Subaru Forester Diesel
#726
Scris 03 mai 2009 - 02:53
- Discuri ovalizate am intilnit la multi cunoscuti cu alte masini decit subaru. Normal ca n-ai cum sa eviti balta.
- Eficienta frinelor depinde de materiale. Unele au eficienta mai buna dar se duc repede, altele invers. Nu inseamna ca unele sunt mai proaste decit altele. Unele sunt gindite pentru mersul linistit si altele pentru mers tare, etc..
#727
Scris 03 mai 2009 - 03:06
...
2. la franari nu e normal sa tremure volanul din cauza gumelor, se intampla numai de la frane. chiar daca nu sunt ovale, puteai sa ai depuneri pe ele si fac la fel de urat. partea buna e ca in timp daca mergi normal, se curata. din cauza gumelor sau jantelor tremura cand accelerezi, la viteza destul de mare.
3. franele de subaru sunt stiute ca fiind ceva mai sensibile la exploatari serioase, dar nu sunt sigur ca sunt discurile de slaba calitate sau placutele.
4. de asemenea si ambreiajul, cu mentiunea ca la subaru nu se patineaza deloc, niciodata, mai ales ca e gandit in asa fel sa nu fie nevoie. cei mai multi il patineaza de-l nenorocesc cand dau cu spatele, chiar si la manevre simple, de ex sa iesi din parcare.
:thumb:
uite si cateva chestii http://www.stoptech....brakedisk.shtml pe care nu le gasesti in manual
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#728
Scris 03 mai 2009 - 04:14
contrar perceptiei generale, imbunatatirea franari la un autoturism nu incepe prin schimbarea discurilor cu unele "sport", gaurite eventual. pasii de urmat pt a avea frane mai bune ar fi:
1. anvelope. pe langa faptul ca dupa blocarea rotilor de fapt ele "franeaza", acest pas are multiple avantaje legate de stabilitate si manevrabilitate.
2. placutele. sunt de nenumarate tipuri, e bine sa le alegi in functie de necesitatile zilnice. atentie la placutele pt circuit, posibil sa nu ai deloc frane cu ele cand sunt reci. de asemenea atentie pe circuit cu placute normale, daca se incalzesc prea tare, in virajul urmator nu mai ai franele cu care te-ai obisnuit. plus ca exista si factorul confort la mijloc. pe strada nu-ti doresti placute dure.
3. lichidul de frana. adesea trecut cu vederea, daca ai un stil de condus alert, cu solicitari puternice asupra franelor, e bine sa te orientezi spre un lichid mai scump cu un punct de fierbere ridicat. nu uita ca pana si cel normal de pe masina se schimba la 2 ani, indiferent cum ai mers sau cum arata discurile/placutele.
4. furtunase. pt cei care solicita mult franele, schimbarea celor din cauciuc cu unele metalice este indicat. nu uitati ca si acest cauciuc isi pierde din proprietati in timp si trebuie inlocuite oricum.
5. discuri. in principiu un disc mai mare asigura atat o suprafata de frecare mai mare, cat si una de racire mai mare, rezultatul fiind frane mai bune la solicitari puternice repetate.
6. cu discurile supradimensionate vin si etrieri mai mari de obicei, deci merg impreuna.
succint, cam asta ar fi de spus. fiecare suporta o dezvoltare proprie.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#729
Scris 03 mai 2009 - 07:13
relu, nu stiucare e relatia ta cu masinile subaru.....probabil ca e dragoste mare acolo si nu mai poti fi subiectiv ...:-)
sa stii ca si cand am cumparat masina am discutat cu 2-3 posesori de subaru si cand le-am povestiti experienta mea cu masina au fost foarte mirati ...iar acum am discutat cu cativa mecanici , unii impatimiti ai marcii Subaru, si viziunea lor e mult mai obiectiva (franele si ambreiajul foarte sensibile, punct)
ref. la aberatiile pe care zici ca le spun eu, cum e cea legata de acele "retun springs" mentionate in tutorialul pe care l-am dat mai devreme furnizat de expertvillage.com, daca iti alocai timp sa vezi filmuletul si sa discuti cu mecanici care lucreaza multe modele / marci d emasini , te-ai convinge ca exista asemenea sisteme de departare a placutei de disc cand nu e apasata frana...
nu pretind ca sunt expert in mecanica auto dar chiar stiu sa ma documentez din multiple surse...:-)... (si poti vedea cu ochii tai in filmul de pe linkul sugerat de mine in postul anterior acele arcuri ...:-)...), asa ca, daca ai acces la mecanici subaru, ai putea sa intrebi si sa-mi dai un raspuns valid la intrebarea mea: trebuie sau nu trebuie sa se atinga placutele de discuri fara sa apesi frana?)
atata timp cat am refuzat sa pun "consumabile" foarte "consumabile" de la Subaru fara nici o garantie ca nu voi pati la fel, mi-am asumat un risc (ei spuneau ca pot pierde garantia daca nu pun consumabile potrivite) si de aceea ma preocupa problema atingerii ...sa nu cumva sa nu fie piesele puse de mine diferite de cele originale si sa am alte probleme....atata tot
ref. la schimbarea pe garantie la Subaru, eu sper sa nu am alte probleme cu piese care nu sunt incluse in garantie (cum ar fi ambreajul pe care il calc cu multa grija, desi sigur il patinez usor la iesitul cu spatele din parcare...iar si in mers cand schimb vitezele calc ambreiajul foarte putin exact pana se decupleaza ca sa pot sa il recuplez cat mai finut si sa evit patinarea inerenta care ar aparea daca as calca mult mai mult si nu as mai ridica la momentul optim ...oare fac corect?...:-))......dar daca voi avea probleme cu piesele netrecute la excluderi, ma voi astepta sa fie incluse in garantie si sa nu fie cazul sa apelez la relatii ca sa mi se schimbe ...:-)...
m
http://www.expertvil...t-brake-pad.htm
direct de la sursa, ref la return springs...oamenii par profi, si nu doar pt ca poarta halate ...:-)
m
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#730
Scris 03 mai 2009 - 07:24
2. la subaru cand vrei sa pleci de pe loc, cu fata sau spatele, bagi in viteza, ridici ambreiajul si apoi apesi acceleratia cum doresti. mai mult de atat sa-l protejezi nu ai cum. la fel si cand schimbi. e putin dificil cand vrei sa faci o manevra care necesita control la cm.
3. sfatul meu reiterat, schimba ce crezi ca necesita schimbat la masina, dar bucura-te de ea. nu are rost sa-ti faci nervi.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#731
Scris 03 mai 2009 - 08:21
Imi vine si mie sa-ti spun ,schimba discurile, schimba masina si bucura-te de viata...
Relu a scris , a si explicat, dar presupun ca ai citit la en-gros, ,,"arcul care impinge discul de frina", ceea ce e o aberatie.
Eficienta franelor se poate vedea in orice service avand si statie itp, si nu numai...
Dupa ce ai mers ceva km cu masina, poti pune mana pe jante si dezlegi si misterul departarii sau nu a placutelor de frana.
De tipi, exista un contact mult prea intim, anormal,intre placute si disc, de-s reci, e in regula.
Tu ai saboti pe spate?
Aceasta postare a fost editata de mol: 03 mai 2009 - 08:22
#732
Scris 03 mai 2009 - 09:07
mol, felicitari, ai elucidat aberatia ....greseala mea relu! ma refeream la placute nu la discuri ....dar presupun ca se intelegea din context...:-)
din cate se vede inca sunt pe bancile scolii Subaru ....:-)...sper sa apuc gimnaziul....:-)
o sa testez cu mana gentile, cu multa grija ...:-)...
@ cata
cata, merci pt sfaturile cu plecarea de pe loc, o sa incerc sa ma adaptez, ca e multa inertie / obisnuinta .....nu mi-ai zis insa daca e ok cum schimb eu vitezele (unii spun ca in mod normal ar trebui sa calci serios ambreajul ca sa nu agate cutia , dar e greu sa mai ridici exact la punctul la care cupleaza optim, si risc sa-l patinez daca opresc piciorul mai jos decat optim .....daca fac cum spui tu si aici probabil ca voi simti un soc mai puternic cand se cupleaza .....cum e mai bine?
maine plec la sibiu si voi vedea comportamentul ....la dus voi merge f usor just in case , iar la intors voi testa franele ca sa vad daca mai tremura volanul
nu ma necajesc deloc, nu sunt genul ...dar daca tot sunt patit incerc sa invat ceva din asta si suflu si in ciorba ....:-)...sunt multe lucruri de aflat de pe forumuri desi pe unele ar trebui sa le aflam de la dealer-ul masinii ....
bafta!
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#733
Scris 03 mai 2009 - 09:26
Daca tot risti( te poti trezi cu dosar penal), incearca pe L. Viton....
#734
Scris 03 mai 2009 - 09:29
usor cu franele 2-300 de km macar.
,,o sa testez cu mana gentile, cu multa grija '' mariog333
Daca tot risti( te poti trezi cu dosar penal), incearca pe L. Viton....
http://www.louisvuitton.com/
niet culture�jaffar
si daca tot am pomenit de pus mana pe discuri, vezi cu bagare de seama, daca simti cald de la distanta, stai departe.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#735
Scris 03 mai 2009 - 09:42
D-ul Cata, stati bine la beletristica...
#736
Scris 03 mai 2009 - 09:51
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#737
Scris 03 mai 2009 - 10:08
Mai puteti?
#738
Scris 04 mai 2009 - 06:15
mol, dupa ce ai elucidat misterul cu arcurile de distantare placute si ai dat dovada de un puternic simt al observatiei , acum ma uimesti cu umorul tau ..lol..:-)
cata, merci pt sfaturi, le voi aplica pe cat posibil si la plecarea de pe loc ...pe mine instructorul auto m-a invatat acum multi ani ca trebuie sa ridic piciorul de pe ambreiaj pana la jumatate , apoi sa accelerez f usor in timp ridic piciorul complet de pe ambreiaj ....desigur ca la subaru nu a mers asa ca ambreiajul cupleaza mult mai sus, asa ca m-am adaptat si am mutat acel punct mai sus ...:-)...chiar f sus ...
am fost astazi la sibiu si masina este cu totul alta, ceea ce-mi spune ca acum am frane net superioare celor de la prima echipare....eu am fost cu masina noua nouta in concediu si pe serpentine nu s-a comportat asa de bine cum s-a comporat acum la intoarcere (am calcat-o tare pe serpentine si e o minunatie ...a stat foarte bine pe drum in curbe destul d estranse abordate chiar si la 100 km pe ora, chiar daca erau denivelari si eram in coborare ...probabil ca atunci cand aveam discurile ovalizate se combinau vibratiile de la denivelari cu cele de la discuri si pierdeam aderenta la greu......
sper sa se comporte la fel de bine si pe termen mediu si lung ...singurul dezavantaj este un usor huruit generat de frecarea palcutelor cu discurile , pe care nu l-am auzit cand masina era noua ...am testat gentile si sunt doar caldute, iar discurile arata bine, fara semne de supraincalzire
m
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#739
Scris 04 mai 2009 - 06:44
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#740
Scris 05 mai 2009 - 07:09
#741
Scris 05 mai 2009 - 07:39
sal
mol, dupa ce ai elucidat misterul cu arcurile de distantare placute si ai dat dovada de un puternic simt al observatiei , acum ma uimesti cu umorul tau ..lol..:-)
...........
Cu arcurile astea e ca in bancul ala: "..nu era masina ci bicicleta, si nu i-a dat, i-a luat...."
La frinele pe disc arcurile se numesc "retaining spring" adica de retinere. De revenire exista numai la frinele pe tambur, biciclete, etc.....
#742
Scris 05 mai 2009 - 08:33
Cu arcurile astea e ca in bancul ala: "..nu era masina ci bicicleta, si nu i-a dat, i-a luat...."
La frinele pe disc arcurile se numesc "retaining spring" adica de retinere. De revenire exista numai la frinele pe tambur, biciclete, etc.....
exista si se vad in filmuletul ala foarte clar , unde tipul zice "return" ...iar sarma aia se largeste cand o scoti, deci e clar ca impinge placutele departe de disc cand e montata
uite si alta sursa care confirma in scris asta:
http://www.answerbag...78-716be810fc2d
bai ca mi-am amintit am "spionat" forumul de la Honda ,se pare ca ambreiajul se schimba pe garantie pe acolo,nu am citit tot dar se schimba.
dap, e intr-adevar o diferenta de abordare .....probabil ca japonezii lor inteleg mai bine arta marketingului si importanta unei imagini de marca nepatate ...
dar daca nu schimba si moaca masinii (ma refer la CRV) care e prea feminina , tot forester mi-as lua...:-)
m
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#743
Scris 05 mai 2009 - 08:36
#744
Scris 05 mai 2009 - 09:42
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#745
Scris 05 mai 2009 - 09:50
Basca asa cum zici tu, nu sunt 4x4 ! La o tractiune fata, daca esti rau la plecari, uzezi anvelopele. La integrale, cade ambreiajul...
#746
Scris 05 mai 2009 - 09:53
unde mai pui ca daca nu stii sa-i dai, ajungi sa distrugi intr-un final chiar cutia, cu forester cel putin au fost cativa.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#747
Scris 05 mai 2009 - 09:58
#748
Scris 05 mai 2009 - 10:13
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#749
Scris 05 mai 2009 - 10:16
sincer acuma daca si Subaru are fite din astea ....
da nah masina puternica tre sa pice cevax
tin mine acum ce zicea un prieten care ai repara lui taicameu prin anii 80-90 Skoda S100 cand i-am zis ca am luat BMW(ursul) :"bai alea sunt masini puternice care te imbie sa le alergi e problema de timp pana pica ceva "
#750
Scris 05 mai 2009 - 10:22
bine, sper ca nu se referea la vreun copac ceva
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
3 useri citesc subiectul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi