Subaru Forester Diesel
#751
Scris 05 mai 2009 - 10:26
#752
Scris 05 mai 2009 - 10:44
....... trebuie fie sa te adaptezi pe baza feed-back-ului de la masina, fie sa te documentezi cum sta treaba cu trotineta pe care o ai.
De fapt asta e esenta. Daca mai ai si o masina puternica si nu "comunici" cu ea, efectele pot fi dezastruoase, atit pentru masina cit si pentru posesor.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 05 mai 2009 - 10:45
#753
Scris 05 mai 2009 - 11:12
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#754
Scris 05 mai 2009 - 12:42
#755
Scris 05 mai 2009 - 03:20
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#756
Scris 05 mai 2009 - 03:27
Mai departe mai exista niste trucuri pe care producatorii ar trebui sa le indeplineasca. Placutele de frana trebuie sa contina neaparat azbest, altfel lucrurile pot scapa de sub control intr-un mod foarte urat. Dar cum ecologia este la moda, sau mai bine zis niste barosani au avut interese sa vanda ei alt material asemanator au bagat textul cu placute ecologice. O greseala grava care se observa deja. Mai departe trebuie spus ca intotdeauna sistemul de franare trebuie sa stea la o anumita temperatura, niciodata nu trebuie sa fie rece. Exista o curba de crestere a temperaturii care are o anumita panta, mai bine zis panta asta are un unghi, pe scurt viteza de variatie a temperaturii trebuie sa fie cat mai mica. Daca transformarea adiabatica nu poate fi rezolvata, macar sa reducem delta T , diferenta dintre temperatura de start si cea maxima. Prin urmare este obligatoriu ca placutele sa frece discul. Forta asta de apasare in general poate fi compusa dintr-o lamela elastica, sau pot interveni si alte mecanisme adiacente. Lamela asta e foarte interesanta, are un material elastic care se deformeaza dupa o functie ce tine cont de viteza de rotatie a rotii , astfel incat la orice viteza temperatura sistemului de franare sa ramana constanta. Evident niciodata nu se poate implinii teoria in practica, dar totusi trebuie tinut cont de ea.
Parti din sistemul de franare sunt considerate consumabile si e corect sa fie asa, dar si aceste consumabile trebuiesc sa indeplineasca niste norme bine stabilite. In mod normal ele se calculeaza cu ajutorul proiectarii cu determinarea calitatii , adica se stie din proiect ce MTBF are de exemplu(media-timpului-de-buna-functionare), etc... stilul asta de proiectare te duce catre o economie de materiale, de bani, dar in acelasi timp iti asigura si calitatea corespunzatoare aplicatiei in cauza.
Ca sa scurtez ceea ce am dorit sa spus, as sublinia ca lucrurile astea nu tin exclusiv de materiale, ci si de tehnicile destepte implementate de fiecare producator in parte, nu avem de-a face cu o abordare bruta, de tip "ghelban" - "baga-i frate fieru gros ca e mai bun". Din ce s-a povestit aici imi pare rau sa o spun, imi pare o vina a fabricantului si mai putin a utilizatorului, sau poate a lantului de distributie care este necesar sa posede niste cunostiinte , niste tehnici subtile pe care nu le poate controla fabricantul pana la final, deci service-ul de la reprezentanta face ultimele retusuri masinilor cand se vand. E posibil ca Subaru sa aibe un astfel de acord , dar daca nu are cu cine vorbi, degeaba, sau daca reprezentanta noastra nu conlucreaza direct cu Subaru ci mai trece printr-un intermediar grec.....
#757
Scris 05 mai 2009 - 04:40
Va deranjez si eu cu o intrebare. spunea cata mai inainte ca 99% din soferi dau cu spatele din ambreiaj. Care ar fi alternativa corecta la integrale?
la fel cum pleci de pe loc si cu fata. buba majora e daca ai spatiu putin in spate si trebuie un control la cm, asta e, il incingi putin.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#758
Scris 05 mai 2009 - 04:43
#759
Scris 05 mai 2009 - 04:48
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#760
Scris 05 mai 2009 - 05:50
#761
Scris 05 mai 2009 - 06:36
#762
Scris 05 mai 2009 - 07:30
sa nu dai cu spatele. te urci pe pereti si intorci doar in a I-a
:thumb:
Oare, nu sunt bancuri pe seama subaristilor, adevarati artizani?
De nu sunt, adaptez io, numai sa-mi fac timp....
#763
Scris 05 mai 2009 - 07:45
In 99% din cazuri nu discurile sunt de vina. Ele se toarna clasic dintr-un aliaj bine pus la punct de decenii. Pentru marketing unii producatori iventeaza tot felul de "galagii" care fac frana mai buna (oare ?) . Singura mare inventie la discuri o reprezinta ceramica, in rest discurile ventilate sunt poezii, gaurelele din discuri nu ajuta decat la micsorarea greutatii, daca acest aspect are vreo relevantza practica. Trebuie tinut minte ca in timpul franarii avem de-a face cu o transformare de tip adiabatic , adica pe scurt caldura nu are timp sa se transfere mediului inconjurator intr-un timp suficient de scurt. Prin urmare discurile vor incasa temperaturi extrem de ridicate , deci din start orice disc trebuie proiectat si realizat astfel incat sa poata incasa fara probleme aceste temperaturi inalte.
Mai departe mai exista niste trucuri pe care producatorii ar trebui sa le indeplineasca. Placutele de frana trebuie sa contina neaparat azbest, altfel lucrurile pot scapa de sub control intr-un mod foarte urat. Dar cum ecologia este la moda, sau mai bine zis niste barosani au avut interese sa vanda ei alt material asemanator au bagat textul cu placute ecologice. O greseala grava care se observa deja. Mai departe trebuie spus ca intotdeauna sistemul de franare trebuie sa stea la o anumita temperatura, niciodata nu trebuie sa fie rece. Exista o curba de crestere a temperaturii care are o anumita panta, mai bine zis panta asta are un unghi, pe scurt viteza de variatie a temperaturii trebuie sa fie cat mai mica. Daca transformarea adiabatica nu poate fi rezolvata, macar sa reducem delta T , diferenta dintre temperatura de start si cea maxima. Prin urmare este obligatoriu ca placutele sa frece discul. Forta asta de apasare in general poate fi compusa dintr-o lamela elastica, sau pot interveni si alte mecanisme adiacente. Lamela asta e foarte interesanta, are un material elastic care se deformeaza dupa o functie ce tine cont de viteza de rotatie a rotii , astfel incat la orice viteza temperatura sistemului de franare sa ramana constanta. Evident niciodata nu se poate implinii teoria in practica, dar totusi trebuie tinut cont de ea.
Parti din sistemul de franare sunt considerate consumabile si e corect sa fie asa, dar si aceste consumabile trebuiesc sa indeplineasca niste norme bine stabilite. In mod normal ele se calculeaza cu ajutorul proiectarii cu determinarea calitatii , adica se stie din proiect ce MTBF are de exemplu(media-timpului-de-buna-functionare), etc... stilul asta de proiectare te duce catre o economie de materiale, de bani, dar in acelasi timp iti asigura si calitatea corespunzatoare aplicatiei in cauza.
Ca sa scurtez ceea ce am dorit sa spus, as sublinia ca lucrurile astea nu tin exclusiv de materiale, ci si de tehnicile destepte implementate de fiecare producator in parte, nu avem de-a face cu o abordare bruta, de tip "ghelban" - "baga-i frate fieru gros ca e mai bun". Din ce s-a povestit aici imi pare rau sa o spun, imi pare o vina a fabricantului si mai putin a utilizatorului, sau poate a lantului de distributie care este necesar sa posede niste cunostiinte , niste tehnici subtile pe care nu le poate controla fabricantul pana la final, deci service-ul de la reprezentanta face ultimele retusuri masinilor cand se vand. E posibil ca Subaru sa aibe un astfel de acord , dar daca nu are cu cine vorbi, degeaba, sau daca reprezentanta noastra nu conlucreaza direct cu Subaru ci mai trece printr-un intermediar grec.....
jos palaria! in sfarsit am inteles si eu de ce mi se freaca placutele de discuri ....esti in domeniu sau te-ai documentat la greu?
cum spuneam mai sus masina se comporta excelent cu noile discuri ...daca trec cu ele de 15 mii fara sa se ovalizeze le schimb si pe spate ....
singurul lucru care imi e neclar e cum simte si aloca sistemul de franare de pe forester forta necesara de apasare ca sa asigure o frecare si o incalzire optima....
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#764
Scris 05 mai 2009 - 07:48
apropr, sunt cumva dintre cele care chiţăie cand pui frana usor?
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#765
Scris 05 mai 2009 - 07:51
E posibil ca pe spate sa ai discuri mai mici si sa nu-ti intre astea....
#766
Scris 05 mai 2009 - 08:13
la fel cum pleci de pe loc si cu fata. buba majora e daca ai spatiu putin in spate si trebuie un control la cm, asta e, il incingi putin.
sal, am incercat si eu azi sa ies cu spatele fara ambreiaj....kamikaze! era sa ma infig in masina din spatele meu ! masina intra intr-un tremur de se balangane schimbatorul de viteza si face un salt brusc in spate ...noroc ca am frane bune acum...:-)...iar motorul da semne ca se ineaca...
am incercat si in trafic sa schimb la fel...cand trec de la o viteza inferioara la una superioara , nici o problema , mai ales daca schimb in reprize mai lungi ....daca schimb in reprize mai scurte mai zvacneste, dar usor ...insa daca fac asta cand schimb intr-o viteza inferioara zvacneste tare .....
dupa o zi de incercari mi se pare ca care un tremur mai pronuntat la relanti ....simt masina ca tremura mai tare si se vede si privind schimbatorul care are momente cand tremura mai puternic si haotic ....nu stiu daca genul asta de condus ca sa evit patinarea si defectarea ambreiajului nu cumva imi buleste cutia sau chiar ceva pe la motor ...:-)....si chiar daca astea sunt in garantie, parca nu as vrea asta....:-)
ce am sesizat ca merge la plecarea de pe loc e sa calc cat mai finut acceleratia si sa ridic foarte usor ambreiajul pana simt ca cupleaza...
bafta !
man, tie iti fac acum zgomot ca sunt noi si nerodate. in timp nu vor mai face.
apropr, sunt cumva dintre cele care chiţăie cand pui frana usor?
nu chitaie deloc ...nu aud nimic, nici macar huruitul ala usor si permanent pe care il aud la rulare fara franare ....sper sa o tina tot asa
iar daca dispare si huruitul ala in timp , cu atat mai bine ....desi in oras nu prea il aud , probabil datorita zarvei ...:-)
,,...cum spuneam mai sus masina se comporta excelent cu noile discuri ...daca trec cu ele de 15 mii fara sa se ovalizeze le schimb si pe spate ....
E posibil ca pe spate sa ai discuri mai mici si sa nu-ti intre astea....
mol, as putea face si asta, dar ar fi un upgrade cam scump...:-)
oricum, mecanicul mi-a zis ca ar fi un castig marginal si ca nu merita schimbat nici daca sunt si ele ovalizate.....ca cica oricum nu as simti nimic (fata duce greul)
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#767
Scris 05 mai 2009 - 08:15
cert e ca eu nu am avut problemele astea, desi prima data mi se parea ciudat, cum dracu sa ridici ambreiajul.
pana la urma e ok si cum ai procedat, cu acceleratia usoara.
iar in mers, in trafic, nu trebuie sa bruschezi masina niciodata. asta e valabil de altfel mereu.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#768
Scris 05 mai 2009 - 08:38
De fapt asta e esenta. Daca mai ai si o masina puternica si nu "comunici" cu ea, efectele pot fi dezastruoase, atit pentru masina cit si pentru posesor.
De fapt asta e esenta. Daca mai ai si o masina puternica si nu "comunici" cu ea, efectele pot fi dezastruoase, atit pentru masina cit si pentru posesor.
desi are 150 CP, pot sa spun ca in depasiri e mai agila decat meganul vechi de 1.6 si 98 CP.....fara a 3-a si calcat la podea am emotii cu ea in depasiri ...:-)
dar la o analiza globala, masina ofera un mix foarte bun de calitati pe multiple planuri: super confortabila, sta bine pe sosea, veleitati offroad foarte bune etc
la minusuri: zgomotoasa la viteze mari, ruliu pronuntat si CONSUM...:-) ...(franele le omit in mod elegant..)
Mai invata. Eu nu mai imi pierd timpul sa-ti explic.
nu mi-am setat ca obiectiv sa cunosc toate sistemele de franare ...:-)...merg pe tutorialele video care sunt fara echivoc ...
am refuzat sa ma inscriu la cursurile de mecanica organizate de Subaru ...:-) ....dar daca organizeaza un curs de soferie pt forester , ma inscriu ca s ainvat si eu s amerg fara sa patinez ambreiajul ...:-)
oricum, merci pt feedback !
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#769
Scris 06 mai 2009 - 09:02
O poezie inseamna mult mai mult decat o suma de litere sau cuvinte, semnificatia lor inseamna totul. Asa si in tehnica. Pe langa faptul ca usoara frecare a placutelor tine sistemul de franare "in priza" mereu mai are si alt rol. Anume se reduce distanta dintre momentul cand se da comanda franarii, si franarea efectiva. Se castiga o reactie mai rapida si se evita si loviturile dintre placute si disc. Ba mai avem inca un plus.... curatarea sistemului de franare si uscarea sa. Dezavantajul este uzura, dar cum ti-am spus mai inainte , tot ansamblul se proiecteaza cu managementul calitatii, adica se stie exact ce reteta trebuie folosita astfel incat sistemul sa tine un numar dat de kilometrii. Nu se proiecteaza cu calitate maxima, cum se facea inainte, costurile ar sari mult in sus. Tocmai de la aceasta proiectare extrem de precisa pot aparea probleme. E simplu de vizualizat ca si materialele folosite trebuiesc sa respecte foarte bine parametrii ceruti. Tolerantele sunt stranse , iar o deviatie ceva mai mare da tot calculul peste cap. Specializarea mea terminata cu un proiect de diploma a fost exact pe acest gen de proiectare, stiu cam de unde pot aparea defectele astea repetitive. N-ai bagat de seama ca masinile astea noi sunt extrem de fiabile , fata de cele vechi, dar ca fiabilitatea asta tine un timp fix foarte asemanator cam la toate masinile din seria respectiva si niciodata oricat ai ingriji o masina noua nu tine 20 de ani ? Asa sunt proiectate, sa fie "perfecte" 5 ani (sa presupunem ca asta ar fi termenul) dupa care cad. Nu te-ai mirat niciodata de ce masinile noi sunt pline de plastic ordinar, sau alte componente care par firave dar care timp de n ani merg perfect ?
Revenind la frana, sincer ma mir ca defectul asta pare a fi repetitiv si nu unul izolat... Sistemul de franare si secretele sale sunt cunoscute aproape la perfectie dupa anii '60 , chiar daca abia de curand evolutia tehnologica a permis implementarea lor ieftin si pe scara larga. Din cate stiu eu mai nou putandu-se aborda mai usor in realitate principiile aerodinamicitatii franele sunt "aerate" mai bine cu cat creste viteza astfel incat sa se mentina o temperatura cat mai constanta a sistemului de franare atunci cand nu este actionat (nu are legatura cu franarile violente unde caldura nu poate fi degajata in timp util). Deasemenea poate ai vazut ca unele discuri au niste striatii pe ele care nu sunt neaparat pentru ventilare ( au si rolul asta dar el este secundar) ci mai degraba pentru a puteaprelua in mod controlat fortele mecanice aparute in timpul cresterii temperaturii extrem de mult.
Prin reviste sunt multe teste de franare, dar exista unul care spune multe .... anume cel de "fading" . Fenomenul asta da de gol imediat daca fabricantul nu este meserias. Masinile care nu stau bine la acest capitol ar trebui evitate. Nu stiu cum sta Forester-ul asta nou , dar daca e ok, inseamna ca e o slabiciune de material, nu neaparat o lipsa in proiectare. Fenomene asemanatoare s-au intamplat in fabricarea componentelor de calculator (condensatoare)...... ca sa iasa mai ieftin au mutat productia din Japonia in China iar chinezoii ca romanii.... "las-o ba ca merge asa".... iar rezultatele au fost dezastruoasa in 2002. E posibil sa fie si in cazul de fata ceva asemanator, un fabricant tertz, chinez poate, a dat chix.
#770
Scris 06 mai 2009 - 09:09
Deasemenea poate ai vazut ca unele discuri au niste striatii pe ele care nu sunt neaparat pentru ventilare ( au si rolul asta dar el este secundar) ci mai degraba pentru a puteaprelua in mod controlat fortele mecanice aparute in timpul cresterii temperaturii extrem de mult.
WTF ?????
#771
Scris 06 mai 2009 - 10:23
Excluzand patetismul, cantitatea, raman doar striatiile. Mult prea mult management in dizertatie...
,,N-ai bagat de seama ca masinile astea noi sunt extrem de fiabile , fata de cele vechi, dar ca fiabilitatea asta tine un timp fix foarte asemanator cam la toate masinile din seria respectiva si niciodata oricat ai ingriji o masina noua nu tine 20 de ani ?''
Ori e fiabila, ori nu.
Eu, as fi spus ca ai inclinatii ,,umanistice''.
Am fost nitel rautacios, dar mai enervat cu ,,tona'' academica de material...
#772
Scris 06 mai 2009 - 10:26
Prin reviste sunt multe teste de franare, dar exista unul care spune multe .... anume cel de "fading" . Fenomenul asta da de gol imediat daca fabricantul nu este meserias. Masinile care nu stau bine la acest capitol ar trebui evitate. Nu stiu cum sta Forester-ul asta nou , dar daca e ok, inseamna ca e o slabiciune de material, nu neaparat o lipsa in proiectare. Fenomene asemanatoare s-au intamplat in fabricarea componentelor de calculator (condensatoare)...... ca sa iasa mai ieftin au mutat productia din Japonia in China iar chinezoii ca romanii.... "las-o ba ca merge asa".... iar rezultatele au fost dezastruoasa in 2002. E posibil sa fie si in cazul de fata ceva asemanator, un fabricant tertz, chinez poate, a dat chix.
sal greieras
pe placute scrie hitachi si vad ca fac baietii si pt alte japoneze, unele de lux...:
http://www.drivewire...chi/brake-pads/
pe discuri nu erau marcate decat niste cifre...
www.BeSpecial.ro
Cadouri Speciale
#773
Scris 06 mai 2009 - 11:13
,,N-ai bagat de seama ca masinile astea noi sunt extrem de fiabile , fata de cele vechi, dar ca fiabilitatea asta tine un timp fix foarte asemanator cam la toate masinile din seria respectiva si niciodata oricat ai ingriji o masina noua nu tine 20 de ani ?''
Deasemenea poate ai vazut ca unele discuri au niste striatii pe ele care nu sunt neaparat pentru ventilare ( au si rolul asta dar el este secundar) ci mai degraba pentru a puteaprelua in mod controlat fortele mecanice aparute in timpul cresterii temperaturii extrem de mult.
sal, am incercat si eu azi sa ies cu spatele fara ambreiaj....kamikaze! era sa ma infig in masina din spatele meu ! masina intra intr-un tremur de se balangane schimbatorul de viteza si face un salt brusc in spate ...noroc ca am frane bune acum...:-)...iar motorul da semne ca se ineaca...
Singura mare inventie la discuri o reprezinta ceramica, in rest discurile ventilate sunt poezii
#774
Scris 06 mai 2009 - 11:28
Da' tu esti mai rau ca mine...
#775
Scris 07 mai 2009 - 08:32
Imi aduceti aminte de mecanicii care veneau in magazinul meu si refuzau sa cumpere discuri de ambreaj de la Fermit pe motivul ca ferodourile nu sunt stranse bine pe disc si exista un spatiu de 2..3 mm, in plus fiind si mai scumpe. Aproape toti s-au indreptat catre alte discuri de import cu ferodourile stranse bine. Dupa jumatate de an cand le-a cazut ambreajele au inteles si ei ca intre disc si ferodouri exista o lamela care tinea materialul de frictiune un pic departat pentru a avea rol de amortizare.
Cred ca as avea sute de povesti despre mecanicii facuti in coltul strazii care cred numai ceea ce vad , asa ca am ajuns la stadiul in care ma distreaza glumele pe seama mea.
6 useri citesc subiectul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi