Tuning motor?
#1
Scris 01 aprilie 2007 - 11:47
Deschid ast subiect deoarece io,am inca ceva rezerve cu privire la nevulnerabilitatea acesteia asupra intregului.(autoturism).
Un motor de 1.8T,150cp,cu ceva banuti(n-am idee care sunt preturile actualizate) se poate ,,transforma'' in cateva minute intr-unul de 195cp.Procentual,asta transformare(in 200 de cp,suna mai rotund,ma dau mare---pentru cei 5cp ,,lustruiesc''esapamentul,arunc filtrul de aer...)suna bine.Cei 45 caluti achizitionati,ar trebui sa fie foarte palpabili.Dar,...(fara ast dar ,ar fi foarte simplu)ma intereseaza minusurile.
Din al meu punct de vedere(neprofesionist) ar fi:
1. scaderea fiabilitatii intregului(motor,turbina,ambreiaj,cutie...);
2.cresterea consumului de combustibil(punctul asta ar trebui neglijat fiindca,daca vrei mai mult,tre' sa dai mai mult---intr-o exprimare ceva mai plastica)
In cazul motorului de 1.8T,de 150cp,de pe Octavia,a turbinei, scaderea fiabilitatii ar trebui sa fie ceva mai mica decat in alte cazuri(?) deoarece,cica,atat motorul cat si turbina ar fi aceleasi de pe RS.
N-am idee cum se procedeaza in ale resoftarii dar,din al meu punct de vedere aceasta ar trebui sa cuprinda si doua teste de masurare a calutilor ,inainte si dupa act.
ps----am tot auzit de turbine (la diesel-uri)picate inainte de termen ,la masini ,,preparate'''...
-------am tot auzit de persoane superincantate de noii caluti...
Deci,pro,contra si....,,di ci''?(m-ar interesa punctarea,argumentarea minusurilor resoftarii)
ps2---de vrei mai mult,tre'sa-ti asumi riscurile?
-
#2
Scris 01 aprilie 2007 - 11:51
1.defect de fabricatie
2.condus impropriu pentru un turbo
apoi, cum spuneam, nu e musai sa mergi la 195 cp. si 180-185 se simt, mai ales la elasitictate.
exista doua motoare de 1.8 T, de fapt echipate cu 2 turbine distincte. poti sa-l intrebi pe doru ce si cum.
tot asa, si despre consum si fiabilitate.
motorul 1.8T 150 cp e un motor relativ "vechi", care a trecut prin numeroase modificari. sint sigur ca exista deja mape safe.
vorbeste si cu colegii de forum, allexandru si canan.
#3
Scris 01 aprilie 2007 - 04:46
poate doreai sa spui efectele negative asupra motorului....si este invulnerabilitate nu nevulnerabilitate. Asta ca poate vorbim si noi romaneste...
Si da OBD tuningul pe mapa RACE cu o crestere mare nu medie de putere duce la scaderea vietii ambreiajului si chiar a motorului. Insa un tuning normal nu are efecte negative mai ales daca reviziile se fac mai frecvent decat de obicei. 1.8 T a fost dus si la 225 cai pe Leon, este un motor care se preteaza la OBD sau chiptuning.
Fiabilitatea per total poate fi afectata sau mai precis viata motorului poate fi redusa cu vreo 40.000 km sa zicem. Deci in loc sa faci cu dieselul turbo sa zicem 280 000 faci 240 000 km. Proprietarii sunt constienti de acest lucru si pe multi nu ii intereseaza pt ca dau masina la 80 000 km sau 100 000km.
Aceasta postare a fost editata de Dee: 01 aprilie 2007 - 04:51
#4
Scris 01 aprilie 2007 - 07:02
Poti pricepe ca exista si nevulnerabil? Poti pricepe ca ast termen l-am folosit ca referire asupra intregului(ast intreg fiind autoturismul-am specificat- format din piulete,saibe ....)?
Poti pricepe ca asta(,,adeca'' garajul) se vrea un forum destinat,in primul rand ,pasionatilor de auto si,apoi celor specializati in ale ,,oratoriei''?
Poti pricepe ca eu ,aici,apreciez baietii care viseaza carburatoare,Dacii tunate(in primul rand la motor)...
...eu nu pricep...
#5
Scris 01 aprilie 2007 - 07:17
#6
Scris 01 aprilie 2007 - 09:17
Ma bucur ca mica mea interventie te-a stimulat sa deschizi un dictionar online si sper sa-ti foloseasca si pe viitor cuvintele noi invatate.
Si pot pricepe multe..dovada acestui fapt fiind chiar faptul ca am inteles aberatia alambicata enuntanta in primul post. Asta ca sa nu mai discutam de faptul ca subiectul este prin natura continutul sau, redundant, aceste aspecte discutandu-se deja pe multe topicuri. Canan17ro a oferit de nenumarate ori explicatii in acest domeniu, ca si Dok. Insa probabil explicatiile lor sunt accesibile doar pt. cei care pot "pricepe".
#7
Scris 01 aprilie 2007 - 09:34
daca-i bagi 180, diferenta de 30cp se va simti, si iti va fi suficient. eu zic ca nu are rost sa te intinzi spre 200.
motorul nu va fi mancat asa de tare, atata timp cat, chiar daca vei folosi resursa de putere, il vei respecta si il vei trata bine. revizii, ulei bun, intertinere calumea.
cip tiuning e ok , atata timp cat e facut cu bun simt si masura.
io zis sa te bagi.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#8
Scris 01 aprilie 2007 - 09:51
Desi se poate generaliza,putintel,intrebarile tinteau intr-o oarescare masura catre 1.8T de pe Octavia unde,cica,diferenta fata de RS(motor,turbina) e data doar de soft dar,mai exista si alte piese care,teoretic,ar trebuie sa diferentieze modelele.Daca s-a discutat despre ast aspect,mea culpa.
Explicatii multe,pompoase,gasesc peste tot.Depinde daca-s digerabile...
Dictionarul l-am deschis pentru tine---sa vezi ca exista al cuvant si,chiar de n-ar fi existat ,l-as fi inventat...
Ceea ce n-ai priceput(s-a tot discutat pe ast subiect) ar fi virulenta atacurilor legate de gramatica limbii romane care,aici,nu-i prioritara.
Realizezi ce sanse de integrare(pe garaj) ar avea un nou venit?(bine mobilat pe partea auto,in sens de practica).
#9
Scris 01 aprilie 2007 - 09:59
unde LPT = low pressure turbo ca sa se inteleaga.1,8T e LPT si da 150cp
Motorul are potential foarte mare deci poti sa mergi pe o remapare. Explicatii multe gasesti oriunde pe net si e mai usor sa cauti discutii deja existente pentru ca sunt foarte multe.
#10
Scris 01 aprilie 2007 - 10:16
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#11
Scris 01 aprilie 2007 - 10:48
Insa vorbind de uzura, de ex., aceasta nu va fi mai mare decat daca respectivii cai in plus sunt folositi tot timpul. Cat timp "dozez" calutii din pedala atunci pot sa am si 300cp in plus, cat timp nu-s folositi nu uzeaza in plus.
Despre defectarea turbo-ului... evident ca sunt sanse mai mari sa cada, e mai solicitat. Insa din cate stiu sunt multe turbine cazute din cauza proastei exploatari. Oameni care nu au rabdare s-o raceasca dupa ce "s-au dat" la ea, care imping motorul in rosu fara sa astepte sa se incalzeasca (toate ansamblele), etc.
Ce sa-ti spun, cat timp dozezi din picior modificarea nu cred ca e cazul sa-ti faci griji. Daca tragi tare de cateva ori asta nu inseamna o uzura suplimentara care sa-ti strice somnul.
Eu pe CLK mi-am facut remapare care ca si putere nu cred ca a dat mai mult de 15cp dar mi-a dat ceva suflu in plus aproape de rosu... Se simte cu toate ca nu se poate spune ca am transformat masina. Pe CL nu-mi fac, la SKN de ex. ii dau 20cp... nu merita deranjul.
Deci, eu zic go 4 it!
p.s. Mol man, pe bune ca alambicat mai scrii!
#12
Scris 01 aprilie 2007 - 10:57
ps1---ai pus niste poze bune tare...
ps2---m-au mancat dejtele...
ps3--ne vedem la FIA GT via Bucuresti
PS4--- :beerchug:
M-am lamurit .
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de mol: 01 aprilie 2007 - 10:59
#13
Scris 01 aprilie 2007 - 11:02
Cat despre remap, ma bate si pe mine gandul. Nu o sa stau toata viata cu turbina vuind la maxim, dar ma incanta ideea ca voi beneficia de acel cuplu marit si acea putere marita pe o plaja mai larga de turatii.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#14
Scris 01 aprilie 2007 - 11:08
Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L&K), 10/96-8/00
Also found in: Audi A3 1.8T and Volkswagen Golf GTI (earlier models)
Output: 150 hp
Drive: FWD
Emission: Non-VVT, EU3
Throttle: cable
Injectors: small
Turbo: K03
Gearbox: EVS, EGY
AUM
Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L&K), 8/00-now
Also found in: Volkswagen Bora 1.8T and Volkswagen Golf GTI (updated models)
Output: 150 hp
Drive: FWD
Emission: VVT, EU4
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: EBN, ENJ, ESV, FDC
AUQ
Skoda Octavia RS, 8/00-now
Also found in: Seat Leon 20VT Topsport
Output: 180 hp
Drive: FWD
Emission: VVT, EU4
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: EHA (Octavia RS, 5-speed, long gearing - Leon has 6-speed 'box!)
ARX
Skoda Octavia 1.8T 4x4 Elegance, 8/00-now
Output: 150 hp
Drive: Haldex 4WD
Emission: VVT, EU3
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: FEX (5-speed, short gearing)
Other 1.8Ts
APX: Audi TT, 225 hp, Haldex 4WD, K04, 6-speed
APY: Audi S3 (earlier model), Seat Leon Cupra R (earlier model), 210 hp, Haldex 4WD, K04, 6-speed
ARY: Seat Leon 20VT Cupra 4, 180 hp, Haldex 4WD, K03sport, 6-speed
ARZ: Volkswagen Golf GTI, 150 hp, FWD, K03sport, 5-speed
AWT: Audi A4 1.8T/1.8T quattro and Volkswagen Passat 1.8T, 150 hp, FWD or Torsen 4WD, K03, 5-speed
AWU: Volkswagen New Beetle 1.8T, 150 hp, FWD, K03, 5-speed
BAM: Audi S3/TT (updated models), Seat Leon Cupra R (updated model), 225 hp, Haldex 4WD (S3/TT) or FWD (Cupra R), K04, 6-speed
BFB: Audi A4 1.8T/1.8T quattro (updated model), 163 hp, FWD or Torsen 4WD, K03sport, 5-speed
#15
Scris 01 aprilie 2007 - 11:25
Fii gazda pana la capat...
#16
Scris 02 aprilie 2007 - 06:31
banuiesc ca motorul tau este ARX. deci ai injectoare mari si turbina K03 sport. rezulta : se preteaza fara probleme, iar 180 cp are deja pe alte masini.
#17
Scris 03 aprilie 2007 - 08:31
Am vorbit cu el si, tre'sa vad palpabilitatea alor 220 de caluti.
Care ar fi pretul?(eu as vrea ,,aia'' de 195cp--cica cei 45 de caluti in plus se simt binisor---daca sunt impresionat de diferenta,uit de fiabilitate si alelalte minusuri :laugh: )
#18
Scris 03 aprilie 2007 - 09:17
#19
Scris 03 aprilie 2007 - 10:43
fiabilitatea va depinde mult de cum folosesti masina dupa aia. daca vei merge 100% cu ea non stop va crapa mult mai repede decat daca mergi acum 100% cu ea non stop (ma refer la mers forja maxima).
daca ai grija de ea, sa o incalzesti si racesti cum trebuie scaderea fiabilitatii nu e asa mare
nu m-as baga la 220 de cai de la 150, mi se pare prea mult. undeva pe la 170-180 poate.
#20
Scris 03 aprilie 2007 - 11:17
#21
Scris 04 aprilie 2007 - 06:01
Normal,tot respectul pentru o asemenea achizitie.
Aceasta postare a fost editata de mol: 04 aprilie 2007 - 06:02
#22
Scris 04 aprilie 2007 - 09:32
#23
Scris 11 aprilie 2007 - 11:10
Daca e service de marca nu inseamna neaparat ca este un service bun. In prezent mi-am gasit service-uri separate pentru toate masinile fiecare masina cu mecanicul ei si sunt foarte multumit.
#24
Scris 11 aprilie 2007 - 01:56
EVENTUAL ia exemplu de la altii(nu dau nume)dupa ce a facut artizanat din motorul de 4 cil-2 litri,a ajuns la concluzia ca sunt necesari 5.5 litri si artizanat facut de uzina(AMG) ca sa fie ceva adevarat.....asta da constatare.....tot respectul.....cum ar zice macaronarii-e nevoie de voce ptr a cinta,caramelele de menta nu sunt deajuns.... mai tirziu sau mai devreme o luam toti catre 6-8 cil si capacitati de min 3litri....
Asa-asa, fa misto de mine, ia-te de mine ca-s negru si fara sanie...
Am artizanat la motorul de 2litri degeaba, tot pe genul galagie fara spor e. Merge, nu zic, dar nu e vreo senzatie.
Am gasit la SKN Romania sa-i fac resoftare dar castig 20cp. Nu merita deranjul...
Asta e neajunsul masinilor aspirate...
Cand ai turbo ai mult mai multe optiuni.
#25
Scris 11 aprilie 2007 - 02:37
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi