Scris 15 noiembrie 2011 - 08:26
Wow, multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Ideea e ca Seat-ul e o masina super buna dpdv tehnic. Nu sunt multumit de motor (dar nu in sensul nu trage sau ca mi-e frica in depasiri), trebuie turata ca sa faci orice cu ea. Iar asta inseamna consum. Daca nu ma dau la ea, intr-o duminica in oras ia 8.5. In mod normal, 12-13. Stiu, e blocul motor vechi, cutia scurta, dar acum sunt variante cu motoare mai puternice care consuma la fel. Daca nu si-ar da sora-mea examenul pentru permis sapt. viitoare (seat-ul ii va reveni ei) zau daca l-as schimba (cu toate minusurile lui) inca 2 ani de acum incolo.
In general folosesc masina doar serviciu-retur, aprox. 10 km zilnic. In timpul liber, ca tot omul pe la supermarket, centre comerciale samd., dar niciodata mai mult de 500 km lunari urbani. Iar anual, circul cam 25,000. Daca e de mers in interses de serviciu, atunci folosesc masina firmei iar a mea sta in parcare.
90% din cazuri merg singur in masina, doar in weekend sau calatorii merge si prietena mea in dreapta. In cazuri exceptionale am alte persoane in masina (cand o duc pe bunica-mea la doctor, de ex.). Nu am nevoie de o masina cu care sa car lucruri voluminoase, de obicei am doar strictul nevesar. Evident se ivesc ocazii cand trebuiesc carate 20 de cutii la tara, dar nu merita sa car un break dupa mine tot anul pentru asta. In plus, n-am inca copii.
Asadar sa fac o lista cu variantele de pana acum;
1. Scirocco e fain la interior. M-am uitat cu atentie la el ultima oara cand am facut revizia. Ca dinensiuni e perfect dar nu prea ma atrage forma (mai ales spatele) Leon-ul ca design, cred ca e mai reusit. Pretul de achizite e destul de ridicat dar pot gasi una cu km putini, pana in 20k cu un motor diesel de 140 de cai. Voi economisii ceva bani pe an si voi avea o masina mai vioaie. Nu stiu cu sta la revanzare.
2. De passat CC am vb si mai sus. E prea mare, n-am nevoie de 4 usi si de atata portbagaj. In plus nu-mi place cum arata, mai ales de la spate. La interior e faina, imi place ca nu are rame la portiere.
3. Saab 9-3. Intodeauna mi-a placut marca asta. Sut cam scumpe la cumparare si viitorul firmei e incert. (cu toate ca de fiecare data se gaseste cineva sa o mai salveze o data). Nu stiu cate service-uri autorizate sunt, daca gasesti piese de schimb si cat costa intretinerea. In plus e sedan. Prea multe semne de intrebare, momentan o las mai la fundul listei.
4. Mercedes C classe. E interesanta masina, frumusica chiar daca e sedan. Stiu ca a aparut un facelift recent, din pacate nu prea ma identific cu marca. Daca e diesel probabil ar fi o optiube interesanta. Am facut ceva cercetari si ai de unde alege. Cred ca varianta asta e undeva pe locul 4-5.
5. Honda Civic. Nu imi pace cum arate de la spate, in rest la interior e beton. Tocmai a aparut modelul nou, cred ca o sa pierd mai mult la revanzare. Singura optiune ar fi type R (are o amica) dar consuma prea mult. Mai bine ma plimb de banii in plus.
6. G6 are o cunostiinta, e mult mai bine facut la interior, ca dimensiuni e ok, insa nu imi place. Dpdv al design-ului, parerea mea e ca toate modelele anterioare au fost mai reusite. Ca motoare, fiabilitate si retea de service are niste buline albe. Gti consuma prea mult, de gtd nu stiu prea multe. Poate o varianta intermediara diesel la 140 de cai ar fi interesanta.
7. Legacy are aceleasi probleme ca Passat CC, altfel nu cunosc mai multe delatii. Recunosc, estetic nu imi place. Nici Octavia tdi nu imi placea cand am ales seat-ul, dar ar fi fost o alegere mult mai inteleapta.
8. E92 320 ramane in continuare pe primul loc. E ok ca dimensiuni, se incadreaza in buget la consum si la limita de km efectuati. Ma incanta design-ul, iar coupe-ul nou nu cred ca apare decat peste cel putin 1-2 ani. Am vazut masinile de pe savana, cea gri e foarte interesanta. In plus o cunostiinta de-a mea si-a vandul intamplator un e92 diesel care se incadreaza la pret tot la ei. Si masina e inca de vanzare. Trebuie sa fac nuste cercetari mai amanuntute in legatura cu sanana si sa intreb cunostiinta despre detalii legate de masina, iar asta e un mare avantaj. Mai sunt si cele doua variante de pe vmw rulate, odata negociate 3-4% se incadreaza.
9. Audi TT coupe. Imi place, se incadreaza in pret si cosum. Eventual un diesel si mai bine. Problema e ca de alea doua locuri din spate arunci cabd an nevoie, chiar mi-ar placea sa fie doua locuri de dinensiuni normale. In plus, cand ma gandesc la TT imi vinde in minte imaginea unui cocalar de bamboo cu parul gelat care arunca cu servetele in aer. Parca nu te poti duce oriunde cu ea.