Scris 27 decembrie 2010 - 01:38
Fara plan, fara scop si fara prea mare pregatire am plecat azi spre Valea Prahovei pregatiti sa stam o zi sau doua, dar si sa ne intoarcem tot azi. Cum o fi sa fie.
Pe la 12:30 am facut stanga la Sinaia si prima oprire a fost la Cota 1000 unde am baut o cafa si ne-am interesat putin.
Aici am aflat ca se poate ajunge pe platoul Bucegi doar prin Moroieni, pe la Sanatoriu. Pe la Cuibul Dorului cica nu s-ar mai putea merge din cauza unei avalanse care a rupt drumul zilele astea.
Drumul pe la Sanatoriu e destul de fad, fara zapada nu e nici un fel de peisaj in perioada asta. Era si destul de innorat.
Mai sus putin, parca pe-aproape de Cheile Orzei incepe sa apara si zapada si se mai lumineaza putin.
La Cheile Zanoagei e zapada in toata regula, nu mare, dar peste tot si daca am fi prins si brazii inzapeziti ar fi pus-o si de o poza, ceva.
Ne-am oprit si aici putin si apoi am continuat pe langa Lacul Bolboci spre Hotel Pestera pt ca aunsesem prea repede si prea usor.
Drumul a fost complet acoperit cu zapada, dar foarte accesibil (inghetat) si fara sa ne puna nici o problema.
Aproape de hotel Pestera, peisajul e extraordinar, bun de petrecut ceva timp cu traseele din zona, iar hotelul insusi promite a fi foarte interesant. Simt ca o sa revin destul de curand.
Am vrut sa petrecem noaptea aici ca sa dam o tura maine dimineata pe jos pana la Babele si Caraiman, insa nu era nici o camera libera asa pana la urma ne-am vazut fortati sa revenim in Bucuresti (vremea anuntandu-se naspa n-avea rost sa mai lamaim prin Sinaia).
La intoarcere am zis sa incercam varianta "inchisa" intrucat de la salvamontisti aflaseram ca n-ar fi chiar inchisa...
Asa ca dupa Cheile Zanoagei am facut stanga spre Saua Dichiu si Cabana Cuibul Dorului. Prima portiune a fost mai naspa in sensul ca era inzapezita bine si tarseam cu burta pe zapada, dar nu a durat mai mult de 15-20 de minute si nu am avut nici o problema, practic. Apoi drum uscat pana jos. Mi-am amintit ca pe aici am fost in vara cu bicla.
La 7 am fost acasa.
Concluzii:
Fara scop & plan & harta & numere de telefin & starea vremii nu mai plec de acasa. Spontaneitatea asta cu "lasa ca vedem noi" nu duce decat la timp pierdut. Merge asa ca o experienta, dar nu mai facem alta data.
Am tot incercat saptamanile astea sa stresez masina, sa vad pe unde ar trece doar cu 4x4 blocat, pe unde s-ar bloca in modul fata si ar iesi dupa ce as muta pe Lock etc. Adevarul e ca nu conteaza. Nu conteaza ce face sau ce nu face sau cum face sau daca e integrala permanenta etc. Conteaza ca am facut azi vreo 50 km de forestiere si a fost foarte ok si ca pana acum nu am avut placerea asta.
Probabil mergea si Legacy, poate si Dacia 1300, dar asta imi da impresia ca pt asta e facuta si o sa reziste mult si bine la genul asta de exploatari.
Nu m-am stresat la gropi, nici la sleauri, nu am simtit nevoia sa ma uit pe sub masina sa vad daca mai am aparatorile, nu m-a durut sufletul cand am dat cu scutul in vreun damb pt ca n-am dat si nici nu mi-a fost teama sa ma trag pe dreapta in troiene cand mai venea cate unul din fata. Si cei cu care m-am intalnit pe acolo pe sus aveau lanturi.
Am mers preponderent in 4x4, mi-a placut cum a tras, dar mai ales cum a functionat frana de motor. Cred ca si anvelopele astea sunt bune pt ca se oprea imediat pe gheata la vale.
Am folosit Lock doar la intoarcere, prin zapada (nu stiu exact de ce; mi s-a parut mai potrivit).
Imi pare ca masina are o inteligenta a sistemului de tractiune integrala (despre care nu am citit nimic) pt ca pur si simplu nu patineaza in situatii in care ma astep sa o faca. Cum zicea Relu - pana se prinde spatele ca e nevoie de el trebuie sa patineze fata putin, dar nu am simtit sa se fi intamplat asta.
Frana de motor e geniala pt ca primele rapoarte sunt foarte scurte. Probabil de-aia nu i-au pus HDC...
N-am studiat inca ce fac butoanele ale de la care se dezactiveza doua electronici. Sunt in stanga jos a volanului.
Destul de misto si pe asfalt, predictibila si usor de condus. Pe manual cutia schimba instantaneu, am depasit o gramada la intors (era ceata si se mergea incet). M-a ajutat si vizibilitatea data de pozitia mai inalta.
Pana la 120 km/h nu se aude mai nimic, doar e cald si bine in masina. Muzica se aude intr-un fel misto (am inceput sa ascult Radio 21 si Kiss FM ca au melodii cu basi, dar in 3 zile cred ca am auzit aceleasi cantece de cate 20 de ori).
Concluzia finala: imi place masina si ma bucur ca o conduc chiar daca nu e superioara niciuneia sau daca nu fost cea mai buna alegere sau daca nu e offroader sau daca nu e integrala sau daca sau daca sau daca.