Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Scoala de pilotaj auto


  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#51 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 mai 2008 - 10:36

nenea mol, comportamentul unei masini se schimba complet cand apesi ambreiajul..el nu-l are :lol:....
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#52 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 29 mai 2008 - 06:21

Pustiu' Mike :lol: ,de schimbat, se schimba in rau ,datorita ambreiajului.

Are N :D ,daca vrea sa piarda/mediteze intre ,,schimbari''...

Nu va mai cramponati atata de cutia mecanica,ca-i depasita. :D
  • 0

#53 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 29 mai 2008 - 10:00

2 lamuriri, ca sa nu va controversati aiurea :lol: :
- nu fac cursul cu masina mea
- cutia automata are 5 trepte si din cate am citit e facuta de Prodrive, nu e de tip DSG, dar are clapete la volan
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#54 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 mai 2008 - 10:48

o fi depasita, dar cand faci curs de pilotaj incerci sa inveti care sunt reactiile masinii in diferite situatii....

pe ce masina faci scoala pana la urma? putere/motor/transmisie ?
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#55 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 29 mai 2008 - 11:10

Pe asta:

Imagine amplasataImagine amplasataImagine amplasataImagine amplasata
  • 0

#56 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 29 mai 2008 - 08:55

ce-i drept, daca o stapanesti pe aia, e lucru mare.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#57 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 mai 2008 - 11:45

DSN'ul de mai sus are si alte modificari in afara de cele la suspensie? (care mi se par logice, din moment ce s'a zis ca traseul solicita acele componente)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#58 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 mai 2008 - 08:35

"DSN"-ul de mai sus este o Nova GTi. Le-am vzut in CNR si se misca criminal de bine!
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#59 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 30 mai 2008 - 11:22

salesman, sa postezi opinii te rog de la experienta cu Stefan Vasile.
De asemenea, n-ar fi rau sa postezi si coordonatele actualizate de contact, eu am incercat asta-toamna sa iau legatura cu ei si pe mail si pe telefon la coordonatele de pe site si nu am avut nici un succes...

Titi se pare ca are baza tehnica cea mai buna, are si FWD si RWD si AWD... apropo de cele ce se spuneau despre el, ca nu e pilot ca a zis nu stiu ce chestie cum ca atunci cind rotesti volanul spre stinga de exemplu, impingi cu mina dreapta in sus pe volan in loc sa tragi cu stinga in jos... well, trainerul de la scoala de pilotaj BMW M care a participat la evenimentul BMW, What's next a zis tot ca Titi, si a si argumentat - daca impingi, te impingi indirect si cu spatele in scaun in vreme ce daca tragi, te indepartezi cu corpul de spatarul scaunului...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#60 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 30 mai 2008 - 02:32

Titi are baza materiala buna, dar parerea mea e ca metodologia de predare la practica e ~ so and so.

In prima zi:
- Tine cursul teroretic unde iti explica ce si cum.
- Apoi te tai cate 3 ture mici (bucla mica) cu fiecare dintre masini (Logan sau Clio / BMW / EVO) FARA Titi sau alt trainer in masina. Intre timp el le explica celorlalti de pe margine unde gresesti. Deci toata lumea stie ca ai gresit, mai putin tu => deci nici nu poti sa te corectezi la urmatoarea tura.
- Dupa ce s-au dat toti cu cele 3 tipuri de masini, ia fiecare elev [deci Titi la volan] si il duce cu EVO. Deci ceva de genul: asa ar fi trebuit sa faceti.
A doua zi:
- Fiecare elev face cate o tura mare (bucla mare) cu fiecare dintre masini.
- Fiecare elev face inca o tura mare, de data asta cronometrata, cu fiecare dintre masini.
Intre timp ceilalti elevi stau pe margine si Titi le explica unde greseste sau nu cel care e pe pista.

Practic invatarea se face prin exemplul altuia, nu prin corectarea/indrumarea imediata de catre profesor.

Pe de alta parte conditiile sunt mai bune, are o rulota cu pavilion la fata locului, daca se strica Clio, are un Logan de rezerva, daca se strica BMW-ul, mai are un M3 de rezerva, teoria se tine intr-o casa nu departe de circuit, in plus cursantii mai primesc si cadouri la final de curs.

La Stefan Vasile:
- teoria se tine in Bucuresti
- nu are pietris pe pista deci e conditionat de vreme
- are doar masina aia, care daca se strica si nu se poate repere la fata locului se reprogrameaza cursul.
In schimb partea practica decurge cam asa:
- Stefan Vasile la volan, elevul in dreapta. Merge cu el, la incepit incet, se opreste, explica ce e de explicat.
- Apoi pune in practica, mergand mai tare, eventual arata si cum nu se face
- Apoi trece elevul la volan si SV in dreapta, si exerseaza ce i s-a explicat. Unde greseste, i se explica din noi si este corectat.
- Dupa ce vede ca elevul a inteles, SV se da jos, iar elevul exerseaza singur, incercand sa mearga tot mai tare.
Poate ca varianta asta este mai plictisitoare pentru ceilalti elevi de pe margine, dar cel care e tocmai la volan are timp sa bage la cap si sa exerseze alaturi de profesor.

Una peste alta, comparand si costul celor doua cursuri, eu cred ca scoala lui SV e mai ok pt cei ce vor sa invete.
Dupa ce exista baza, pot urma diverse alte cursuri de specializare/exersare. (masini de diverse tipuri, suprafete variate, pilotaj de citrcuit vs raliu etc)

Faptul ca la Titi te dai 3 ture cu Evo sau cu M3 pe macadam 3 ture, e aproape egal cu 0, ca si boboc oricum nu intelegi ce se intampla cu tine si masina te conduce pe tine si nu tu conduci masina. Tot ce faci e sa incerci sa o tii pe drum, fara sa mai tii cont daca mergi corect sau incorect.
Tocmai din acest motiv la debutanti sunt restrictii in ceea-ce priveste puterea si tractiunea la masini.
E ca la scoala. Pana nu stii pe de rost tabla inmultirii, degeaba treci la integrale :rolleyes:

Ok, e misto sa te lauzi la prieteni ca ai mers cu EVO de curse sau cu M3 de 270cai pe macadam, dar masinile alea sunt niste fiare pe care nu poti sa inveti sa le stapanesti in 5 ture de pista cu macadam. Sunt ok ca si driving experience, dar nu ca si platforma pedagogica.
Baza lui Titi ar fi ok dpdv al unui elev daca ar face un curs de min 4-5 zile cu 2-4 elevi cu care sa aiba timp sa treaca mai departe de initiere. Dar asta ar fi o varianta mai putin profitabila.

Titi e un mare campion, un pilot excelent, dar parerea mea e ca nu transmite/preda elevilor experienta lui asa cum ar trebui sa o faca intr-o postura de profesor.

@Frank
Am vazut si eu mailurile tale din toamna, din pacate Radu nu e tocmai persoana care se simte in largul ei la conversatiile pe email, mai ales ca aveai o lista lunga de intrebari.
Da-mi numarul tau pe PM si-i spun sa te sune sau suna-l la numerele de pe site ca sunt ok. Daca o lalaie si de data asta il calc cu masina :)
Iti trimit pe PM si numarul meu, cu unele lucruri pot sa te lamuresc si eu.
  • 0

#61 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 30 mai 2008 - 07:19

Extremero,dupa vorba pari a te invarti in lumea raliurilor?
Dupa port,(Focus) nu prea?

Ai performat ,in tinerete, la carting?
  • 0

#62 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 30 mai 2008 - 11:06

@Frank tocmai, Titi a zis invers...ca tragi in loc sa impingi :rolleyes:
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#63 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 mai 2008 - 11:10

Extremero,dupa vorba pari a te invarti in lumea raliurilor?
Dupa port,(Focus) nu prea?


Aici te inseli... ST170 e totusi o scula cu potential foarte mare.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#64 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 31 mai 2008 - 06:36

Potentialul neutilizat,e ca ....(din lirica bosimanilor) :angry:
  • 0

#65 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 31 mai 2008 - 09:16

Pai de unde stii ca e neutilizat :angry:
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#66 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 31 mai 2008 - 11:04

credeti-ma ca din cate il stiu eu pe Levi, potentialul e utilizat cu cap la adevarata lui valoare (putere) :angry:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#67 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 31 mai 2008 - 01:05

Auzi Levi(imi permit sa te tutuiesc ,deja), lumineaza-ne,adica regreseaza la al nostru nivel! :lol:

Viper,n-ar mai fi fost ,,potential'' ,daca era utilizat) :angry: .
  • 0

#68 BvRacer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 5 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 03

Scris 31 mai 2008 - 04:36

Uitati aici explicatia lui Titi cu volanul
http://www.youtube.c...h?v=NgDK4wiZJ_M

+ ceva filmat cu scoala de pilotaj
http://www.youtube.c...h?v=4OIP25ldSQU

Aceasta postare a fost editata de BvRacer: 31 mai 2008 - 04:38

  • 0

#69 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 31 mai 2008 - 05:31

levi e din alta clasa, nu prea se compara cu noi. daca socotesc numai cati km are si deja e ani lumina in fata mea de exemplu.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#70 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 31 mai 2008 - 08:33

Ceva rezultate ?
Potential avem mai toti de aici... :angry:
  • 0

#71 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 01 iunie 2008 - 04:39

m-am uitat pe la promotor sambata si prezentau un infinity parca, nu mai stiu, masina e mai putin importanta oricum, dar ziceau ca rotile spate sunt directoare (a devenit la moda treaba asta) cu maxim 1 (un) grad. ei bine cat de mult poate influenta un grad comportamentul pe viraje?

legat de lectia cu volanul, eu unul nu stiu treaba chiar asa, dar e extrem de util la ace de par in raliuri su daca ai frana de mana sanatoasa, in rest tehnica nu o folosesti sa iei viraje (cred ca s-a inteles la ce tehnica ma refer), insa culmea culmilor e ca am vazut soferite care iau virajele asa. si nu putine. oare se uita pe youtube?
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#72 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 01 iunie 2008 - 04:48

,,... pe la promotor sambata si prezentau un infinity parca, nu mai stiu, masina e mai putin importanta oricum, dar ziceau ca rotile spate sunt directoare (a devenit la moda treaba asta) cu maxim 1 (un) grad. ei bine cat de mult poate influenta un grad comportamentul pe viraje?'' Cata


Audi folosea asa ceva de prin anii 80,din cate stiu ...

Presupun ca daca-s ceva mai multe grade,e ceva mai bine---cel putin in domeniul licorilor,asa-i. ;)
  • 0

#73 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 iunie 2008 - 04:52

era vorba de G37 Coupe. Tehnica rotilor spate directoare e in mare revenire de forma, si renault are o aplicatie interesanta pe noua Laguna GT si Coupe.
Apparently rezultatele sunt spectaculoase.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#74 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 01 iunie 2008 - 05:27

ai idee cate grade e la renault? totusi 1� mi se pare putin.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#75 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 01 iunie 2008 - 05:31

din cite am inteles, la renault e pina la 3.5 grade, insa rezultele sunt mixte, pe sosea este excelent insa pe circuit este putin cam derutant:
http://news.caradisi...-de-passage-596
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi