasta discutie, pt ca lasand deoparte faptul ca noi combatem aici si tot nu se va intampla mare lucru (sa nu spun nimic), nu vom face decat sa pierdem vremea inutil si sa ne "gratulam" reciproc.
@Relu: faptul ca Oprescu are ceva merite privind Municipalul (in ceea ce priveste Elias-ul, este o alta treaba), in primul rand nu am contestat treaba asta, iar apoi asa cum am spus-o nu ofera o garantie a succesului intr-o alta postura, respectiv cea de primar general.
Pana acum, eu nu am observat ceva remarcabil (fapta, initiativa, etc.) facut de primarul Oprescu. Poate, in calitatea voastra de aprigi sustinatori ai mai sus numitului, puteti puncta voi; cine stie, poate chiar a facut si eu nu am bagat de seama.
#88
Scris 14 decembrie 2008 - 12:49
.........
@Relu: faptul ca Oprescu are ceva merite privind Municipalul (in ceea ce priveste Elias-ul, este o alta treaba), in primul rand nu am contestat treaba asta, iar apoi asa cum am spus-o nu ofera o garantie a succesului intr-o alta postura, respectiv cea de primar general.
.........
Postura este aceeasi, se cheama "manager", si e singura calitate necesara unui primar. Oprescu prin ceea ce a facut in trecut a demonstrat ca e un foarte bun manager.
Restul e cancan....
Aceasta postare a fost editata de Relu: 14 decembrie 2008 - 12:50
#89
Scris 14 decembrie 2008 - 01:48
Situatia 1 : Oprescu, in calitatea sa de medic (care la un moment dat a presupus si etapa sef de sectie, ca si cariera de-a lungul vremii), a ajuns la conducerea unui spital. El stia f bine ce anume ii este necesar, ce anume ar trebui facut (modificat, schimbat, imbunatatit,etc.) pt ca lucrurile sa ajunga intr-o situatie mai buna. Asta macar si pt simplul motiv ca s-a lovit de neajunsuri si in meseria sa stia de ce ar avea nevoie. Drept pt care a actionat in consecinta.
A se retine faptul ca nu aduc in discutie (si nici nu este intentia mea de a polemiza ulterior) sustinerea si avantajele de care s-a bucurat in perioada respectiva.
Situatia 2 : Oprescu, in calitatea sa (momentana) de primar general, se confrunta cu cu totul si cu totul alte probleme (tip, complexitate, implicatii, nr., etc.). Pregatirea sa profesionala nu are legatura cu postura de primar general (aici nu ma refer la postura sociala), deci nu poti spune ca sunt indeplinite cele mai bune preimise. Nu-i ramane decat experianta (atat cat este) manageriala, care sa-l faca sa inteleaga ca (in primul rand) trebuie sa desemneze oameni competenti in pozitiile necesare; plus o serie intreaga de alte masuri si decizii ulterioare.
Ca o paralela, daca vrei (desi putin fortata), avem un context micro (situatia 1) si un context macro (situatia 2).
Desigur ca aceasta nu inseamna automat si obligatoriu ca Oprescu - primarul va fi un mare fas, sau sa fie mult mai prost decat oricare altul care a trecut prin acel birou.
Ceea ce vreau eu sa reliefez, obiectiv vorbind, este faptul ca nu avem vreo certitudine ca in postura de primar, Oprescu va face o treaba cel putin la fel de buna precum la Municipal.
In ceea ce priveste potentiala candidatura a lui Oprescu la presedentie, imi aduc aminte (printre altele) de o declaratie a lui Oprescu, imdeiat dupa ce a fost ales, cand fiind intrebat exact despre asta, a raspuns ca el are treaba la primaria capitalei, considera ca mai are inca un mandat de castigat la capitala si apoi mai vedem. Pornind de la premisa (legala, a nevinovatiei, pana la proba contrarie) ca omul este sincer, integru, etc., treaba asta este lamurita.
#90
Scris 14 decembrie 2008 - 11:34
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#91
Scris 17 decembrie 2008 - 11:25
Comisie pentru evaluarea proiectului "Magistrala 5 Drumul Taberei � Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei - Universitate�
GUVERNUL ROMANIEI
Guvernul a decis constituirea unei comisii care să efectueze cercetarea prealabilă �n vederea declarării utilităţii publice pentru lucrarea de interes naţional �Magistrala 5 Drumul Taberei � Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei - Universitate�, printr-o Hotăr�re adoptată �n şedinţa de astăzi.
Comisia va fi formată din 10 membri şi va fi condusă de Horia Ion Irimia, secretar de stat �n Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.
Ceilalţi membri ai Comisiei sunt:
� Mariana Ioniţă, director general al Direcţiei generale investiţii, achiziţii şi concesiuni, Ministerul Transporturilor;
� Ciprian Badea, director general al Direcţiei generale juridice, Ministerul Economiei şi Finanţelor;
� Sorin Oprescu, primarul general al municipiul Bucureşti;
� Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al municipiului, şeful Direcţiei urbanism şi amenajarea teritoriului, Primăria Municipiului Bucureşti
� Victor Grigorescu, director al Oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară al municipiului Bucureşti;
� Andrei Ioan Chiliman, primarul sectorului 1;
� Liviu Negoiţă, primarul sectorului 3;
� Marian Vanghelie, primarul sectorului 5;
� Cristian Constantin Poteraş, primarul sectorului 6.
Comisia de cercetare prealabilă, numită prin acest act normativ, va stabili dacă există elemente care să justifice interesul naţional al lucrării, avantajele economico-sociale, ecologice sau de orice altă natură care susţin necesitatea realizării lucrărilor. De asemenea, Comisia va stabili dacă lucrarea nu poate fi realizată pe alte căi dec�t prin expropriere, precum şi dacă lucrarea a fost �nscrisă �n planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, aprobate potrivit legii.
Emitent: Guvernul Romaniei � Biroul de presa
Data: 17.12.2008
#92
Scris 23 decembrie 2008 - 10:35
Proiectele pentru două parcări supraetajate au fost respinse de consilierii Capitalei
-- Proiectul privind amenajarea fantanii muzicale in Parcul Herestrău - respins
22 decembrie, 13:08
Proiectele privind construirea a două parcări supraetajate in cartierele Colentina şi Drumul Taberei au fost respinse de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), in şedinţa de luni, deoarece consilierii au considerat că sunt prea scumpe. Consilierii au respins proiectele celor două parcări, deoarece construirea unui singur loc de parcare ar fi costat 32.000 de euro in Colentina şi 37.000 de euro in Drumul Taberei.
Primăria Capitalei intenţiona să construiască, in 2009, cele două parcări supraetajate pe strada Maşina de Paine, in cartierul Colentina şi pe Aleea Romancierilor, in Drumul Taberei. Capacitatea totală a celor două parcări ar fi fost de 1.192 de locuri, iar investiţia totală se ridica la aproape 38 de milioane de euro. Parcarea din Colentina urma să fie construită pe structură metalică şi să aibă 496 de locuri, iar cea de pe Aleea Romancierilor urma să fie din beton şi să aibă 696 de locuri. Primăria Capitalei a promis că, anul viitor, vor fi cheltuite 100 de milioane de euro pentru realizarea a 21 de parcări construite din structuri metalice uşoare, care vor fi amplasate intre blocuri şi vor avea o capacitate de 250-300 de maşini. Şi tot in 2009 vor incepe lucrările la 11 parcări subterane.
De asemenea, in aceeaşi şedinţă, consilierii au respins proiectul privind amenajarea fantanii muzicale in Parcul Herestrău, intrucat o astfel de construcţie costă prea mult. Primăria Capitalei intenţiona să cheltuiască 8,68 milioane de euro din bugetul local, pentru construirea unei fantani arteziene muzicale in parcul Herăstrău, care, potrivit municipalităţii, urma să devină o atracţie turistică. Fantana, care ar fi fost unică in Europa, trebuia să aibă 11 grupuri de forme de apă, cu inălţimi intre şapte şi 60 metri şi proiectoare subacvatice, care să işi schimbe culoarea in funcţie de linia melodică.
#93
Scris 23 decembrie 2008 - 11:46
#94
Scris 06 februarie 2009 - 08:22
Catalin Lupoaie 06.02.2009
Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, afirma ca proiectele de strapungeri catre autostrada A1 (Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti) si catre autostrada A2 (soseaua Vitan-Barzesti - Splaiul Dambovitei - Autostrada Bucuresti-Constanta) nu mai sunt o prioritate pentru Primaria Capitalei, din cauza costurilor foarte ridicate privind exproprierile, estimate la circa 350-400 mil. euro.
Oprescu spune ca are un buget de circa un miliard de euro pentru investitii, insa va fi mai cumpatat in alegerea proiectelor pe care le va continua, majoritatea fiind doar in pragul de intentie. Printre prioritatile lui Oprescu se numara pasajul Basarab, complexul sportiv Lia Manoliu, parcarile subterane si autostrada suspendata.
Strapungerea catre autostrada Bucuresti-Pitesti dinspre Splaiul Independentei urma sa aiba 8 kilometri, contractul fiind semnat in 2007 cu firmele Max Bogl (Germania) - lider al asocierii, Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98, Tehnologica Radion si SC Proiect avand o valoare de circa 170 mil. euro, in timp ce pentru strapungerea catre A2 avea o valoare de 68 mil. euro.
"Nu vreau sa mai fac greseala sa dam drumul la un proiect la care nu putem asigura fondurile necesare exproprierii", a declarat Oprescu intr-un interviu acordat ZF. Cele doua proiecte erau vazute de urbanisti drept solutii la decongestionarea traficului la iesirea din Capitala, mai ales in Cartierul Militari unde cozile se intind in fiecare zi pe cativa kilometri.
Primarul general considera ca ar avea nevoie de circa 10 miliarde de euro in urmatorii trei ani pentru a finaliza proiectele de infrastructura deja incepute si pentru a incepe altele noi.
Insa pentru ca nu detine acesti bani, Oprescu va derula majoritatea proiectelor prin concesiune sau prin atragerea de fonduri structurale.
"In perioade de criza trebuie derulata o evaluare a banilor de care dispunem pentru infrastructura. Avem deja circa un miliard de euro pentru investitii, dar vrem sa dezvoltam cea mai mare parte din proiecte prin parteneriat public-privat si fonduri structurale", afirma Oprescu in cadrul unui eveniment pe teme de infrastructura organizat de Unimpresa (Uniunea Intreprinderilor Italiene in Romania). In plus, Primaria Capitalei mai detine in banci fonduri de circa 100 de milioane de euro (cu o dobanda de 7% in euro) si echivalentul in lei a 80 mil. euro.
Una dintre prioritatile lui Oprescu ramane autostrada suspendata, anuntata inca din perioada campaniei electorale, care va fi construita in nordul Capitalei, paralel cu linia ferata Bucuresti-Constanta, si va avea o lungime de 18 km.
"N-am renuntat la proiectul de constructie a autostrazii suspendate, care va trece la o distanta de circa 7,5-8 kilometri de centrul orasului. Am fost incurajat de urbanisti si arhitecti de renume ca acest proiect se poate face", spune Oprescu. Prima portiune a autostrazii suspendate va pleca de la Podul Constanta, va supratraversa DN1, va trece pe langa fantana Miorita, cartierul Aviatiei si va intersecta viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov, la un kilometru si jumatate in interiorul orasului Voluntari, pe un teren situat intre soseaua Petricani si calea ferata care leaga Capitala de Constanta.
Printre alte proiecte vizate de Oprescu in ceea ce priveste infrastructura se numara si reabilitarea soselei Pantelimon, strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, supralargirea soselei Pipera si un pasaj denivelat.
Primaria Generala va realiza prin concesiune opt parcari subterane, care vor atrage investitii medii de circa 50 de milioane de euro si vor avea in total circa 7.000 de locuri de parcare. Printre locatiile vizate se numara Piata Revolutiei, zona Alba-Iulia, bulevardul Charles de Gaulle, Casa Presei Libere sau Piata Valter Maracineanu.
"Am dat deja anuntul de intentie privind pornirea licitatiilor pentru construirea celor opt parcari subterane. Pana la sfarsitul lunii martie vom organiza licitatiile, urmand ca anul acesta spre final sa inceapa constructia si sa fie finalizate intr-un an si jumatate, maximum doi ani", a declarat Bogdan Hreapca, directorul general al Directiei Generale de Dezvoltare, Investitii si Planificare Urbana, fostul CEO al companiei de brokeraj in asigurari London Brokers.
Primarul general va reintroduce anul acesta banda unica pentru autobuze in cadrul unui proiect-pilot realizat pe soseaua Colentina si Calea Mosilor, care au fost reabilitate in anii precedenti si au infrastructura necesara pentru acest proiect. "Am discutat deja cu cei de la Mercedes, care au furnizat in anii trecuti 1.000 de autobuze, pentru echiparea lor cu GPS si vom incepe anul acesta un proiect-pilot pentru realizarea benzii unice", explica primarul general.
Avand in vedere criza de pe piata imobiliara, Oprescu ia in considerare achizitionarea de locuinte sociale direct de la dezvoltatori si sa renunte la construirea acestora. "Avem o comanda de circa 10.000 de locuinte sociale, inregistrata la primarie. Preturile la locuintele noi a scazut si asteptam momentul prielnic pentru a derula achizitii", afirma primarul general al Capitalei.
In plus, Oprescu vrea sa urgenteze procesul de reabilitare a cladirilor cu risc seismic ridicat din Capitala, fondurile necesare provenind de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei si din fonduri de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
"Avem fonduri pentru reabilitarea in prima urgenta a peste 300 de cladiri, din care 100 sunt scoli. Prioritatea sunt scolile pentru care am organizat deja licitatii, iar finantarea este asigurata". In ultimii cinci ani au fost consolidate doar 10 cladiri cu risc seismic din Capitala, desi au existat fondurile necesare de la bugetul de stat, potrivit lui Oprescu.
In ceea ce priveste reabilitarea centrului istoric, primarul general intentioneaza sa rezilieze contractul cu compania spaniola Sedesa, semnat in 2006, cu o valoare de 27 mil. euro, din cauza ritmului anevoios de derulare a lucrarilor. "Din 14 strazi au fost finalizate doar patru. Noi suntem cu platile la zi pentru lucrarile efectuate. In ultimii 18 ani au fost investiti circa 42 de milioane de euro in centrul istoric, fara rezultate notabile", explica Oprescu.
Planurile primarului general
* Autostrada suspendata, anuntata din campania electorala, va fi construita in nordul Capitalei, paralel cu linia ferata Bucuresti-Constanta, si va avea 18 km.
* Realizarea prin concesiune a opt parcari subterane care vor atrage investitii medii de circa 50 de milioane de euro si vor avea in total circa 7.000 de locuri de parcare.
* Reabilitarea a 300 de cladiri cu risc seismic ridicat din Capitala, din care 100 sunt scoli, fondurile necesare provenind de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei si din fonduri de la BEI.
* Banda unica pentru autobuze doar in cadrul unui proiect-pilot realizat pe soseaua Colentina si Calea Mosilor.
* Achizitionarea de locuinte sociale direct de la dezvoltatori si renuntarea la construirea acestora. Potrivit datelor prezentate de primarie, exista 10.000 de solicitari de locuinte sociale.
* Rezilierea contractului de reabilitare a centrului istoric semnat in 2006 cu firma spaniola Sedesa, din cauza ritmului anevoios de derulare a lucrarilor.
http://www.zf.ro/eve...-si-a2-3866335/
#95
Scris 06 februarie 2009 - 10:59
#96
Scris 18 februarie 2009 - 01:33
#97
Scris 18 februarie 2009 - 02:10
#98
Scris 18 februarie 2009 - 02:57
#99
Scris 02 martie 2009 - 04:38
Spicuiri
#xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
�ntrebarea nr. 1 M.
As vrea sa stiu ce proiecte exista pentru trecerea de la podul constanta. Nu exista nici macar un pasarela supraterana pentru pietoni acolo si arata totul cam lasat in paragina.
Observa ca Metrorex a inceput sa astupe gaura lasata de ani de zile pentru continuarea metroului spre Laromet, insa mai este vreun proiect de infrastructura pentru podul Constanta si interesectia cu soseaua Chitilei?
Multumesc pentru raspuns
*
Mircea Raicu
In zona piata Chibrit, lucrarile la metrou vor mai continua aproximativ 2 ani, dar au eliberat deja spatiul carosabil. Se va reface trotuarul. In ceea ce priveste podul Constanta, exista un studiu de fezabilitate de reabilitare a podului si de dublare a capacitatii lui de tranzitare. Se vor executa doua tunele paralele. Indicatorii tehnico-economici sunt aprobati deja de CGMB si face parte din lucrarile prevazute in master-plan-ul Capitalei, prevazute a fi executate pana in 2013.
#
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
�ntrebarea nr. 3 Andrei Milea
Buna ziaua d-le vice primar Raicu.
As dori sa ne spuneti care sunt lucrarile de infrastructura care vor fi demarate in intervalul imediat urmator si care dintre lucrarile deocamdata sistate:Pasajul Basarab, artera Doamna Ghica - delfinului, pasajul de la Eroilor, etc. vor fi continuate stiindu-se ca sunt in stadii avansate si ar putea fi finalizate pana la sfarsitul acestui an.
Va multumesc.
*
Mircea Raicu.
Buna ziua.
In cadrul sedintei extraordinare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 24 februarie 2009, a fost aprobata Hotărărea CGMB privind inaintarea catre Guvern a cererii de aprobare a inceperii exproprierii imobilelor ramase de expropriat. In cadrul sedintei din 25 februarie 2009, Guvernul a aprobat inceperea procedurilor de expropriere.
In momentul de fata, au fost realizate 40% din totalul lucrarilor. Pasajul Basarab va fi dat in folosinta in a doua jumatate a anului 2010.
Trebuie sa precize ca, in acest moment, se lucreaza la devierile de utilitati.
In ceea ce priveste artera Doamna Ghica � Delfinului, contractul se afla in procedura de negociere pentru reziliere. Este o artera noua, cu un pasaj peste calea ferata. Gradul de realizare a lucrarilor este de aproximativ 60-70%. In momentul de fata, nu se lucreaza la aceasta artera.
Pasajul Eroilor este pasaj pietonal subteran face legatura cu metroul. Stadiul de realizare a lucrarilor este de 80 %. Si in acest caz a inceput procedura de reziliere a contractului si nu se lucreaza.
De asemenea, in ceea ce priveste Centrul Istoric nu se lucreaza. Au fost terminate 4 din 15 strazi, aproximativ 25 % din totalul lucrarii.
Lucrarile care vor fi demarate anul acesta:
- Reproiectarea / optimizarea traficului din Bucuresti - presupune: regandirea sensurilor unice, interzicerea virarii la stanga, amenajarea de culoare unice pt RATB, Salvare, Politie, Taxi, unda verde. Acest demers poate aduce beneficii pe termen scurt asupra fluidizarii traficului.
- Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti � Berzei
- Supralargirea arterei Bucuresti � Domnesti � cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura, in sectorul 6 (partea de Est)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Care sunt principale prioritati in domeniul infrastructurii rutiere?
*
Mircea Raicu.
1. Actualizarea anuala a master planului de transport
2. Continuarea proiectelor demarate:
a. Pasajul Basarab
b. Diametrala N-S presupune largirea Bulevardului Buzesti � Berzei
c. Supralargirea arterei Bucuresti � Domnesti � cu executarea unui pasaj sprateran peste linia de centura
d. Artera Doamna Ghica � Delfinului
e. Pasajul Baneasa
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
�ntrebarea nr. 20 Alex
Va voi adresa cam aceleasi intrebari pe care i le-am adresat tot pe acest site si domnului Oprescu. Dansul a raspuns in stilul caracteristic: o parte din raspunsuri au fost la bascalie, o alta parte au fost demagogii de prost gust.
1. Cand veti moderniza iesirea din Bucuresti catre Domnesti? Dupa cum probabil stiti, acea iesire este sub orice critica, se formeaza din cauza barierei cozi de km intregi frecvent pe ambele sensuri. Suntem "amenintati" ca se va face o pasarela acolo de ani si ani de zile. Dl. Orban mi-a spus tot pe acest site acum cateva luni ca este de compententa Primariei Generale.
2. Vor exista vreodata celebrele autostrazi suspendate sau au fost demagogii ieftine ale Dl. Oprescu, special pt. campania electorala?
3. Se vor mai construi strapungeri catre cele 2 (poate candva 3) autostrazi care ies din Bucuresti? Degeaba avem autostrazi, daca dureaza ore intregi sa iesi la ele sau sa intri de la ele catre centrul orasului.
4. Spuneti-mi sincer va rog. Nu va este uneori jena ca sunteti viceprimar la Capitalei, in conditiile in care din punct de vedere al infrastructurii (si nu numai, aici este o lista probabil interminabila) Bucurestiul este cea mai odioasa capitala europeana?
5. Exista vreun proiect de infrastructura de anvergura care sa fie finalizat in urmatorii 3-4 ani (in afara de Pasajul Basarab)?
6. Vom moderniza in urmatorii 2-3 ani soseaua de centura? Cred ca sunteti de acord cu mine ca o astfel se sosea de centura nu exista nicaieri in Europa...
Va multumesc pentru raspunsurile sincere!
*
Mircea Raicu.
1. Atat Bd. Prelungirea Ghencea, cat si pasajul peste linia de centura au fost licitate si au termen de realizare 36 de luni. Lucrarile vor incepe in cursul acestui an.
3. Sunt lucrari prevazute de master planul Bucurestiului, cu termen de finalizare cel tarziu in 2013.
4. Dorinta cu care am candidat a fost sa incerc sa fac ca aceste realitati sa se schimbe. Acest lucru nu se poate face decat printr-un management eficient al lucrarilor publice, prin investitii masive in infrastructura de ordinul zecilor de miliarde de euro si numai cu o echipa performanta.
5. In urmatorii ani, vor fi finalizate lucrarile la stadionul Lia Manoliu, Diametrala N-S, Prelungirea Ghencea si la toate celelalte proiecte care sunt deja in curs de realizare.
6. Este o necesitate pentru Bucuresti. Soseaua de centura este clasificata drum national si este in administrarea Ministerului Transportului. Din cate stim, este in curs de reabilitare.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
�ntrebarea nr. 22 FLORIN MANOLACHE
sunt in studiu iesirile din bucuresti catre linia de centra prin b-dul timisoara b-dul precizieisi splaiul independentei? daca da cand incep lucrarile?
cand incep lucrarile la pasajul razoare?
cand incep lucrarile la metroul drumul taberii/
pe cand preconizati sa fie inaugurata banda exclusiva pt. itb.in drumul taberii
*
Mircea Raicu
Avem pasajul prelungirea Ghencea si pasajul supraterna peste linia de centura spre Domnesti, lucrare licitata care va dura 36 de luni.
La bd. Timisoara suntem in curs de elaborare a proiectului de executie si de tinere a licitatiei in functie de sursele de finantare pe care le vom avea la buget in acest an. La Razoare ne aflam in acelasi stadiu.
Din informatiile noastre, urmeaza ca in aceasta vara sa se rezolve problema finantarii lucrarilor. Inca nu este nimic stabilit.
Anul acesta se va realiza studiul privind reorganizarea traficului in Bucuresti si, probabil in cursul anului viitor, va fi abordata si aceasta lucrare.
#100
Scris 02 martie 2009 - 05:31
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi