@valentin_iordan
Uite eu te inteleg ca-ti place masina pe care o ai, e absolut normal. Toti ne iubim masinile si e uman sa credem ca am facut cea mai buna alegere.
Acum tu ar trebui sa constientizezi si faptul ca pe un forum public intra tot felul de oameni, inclusiv in cazul de fata, persoane care au si au mai avut masini, inclusiv "straine"...
Ai atins un subiect delicat si anume consumul. Ei bine, afla ca acest consum, la orice masina, nu poate sfida legile fizicii. La fel daca esti atent in documentatii, vei vedea ca aceste consumuri se "dau" raportat la niste standarde foarte stricte. Atit cele exra-urbane cit si cele urbane.
Consumul urban, asa cum il percepe marea majoritate a posesorilor, e din pacate foarte prost inteles. Adica lumea zice ca urban e consumul pe care-l vede pe BC sau chiar la pompa cind face el plinul.
Total gresit !! Si asta pentru ca nu exista 2 persoane care sa-si folosesca masinile in aceleasi conditii de trafic ( ora, zona, oras, etc..), respectind un anumit standard dpdv demaraj, viteza, numar de semafoare/km, etc...
Una peste alta, notiunea de "consum urban" in acceptiunea noastra NU EXISTA ! Acest consum REZULTA functie de conditiile de trafic, specifice fiecaruia dintre noi.
De exemplu in Bucuresti, un consum urban se poate aproxima intre 1,5-2 ( si poate peste.. ) din consumul dat de fabricant ca si consum extra-urban conform normelor. Poti cobori si sub 1,5 daca mergi dimineata pe la 6:30 sau seara dupa 21:00-22:00.
Daca vrei sa afli un consum de referinta, nu poti dacit sa-l iei pe cel rezultat la o viteza constanta ( de regula viteza la care motorul are cuplul maxim), si asta masurat dupa citeva sute de km. Adica imposibil....
Personal, consider subiectul consumului urban, inutil ( asta ca sa fiu delicat )
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 04 iunie 2007 - 01:36