Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Miscare in aer liber


  • Please log in to reply
187 replies to this topic

#101 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 12:24

... pierzi foarte multa energie din cauza suspensiilor (fata si spate)
...

Inseamna ca nu mi s-a parut ca suspensiile la biciclete sunt obositoare ?
Am mers o singura data pe asa ceva si nu mi-a placut deloc.
  • 0

#102 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 06 septembrie 2010 - 12:31

Eu am frane pe disc, hidraulice, am descris bicla aici.
Atunci cand cautam o bicla cat mai buna, in coditiile unui buget redus/modest, franele hidraulice erau o conditie principala; asta nu pt moft, fitza, etc. ci pt ca tinand cont de gabaritul meu celelalte sist de franare (nu am incercat frana pe disc mecanica) le-am gasit a fi de la "lipsa" la proaste.
Iar franele mele chiar isi fac treaba f bine, am avut cateva ocazii (nedorite) de a le testa.
Oricum o bicla full suspension, care sa merite dpdv tehnic/performanta are un cost fff mare (altfel te poti trezi ca suspensia spate mai mult te incurca si/sau cedeaza f repede) si tinand cont si de exploatare, ar putea fi mai indicata adoptarea compromisului unui hardtail.

Am jante duble, anvelope mai late (si nu sunt chinezisme, ci Michelin), insa ceea ce m-a surprins (nu intr-o maniera pozitiva), de altfel si singura chestiune de acest fel, a fost faptul ca pe macadam (in special pamant) la un viraj ceva mai strans, dar nu f strans (urcare sau coborare) si nu cu viteza mare, roata fata derapeaza putin. Poate fi si rezultatul unei combinatii anvelopa + furca fata.

Michelin Contry Trail
Imagine amplasata
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#103 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 septembrie 2010 - 12:38

Inseamna ca nu mi s-a parut ca suspensiile la biciclete sunt obositoare ?
Am mers o singura data pe asa ceva si nu mi-a placut deloc.

pe asfalt sunt obositoare (de fapt cea fata are si o pozitie de lock de unde o blochezi si nu mai lucreaza).
pe forestier sau pe pietre sau pe la borduri nu mai sunt obositoare, ba din contra ... :)
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#104 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 06 septembrie 2010 - 12:54

Si suspensia spate se poate bloca.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#105 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 12:58

Atunci nu pricep de ce-si cumpara unii bicle cu suspensii sa mearga prin oras. Iar off-road, nu prea vad sa avem prin Buc.
La aia cu bordurile, eu cred ca fara suspensie le urci mai usor :)
  • 0

#106 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 06 septembrie 2010 - 01:06

Motivele sunt diverse (de la confort la ....), chiar daca unele mai intemeiate, iar altele mai putin.
In ceea ce priveste offroad-ul in Buc. (sau imprejurimi) ai putea fi surprins. :)
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#107 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 06 septembrie 2010 - 01:12

Atunci nu pricep de ce-si cumpara unii bicle cu suspensii sa mearga prin oras.


Pentru ca asta se vinde la Cora si Carrefour :). Serios, multe din biclele din oras sunt stifturi pe care s-au dat bani buni.
  • 0

#108 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 01:24

Asa e din pacate ... :)
  • 0

#109 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 septembrie 2010 - 01:30

Si suspensia spate se poate bloca.

asta ar fi chiar tare! o sa studiez!

relu, cred ca le cumpara pt downhill si nu mai au bani de alta pt bucuresti.
insa simt nevoia sa mearga si atunci ies cu aia, nu stiu ...

apropo: http://www.sport.ro/...n-viata-ta.html
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#110 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 06 septembrie 2010 - 01:31

...
La aia cu bordurile, eu cred ca fara suspensie le urci mai usor :)


Gresit! Exceptand cazul in care ai un spate sanatos si nu stii cum sa-l f**ti mai repede! :)
Ca sa abordezi o bordura (cum suna...) inainte de bordura te lasi/arunci cu toata greutatea in suspensia fata, o comprimi bine, si numa bine cand vine bordura te arunca in sus, tu mai faci un minim efort sa ridici si roata peste bordura.
Aia mai smecheri se pricep a face si bunny hop, o procedura prin care sari cu ambele roti peste un obstacol. N-am incercat/nu ma pricep! B)
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#111 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 01:45

Mai,
Eu am mers ceva la viata mea pe 2 roti si fara motor. Ce stiu foarte clar e ca la mersul pe sosea, bicicleta trebuie sa aibe gume cit mai inguste, sa fie cit mai usoara, si sa fie cit mai rigida. Orice abatere de la chestiile astea nu fac decit mersul mai obositor, prin efortul mai mare depus. Nemaivorbind de scaderea controlului asupra ei.
Si inca ceva foarte important, la mersul pe strada schimbatoarele cu n-spe mii de foi si pinioane nu-s de preferat. Schimbatoarele in butuc sunt cele mai potrivite din toate punctele de vedere ( simplitate, usurinta la schimbare, rezistenta in timp, pierderi mici, etc ... ).

Gresit! Exceptand cazul in care ai un spate sanatos si nu stii cum sa-l f**ti mai repede! :)
Ca sa abordezi o bordura (cum suna...) inainte de bordura te lasi/arunci cu toata greutatea in suspensia fata, o comprimi bine, si numa bine cand vine bordura te arunca in sus, tu mai faci un minim efort sa ridici si roata peste bordura.
Aia mai smecheri se pricep a face si bunny hop, o procedura prin care sari cu ambele roti peste un obstacol. N-am incercat/nu ma pricep! B)

Sefuuu, cam mult efort sa urci o bordura :)
Daca n-ai suspensie, controlezi MULT mai bine si mai usor cele citeva kg ale bicicletei. Sa te vad cum urci CITEVA trepte cu suspensie B)
  • 0

#112 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 06 septembrie 2010 - 01:45

De acord cu tine, d-aia eu am facut o strutzo-camila, adica pe MTB-ul asta am pus aparatori mari, city-bike like si slickuri, mai inguste decat alea cramponate, umflate tzapan.
Schimbatorul in butuc nu stiu, dar cred ca au o dinamica mai restransa (viteze mai putine).
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#113 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 01:48

....
Aia mai smecheri se pricep a face si bunny hop, o procedura prin care sari cu ambele roti peste un obstacol. N-am incercat/nu ma pricep! :)

Daca scoti uleiul din amortizoare :)

Intr-adevar la schimbatorul in butuc ai numai 3 viteze ( nu stiu daca s-au inventat cu mai multe, dar nu cred pentru ca e un dispozitiv planetar ). Insa, daca nu faci performanta, nici nu ai nevoie de mai mult de 3 ... in opinia mea.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 06 septembrie 2010 - 01:50

  • 0

#114 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 septembrie 2010 - 02:21

Mai,
Eu am mers ceva la viata mea pe 2 roti si fara motor. Ce stiu foarte clar e ca la mersul pe sosea, bicicleta trebuie sa aibe gume cit mai inguste, sa fie cit mai usoara, si sa fie cit mai rigida. Orice abatere de la chestiile astea nu fac decit mersul mai obositor, prin efortul mai mare depus. Nemaivorbind de scaderea controlului asupra ei.
Si inca ceva foarte important, la mersul pe strada schimbatoarele cu n-spe mii de foi si pinioane nu-s de preferat. Schimbatoarele in butuc sunt cele mai potrivite din toate punctele de vedere ( simplitate, usurinta la schimbare, rezistenta in timp, pierderi mici, etc ... ).


Sefuuu, cam mult efort sa urci o bordura Imagine amplasata
Daca n-ai suspensie, controlezi MULT mai bine si mai usor cele citeva kg ale bicicletei. Sa te vad cum urci CITEVA trepte cu suspensie Imagine amplasata

Pai semicursierele nu au suspensii, dar ce dracu faci cu una d-asta in Bucuresti? Ai incercat? Nu cred ca ajungi in parc cu ea intreaga.
Si nu vreau sa imi iau 2 biciclete - una pt asfalt si una pt restul, asa ca am nevoie de suspensie fata, clar. Fara susp fata esti mort, iti cad practic coatele.
Si nu stiu daca mai tii tu minte, dar eu stiu ca mi se "obada" (adica se stramba) roata la "ruseasca" frecvent. Ai mai auzit de asa ceva in prezent? Nu! Pt ca socurile sunt preluate de suspensie.

Pt urcat trepte ai nevoie de "cuplu" adica pinion mare si foaie mica, suspensia nu stiu daca e definitorie.

Schimbatoarele au evoluat, in afara de biciclete de oras, nu mai are niciuna d-ala in butuc. Si daca vrei upgrade nu gasesti d-ala. Dar cele externe sunt foarte ok.
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#115 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 03:09

Ruseasca am avut cred ca vreo 3 zile ! Am dat-o imediat pentru ca era facuta parca din plastelina .....
Am avut ( cele mai multe ) biciclete cu roti mici, dar le-am preferat pe cele cu schimbator in butuc. Eu am mers atit in oras cit si afara. Daca ai o bicicleta de calitate, poti face turul tarii cu una cu roti mici.
Faptul ca shimbarea de viteza se face instantaneu face toti banii la sistemul de care vorbesc. In plus de asta, nu ai pinioane pline de praf si suprafete mari in contact/frecare, ci ai o mica cutie de viteze in adevaratul sens al cuvantului. De aici apare randamentul mai bun la ele + simplitate la lucrul cu ele.
Pentru urcat trepte n-ai nevoie de niciun fel de forta, ci de tehnica si roti care nu balabane din suspensii, sa poti face ce vrei tu cu bicicleta ;)
  • 0

#116 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 septembrie 2010 - 03:23

eu nu mi-am permis s-o dau ca era a lui taica-meu. dar a fost foarte tare, n-am avut deloc impresia ca e din plastilina! si nu avea decat o foaie si un pinion.
ii puneam cate 2 caucicuri ca sa nu se mai intepe ;)

am avut apoi in familie si d-aia cu schimbatror in butuc, dar acum nu mai gasesti. M-ar interesa o schimbare instantanee, dar repet nu se gasesc pe mountain bike...
trepte, eu nu pot sa urc nici macar 2 la rand (frontal) cu acelasi pinion cu care merg cu 20 la ora pe asfalt, dar cine stie... poate tu vorbesti de sarit o bordura sau de urcat drepte in diagonala, desi chiar si asa...
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#117 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 03:35

O sa-ti arat cum se urca bordurile si chiar scarile cu bicicleta. Dar fara suspensie ! ;)
Eu ma refer la cursierele rusesti, care au fost PRAF ! Mountain bike nu cred ca gasesti cu schimbator in butuc, dar sunt o groaza de biciclete de oras cu roti mari sau mici cu astfel de schimbatoare.
  • 0

#118 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 06 septembrie 2010 - 04:46

Aseara am iesit si eu PRIMA data cu caruciorul, pt 20 min.
Interesant.. sper ca vremea sa o mai permita si ceva weekenduri de acum incolo, ca numai atunci pot, in rest munca.

Apoi, cu bicla, ma mai gandeam si eu sa merg. Mai aveam un MTB cu ceva timp in urma ce a stat ceva ani pe dreapta. Cand a fost cu Francofonia am zis sa mai vin cu el la munca. Dar in preziua aleasa am zis sa mai dau o tura prin cartier sa mai avd cum e. In primul rand am obosit repede, dar treceam peste asta ca ma obisnuiam repede. In schimb ma durea curul de la sa ceva de speriat, asa ca am renuntat, mai ales ca a si plouat. Apoi am renuntat si la bicla cu totul. Daca se apuca de metrou pe la noi in cartier, ori scuter ori bicla va fi un avantaj, problema apare la depozitare. Si la readaptarea dupa ani.... la mers cu ea.

Aceasta postare a fost editata de aztec: 06 septembrie 2010 - 04:47

  • 0
calator prin timp si spatiu...

#119 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 06 septembrie 2010 - 04:59

Se obisnuieste el cu saua (curul ;)). 'Asa face toate'
  • 0

#120 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 06 septembrie 2010 - 06:33

depinde de sa, cu unele nu se obisnuieste. dar sunt tot felul de accesorii gen husa, sau pantaloni cu gel sau chiar alta sa.
eu mi-am schimbat-o si nu mai am nici o problema.
la ce te referi cand zici "carucior"?

Aceasta postare a fost editata de salesman: 06 septembrie 2010 - 06:34

  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#121 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 06 septembrie 2010 - 06:43

pai.. la landou, cam ca asta

Imagine amplasata
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#122 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 07:21

.. sau pantaloni cu gel...

Bah, gel sau vaselina ?? :P ;) ;)
  • 0

#123 berkut

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.629 Mesaje:
Inregistrat: 07-aprilie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:HANDEI
  • Model:6 viteze
  • Motorizare:1994

Scris 06 septembrie 2010 - 07:27

va lasa omu' un pic singuri si o luati pe carari.
MTB uri sunt bune dar daca le folosesti la ce trebuie :
- cross - bune si de oras si de un offroad soft - trebuie sa fie pe la un 12-13 kg , furca cu suspensie , hardtail
- downhill - bune la coborari trebuie sa fie mai grele , au cadre ceva mai lungi alta geometrie sunt doar de downhill
- full suspension - bune si la downhill si la cross foarte putin. depinde aici de multe , geometrie cadru, amortizor spate , samd

acum depinde ce vrei sa faci , nu vei putea face maraton viteza pe strada cu un MTB fie el si hardtail , cum nu poti face coborari fie si light ele , pe macadam cu o cursiera.

o cursiera buna e pe la 7.5kg si costa cam 7500 eur . ca idee asa ;)
  • 0
imatur pentru ca am subaru.

#124 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 septembrie 2010 - 07:44

Bai oameni buni, in oras ASA ceva va trebuie. Restul sunt precum Land Cruiser sau Porsche prin oras.
Cine vrea si off-road si oras isi cumpara 2 ! Nu costa mii de euro, si esti castigat din toate punctele de vedere ;)

Iete avantajele ;)

Aceasta postare a fost editata de Relu: 06 septembrie 2010 - 07:49

  • 0

#125 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 06 septembrie 2010 - 08:28

Ce nu-mi plac bicicletele astea cu roti mici :mellow:
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi