Plimbari cu Legacy
#26
Scris 23 iulie 2008 - 08:06
deci daca uzura este destul de mare pot aparea tensiuni in sistemul de transmisie al masini.. deoarece o roata e mai mica si opusa incearca sa compenseze.. ceva de genul cum ai merge virat tot timpul..
dar asta e valabil in general la masinile 4x4 si uzura pronuntata sau dimensiuni diferite.
Nu cred ca la o uzura minora poate avea efecte. Citeste daca zice ceva in manualul de utilizare
#27
Scris 24 iulie 2008 - 12:27
eu am 11000 km cu cauciucurile originale. intra la minora?
si inca ceva, de la vulcanizari mi-au zis ca as putea schimba roata (janta + anvelopa) pe CASCO. Astia de la Casco o stiu p-asta cu 4x4? Adica imi dau sa schimb si roata de pe cealalta parte?
http://florinpanait.wordpress.com
#28
Scris 24 iulie 2008 - 02:47
Nu cred ca va schimba ambele(de fapt sigur) dar e un lucru de evitat sa folosesti pe aceasi punte anvelope cu uzura accentuat diferita, daca e minora nu conteaza deloc.
Oricum e discutie teoretica valabila in cazul masinilor 4x4 ...
#29
Scris 24 iulie 2008 - 04:13
Cat despre uzura amvelopelor, cum pot sa imi dau seama de gradul ei?
http://florinpanait.wordpress.com
#30
Scris 24 iulie 2008 - 04:14
#31
Scris 24 iulie 2008 - 04:58
Oricum daca diferenta e 1-2 mm nu afecteaza, altfel s-ar trece in cartea tehnica. Daca ai avea profil off-road unde carnea poate insemna si 15mm sau chiar mai mult, atunci poti avea diferente de 1 cm si conteaza.
Ai grija sa fie identic ca marca si profil..subaru recomanda asta.
Tire replacement
The wheels and tires are important and integral
parts of your vehicle�s design; they cannot be
changed arbitrarily. The tires fitted as standard
equipment are optimally matched to the characteristics
of the vehicle and were selected to give the best
possible combination of running performance, ride
comfort, and service life. It is essential for every tire
to have a size and construction matching those
shown on the tire placard and to have a speed symbol
and load index matching those shown on the tire
placard.
Using tires of a non-specified size detracts from
controllability, ride comfort, braking performance,
speedometer accuracy and odometer accuracy. It
also creates incorrect body-to-tire clearances and
inappropriately changes the vehicle�s ground clearance.
All four tires must be the same in terms of manufacturer,
brand (tread pattern), construction, and size.
You are advised to replace the tires with new ones
that are identical to those fitted as standard equipment.
For safe vehicle operation, SUBARU recommends
replacing all four tires at the same time.
NOTE
Unidirectional tires: Some tires have a specified
direction of rotation. A tire of this type has an arrow
or other mark on its side wall to indicate the
direction of rotation. Install it in a manner the
direction of rotation is correct when the vehicle
is driven forward.
WARNING
All four tires must be the same in terms of
manufacturer, brand (tread pattern), construction,
degree of wear, speed symbol, load index
and size. Mixing tires of different types, sizes
or degrees of wear can result in damage to vehicle�s
power train. Use of different types or
sized of tires can also dangerously reduce
controllability and braking performance and
can lead to an accident.
Use only radial tires. Do not use radial tires
together with belted bias tires and/or bias-ply
tires. Doing so can dangerously reduce controllability,
resulting in an accident.
#32
Scris 24 iulie 2008 - 05:00
#33
Scris 29 iulie 2008 - 08:43
Cel mai complex loc pentru info anvelope:
http://www.carbibles...tire_bible.html
foarte misto site-ul asta, merci!
Pana la urma le schimb pe CASCO: 2 jante + o anvelopa. Ma duc azi la Subaru Pallady sa desavarsesc operatiunea.
Baietii de la Bosh Car Service (service-ul Radacini) au zis ca nu ma pot ajuta intrucat ei nu lucreaza cu Allianz (??!!). "Si ce ma sfatuiti sa fac, pt ca nu am rezerva... ???" am intrebat "Nu stiu, mai asteptati." imi raspunde boul (ca nu stiu cum altfel sa-i zic) de la ghiseu. Nu m-am mai enervat, am sunat la Subaru, am vorbit cu cineva de la piese caruia i-am dat pe mail copii dupa talon, constatare CASCO si poza cu janta, m-a sunat sa imi spuna ca le are pe stoc pe toate, azi ma duc sa le pun.
http://florinpanait.wordpress.com
#34
Scris 29 iulie 2008 - 11:01
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#35
Scris 29 iulie 2008 - 12:18
Nu cumva 2 anvelope + o janta?
nu, nu. 2 jante + o anvelopa. Pt ca am dat intr-un hidrant intr-o benzinarie din Tg Jiu si se vedea locul unde am julit janta si perforat anvelopa.
Iar nenea de la asigurari a fost dragutz si mi-a mai dat o janta, dar nu a putut si anvelopa aferenta intrucat aceasta nu era avariata...
http://florinpanait.wordpress.com
#36
Scris 29 iulie 2008 - 02:00
Cat ajunge o janta?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#37
Scris 30 iulie 2008 - 09:11
Despre preturi nu stiu decat ca o anvelopa costa 850 RON (la SMT), altfel o gasesti cu 685 la BINAR (www.anvelope-online.ro) sau cu 495 la Delticom (www.cauciucuridirect.ro). Jantele nu stiu cat sunt, ma astept insa sa fie destul de scumpe ... Dar fiind pe CASCO si masina de serviciu, nu m-am interesat.
De remarcat insa atitudinea clasica tip "baga-mi-as p...a in el de client prost si imbecil" din service-ul SMT. A durat 2.5 ore sa schimbe 2 jante si 1 cauciuc.
Ma rog, as putea detalia cu bune si rele, dar nu stiu daca mai surprinde/intereseaza pe cineva.
Ma gandesc insa sa scriu un mail la Subaru Japonia, sa stie si ei ...
PS
Cat eram la SMT a venit Mihai Haiman sa-si ia masina din service (cica ar avea o Tribeca) si inchipuiti-va ca si pe el l-au tratat in acelasi fel si nu numai oamenii din service, ci si cei de la vanzari (??!!) care se presupune ca au facut niste cursuri, ca au notiuni de marketing, ca stiu ce e aia vanzare relationala si ca stiu care e importanta televiziunii pe piata auto ...
Aceasta postare a fost editata de salesman: 30 iulie 2008 - 09:14
http://florinpanait.wordpress.com
#38
Scris 30 iulie 2008 - 09:41
#39
Scris 30 iulie 2008 - 09:55
Ce e alea bre ?... au facut niste cursuri, ca au notiuni de marketing, ca stiu ce e aia vanzare relationala .....
#40
Scris 30 iulie 2008 - 10:18
Putina maturitate n-ar strica.
Pina una-alta nu se sta la coada pentru o programare saptamini sau luni ca la Bavaria, Porsche, etc. si vezi tot ce se face la masina de la citiva metri. Nicaieri nu e permis accesul in zona de lucru, si mi se pare absolut normal.
#41
Scris 30 iulie 2008 - 10:26
avand in vedere ceea ce a scris salesman pot sa zic ca e dezastru.nu stiu de unde ai venit cu programare sau cu faptul ca stai langa masina eu nu am zis nimic despre asta
later edit:experienta cu serviceurile am odata cu Fordul cand am stat 4 ore la o revizie din alea 4 ore 3 masina a stat in curte si o ora efectiv in service,sunt curios daca asa a fost si acum,macar la mine a venit un receptioner si si-a cerut scuze de intarziere
inca un edit:cu BMW-ul am lasat masina odata dimineata si seara erau schimbate discuri+placute+bucse bascula+ulei filtre+flanse amortizor spate,a 2-a oara am avut un rulment de schimbat si am stat cu ei de la 6 la 9 seara.in cazul BMW-ului serviceurile nu erau reprezentante,oricum ideea de baza e ca nu am auzit inca de reprezentanta a unei marci in Romania fara probleme
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 30 iulie 2008 - 10:37
#42
Scris 30 iulie 2008 - 10:36
Da deja deviem de la subiect
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#43
Scris 30 iulie 2008 - 12:04
- oamenii care presteaza serviciile nu sunt instruiti in concordanta cu preturile maricele (uneori foarte mari) practicate;
- adaosurile comerciale sunt mari si nu tin cont de valoare adaugata uneori inexistenta;
- legea concurentei nu se aplica - "ori suntem impreuna si impartim banii ori ne batem la pret; in nici un caz nu ne gandim la ce putem face in plus pt client sau la cum ne putem diferentia";
- notiunea de "comunicare" nu exista. Clientul intreaba el daca vrea sa stie ceva, nu ii spune nimeni nimic din propria initiativa. Daca intreaba e carcotas, nesuferit si "un nesimtit". In afara de asta, el nu stie nimic si chiar daca stie, nu stie mai bine ca noi. Iar daca nu stie si nu intelege termenii tehnici e batut in cap...;
- timpul nu are nici o valoare. Serviciile prestate pot dura oricat cu explicatia "asta e, ne vedeti ca stam?!".
Daca e sa compar service-ul SMT cu BDT, Romcar, Colina, Midocar, PBN (astea le stiu personal) nu e dezastrus, e la fel de prost. Sau de bun, depinde din ce punct de vedere privesti. Sau doar la fel; variatiile si experientele sunt punctuale si depind de fiecare din noi ...
Dar daca e sa compar service-ul SMT (sau oricare altul) cu banii pe care ii dau sau cu ce stiu ca se poate face in alte tari unde exista cel putin concurenta, ca sa nu mai zic de responsabilitate, atunci DA, ESTE DEZASTRU.
Eu lucrez in vanzari IT. Proiecte de multe sute de mii de euro cu servicii aferente de 20-40% din valoarea proiectului. Sunt multi bani si chiar daca si clientii sunt companii mari, nu le pot pretinde sa dea 100.000 euro pe servicii care intarzie, nu se ridica la nivelul asteptat, in care oamenii nu comunica, etc.
Inevitabil sunt probleme, mereu ceva e in neregula, dar incerc sa ma implic, ii ascult, le inteleg si mai ales LE REZOLV problemele. Nu le vorbesc asa cum imi vorbesc mie meseriasii de la SMT, nu ii desconsider, nu le trantesc replici precum "astea sunt regulile" si asa mai departe...
Nimeni nu e perfect si deci nici serviciile nu pot fi impecabile, dar e vorba de atitudine, de comunicare, de respect.
Cei de la SMT ar trebui sa vina in ajutorul meu, sa ma consilieze, sa ma ajute, sa imi creasca increderea in produsul Subaru si sa imi doresc sa mai cumpar unul. Nu numai ca nu fac asta (sincer nici nu ma astept), dar se poarta ca si cum eu i-am deranjat cu venirea mea acolo, ca si cum imi fac o favoare ca imi schimba rotile asa ca nu trebuie sa imi permit sa comentez, etc ...
Daca ne raportam mereu la cei mai slabi ca noi, daca gasim doar exemplele de genul "la ceilalti e si mai rau!" nu vom evolua si de-asta e UN DEZASTRU.
http://florinpanait.wordpress.com
#44
Scris 24 august 2008 - 05:00
Asadar dupa ce scrisem o pagina am apasat din gresela tasta asa minunata de "back" si, normal, s-a pierdut tot.
Demoralizat fiind n-am mai continuat, insa incerc sa reiau (mult mai pe scurt) acum.
Am fost in Semenic si Cheile Nerei intre 1 si 6 august cu nevasta-mea si parintii mei.
Noi am plecat din Bucuresti si pe iei i-am preluat din Craiova
Am mers la dus prin Tg Jiu, Petrosani, Hateg, Resita, Semenic unde am ajuns seara, pe la 10:30. Din Buc am plecat pe la 1-2 dupaamiaza.
Am stat in Semenic 2 zile si duminica am plecat la Cheile Nerei, localitatea Sasca Romana de unde am plecat spre casa marti.
La intoarcere am venit pe Dunare, pe la Orsova, Caras Severin, Simeria, Craiova, Bucuresti.
De remarcat calitatea proasta si foarte a drumurilor din centrul si sud-vestul tarii precum si lipsa radarelor. Am facut 1400 km si n-a fost nici un radar
Alta remarca vreau sa fac vizavi de santierul continu de pe langa Orasova. Practic la dumul ala se lucreaza de peste 5 ani si tot nu e gata. L-o face Bechtel?
Altfel masina s-a comportat bine, am mers ok, nu foarte tare pt ca erau maica-mea si nevasta-mea in spate si masina topaia ca dreaqu pe drumurile alea valurite rau ...
Am avut o experienta placuta cu un A4 1.9 TDI pe Defileul Jiului care m-a depasit la scurt timp dupa ce l-am depasit eu. Cred ca era un localnic orgoios care n-a vrut el sa se lase in fata unui moldovean cu Subaru (eu de fapt sunt oltean din Bailesti Dolj, dar masina are nr de Iasi ). Cert e ca omul a mers foarte bine, m-am tinut dupa el, dar nu l-am mai putut depasi in conditiile in care trebuia sa mentin si un climat calm in masina, adica sa nu ii zdruncin, zgaltai, sperii.
Drumul spre Hateg este in lucru si exista portiuni de diverse inaltimi ale asfaltului. Ei, in momentul impactului unei astfel de portiuni mai inalte cu 7 - 10 cm (pe care o luam tare, ca nu o observam) masina facea foarte urat, se zguduia toata, mai sa cada GPS-ul din parbriz. Am dedus ca suspensiile nu filtreaza bine astfel de denivelari pt ca de fapt masina sau rotile nu aveau nimic (dupa cat de violent se auzea, ma asteptam sa fi facut pana ...). Ati patit careva asa ceva?
Alta chestie ciudata a fost aparitia unui zgomot insotit de tremuratul dur al volanului in mom franarii; ca si cum ar fi fost duse placutele, ovalizate discurile sau mai stiu eu ce ... L-am sunat pe Adytzu care mi-a zis sa nu-mi fac griji ca n-are nimic si ca problema cu ovalizarea discurilor a fost remediata.
Parca si acum mai face asa, dar nu la fel de violent si numai la viteze mai mari. Mai am putin pana la revizie, asa ca astept sa ma duc atunci. Intre timp orice sfat e bine venit.
Drumul de la Resita la Semenic este mai prost decat ma asteptam, iar masina mai toleranta decat ma asteptam. Am ratat majoritatea gropilor, dar unele nu am avut cum, am lovit si cu dedesupturile de cateva ori, dar masina nu are nimic. Era lasata atunci din cauza greutatii persoanelor si a bagajelor, dar ma asteptam la damage-uri mai severe avand in vedere zgomotele facute. Insa totul a fost ok.
La Semenic am stat la Cabana Andra - http://www.cabanaandra.ro/ pe care v-o recomand pt ospitalitate. Paul (cabanierul) e un om foarte de treaba care ne-a facut sa ne simtim bine si sa ne bucurm de concediu fara sa avem nici o grija.
Foarte frumos, spectaculos si bun drumul de la Resita spre Anina si dupa Anina (parca e si o etapa de raliu pe acolo.
Daca sunteti aproape si aveti chef de curbe, vi-l recomand!
De la racoarea din Semenic am coborat in caldura de la ses, la Sasca Romana cu intentia de a vizita Cheile Nerei. Nera era scazuta, dar chiar si asa n-am putut vizita mare lucru pt ca nu eram pregatiti (cu sandale pt munte), dar mai ales pt ca nu eram corect informati.
Acolo a fost situatia aia in care am mers 1.5 ore pe jos pe un drum forestier pana la Cantonul Damian si din cauza ca nu era cine stie peisaj ce ne-am intors la masina ( inca o ora jumate). Apoi la cabana am aflat ca daca mai continuam 30 min intram in adevaratele chei cu pesterei, tunele, sapaturi in stanca, etc.
Atunci m-am ofticat foarte tare din cauza lipsei informarii. Caci daca stiam, mergem cu masina pana la canton si de acolo incepem cele 3 ore pe jos (dus-intors)...
aaa, alta chestie misto e ca am invatat CANASTA!
Drumul spre casa s-a desfasurat fara peripetii, iar dupa ce am trecut de portiunea super proasta de la Orsova a fost si destul de liber pana spre Strehaia.
O singura chestie: era un tip cu un BMW seria 7, care se ambitiona sa mearga mai tare ca mine cu toate ca se vedea ca nu se grabeste, nefiind deloc coerent in viteza lui. Adica dupa ce l-am depasit, s-a tinut dupa mine (destul de greu pt ca eu am invatat sa iau curbele largi cu 160 kmph fara s-o trezesc pe maica-mea care era in spate), pe o linie dreapta m-a ajuns in spatele unui camion pe care l-a depasit fiind cat pe-aci sa se loveasca cu unul din fata (eu de-aia nu m-am bagat in depasire) si s-a dus. Nu pt mult timp intrucat m-am ambitionat si eu, l-am ajuns, am stat putin in spatele lui, l-am depasit si de data asta m-am dus eu si nu m-a mai ajuns. Nu pot sa neg ca m-am bucurat despre evolutia masinii mele care costa cel mult o treime din pretul masinii lui
Asadar am facut vreo 1400 km, consumul inregistrat fiind de 14.5%, dar n-am menajat deloc masina si n-am avut deloc scopul de a merge economic.
Plus ca pus si taica-meu bani la benzina.
http://florinpanait.wordpress.com
#45
Scris 24 august 2008 - 06:39
Apar probleme si la Subaru?!
Nu esti roman ,de-ai ajuns sa pui ,,de-acasa'' benzina intr-o masina de servici. Trasa normala e ailalta!
Vibratia volanului la franari e cam de la ce-ai spus ,iar zgomotul ala enervant la diferente de ,,altitudine'' il ajuti,accentuezi, din talpa. La tine pare cam grea.
#46
Scris 25 august 2008 - 05:42
poi incearca un Cluj-Bistrita, sa vezi acolo diferente de nivel, intre stratul proaspat de umplutura+asfalt si ala vechi. de cele mai multe ori semnalizat in ultima secunda sau mai rau, facandu-se economie la tablele de avertizare.Drumul spre Hateg este in lucru si exista portiuni de diverse inaltimi ale asfaltului. Ei, in momentul impactului unei astfel de portiuni mai inalte cu 7 - 10 cm (pe care o luam tare, ca nu o observam) masina facea foarte urat, se zguduia toata, mai sa cada GPS-ul din parbriz. Am dedus ca suspensiile nu filtreaza bine astfel de denivelari pt ca de fapt masina sau rotile nu aveau nimic (dupa cat de violent se auzea, ma asteptam sa fi facut pana ...). Ati patit careva asa ceva?
chestia buna e ca au ajuns cu asfaltul in satul antemergator Bistritei.
chestia rea e ca parca vad ca se opresc acolo, pentru anul asta...
P.S. ma bucur ca exista masina care consuma chiar mai mult decat a mea.
#47
Scris 25 august 2008 - 10:03
Dar sper sa aveti intelegere avand in vedere ca l-am scris pe banca, in curtea primariei, cu laptopul pe genunchi in timp ce asteptam la coada pt fixarea orei cununiei civile
Revenind, da, mai apar ceva probleme si la Subaru, dupa cum zicea cineva "e doar o masina, nu e a 8-a minune a lumii"
In ceea ce priveste benzina de la serviciu, ea nu e restrictionata, dar mi se pare de bun simt sa mi-o platesc in concediu sau in deplasarile personale.
Masina poate sa consume si mai putin (cel mai putin mi-a consumat cand era in rodaj, aprox 10% pe o distanta de 700 km), dar care mai e fun-ul?
Mie imi place sa merg tare, dar nu pe autostrada.
Pe autostrada mi se pare enervant ca trebuie sa tot franez (nu imi place sa fac flash-uri si nici sa claxonez), sa astept sa se dea Loganu' (generic) apoi iar sa accelerez cateva sute de metrii, dupa care ciclul se reia si inevitabil ma enervez dupa 3-4 iteratii. Asa ca prefer sa merg cu 130 - 150 si gata.
Pe drumurile nationale insa e alta treaba, pt ca depasirile sunt curate. Daca am spatiu ma bag, daca nu - astept, dar nu ma frustreaza vreun meserias (ca sa nu ii zic altfel, tot cu "m"), care merge pe stanga cu 90 ca asa vrea el. Oare de ce merg oamenii astia pe stanga?
M-am tot gandit si nu mi-a venit decat ca nu ii intereseaza sau ca nu sunt atenti. Dar cum ramane cu bunul simt?
Apropo, stationa azi o blonda cu o Astra pe Campia Libertatii, cu avariile aprinse si geamul deschis, pe dreapta, paralel cu masinile parcate langa bordura. Toate masinile ce veneau pe sens cu ea o depaseau, dar nu usor pt sensul celalalt era aglomerat. O mai claxonau, dar ea tot acolo statea.
Eu, trecand pe langa ea pe jos (spre masina mea) o intreb: "De ce nu te muti tu pe stanga, ca uite cat loc e liber si nu incurci pe nimeni?" Erau asa vreo 10 de metri in care puteai parca fara nici o manevra. S-a uitatl la mine, a dat din cap fara nici un sens, n-a zis nimic si tot acolo a ramas ...
Daca fata asta nu e nesimtita, atunci cum e?
Aceasta postare a fost editata de salesman: 25 august 2008 - 10:05
http://florinpanait.wordpress.com
#48
Scris 25 august 2008 - 10:27
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 25 august 2008 - 10:28
#49
Scris 25 august 2008 - 02:14
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#50
Scris 25 august 2008 - 02:45
Acolo drumul e mai mult drept.
Apropo, cum merge X3-ul? cand ii faci un topic?
http://florinpanait.wordpress.com
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi