Toata ideea e sa nu fie prea scumpa implementarea lor. Exemple sunt deja, dar din alata gama
http://www.cargomaga...are-euro-6.html
Motorul Euro 6 PACCAR MX-13 de 12,9 litri foloseşte o tehnologie ultra-modernă de injecţie directă common rail, o turbină cu geometrie variabilă şi sisteme avansate de control pentru eficienţă maximă. Pentru a îndeplini cerinţele Euro 6, motorul dispune de un sistem avansat de recirculare a gazelor de eşapament (EGR), tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction) şi un filtru activ de particule. "Motorul PACCAR MX-13 este ultra curat", a declarat Ron Borsboom, membru în conducerea DAF Trucks, responsabil cu dezvoltarea producţiei. În comparaţie cu standardul Euro 5 actual,
cel Euro 6 prevede o reducere a emisiilor de oxid de azot cu 77%, iar a celor de funingine cu 66%. Concret, emisiile de oxid de azot trebuie să se diminueze de la 2,0 la 0,46 grame/kWh, iar cele de funingine de la 0,03 la la 0,01 grame/kWh. Dar acestea nu sunt singurele noutăţi aduse de acest standard. Motoarele Euro 6 trebuie să menţină aceste caracteristici cel puţin 7 ani sau 700.000 km, în toate condiţiile de operare. Pe viitor, autorităţile vor organiza controale aleatoare pentru a verifica dacă autovehiculele îndeplinesc aceste cerinţe, iar noile sisteme de diagnoză on-board vor avertiza şoferul în cazul în care apare vreo problemă în acest sens. Experienţa americană a ajutat mult la dezvoltarea noului motor. Astfel, un sfert din camioanele Kenworth şi Peterbilt vândute în SUA din vara lui 2010 încoace sunt echipate cu motorul PACCAR MX de 12,9 litri cu 6 cilindri, care îndeplineşte standardul local EPA10. "Acest motor îndeplineşte legislaţia actuală din America de Nord, iar normele în privinţa emisiilor sunt foarte apropiate de cele stabilite de Euro 6. Astfel am avut avantajul experienţei folosirii unor tehnologii pentru recircularea gazului de eşapament, turbina cu geometrie variabilă şi filtrul activ de funingine. Am dezvoltat şi mai mult aceste tehnologii, concentrându-ne pe integrarea lor într-un vehicul conceput pentru Europa. Un bun exemplu în acest sens este coolerul pentru sistemul EGR, poziţionat mai sus, care permite ca turbina să fie amplasată mai aproape, reducând mărimea totală a motorului. În plus, am folosit tehnologii introduse recent în cadrul programului ATe pentru motoarele Euro 5", precizează Ron Borsboom.
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.