Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Scoala de pilotaj auto


  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#101 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 04 iunie 2008 - 12:15

Mah, nu zic ca se comporta identic, ci similar. Daca vrei considera miscarea masinii ca o functie cu multe variabile: omul, aderenta, masa masinii, gume, meteo, acceleratie laterala, viteza, unghiul virajului, etc. In functie de valoarea acelor variabile, rezultatul va fi mereu altul, insa functia e aceeasi.
Partea complicata a functiei este prezenta omului in masina. Ca omul are senzorii care ii spun ce sa faca cu pedalele si volanul.

Tie ti-a iesit pe zapada pt ca mediul a fost permisibil cu tine, dar cand mediul n-a mai fost asa (asfalt) nu ti-a mai iesit. Si nu din cauza diferentei dintre cele 2 medii, ci din cauza ca nu stii ce trebuie sa faci (zic eu).

De exemplu... In timp ce ne dadeam cu Dacia pe "circuit", la un mom dat s-a terminat uleiul si pana s-a dus Radu sa cumpere o sticla (cred c-a durat vreo ora) ne-am bagat si noi masinile pe-acolo (ca doar eram piloti de-acum :D ). Ei bine, am intrat eu cu subaru, am dat vreo 2 ture printre jaloane si concluzia a fost ca nu e deloc fun, ca asta nu pleaca de spate ca dacia, ca nu simti nimic, etc. A trecut Stefan Vasile la volan si eu in drepta. Brusc a devenit interesant, brusc masnina pleca de spate la fel ca Dacia, brusc se simtea fiecare viraj si brusc senzatia era aceeasi pe care o avusesem in dacie alaturi de el.
Aici nu s-a schimbat mediul, ci masina. Dar omul potrivit poate controla si aduce in aceeasi situatie (adica limita) orice masina in orice mediu. Numai ca omul potrivit stie sa ajusteze parametrii aia ai functiei de care vorbeam mai sus relativ la ce ii comunica senzorii corpului sau. De-aia trebuie sa tii spatele cat mai drept in masina, ca sa simti mai corect ce se intampla.

Viper, si intrebarea mea cu STI-ul era retorica ;)

MikeTekRacing: editat pentru a mai domoli expresivitatea limbajului referitor la derapajul masinii

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 04 iunie 2008 - 12:21

  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#102 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 04 iunie 2008 - 12:15

pozitia e simpla....genunchiul tb sa stea f putin flexat cand pedala de ambreiaj e apasata la maxim (asa reglezi miscarea scaunului) iar spatarul atat de drept incat daca stai lipit pe el sa atingi cu incheietura varful volanului).
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#103 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 04 iunie 2008 - 12:37

De-aia trebuie sa tii spatele cat mai drept in masina, ca sa simti mai corect ce se intampla.


Asta da, dar pozitia care o adopta unele doamne e "ca sa vada botul masinii" ;)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#104 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 04 iunie 2008 - 01:44

asta cu pozitia imi aduce aminte de primul contact cu cei de pe forum, care au facut ochii cat cepele cand au vazut ca scaunul meu era drept si spre volan, fata de pozitia obisnuita cu scaunul pe locul din spate si lasat. desigur tot mai mult am renuntat la pozitia asta si am adoptat una mai lejera si ceva mai bine gandita in caz de accident.

asta cu frana, retrogradat, interior, curba, acceleratie si tot transferul maselor nu cred ca o mai stapanesc, m-am ramolit de tot ;)

pe viper il inteleg, dintre toate masinile pe care le-am avut, cu cat a crescut puterea, cu atat am mers mai cu bagare de seama si mai incet. sincer foresterul e o masina deja prea puternica pt sosea. e exact la limita. nevasta-mea se supara mereu cand vedem cum ma mai joc eu cu masina, e extrem de violenta. si eu nu mai am curaj sa merg cu ea, v-am povestit ca masina asta ia viraje pe valea oltului in curbele de 30 la ora cu 120-140, de faci pe tine cand vezi parapetul cu ce viteza circula. si am fost plimbat si pe transfagarasan si pe cheia. singura situatie in care as merge mai tare (si am mers), ar fi dupa cineva, dar singur nu. apoi mai exista si alti factori, obisnuinta, oboseala, capacitatea de a gandi 2-3 curbe in avans, e mai complicata treaba asta decat sa stii sa tii volanul, scaunul si sa intrii intr-o curba. sunt chestii pe care le stapanesti in timp, dupa multi km parcursi si care devin automatisme.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#105 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 05 iunie 2008 - 12:23

Eu n-am zis ca Stefan Vasile nu e bun, sau ca nu-si face bine treaba, si nici macar ca se imbogateste din asta, am zis numai ca e scump pentru conditii (din conditii probabil obiective, nu din vina lui neaparat). Daca imi spunea "uita ba, am bagat atitia bani in masina, atitia bani costa circuitul, pilotul-profesor e fost campion si trebuie platit atit" era una, dar sa ajungem la preturi comparabile cu scoli celebre pe circuite celebre mi se pare ciudat.
Desi strada nu e circuit, eu zic ca e mult mai aproape de circuit decit de iarba/pamint.

PS: pe de alta parte sint incredintat ca nu poate sa faca treaba la fel de bine ca un profesor din ala celebru (celebru ca PROFESOR, nu ca pilot), si aici ma bazez pe nenumarate experiente pedagogice in Romania care in general sint sub nivelul altor tari. Ma refer strict la metoda de explicat/invatat. N-am vrut insa sa aduc asta in discutie pentru ca nu am dovezi concrete.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#106 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 05 iunie 2008 - 01:02

PS2: si eu de multe ori am mers cu toate puterile de masini pina pe la 300CP si sincer nu vad nici o diferenta... Comparatia cu motocicleta nu-si are rostul. Poti sa incepi sa conduci si cu 400cp, nu vad nici un pericol in plus, pe de alta parte poti sa mori si la 50CP cit o dacie 1300. Evident sint niste masini cunoscute ca periculoase, facute acum mai multi ani fara electronica, dar chiar si alea sint foarte docile daca nu te urci pe pedala cind nu trebuie.

La masini nu puterea omoara ci viteza nepotrivita. La motociclete e cu totul altceva din cauza raportului infiorator CP/kg si a faptului ca esti numai pe doua roti si toata puterea asta (ori aia de frinare) se transmite la asflat printr-o bucatica de cauciuc de citiva cm2. Masina nu se da peste cap daca apesi prea tare pe acceleratie si nici daca apesi prea tare pe frina (cel putin in linie dreapta). Doar faci fum sau intra absul.

Masina in derapaj se comporta la fel si pe iarba si pe asfalt.


Ba s-o crezi tu... nici masina nici bicicleta nici motocicleta nu se comporta nici pe departe la fel pe iarba si pe asfalt. Asfaltul e un mediu foarte neprietenos o data ce ai rupt aderenta. Iarba, pamintu, zapada, nisipul, pietrisul etc rup aderenta intr-un mod foarte lin si controlat si poti sa te folosesti de asta, la asflat ruperea aderentei e dezastru de obicei.. de aia la motocross, enduro, raliu, mountain bike, si spotul ala cu masini pe pista de pamint derapeaza aia ca nebunii si pe asfalt nu o face nimeni decit putin asa si numai uneori. Exista driftingul dar si ala se face cu cauciucuri speciale.

Salesman, cand ai timp, poate descrii totusi un pic care e pozitia care ti'a fost tie indicata. Descrierea "aduce cu cea in care stau femeile la volan" mie'mi aduce in minte rasul care ma bufneste cand le vad pe unele doamne care stau la 2 cm de volan,


Da intr-o masina de raliu te-ai uitat vreodata? Exact asa se sta, drept si relativ aproape de volan, nu ca pe reisarii de sosea lungiti pe spate si smecheri...
  • 0
Salam. Florin Salam.

#107 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 05 iunie 2008 - 10:16

Una e ce a detaliat un pic MikeTek si alta e pozitia aia adoptata de unele cucoane. In cea din urma iti garantez ca daca ai nevoie sa eviti ceva brusc, sa iei de volan deodata mai mult, sigur nu o sa ai cum.
Ieri am verificat si eu daca ma apropii de pozitia descrisa de MikeTek si eram p'aproape. De obicei doar la drum lung, dupa 2-3 ore de condus imi las scaunul un pic mai pe spate
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#108 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 05 iunie 2008 - 10:18

Eu am "norocul" sa ma oblige coloana sa am acea pozitie corecta...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#109 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 05 iunie 2008 - 10:42

alta e pozitia aia adoptata de unele cucoane. In cea din urma iti garantez ca daca ai nevoie sa eviti ceva brusc, sa iei de volan deodata mai mult, sigur nu o sa ai cum.


Pai normal ca se freaca sinii de volan :unsure:
Revenind insa, la raliuri pozitia e dezamagitoare, cam ca un sofer de camion... not cool :unsure:
  • 0
Salam. Florin Salam.

#110 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 05 iunie 2008 - 11:03

eu demult merg cu scaunul ceva mai drept.
imi face si mai bine la spate, si simt ca am un control mai bun al covrigului.
nu am putut conduce niciodata "relaxat" cu scaunu pe spate... pur si simplu nu pot. chiar ma enerveaza pozitia aia la volan :unsure:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#111 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 05 iunie 2008 - 11:25

unii trec la relaxare. dupa cum spune si viper, pt spate trebuie scaunul chiar perfect drept, dar nu prea poti conduce asa, iar in cazul meu nu-mi face bine. eu am perioade cand pozitia scaunului e irelevanta, abia stau in el.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#112 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 11 iunie 2008 - 09:28

ieri ma uitam cum tine lumea mana pe volan. e jale mare.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#113 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 iunie 2008 - 09:50

Si anume?
Tinea vreunu p'amandoua sau nu mai e voie asa ceva?:D
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#114 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 11 iunie 2008 - 11:20

nici macar unul n-am vazut sa-l tina cum trebuie. atat, macar cineva.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#115 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 iunie 2008 - 11:29

O curiozitate mai am ... ce'ai vazut ai vazut in oras sau in afara lui? In oras, mai ales cand stai mai mult decat mergi e si normal ca si cei care stiu cum se tine corect volanul nu o vor face decat rar ... te plictisesti de "corectitudine" :D
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#116 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 12 iunie 2008 - 09:39

si crezi tu ca la iesirea din oras se schimba ceva. heh
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#117 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 12 iunie 2008 - 07:21

de obicei cine stie sa tina mainile pe volan corect le tine mereu (la fel ca si pozitia scaunului etc).
nu duse la extrem insa corecte
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#118 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 12 iunie 2008 - 10:28

Da, la pozitia scaunului sunt de acord ca trebuie tinut tot timpul corect. Insa, personal, nu tin mainile corect (sau cum consider eu ca e corect) decat cand e nevoie (da, stiu ca poti avea nevoie din senin, insa asta e altceva). Cand sunt prin oras si abia ma misc tin o mana pe schimbator si cealalta de obicei la ora 6 sau ora 12
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#119 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 13 iunie 2008 - 01:00

nu mai tine mana pe schimbator.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#120 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 13 iunie 2008 - 02:07

Nu o sprijin pe schimbator (am citit, mai demult, pe forum aici ca nu e bine :lol:) ... deci mai corect ar fi fost sa zic ca o tin pe langa schimbator :lol:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#121 viperu

    the turbocharged

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 444 Mesaje:
Inregistrat: 25-ianuarie 03
  • Location:la volan

Scris 29 iunie 2008 - 02:34

Pentru cei care-si doresc sa faca o scoala de pilotaj e bine ca inainte de asta sa se pregateasca pentru ce vor face acolo ...

Incercati sa tineti mainile pe volan ca in filmul de mai jos pe viraje in care trebuiesc facute doua ture complete de volan

Film privind cum se tin mainile pe volan

Dupa ce reusiti sa faceti chestia asta, gasiti doua viraje stanga dreapta legate unde sa trebuiasca sa faceti doua ture pentru un viraj si doua ture pentru celalalt.. si o sa ajungeti sa faceti cam asa...

http://www.youtube.c...h?v=9gI1NpTRAaQ
  • 0

#122 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 29 iunie 2008 - 11:17

Alte exemple:


  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#123 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 iunie 2008 - 11:52

Da, vad ca Titi Aur zice ca se trage de volan, nu se impinge ... Pana la urma, fiecare isi poate forma stilul propriu, respectand insa unele reguli de baza :P
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#124 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 iunie 2008 - 07:23

Studiind filmuletele cu "ce iese" cind IMPINGI vs cind TRAGI , prefer varianta lui viperu...... :P

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 30 iunie 2008 - 09:11

  • 0

#125 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 iunie 2008 - 07:57

Varianta lui e de la scoala de soferi amatori din UK :P Nu zice nimeni ca nu e buna, normal.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele





0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi