Land Rover Academy
#151
Scris 07 august 2008 - 02:45
#152
Scris 07 august 2008 - 02:51
#153
Scris 07 august 2008 - 02:55
pai foloseste si tu mai multe cuvine, sa inteleg si ioVitara e f. buna pentru mers la pescuit. Evident nu "extrem" ( pescuitul )....
de ce nu e buna? ce n-are?
si care e buna pt mine?
In ceea ce priveste dificultatea traseului, cred ca nu va vedea decat forestiere mai bune sau mai proaste, dar tot forestiere.
Nu cred ca ma apuc de offroad. Scopul masinii este acela de a ma duce pana la o cabana de unde sa fac diverse trasee.
De ex am fost in wk pe Cheile Nerei, dar am ratat portiunea cea mai interesanta/spectaculoasa din cauza ca am mers 1.5 ore pe jos pe un drum forestier la capatul caruia am fost prea obositi (parintii) ca sa mergem mai departe si asa ca ne-am intors. La intoarcere am aflat ca de fapt de acolo incepea spectacolul... Daca avem o masina cu care sa facem drumul ala, petrecem cele 1.5 ore pe portiunea spectaculoasa
Acum mai e si situatia in care drumul forestier e ud sau inzapezit. Sau cand in mijlocul lui e un vad sau o niste pietre.
Plus ca mai e problema de viteza pe drumul forestier.
Ma intereseaza mai mult fiabilitatea masinii decat capabilitatile de offroad extrem. Daca vreau ceva extrem, o inlocuiesc cu alta atunci cand o sa vreau.
Optionale e bine sa aiba, dar chestii de la webasto sau waeco pot sa imi adaug linistit dupa ce o iau.
Inteleg ca reductorul e cu adevarat important. In afara de el ce mai e important? Punti rigide? Diferentiale autoblocante? Cutie manuala/automata? Ce altceva mai e?
http://florinpanait.wordpress.com
#154
Scris 07 august 2008 - 03:01
Masina e foarte bine facuta dar poate mult prea mica, implicit dificila daca nu le ai cu off-roadul.
Salesman,
In off-road, masina ajuta foarte mult. Insa piesa de rezistenta ramine totusi aia dintre volan si scaun.
Daca nu ai pretentii mari si vitara e ok. Important pe linga cele zise de tine ramine starea tehnica a masinii. Nu lua una foarte obosita ca vei repara mereu la ea.
#155
Scris 07 august 2008 - 03:01
#156
Scris 07 august 2008 - 03:02
Samuraii care se urca pe diferite portiuni de teren pe la tv, concursuri, etc, au de obicei schimbate 3 elemente importante: cele 2 punti si motorul. Evident, sistemul de amortizare, anvelope, cardan si inca multe maruntisuri.
#157
Scris 07 august 2008 - 03:06
http://suchen.mobile...amp;tabNumber=1
aaaaaaaa, e din state ...
iar astia cu masinile lor ieftine ...
http://florinpanait.wordpress.com
#158
Scris 07 august 2008 - 04:12
daca nu ar conta.. Toyota Land Cruiser din seria HeavyDuty, sau Merc G.. sau Deefnder. Cea mai acesibla este insa TLC
#159
Scris 07 august 2008 - 04:41
De exemplu Patrolul este o masina exceptionala.. insa nu pe gustul meu...
Totul e sa le vezi pe fiecare.. sa afli cat mai multe amanunte despre motorizari, fiabilitate, intretinere si consum. Pt ca sunt la fiecare model motorizari diferite, ce inseamna consum diferit si.. putere diferita, pt ca sunt masini grele, motoarele mici pot fi nemultumitoare in teren. Insa si un consum mare....
#161
Scris 11 august 2008 - 02:58
Primu lucru misto la care nu ma asteptam a fost cazarea excelenta. Si faptul ca au dat bere gratis vineri seara
Apoi oamenii de la academie au fost misto si ei, sociabili, disponibili, glumeti, meseriasi, super!
Sambata au fost ceva nori care ne-au protejat de caldura, dar n-a plouat. Desi mi-am dorit sa ploua, cred ca totusi nu mi-ar fi placut
De la pensiune la "locul de joaca" am mers cativa km pe asfalt si inca vreo 7 pe un drum forestier care devenea din ce in ce mai rau.
La dus am mers cu Range Rover am fost impresionati de opulenta interiorului (mai ales Frank ) si de confortul la drum greu.
La intoarcere am mers cu Freelander, care n-a mai fost asa comod ...
Traseul era impartit in cateva "ateliere" cum le numeau ei, fiecare atelier avand alocat cateva masini (3-4) care ramaneau acolo si cursanti se roteau pe la fiecare.
Primul atelier era trecerea printr-un vad cu apa de 60 cm - 2 defendere si un range rover.
Apoi unul de "up and down" adica urcam si coboram rampe si pante, de diferite inclinatii - aici aveam discovery, range rover sport si parca si un freelander...
La urcare foloseam a 2-a iar la coborare, fara sa apes frana, cu HDC. Foarte misto!
Al treilea era de "inclinatii laterale" si l-am parcurs cu discovery-uri manuale si automate si unul prin padure
Si la sfarsit am facut un parcurs prin padure unde au incercat sa combine tot ce am "invatat".
In concluzie nu cred ca am invatat mare lucru, dar mi-a placut si m-am simtit bine.
S-ar putea sa ma duc si la partea a II-a.
A fost misto si drumul spre Bucuresti intrucat a fost mai liber.
http://florinpanait.wordpress.com
#162
Scris 11 august 2008 - 04:09
poate mai sunt doritori
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#163
Scris 11 august 2008 - 04:26
2. nu mai primesc aia
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#164
Scris 11 august 2008 - 04:39
vezi ca povesteau aia si de tine cum ii dadeai gaz ca nebunul si ai pierdut 2 bare de Freelander si de seful tau care i-a tot batut la cap cu intrebarile inclusiv daca exista vreo carte de off-road pe care sa i-o recomande
In completarea opiniilor lui salesman, as zice ca a fost interesant si a trezit gustul, nu am invatat intr-adevar mare lucru insa citeva principii esentiale le-am inteles:
- in vad trebuie sa avansezi cit mai incet posibil, cu viteza constanta, daca se poate la o masina cu reductor sa ai reductorul pus si sa o lasi sa avanseze la relanti; aerul conditionat trebuie neaparat sa fie inchis si viteza blocata in treapta 1 daca e o masina cu automata.
- la coboririle abrupte trebuie ca masina sa fie pusa cit mai perpendicular pe panta de coborire.
- la urcare am urcat intr-adevar cu a 2-a, cum zice salesman, dar la masinile cu reductor, unde cu reductorul pus se recomanda a 2-a ca sa poti sa ai turatii si viteza, sa nu plafonezi. Se urca cu viteza constanta, dar sustinuta, pe la 2500-3000 rpm
- prin padure am invatat ca ideea este sa explorezi inainte terenul la picior sa vezi ce se intimpla. pantele se urca perpendicular, dar trebuie vazut ce este dincolo de virf, inainte de a urca. padurea mi s-a parut deja "real thing" dupa atelierele mai friendly de dimineata.
- Cind masina fuge, o pierzi, fie iei piciorul de pe acceleratie de tot, ca sa nu pierzi controlul rau, fie daca esti meserias si nu e vreun risc major o calci ca sa echilbrezi spatele scapat din trasa.
- e foarte importanta practica si sa ajungi sa cunosti cit mai bine masina, pe unde calca roata, pe unde vine roata din spate cind virezi.
Despre masini:
- Range Rover - impresionant, confort ca S-Class, parca eram pe un covor zburator, suspensia pneumatica izola perfect de denivelarile drumului forestier si apoi ale poligonului offroad. Motorul TDV8 silentios, nici nu se simte ca ar fi diesel. singurele probleme - masina foarte mare, problema de gabarit am vazut-o si pe sosea si prin padure
- Discovery - foarte capabil, probabil cel mai bun raport pret-performante in gama lor, imensa dpdv spatiu interior. Cred ca putine obstacole o pot opri, cu conditia de a avea anvelope corespunzatoare.
- Range Rover Sport - iarasi foarte bine, aproape la fel de capabil ca Discovery si un compromis mai bun intre sosea si off-road
- Freelander - mai bine decit ma asteptam, masinile erau cu automata iar transmisia cu haldex si-a facut treaba mai bine decit ma asteptam - in plus desi mi-era frica sa nu dau cu masina de jos avind garda mai mica, nu a fost cazul decit de putine ori. Din pacate freelander-urile au avut niste probleme la vad, una era in service, alta avea probleme cu ventilatorul in urma unei treceri prin vad - incalzea motorul destul de rau.
- Defender - un instrument de munca imbatabil si atit, confort zero, pozitie chircita la volan pentru mine, ambreiajul foarte tare, volanul greu de rotit cu raza de bracare foarte mare, cutia de viteze rigida in manevrare si cu un levier aproape falic, cuplarea Hi-Low iarasi foarte greu de manevrat. Faza tare, la una din masinile Defender i-a fiert apa in motor, a iesit pe dinafara pe la capota dar era mergea mai departe fara probleme.
Eu as lua un Range Rover Sport, daca ar fi sa aleg, dar e al naibii de scump.
Gasca de traineri, de la LR si 4x4 mania a fost extraordinara, multumiri lui Ioana, Raluca, Ionut, Andrei, Iulian, Marius, Barbu, Oresti-Daddy Jeep si sper ca nu am uitat pe nimeni.
Pe drum la intoarcere am fost socat de stilul de mers al lui salesman, avea niste viteze incredibile in Valenii de Munte de exemplu, inainte de curba-dreapta se pozitiona pe partea stinga a soselei ca sa atinga bine apex-ul...
-
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#165
Scris 11 august 2008 - 04:54
vezi ca povesteau aia si de tine cum ii dadeai gaz ca nebunul si ai pierdut 2 bare de Freelander si de seful tau care i-a tot batut la cap cu intrebarile inclusiv daca exista vreo carte de off-road pe care sa i-o recomande
ionut a zis calc-o. am calcat-o rezultatele...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#166
Scris 11 august 2008 - 04:57
las' ca si oresti ne-a zis mie si lui salesman "gaz gaz" de a ajuns masina intr-o ripa sprijinita lateral usor intr-un pom...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#167
Scris 11 august 2008 - 05:07
gaz, ne-gaz... ideea e ca am trecut...
sper sa fie interesant si cursul extreme. adica ceva mai interesant
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#168
Scris 11 august 2008 - 05:16
daca va aduceti aminte, aici pe forum sunt postate ceva invataminte pentru motociclisti...
"Am devenit motociclist, cat mai am de trait?"
http://www.garajul.r...;hl=motociclist
de el sunt scrise, omul stie off-road, practica..nu in concurs/competiti, .. pt pasiune. Insa extrem. daca ati vazut "Kaiserul" sau.. atunci veti intelege ce tip.
#169
Scris 11 august 2008 - 05:25
Aceasta postare a fost editata de cata69: 11 august 2008 - 05:26
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#170
Scris 11 august 2008 - 10:23
cea mai utila chestie mi s-a parut aia cu recunoasterea pe jos a terenului inainte de a-l aborda cu masina.
a, si am dat cu masina-n pom din cauza de la prea mult gaz. dup-aia m-am bucurat ca n-a plouat
Iar Oresti ... e un dictionar ambulant in offroad; fiecare secunda cu el a fost un flux de informatii. Pacat ca nu am stat mai mult pe langa el...
Aceasta postare a fost editata de salesman: 11 august 2008 - 10:23
http://florinpanait.wordpress.com
#171
Scris 11 august 2008 - 10:36
am vazut pe urma pe site la 4x4mania.ro ca omul se da si cu motocicleta, ce sa mai, este polivalent...
insa si iulian si ionut mi-au placut foarte tare - ionut mai ordonat si organizat in expozeu, iar iulian intelegator si transmitindu-ti o incredere fenomenala...
ska, normal ca ai trecut pe acolo ca erai cu Freelander-ul care e mai usor si in plus are si anvelope mai mici, asa ca s-a incadrat mai usor intre cele 2 pietroaie si peretele din partea dreapta...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#172
Scris 12 august 2008 - 06:40
Daca avem o masina cu care sa facem drumul ala, petrecem cele 1.5 ore pe portiunea spectaculoasa
In loc sa o luati logic (putin antrenament chiar si - sau mai ales - la oameni mai in virsta face minuni si ca "potenta" si ca sanatate) voi o luati pe dos: nu putem, hai sa ne ducem cu masina. Si asa se transforma muntele in Romania intr-o parcare sau poligon. Ia gindeste-te ca la capatul drumului aluia sint 20 de masini care au gindit ca tine, cu gratarele, manele si manelari urlind unul la altul. Si ca pe carare stai la coada sa treaca toate domnitele cu tocuri si ciorapi plasa asortati la rochita cu sclipici. Si ca pe creasta fagarasului/paringului/rodnei etc te urla la cap crossurile si dau peste tine masinile de teren.
#173
Scris 12 august 2008 - 06:51
Pe drum la intoarcere am fost socat de stilul de mers al lui salesman, avea niste viteze incredibile in Valenii de Munte de exemplu, inainte de curba-dreapta se pozitiona pe partea stinga a soselei ca sa atinga bine apex-ul...
Asta pina se intilneste cu primul motociclist care vine repede cu genunchiul jos.
#174
Scris 12 august 2008 - 10:23
pe bune acum, n-am vazut nici gratare in fagaras, nici domnitze cu toc cui sau ciorapi d-aia de care zici tu, nici manelari.
manelari si domnite d-alea intalnesti pe vaile raurilor, unde se ajunge usor si fara efort. respectiv pe langa cheia, pe langa voineasa, pe valea oltului, valea prahovei, jiului si asa mai departe. dar pe munte ... mai greu.
eu nu m-am dus la curs ca sa invat sa escaladez muntele cu masina, ci din contra - sa ma pot duce la munte cu scopul de a-l escalada pe jos - oricand (din pdv anotimp) si oriunde (din pdv distanta intre sosea si traseu turistic).
aia de care zici tu (manelari, domnite, etc) nu sunt genul "cursanti". sunt genul nesimtiti parveniti si ei vor face fum si galagie unde vrea muschii lor indiferent de atitudinea mea (sau a ta) fata de efort fizic versus auto. tu ai dreptate in ce zici, dar nu suntem noi publicul tinta.
referitor la pozitionarea in curba si motociclist, s-ar putea sa ai dreptate la fel cum s-ar putea sa nu ai. sansele sunt 50/50, asadar "no added value" in afirmatia ta din cauza lipsei argumentelor. no offense
http://florinpanait.wordpress.com
#175
Scris 12 august 2008 - 11:22
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi