Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Subaru Forester Diesel


  • Please log in to reply
1117 replies to this topic

#701 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 24 aprilie 2009 - 05:10

partea hilara a povestii e ca prietenul care mi-a vandut pur si simplu masina, ca am mers pe recomandarile lui , merge cu foresterul ala de acum 5 ani fare nici o jena, da cu el in gropi, face offroad prin munti si schimba discurile la 60 mii km din uzura normala...e clar ca masina nu mai e ce a fost !

ar trebui sa scrie pe volan cu litere mari: NU FRANATI BRUSC! RISC DE OVALIZARE A DISCURILOR!*.....si cu steluta, mic de tot: * riscuri neacoperite de garantie ...:-)...

eu sunt convins ca sunt multi patiti care baga mana in buzunar si le schimba fara sa mai scrie pe forumuri si ca incidenta este destul de mare...iar altii pur si simplu nu observa si trec cu vederea (eu insa ma gandesc la siguranta mea si le voi schimba)



ca tot e criza si sunt mai liber, poate ma ambitionez si dupa ce le schimb le trimit la o inspectie tehnica la un laborator din strainatate ...si daca aia gasesc probleme cu structura materialului care se deformeaza prea usor, sa vezi atunci ce meci o sa aiba SMT cu mine ....chit ca pierd cateva sute bune de euro cu treaba ......

sau poate exista ceva si prin tara ...o sa arunc un ochi ....



Ar fi bine sa ne ambitionam mai multi, in mai multe domenii...

Presupun ca o analiza de laborator ar costa mai mult, cateva mii de euro, plus proces, plus nervi...si se ajunge la indiferenta...

Probleme de acest gen le-a avut si-un prieten, la o Toyota LC120, dar i le-au schimbat pe garantie(cunostea comenduirea)

Din punctul meu de vedere, ai dreptate, mai ales tinand cont de numarul ,,patitilor''...

Pretexte, se pot gasi la greu....gen, nu frana cand e luna plina...

-la inceputuri, si eu eram un ,,antival'', dar am realizat ca , la noi, ai numai de pierdut si-i mai convenabila adaptarea...

Aceasta postare a fost editata de mol: 24 aprilie 2009 - 05:12

  • 0

#702 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 24 aprilie 2009 - 06:32

@mol
@relu

aveti dreptate , si nici nu mai sunt tanar sa ma ambalez asa tare pt un nimic...:-)

si sper sa fie primul si ultimul nimic neacoperit de garantie ...:-)

bafta!

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#703 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 24 aprilie 2009 - 09:07

Pai zice foarte bine. Unde vezi tu contradictia cu garantia Subaru ?

Ba mai mult, explica foarte clar "In respect of items which are subject to wear and tear or deterioration due to driving habits or conditions" , de ce garantia acopera numai defectele de material si prelucrare/montare "this Dealer Warranty is specifically limited to defects in material or workmanship"


da sefu dar inseamna ca te baga in seamna si zic ba hai sa vedem de ce mama dracu a picat discu ala dupa 5000 km ;)
nu te trimit la plimbare ca nu sti sa mergi cu masina :)

Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 24 aprilie 2009 - 09:07

  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#704 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 25 aprilie 2009 - 10:13

nu te baga nimeni in seama daca esti primul care reclama.
daca se strang mai multe reclamatii da
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#705 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 11:31

azi mi-am pus discuri frana si placute noi marca texstar...sper s anu mai am probleme

toata lucrarea putin peste 800 ron , si cica am garantie la deformari de genul asta ...fata de cei 1300 ron car ma costa la SMT , fara sa-mi garanteze nimeni ca nu se vor deforma si alea

discurile sunt f putin uzate insa cei de la service m-au sfatuit sa nu le slefuiesc ca voi pati la fel ....aceeasi poveste cu protectie mediului si eliminarea din structura materialului a unor substante care le fac sensibile la supra incalzire (de fapt de aceea nu au vrut sa-mi puna decat texstar despre care ei spun ca nu au astfel de probleme , ca erau si variante mai ieftine ...)

ce mi s-a parut interesanta a fost reactia expertului care cunoaste foarte bine Subaru, si anume ca franele sunt subdimensionate pt noul forester ...plus ca mi-a confirmat si el ca e de vina calitatea discurilor de la Subaru ci nu stilul de condus sau faptul ca dai cu ele intr-o balta cu apa dupa ce ai franat (adica povesti de adormit copii dupa parerea lui .....)

in timp ce scriu asta pe N24 e prezentat noul forester diesel la emisiunea autodrive...:-)...il baga baietii de la SMT prin toate baltile de sare apa 2 m...:-)...cum dracu sa vii cu o astfel de scuza cum ca se deformeaza discurile la contcatul cu apa din balta cand tu vinzi masina si o pozitionezi prin reclama pe care ti-o faci ca pe un veritabil suv crossover cu veleitati de offroader?...:-)...sunt fantastici greco-japonezii astia ....

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#706 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 02 mai 2009 - 11:46

Nu e deloc poveste de adormit copiii faptul ca a intra in balti cu discurile de frana incalzite/incinse dauneaza. Si asta e valabil la orice marca/model, nu numai in acest caz.
Acum nu zice nimeni ca ezac asta s'a intamplat in cazul tau, dar a spune ca un metal care, dilatat, este racit brusc fara a avea nici o problema e cam absurd :rolleyes:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#707 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 mai 2009 - 04:27

...........
ce mi s-a parut interesanta a fost reactia expertului care cunoaste foarte bine Subaru, si anume ca franele sunt subdimensionate pt noul forester ...plus ca mi-a confirmat si el ca e de vina calitatea discurilor de la Subaru ci nu stilul de condus sau faptul ca dai cu ele intr-o balta cu apa dupa ce ai franat (adica povesti de adormit copii dupa parerea lui .....)

...........


Nu stiu cit de "expert" e nea' ala de habar n-are ca discurile de la foresterul tau sunt aceleasi cu cele de la WRX !. Dealtfel ti-am mai spus asta niste posturi inainte, cu link-uri direct la P/N, etc. pe care nu ai vrut probabil sa le citesti...
Sau, poate tot nea' ala ti-a zis ca WRX-ul e masina de mers la piata in comparatie cu forester benzen aspirat..... :rolleyes:
  • 0

#708 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 04:52

oare cate kg are noul forester?

aia cu apa si distrugerea ar fi valabila doar daca ai mers spre rosu, ceea ce nu cred ca ai facut in viata ta.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#709 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 06:23

aia cu apa si distrugerea ar fi valabila doar daca ai mers spre rosu, ceea ce nu cred ca ai facut in viata ta.



asta era pt mariog333
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#710 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 08:17

asta era pt mariog333


sal

cata, masina asta nu a vazut mai mult de 5000 de ture ...daca la asta te referi, si nici nu merg cu piciorul uitat pe frana...:-).

relu, legat de povesti, expertul e chiar expert si un impatimit la masinilor subaru si nu numai (avea in curte cateva impreza tunate si de concurs aduse la el la reparat ..:-)...deci comentariul tau e nefondat si rautacios...:-)....) ....si mi-a confirmat ca am garantie la aceste discuri pt astfel de deformari, desi la altele mai ieftine si ecologice nu-mi poate garanta nimic ....discurile astea texstar cica nu sunt asa ecologice si au tot ce le trebuie in ele...

ce nu inteleg eu e de ce nu inteleg unii dintre noi ca discurile de frana sunt piese expuse ale masini care in mod normal iau contactul cu apa cand ploua pe afara si ar trebui tratate foarte bine ca sa nu se defecteze la o racire rapida (uite un caz concret: esti pe o autostrada si alergi cu peste 100 km si ajungi pe o sectiune cu ploaie terentiala .....ce faci? te opresti pe banda de urgenta, fapt interzis de lege, sau mergi cu 20 km pe h ca sa nu iti uzi discurile? e hilar si deosebit de periculos sa faci asta pe autostrada ...:-)...)

expertul crede ca discurile ecologice se deformeaza datorita supraincalzirii la o utilizare normala si datorita materialului prost dar in acelasi timp ecologic (eu sunt ecologist de fel, si inteleg asta).....iar problema se pare ca e si pe la alte case mai mari sau mai mici , nu numai la subaru...insa pe acolo se schimba pe garantie :

http://www.fanoctavi...t...D=99&page=2

http://vwforum.vwfor...showtopic=25057

masina are putin sub 1500 kg.....el zice ca franele sunt subdimensionate, si tind sa-l cred la ce am vazut pe la el prin curte (masini cu aproape 1000 CP...:-)...)

alte supozitii din ce am mai citit pe forumuri cu alti patiti :
- poate am mers cu masina la spalatorie dupa ce am rulat cu ea, dar in nici un caz nu ajungeam acolo cu discurile inrosite ..:-)
- poate am tinut piciorul pe frana la semafor ...:-) asta fac destul de des, ca asa am fost eu invatat , dar nu apas tare pe frana cat sa le deformez ...:-)

daca aceste cauze sunt reale, poate producatorii de masini care le echipeaza cu astfel de discuri ar trebui sa ne puna in garda ca sa evitam aceste cauze ..dar probabil ca ar vinde mult mai putine masini daca o spun pre-vanzare sau ar taia mult din entuziasmul clientului care tocmai isi ridica masina daca ar spune-o post-vanzare....:-)..

va urez multa bafta si cat mai putina ploaie!...:-)

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#711 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 08:35

ma refeream la discurile rosii, grena, mov, violet, albastre, fiecare le vede cum poate. ca sa le faci in halul asta trebuie sa soliciti frana intr-un regim anormal de mers.

oricum eu sunt de partea celor care considera franele concumabile. acum ca unele sunt mai bune, altele mai proaste, tine de cati bani e dispus producatorul sa bage in ele, plus de alte considerente numite "ecologice" (de ex exista placute de frana ecologice care nu tin nici 100km de solicitare intensa). bine ca in general astea normale nu sunt prea scumpe si le poti inlocui destul de usor. niste frane adevarate costa mult, cateva mii de euro. la forester asta ar creste pretul considerabil.

considera asta o problema minora totusi.

greutatea mi se pare de domeniul SF-ului. tind sa cred ca golful meu chiar era facut teapan rau, in conditiile in care in cele mai rele curbe pe care le-am luat cu jaffar, nu avea ruliu absolut deloc, iar pe sub puntea spate aveam o ranforsare gen fagure (un fel de sway bar) foarte groasa.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#712 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 09:13

@ cata...:-)


in primii 5 mii de km ma mai uitam si eu pe sub ea sa vad ce are pe acolo si cum se comporta, ocazie cu care verificam si rotile ...salbe sanse sa colorez discurile, as fi observat si presupun ca ar fi mirosit a incins .....am observat culoarea violet pe conductele de esapament ce duc la tobe, iar la verificarea de 5000 mi s-a spus ca am forjat-o ...iar eu i-am raspuns ca masina nu a vazut 5000 de ture (probabil o reactie cu atmosfera mai salina ca veneam din concediu de la greci...:-)...)

maine merg la sibiu si cand dau pe la benzinarii arunc un ochi sa vad cum se prezinta astea noi

o alta supozitie pe care vreau sa o validez cu voi: placutele trebuie sa atinga usor discurile cand frana nu e deloc calcata? ca astea noi vad ca ating usor ca se aude la rotirea rotii ...poate am alte defectiuni si de aceea se incing discurile prea tare si am consum mare...? pistoanele care imping placutele de frana ar trebui sa simta distanta si sa se retraga astfel incat sa nu atinga deloc?

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#713 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 09:22

placute noi, discuri noi, e normal sa fie oarece zgomot. unii au nesansa sa fie mai mare 2-300 km. nu-i nimic defect.

http://www.powerbrak...ch_02_bedin.htm

inca nu-mi vine sa cred ca masina are sub 1500kg.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#714 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 02 mai 2009 - 09:43

Din punctul meu de vedere ai dreptate.
Am mai zis-o, pretexte se pot gasi intr-o veselie.

Legat de contactul placutelor cu discurile, la unele masini(din cate stiu) , in momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie, placutele sunt apropiate de discuri pentru a fi ,,pregatite''...Nu cred sa fie cazul la Forester.

,,Ochiometric'', avand rotile suspendate, se poate vedea ,,usurinta'' rotirii acestora.

Poate ai pretentii prea mari de la masina aia... :D
  • 0

#715 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 09:49

placute noi, discuri noi, e normal sa fie oarece zgomot. unii au nesansa sa fie mai mare 2-300 km. nu-i nimic defect.

http://www.powerbrak...ch_02_bedin.htm

inca nu-mi vine sa cred ca masina are sub 1500kg.



1485 kg mai exact

am citit sursa aia in engleza, dar sincer, nu cred ca e usor de pus in practica ...:-)

o sa plec la sibiu luni si o sa incerc sa respect cat mai multe ...

oare daca e asa important acest proces, repet intrebarea, nu ar trebui sa ni se spuna asta...prin instructiunile de rodaj nu am vazut asa ceva ref la franare...:-)

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#716 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 10:04

in general franele de pe masina de noua dar si cele puse la reprezentanta originale, vin prerodate chimic. deci nu ar trebui sa le faci tu nici un rodaj ca atare.

de asemenea si discuri+placute cumparate ulterior pot fi prerodate, dar nu e obligatoriu, depinde de solutia aleasa de catre fiecare producator in parte. exista diverse filosofii in spatele acestor frane, fiecare crede ca e mai bine intr-un anumit fel.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#717 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 10:18

in general franele de pe masina de noua dar si cele puse la reprezentanta originale, vin prerodate chimic. deci nu ar trebui sa le faci tu nici un rodaj ca atare.

de asemenea si discuri+placute cumparate ulterior pot fi prerodate, dar nu e obligatoriu, depinde de solutia aleasa de catre fiecare producator in parte. exista diverse filosofii in spatele acestor frane, fiecare crede ca e mai bine intr-un anumit fel.


din ce scrie pe instructiunile in engleza ale discurilor, mi se spune sa merg cu atentie cativa km pana franale capata eficienta maxima, deci e probabil o chestie de siguranta ....sa nu dam in plopi ...:-)...sper sa fie prerodate

m-am mai uitat pe niste forumuri si sunt sute de variante ...:-) ..unii zic ca trebuie s atinga , altii ca nu e bine sa atinga ....altii ca trebuie sa verifici cum se invart rotile ca nu cumva sa fie frecarea mai mare la o roata decat la cealalta, datorita murdariei de pe pistoanele de frana care nu se mai retrag si care ar trebui curatate (nu am vazut la service sa se fi facut curatarea pistoanele, ci doar a discurilor noi cu un spray de curatare ....)

altii spun ca trebuie calcata frana cu motorul oprit pana se intareste , insa cu capacul de la recipientul de lichid frana deschis (s-a facut calcarea franei, dar nu a deschis nimeni capacul......)

daca mai citesc mult imi fac capu mare asa ca mai bine vad cum se comporta la drum lung si daca e ceva in neregula mai investighez...

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#718 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 mai 2009 - 10:24

stiu prin ce treci.

inca traim in romania.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#719 mariog333

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 77 Mesaje:
Inregistrat: 21-februarie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester 2009 XS benzina
  • Motorizare:2.0 aspirat

Scris 02 mai 2009 - 10:38

stiu prin ce treci.

inca traim in romania.


dap, si asta ne ocupa tot timpul ...:-)

uite ce sursa misto:

http://www.youtube.c...feature=channel

e o intreaga serie de tutoriale acolo ...

in filmul de mai sus se mentioneaza si acele arcuri de retragere a discurilor, care la mine nu exista ...de asta ma intrebam daca retragerea e facuta de pistoane sau daca se freaca tot timpul ca asa sunt concepute franele subaru...

m
  • 0
------------
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale

#720 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 03 mai 2009 - 10:27

mi s-a spus ca nu am fost suficient de explicit legat de frane.

sistemul de franere este aproape cap-coada un consumabil, insasi principiul sau de functionare este "uzura", pornind de la placute, discuri, furtune, lichid si chiar pistoane. aceasta uzura este indusa aproape exclusiv de catre utilizator, cu mentiunea ca unele componente pot rezista la un abuz mai mare sau mai mic, in functie de calitatea si pretul platit pt ele. exista o teorie conform careia ovalizarea se produce greu, de multe ori semne de ovalizare sunt false, fiind de fapt doar depuneri pe disc. drept dovada si in cazul tau discurile au tinut dupa cum am mai spus, ~ 10.oookm, ceea ce e destul de ok. asta e probabil si motivul pt care nu exista plangeri la scara larga printre posesorii de subaru. discurile in sine nu sunt de cea mai buna calitate, dar nici din aluminiu nu sunt facute. cand incerci sa oferi un pret foarte bun pt o masina, undeva trebuie sa faci mici compromisuri. eu inteleg prin distrugerea discului, craparea sa, lucru care se intampla numai daca ai intra intr-o balta cu apa cand e rosu, ceea ce a putin probabil, nu imposibil, dar putin probabil si chiar si asa, fiind solid, e mult mai rezistent la un astfel de fenomen decat unul gaurit, la care apar frecvent crapaturi in dreptul gaurilor.

franele nu stiu daca sunt subdimensionate pt greutatea masinii, dar depinde cum au fost gandite, cum e distribuita greutatea, calitatea lor etc. golful meu avea frane mici, avea 1650 de kg, si in 25k km (mers poate cel mai tare cu masina asta dintre toate), nu s-au stricat, nu au avut nici cea mai mica urma de ovalizare. faptul ca la tine sunt aceleasi frane de pe WRX nu prea conteaza, intre masina mea si a lui relu erau diferente majore la franare, a lui oprea mult mai bine, desi sunt de greutati similare.

de ce am spus ca suntem in romania, pt ca nu ti s-a explicat la montare nimic despre franele pe care ti le-ai pus, cum se utilizeaza, cum se rodeaza, ca vor avea zgomot o perioada, cum e cu pistoanele, cum e cu lichidul de frana, etc. franele noi nu sunt gata le-am pus si le poti utiliza la maxim, au o perioada de rodare foarte mare. din pacate e putin nerealist acest aspect pt ca nu poti merge sute de km prin oras pt a roda franele. si daca mia patesti ca mine sa fie eliminat unul dintre straturile de uzura, deja se complica lucrurile.
acum ca le-ai schimbat cu altceva vei vedea daca sunt sau nu mai bune decat cele originale, pt stilul tau de mers. e irelevant unde ajunge turatia, nu are treaba cu franele. as fi curios cum sunt reglate, ce raport exista fata/spate la franare, pt ca la mine la forester erau tare prost gandite, fata ducea greul, iar spatele era aproape nesolicitat, destabilizand masina la franari de urgenta. la relu pe wrx e mult mai echilibrat sistemul.

ca atare singurul lucru pe care l-as reprosa la subaru e ca nu scrie in carte cum se conduc masinile lor, au cateva particularitati pe care le poti observa sau nu, dar pot avea un impact major in fiabilitatea anumitor componente.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#721 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 03 mai 2009 - 11:03

si nu e legat de frane aproape deloc.

sunt curios cat vor tine noile discuri. cum se comporta masina daca de ex pui frana brusc de la 160 cat prinzi tu?
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#722 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 03 mai 2009 - 11:53

Masina, in totalitatea sa , este un consumabil numai ca asta ,,consumabilitate'' difera intre marci.
Ce mai tura-vura, daca au cedat in 10 mii de km(discurile), sunt foarte proaste sau soferul are valeitati de pilot.

N-am idee de ce compari greutatea Forester-ului cu cea a Wrx-ului? Au centre de greutate mult prea diferite pentru a rezulta acelasi comportament rutier.

La orice auto/moto , fata duce greul fiindca de acolo rezulta eficienta.

,,cum se comporta masina daca de ex pui frana brusc de la 160 cat prinzi tu?'' cata69--- :D

Aceasta postare a fost editata de mol: 03 mai 2009 - 11:53

  • 0

#723 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 03 mai 2009 - 01:22

m-am grabit, am uitat semnul ?
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#724 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 03 mai 2009 - 02:28

........
ca atare singurul lucru pe care l-as reprosa la subaru e ca nu scrie in carte cum se conduc masinile lor, au cateva particularitati pe care le poti observa sau nu, dar pot avea un impact major in fiabilitatea anumitor componente.


Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine, si sa-ti spun de ce:
- Manualul e plin de indicatii cu privire la masina. Trebuiesc numai citite.
- Ce sa scrie in mod special in manual ? Ca nu e bine sa patinezi excesiv ambreiajul ? Ca nu e bine sa tii piciorul pe ambreiaj ? Ca nu e bine sa frinezi excesiv si sa dai in balti cu discurile incinse ?, etc...
Fara suparare, regulile astea sunt valabile la orice masina !

@mariog
Masinile subaru sunt in general masini ca toate celelalte, si in particular-subaru :D . Numai ca particularitatile masinii fac ca masina sa "amendeze" greselile de conducere mult mai aspru decit alte masini. Si mai sunt o gramada de alte masini care au comportament diferit de Solenza... Daca-mi aduc aminte bine, scrie clar peste tot ca masina e integrala. Daca "omu' " nu stie ce inseamna aia si cum se conduce o astfel de masina, exista cursuri de pilotaj. Ma refer la cursuri de conduita preventiva care includ sedinte de condus specific masinii. Sau pur si simplu merge linistit sau isi cumpara toyota !
Ne place sa ne laudam pe net masina. Dar ne punem intrebarea daca o "meritam" ? In sensul capacitatii noastre de a o exploata, evident. Daca tot stam pe net, de ce nu citim ce spun cei de pe forumurile dedicate marcii ? Evident cele de de afara, poate mai invatam cite ceva. Ca de la cei citiva posesori de subaru din Ro. poate ( credem ) ca n-avem ce.
M-am blocat cind am citit aberatia cu "arcul care impinge discul de frina" si alte citeva perle ..... :D
Masinile subaru sunt niste masini excelente, robuste, dar nu perfecte. Cind apar probleme de garantie, cel putin la SMT n-am auzit pe nimeni sa se plinga. Si nu-mi veniti cu povesti de genul "mi-a zis mie nus' cine"... Eu am avut citeva probleme la masinile mele ( unele destul de costisitoare ) si nu a comentat nimeni inlocuirea pieselor in garantie. Unui prieten i s-a schimbat motorul ( short block ) pentru o simpla bataie la rece ( culmea, masina luata de la radacini ! ), etc... Asa ca aia cu garantia care nu se respecta la SMT nu tine !!!
  • 0

#725 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 03 mai 2009 - 02:44

Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine, si sa-ti spun de ce:
- Manualul e plin de indicatii cu privire la masina. Trebuiesc numai citite.
- Ce sa scrie in mod special in manual ? Ca nu e bine sa patinezi excesiv ambreiajul ? Ca nu e bine sa tii piciorul pe ambreiaj ? Ca nu e bine sa frinezi excesiv si sa dai in balti cu discurile incinse ?, etc...
Fara suparare, regulile astea sunt valabile la orice masina !


manualul de la subaru e absolut singurul pe care l-am citit tot, absolut tot, de 2 ori, cred ca ai inteles perfect de ce, singura masina fara electronica, SAWD etc.

din pacate nu scrie nimic despre cum sa exploatezi ambreiajul, de ex., mai ales cand dai cu spatele, unde poate 99% dintre soferi tin masina din ambreiaj.

asta cu franele e fara legatura. dupa mine 10k km sunt ok de mers alert, asta e si motivul pt ca nu e considerat un defect, masina are sigur frane, dar forester avea eficienta la frane poate 70% fata de cele de pe wrx.

de asemenea nu sunt absolut sigur ca erau ovalizate la el si nu cumva nu aveau depuneri de la placutele cu caracter ecologic folosite acum si de care scapi destul de greu, practic mai rodezi o data franele. am si spus ca nu stiu care e buba de fapt, discuri mai slabe sau placute chiar de la inceput. in mod normal nu prea ai cum sa prevezi o balta sau ce temperatura ai la frane, poate chiar atunci sa o eviti pui vreo frana mai serioasa si le incalzesti, cine stie, nu prea se strica atat de repede niste discuri bune. am cateva exemple la ultimile masini, care sunt vreo 6 la numar, conduse la fel, dar cu efecte diferite asupra franelor, 4 sunt 2 cu 2 chiar identice ca si masina.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi