Salt la continut


Fotografie
- - - - -

2008 Opel Astra H Cosmo 1.6


  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#76 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 21 mai 2010 - 08:12

Mah, nu stiu cum va faceti voi "space shuttle" masinile aspirate punand benzine fancy, ca io n-am simtit niciodata nimic (cel putin nu in bine...) la ale mele. Sau sunt eu mai nesimtit... :D Sau nu stiu eu sa bag furtunul de la pompa in rezervor... :D
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#77 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 21 mai 2010 - 08:21

diferenta si mai mare este intre ce bagi in .RO si ce bagi "afara"... .HU, .AT, .DE...
oricum, si eu simt o mica diferenta intre EVO5 Diesel si Dieselul Normal de la MOL de ex.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#78 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 21 mai 2010 - 08:35

Probabil benzina care o puneam pana acum era proasta, sau Alto 101 chiar e foarte buna, altfel nu cred ca se simtea diferenta, insa tragea mai bine 'din orice pozitie' :D
  • 0

#79 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 21 mai 2010 - 09:04

diferenta si mai mare este intre ce bagi in .RO si ce bagi "afara"... .HU, .AT, .DE...
...


E clar ca eu traiesc intr-un univers paralel. In universul meu, OMV de austria, bagat de n-spe ori la mama lui, adica in tara vecina si prietena Austria, e fost mediocra spre slaba, dar macar aveam si consum mic (9 si putin sub 9 mers cu 130-140 pe GPS, a/c non-stop, masina plinuta). MOL bagat in tara ne-vecina si ne-prietena Ungaria a fost execrabila, masina ragea, tragea prost, consum cu 1 litru la suta peste cel din Austria mersi in conditii similare sau chiar mai blande. Cea mai proasta benzina care a trecut prin rezervorul Foresterului.
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#80 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 21 mai 2010 - 11:19

benzina n-am mai bagat de ... pff ... muuuulti ani :D
da la motorina pot sa bag pana in foc ca e diferenta sesizabila intre cea de .HU si .AT si cea de .RO
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#81 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 21 mai 2010 - 11:47

Aline,
La padurar se va simti diferenta intre 95 si 100 garantat, dar nu imediat. Masina ta are un ECU adaptiv, caruia ii ia ceva timp pentru adaptare. Ideal e sa faci o resetare dupa ce bagi benzina buna, si in mod obligatoriu sa iesi din oras.
Dupa vreo 100 km, ma suni si-mi spui cum e .. :D
  • 0

#82 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 21 mai 2010 - 02:44

Eu nu stiu ce ECU am, dar s-a simtit diferenta instant, fara sa scot borna, fara sa fac multi km...
  • 0

#83 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 21 mai 2010 - 04:52

la a mea se simte mult diferenta intre 100 si 95
de asemenea, cu cea de afara (ungaria/austria) a mers mai prost
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#84 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 21 mai 2010 - 05:21

la a mea se simte mult diferenta intre 100 si 95
de asemenea, cu cea de afara (ungaria/austria) a mers mai prost

Nu stiu afara cum e ca n-am iesit cu asta de cind o am ( cu exceptia primilor 1800 km ), dar aici simt bine de tot diferenta. Am simtit diferenta evidenta si intre Carrera 100 ( cu asta merg deobicei ) si 99 ( parca ) de la Petrom fara V. Am bagat o data vreo 15L cind n-aveam nici omv nici petromv in zona, si m-am cam enervat pina s-a consumat ...

@pejte
Tu ai d-ala cu tranzistori mah .... :D
  • 0

#85 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 21 mai 2010 - 07:50

Din cate stiu (nu dati cu pietre daca spun prostii :D), in cartea fiecarei masini scrie benzina recomandata si cu care motorul functioneaza in parametri maximi. La mine cifra octanica recomandata este 95 si tine de raportul de compresie, la turbate fiind recomandat 100.

ECU ajusteaza mersul motorului in functie de benzina cu care alimentezi, dar bunul simt imi zice ca ce zice producatorul in manual e sfant. Probabil ca diferentele la pejte sunt din cauza ca benzina de 95 la noi nu prea e de 95...

Aceasta postare a fost editata de alexx_elf: 21 mai 2010 - 07:51

  • 0

#86 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 21 mai 2010 - 07:58

......
ECU ajusteaza mersul motorului in functie de benzina cu care alimentezi, dar bunul simt imi zice ca ce zice producatorul in manual e sfant. Probabil ca diferentele la pejte sunt din cauza ca benzina de 95 la noi nu prea e de 95...

Good point ! :D
  • 0

#87 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 21 mai 2010 - 08:40

Din cate stiu (nu dati cu pietre daca spun prostii :)), in cartea fiecarei masini scrie benzina recomandata si cu care motorul functioneaza in parametri maximi. La mine cifra octanica recomandata este 95 si tine de raportul de compresie, la turbate fiind recomandat 100.

ECU ajusteaza mersul motorului in functie de benzina cu care alimentezi, dar bunul simt imi zice ca ce zice producatorul in manual e sfant. Probabil ca diferentele la pejte sunt din cauza ca benzina de 95 la noi nu prea e de 95...


Nu-i adevarat.

Datele necesare le gasesti si la/pe portita rezervorului...
  • 0

#88 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 21 mai 2010 - 08:47

La tine ce scrie ? Ronson ? :)
  • 0

#89 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 21 mai 2010 - 08:52

:)

95, 92, lampant... :)
  • 0

#90 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 21 mai 2010 - 08:55

http://www.garajul.r...post__p__426229

:) :) :)
  • 0

#91 cristidb

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 5 Mesaje:
Inregistrat: 22-aprilie 10
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra
  • Motorizare:1,6

Scris 27 mai 2010 - 10:52

De unde ati tras voi concluzia ca benzina de 95 din Romania nu are 95? Verificati daca face retard ECU cu orice benzina de 95 pe motorul asta pe care il are pejte. Va spun eu, nu! In cele mai nefavorabile conditii 1-2 grade pentru cateava secunde pe cate un cilindru. Merge fix in aceleasi conditii si cu 95 si cu 98+. Orice peste 95 in motorul asta e degeaba.
Adaptarea se face pe termen lung pentru a compensa depunerile in motor, altitudinea, uzura... Retard face imediat cand simte detonatii. Cum ridici putin piciorul de pe gaz cu revine la normal.
  • 0

#92 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 27 mai 2010 - 11:43

Sustii ca orice benzina de 95 din Romania are 95 de octane ?
Explica atunci de ce masina lui pejte a mers evident mai bine cu benzina de 101, avind nevoie de avans mai mare pentru ea.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 27 mai 2010 - 12:00

  • 0

#93 cristidb

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 5 Mesaje:
Inregistrat: 22-aprilie 10
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra
  • Motorizare:1,6

Scris 27 mai 2010 - 12:21

Pai asta sa-ti explice pejte.
A mea are acelasi motor si nu mi se pare evidenta diferenta dintre cum merge cu 98 si cum merge cu 95 nici acum dupa remapare, desi acum se vede clar ca folosind 98 merge cu avans mai mare si evident ca are cativa cai in plus. Avantajul principal al remaparii e ca trage mai de jos si nu are ezitari. Cam asa pleaca intr-a doua de la 1200rpm:
http://www.youtube.c...h?v=SrI7lFylk4s
Acum cu 95 are 4-5 grade retard intre 3000 si 5000rpm in sarcina maxima. Cu orice peste 97 nu mai face retard, exact cum mi s-a spus de catre cei care au facut softul.
In concluzie, reglata pe 95 cum vine din fabrica merge in parametri cu benzina romaneasca de 95. Remapata pentru 97-98 merge in parametri optimi cu orice peste 97. Trag eu concluzia de aici ca-i buna benzina. Daca era proasta nu ar fi obtinut performante mai bune decat cele date de producator cu ea.
  • 0

#94 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 27 mai 2010 - 01:00

N-ai inteles intrebarea mea, asa ca reformulez:
De ce merge masina lui pejte mult mai prost cu 95 ?

Apropo, nu mai folosi 95 pentru ca e foarte periculos cind ecu face "retard". Daca ti-ai facut remapare, mergi exclusiv pe benzina pentru care ai softul :lol:
  • 0

#95 cristidb

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 5 Mesaje:
Inregistrat: 22-aprilie 10
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra
  • Motorizare:1,6

Scris 27 mai 2010 - 01:55

Am inteles itrebarea. A mea nu merge mai prost. Nu stiu de ce merge a lui mai prost.
De ce e periculos cand face ECU retard? Eu stiam ca e periculos cand cu tot retard-ul nu reuseste sa impiedice detonatiile, adica mult mai departe de 4-5 grade ce vad eu. Niciun tuner nu impune folosirea benzinei de 98 la aspiratele remapate din motivul asta, ca practic cu 95 ajungi sa mearga masina cu acelasi avans ca inainte. Ca si la amestec, aprinderea e controlata in bucla inchisa.
Sunt unele masini care din fabrica au setat avansul foarte mare in sarcini partiale si in mod normal merg cu retard destul de mare. In felul asta se asigura ei ca tot timpul motorul va merge cu suficient avans. E o intreaga discutie pe subiectul asta intre posesorii de mazda.

Aceasta postare a fost editata de cristidb: 27 mai 2010 - 01:57

  • 0

#96 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 27 mai 2010 - 02:10

Vezi tu, din pacate multi fac "poezie" pe forumuri si se joaca cu masinile lor, fiind perfect paraleli cu domeniul auto. Din cauza asta, faptul ca unul sau mai multi discuta pe forumuri nu inseamna neaparat ca si stapinesc subiectul.
Nu intru in detalii, insa ca idee gindeste-te ca micsorarea avansului se face in urma unor detonatii sesizate de ecu. Detonatiile fac parte din acele fenomene extrem de periculoase pentru un motor. Si tot din pacate, astra nu dispune de un ecu atit de inteligent care sa pastreze o perioada de timp setarile "inmuiate". Mai departe se intelege de la sine.

l.e.
Toate masinile simt benzina mai proasta intre diverse alimentari ( daca nimeresc asa ceva ) chiar daca folosesc numai 95 sau 98 sau 100, etc .....
  • 0

#97 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 27 mai 2010 - 02:16

Nu pot sa afirm ca merge mai prost cu 95, dar dupa o lunga perioada de alimentat de la aceeasi statie numai petrom95 , cand am pus Alto 101 tragea mai bine. :lol:
  • 0

#98 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 27 mai 2010 - 02:26

Daca ai fi avut si soft cu avans pentru benzina aia, ar fi tras si mai bine.
  • 0

#99 cristidb

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 5 Mesaje:
Inregistrat: 22-aprilie 10
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra
  • Motorizare:1,6

Scris 27 mai 2010 - 02:37

Cat de destept e ECU de la astra nu pot sti, dar in ultima perioada sunt din ce in ce mai rapide si mai destepte, si oricum un ECU standard e mai complex decat unul afermarket.
Senzorul ala de detonatii nu e folosit doar ca o plasa de siguranta ca acum multi ani cand ECU avea o harta pentru high octane si una pentru low octane schimbate initial printr-o rezistenta si apoi in functie de senzorul de detonatie. Chiar e normal sa faca retard pana la 3 grade cu benzina specificata si cu softul standard. Faptul ca face retard nu e acelasi lucru cu detonatia. Un aspirat poate merge mult si bine cu detonatii mici (trace knock). Asta simte ecu si reduce avansul imediat pana dispare, nu detonatii puternice care se aud. Unele ECU mai destepte fac retard fara sa simta detonatii, doar pentru ca motorul are o anumita turatie si acceleratia a fost apasata brusc si exista potentiale conditii pentru a aparea detonatiile.
Ca idee, ia vedeti ce pun americanii in motorul de 1,8 si nu se lasa nici macar cand aud detonatiile:
http://www.saturnfan...ad.php?t=152138
Si totusi motoarele alea n-au nici pe dracu, merg inca sute de mii de km.
  • 0

#100 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 27 mai 2010 - 02:52

Ti-am zis eu ca e "poezie" :lol:
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi