Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Ford Fiesta


  • Please log in to reply
1483 replies to this topic

#1326 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 06 iulie 2013 - 07:32

recomandarea producatorului nu are nicio treaba cu japcaria ci efectiv cu sistemul de franare caci etrierul si hidraulica au fost proiectate sa impinga cilindru pana la o anumita distanta. eu am gasit valori diferite chiar si la modele diferite, de la o marca la alta sa nu mai vorbim.

insa e alegerea fiecaruia, se poate merge cu ele si pana la fier pe fier :lol:

Nu pot decat sa presupun ca frank si-a impins 5mm placutele cu puterea mintii ....

Tu chiar crezi ce zici ??? Adica sistemul e proiectat sa impinga doar 6mm de exemplu ???

Ai desfacut vreodata niste etrieri ?
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#1327 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 06 iulie 2013 - 10:48

Ai desfacut vreodata niste etrieri ?

acolo nu umbla decit cine se pricepe ;)


  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1328 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 06 iulie 2013 - 11:47

adica relu :lol:



Lichidul l'am schimbat in 2011, deci da, ar cam fi cazul de schimbat iar.

 

eu am masina din 2008 si cam 113.000km imediat.

sa inteleg ca ar trebui sa-l schimb?!? :lol:


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1329 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 06 iulie 2013 - 11:57

Nu pot decat sa presupun ca frank si-a impins 5mm placutele cu puterea mintii ....

Tu chiar crezi ce zici ??? Adica sistemul e proiectat sa impinga doar 6mm de exemplu ???

Ai desfacut vreodata niste etrieri ?


Chiar am desfacut! Tu ai pus mâna pe asa ceva?! Eu prefer sa nu risc aiurea blocarea etrierului sau vreo pierdere de lichid. Frank la cât merge cu maşina nici n-are nevoie de frâne!! lol
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#1330 rares_dan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 730 Mesaje:
Inregistrat: 12-mai 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:RENAULT
  • Model:Koleos 2017
  • Motorizare:2.0dCi 175 CVT

Scris 07 iulie 2013 - 09:03

La schimb de placute ai nevoie din start de o presa pentru impingerea pistonasului la maxim astfel incat sa poti fixa placutele noi. Daca este un sistem clasic poti improviza insa daca pistonasul lucreaza prin insurubare/rasucire ai nevoie neaparat de acea mini-presa daca nu vrei sa trici ceva. Am vazut ca se gasesc astfel de accesorii inclusiv in hipermarketuri la preturi acceptabile(pana in 150 de lei pentru un set).

Daca te hotarasti sa schmbi si lichidul(chiar si daca nu o faci insa trebuie completat) varianta de avarie este sa desfaci furtunasele de frana de pe etrieri varianta in care scapi de presiune(si de ceva lichide de frana) iar etrierul se poate impinge la mana.Asa e de la sine inteles ca deja treaba devine murdara la propriu.

La sfarsit e bine sa si aerisesti manual sistemul astfel incat sa ai frana din start. Daca nu faci asta vei folosi ceva frana pana sistemul se auto-aeriseste si pedala va fi in parametri. La operatiunea asta daca nu s-au curatat pana acum etrierii poti avea surpiza ca aerisitoarele sa fie rupte sau ruginite deci alte batai de cap.

 

Daca nu esti foarte pasionat de mecanica sfatul meu este sa te duci la orice service de colt de strada unde iti efectueaza schimbul de placute la 50 de lei. Altel risti sa te plictisesti la fel de repede cum te apuci si sa ajungi tot la service.


Aceasta postare a fost editata de rares_dan: 07 iulie 2013 - 09:10

  • 0

#1331 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 07 iulie 2013 - 09:50

Chiar am desfacut!...Eu prefer sa nu risc aiurea blocarea etrierului sau vreo pierdere de lichid....

fara suparare dar am oaresce indoieli in lumina afirmatiilor de mai sus

 

...Tu ai pus mâna pe asa ceva?!...

eu da, am lucrat ajutor de mecanic intr-o vara cu multi ani in urma, suplimentar eu cand imi servisez masinile stau langa ele, nu pun mana sa nu ma murdaresc dar ii supraveghez sa vad ce fac si mai ales sa nu-mi faca dude.

 

sa vii sa zici ca sistemul e proiectat sa se duca pistonul in asa fel incat te risti sa ramai fara placuta cand mai ai carne pe ea, ca se termina cursa pistonului, e aberatia castigatoare a concursului de sapt trecuta, riscul mai degraba este sa impinga pistonul cand nu mai ai carne pe placuta si sa muste in disc

 

schimbatul mai devreme de cotele mentionte, ca asa recomanda producatorul, este JAPCAREALA

 

evident la masini de strada, la bombe preparate cu frane modificate dracu stie cum, se respecta ce-ti zice producatorul sistemului/placutelor

 

LEde fapt daca stau sa ma gandesc mai bine pedala de acceleratie wifi e de nedepasit :lol: :lol: :lol:


Aceasta postare a fost editata de mecea: 07 iulie 2013 - 09:55

  • 2
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#1332 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 07 iulie 2013 - 10:06

BIIIIG LAIK ! :lol:

 

Zii mah de care seminte sa-ti aduc la kng ! :D


Aceasta postare a fost editata de Relu: 07 iulie 2013 - 10:06

  • 0

#1333 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 07 iulie 2013 - 10:23

seminte de discordie !!
:P
sau mai bine de paulaner !!
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#1334 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 07 iulie 2013 - 10:40

N-auzi ma ca zembeistu nu bea bere !
  • 0

#1335 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 07 iulie 2013 - 11:16

Zembeistul bea nush ce lichior, mi-a zis odata dar am uitat, ca eu nu-s cu tariile. Dar va spune el de care :D


  • 0

#1336 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 07 iulie 2013 - 12:11

@ska ... umbla vorba ca lichidul de frana e recomandat a se schimba la fiecare 2 ani si eu pana acum am respectat asta

@rares_dan: multumesc de indicatii, dar stiam deja cum sta treaba. La Fiesta pistonasele se imping fara rotire, deci nu e problema. Ce nu inteleg e de ce zici ca trebuie oricum completat lichid de frana, in cazul in care nu l'as inlocui. Dimpotriva, daca inainte de schimbarea placutelor nivelul de lichid de frana a fost completat pana la normal, dupa montarea noilor placute e posibil sa dea pe'afara din vas lichidul
Cat despre pasionat sau nu de mecanica, pana la urma din cam asa ceva imi castig painea ... iar un schimb de placute doar ma mentine in forma :P
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1337 rares_dan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 730 Mesaje:
Inregistrat: 12-mai 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:RENAULT
  • Model:Koleos 2017
  • Motorizare:2.0dCi 175 CVT

Scris 07 iulie 2013 - 01:39

Ziceam ca trebuie complectat in situatia in care adopti metoda necrestineasca de a deconecta conducta de frana de etrier caz in care pierzi ceva zeama de pe aceasta si din etrier in momentul in care impingi pistonasul. Altfel, pierderea de lichid de frana rezultata in urma aerisirii mecanice a sistemului este nesemnificativa.


  • 0

#1338 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 07 iulie 2013 - 05:59

sa vii sa zici ca sistemul e proiectat sa se duca pistonul in asa fel incat te risti sa ramai fara placuta cand mai ai carne pe ea, ca se termina cursa pistonului, e aberatia castigatoare a concursului de sapt trecuta, riscul mai degraba este sa impinga pistonul cand nu mai ai carne pe placuta si sa muste in disc

 

n-a zis nimeni ca ramai fara placute, ti-am zis doar ca eu vreau ca franele sa-mi lucreze in parametrii maximi mereu. nu stau cu ele pana ajung la fier ca sa-mi bulesc discurile, si nici nu ma kak pe mine ca mai am 1253km de mers cu placutele alea dupa ce am mers deja  90% din durata lor de viata..... 


Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 07 iulie 2013 - 06:00

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#1339 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 07 iulie 2013 - 06:14

eu am masina din 2008 si cam 113.000km imediat.

eu am masina din 2008 si cam 113.000/2 km imediat ;)

 

la 44500 km cam asa aratau placutele:

 

Image040.jpg Image041.jpg


  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1340 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 07 iulie 2013 - 10:28

 

eu am masina din 2008 si cam 113.000/2 km imediat ;)

 

la 44500 km cam asa aratau placutele:

 

 

eu ma refeream strict la lichidul de frana.

placutele de frana nu ma tin mai mult de 30.000km alea pe fata, iar alea pe spate le-am schimbat o singura data la 75.000km :)


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1341 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 07 iulie 2013 - 11:06

Deci am zis eu bine ca's premiant la 66k km cu inca cativa mm la placute :)

Lichidul de frana cica si'ar pierde din proprietati plus ca pare'se ca se amesteca cu apa (condensul care mai apare prin instalatie). Sunt convins ca nu se intampla nimic in inca 1-2 ani, insa la 4-5 ani sa schimbi lichidul de frana chiar nu e o cheltuiala mare si clar nu are cum sa strice
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1342 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 07 iulie 2013 - 11:16

eu ma refeream strict la lichidul de frana.

eu intelesesem ca in astia 5 ani ai facut 113.000 km cu masina in discutie.


  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1343 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 07 iulie 2013 - 11:20

eu intelesesem ca in astia 5 ani ai facut 113.000 km cu masina in discutie.

cu masina da, atata am facut :lol:
cu placutele nu prea... :lol:


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1344 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 07 iulie 2013 - 11:26

cu placutele nu prea... :lol:

pai nici nu m-am gind la asta ;)

 

 

cu masina da, atata am facut :lol:

dublu fata de mine ;)


  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1345 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 07 iulie 2013 - 11:54

 

LEde fapt daca stau sa ma gandesc mai bine pedala de acceleratie wifi e de nedepasit :lol: :lol: :lol:

Nu fi rau. Cu wifi a fost o figura de stil, o...explicatiune ceva mai plastica...


  • 0

#1346 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 08 iulie 2013 - 06:37

n-a zis nimeni ca ramai fara placute, ti-am zis doar ca eu vreau ca franele sa-mi lucreze in parametrii maximi mereu. nu stau cu ele pana ajung la fier ca sa-mi bulesc discurile, si nici nu ma kak pe mine ca mai am 1253km de mers cu placutele alea dupa ce am mers deja  90% din durata lor de viata..... 

pai uite ce ai zis tot tu :

 

daca placutele au grosime 18mm asta nu inseamna ca mergi cu ele pana cand ajungi la 1mm......documenteaza-te si vezi care e intervalul de uzura.

 

la 200 lei / set ai face bine sa le schimbi. si schimba si lichidul de frana daca tot te deranjezi.

recomandarea producatorului nu are nicio treaba cu japcaria ci efectiv cu sistemul de franare caci etrierul si hidraulica au fost proiectate sa impinga cilindru pana la o anumita distanta. eu am gasit valori diferite chiar si la modele diferite, de la o marca la alta sa nu mai vorbim. 

 

insa e alegerea fiecaruia, se poate merge cu ele si pana la fier pe fier  :lol:

OFF : tu inteleg ca te ghidezi pe principii simple > daca faci o tampenie macar sa o faci lata ? si aplicand asta ai departe cand zici o prostie o sustii, din principiu, ca doar e a ta, pana in panzele albe ?

 

ON : blio, in primul rand eu cel putin la masini nu am prea vazut placute sa atinga 18mm, asa ca plec de la ideea ca se invart pe la 11-13mm , deci de ce nu s-ar afla in parametrii maxim sistemul de franare pe toata aceasta grosime ? poti sa oferi o explicatie tehnica pe langa toate afirmatiile generaliste si lipsite de fundament ?

tu ai impresia pe primii 6 mm ferodo-ul are o componenta mai smechera care-si pierde din calitati gradual cand incepi sa franezi cu restul de 5mm ? sau tii mortis sa zici ca pistonul impinge ca uns 6mm dar pentru restul de 5 mm are probleme de trecut prin gaura ca se ingroasa si e abrazi/etc ??? sau cumva scade presiunea hidraulica si nu mai are forta sa impinga si restu de 6 mm ? are acolo un pitic mic mic mic care-i zice ba gata, de acuma ca s-au consumat sase mm reduci presiunea ???

 

eu nu am mers niciodata pana la zero ferodo, tocmai ca risti sa ajungi fier pe fier si sa ai probleme cu discul, dar strict teoretic asa ceva este fezabil, forta cu care apasa nu are legatura cu grosimea placutei, ci cu functionarea instalatiei hidraulice, iar daca variaza nu o face de la grosimea placutei ci de la lichidul de frana din instalatie.


  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#1347 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 08 iulie 2013 - 07:04

Aha..., dupa ce-l dobori, il tot lovesti sa fii sigur ca inca-i viu....:)

 

Io zic sa abordati importanta ultimilor mm si prin prisma biomecanicii, a eficacitatii destinderii finale pe ultimii mm atat a piciorului cat si a nervilor...:)


  • 0

#1348 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 iulie 2013 - 07:06

Efectul razelor de luna, asupra galosilor lu Bula ! :lol:


  • 0

#1349 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 08 iulie 2013 - 07:59

Io zic ca o  cauti cu soarele. Ai prurit, nu gluma. :)


  • 0

#1350 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 08 iulie 2013 - 09:18

Mai vin si eu cu o gogomanie si zic ca impinge pistonasu ala si daca ramai fara carne pe placute, preseaza fieru de disc in incercarea de a opri lemurianu 


  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi