Istoria cu Păduraru este destul de veche, admiram această mașină demult, de pe vremea când aveam Tico și citeam diverse articole despre Forester (la vremea aia 2.0 turbo 177 de cai). De pe atunci ma atrăgea versatilitatea lui, capabilitățile rezonabile din afara șoselei cât si agilitatea de pe șosea.
Timpul a trecut, a apărut Accentul care mi-a plăcut si el din mai multe puncte de vedere (fâșneață pentru o mașină de serie din clasa ei, deosebită ca design - adică urâtă pentru mulți - cu o ținută de drum foarte bună. Nu că știam eu la vremea aceea prea multe despre ce înseamnă de fapt ținută de drum...) Așa că un o perioadă mi-a ieșit din minte pădurarul...
Pâna la începutul lui 2008. Când un vecin de bloc, pe care de altfel nici nu l-am cunoscut si ulterior s-a mutat, s-a umplut cu doi foresteri 2.0 NA model 2006, adusi de prin Germania, probabil unul pentru el unul pentru nevastă. Moment in care mi s-a aprins din nou flama, mai aprigă ca niciodată.
Am început din nou sa caut articole, informații și, bineînțeles, prețuri! Întâi am căutat pe mobile.de, dar sumele erau descurajante pentru 2.0 aspirat și imposibile pentru XT. Menționez că eu căutam neapărat modelul cu facelift.
De aici înainte au fost o serie de întâmplări care puteau să schimbe complet cursul evenimentelor.
Am început să caut informații pe care le-am și obținut de la cele două vedete Subaru în România/București: Rădăcini și SMT. Nu știam despre diferența dintre cele două la vremea aceea.
M-am ales practic cu oferte pentru 2.0 și 2.5 NA, de la SMT evident doar pentru 2.0! Am început să fac calcule (credite etc) și cumva cu jumate de inimă am pornit la drum.
Inițial am comparat specurile celor doua motoare. Nu puteam înțelege cum de motorul 2.0 avea demarajul 9.7 secunde față de 10.7 ale 2.5-ului, si de asemenea viteza maximă de 197km/h față de 187 ale lui 2.5! Doar privind la aceste cifre, am decis eu ca motorul 2.5 e cam învechit si deci mai bine îl iau pe cel de 2 litri. Ce găgăuță!!!
Evident, totul a fost către bine, deoarece SMT-ul avea în ofertă un 2.0 cu mai puține dotări dar și cu vreo 3000E mai ieftin, am avut norocul măcar să iau mașina de la importatorul oficial și nu de la Rădăcini.
Nu vreau să fiu înțeles greșit, motorul de 2.0 chiar e unul mișto, și faptul ca are ture multe multe compenseaza într-o oarecare măsură senzația de submotorizare pe care am început să o simt ulterior. Ăsta e și motivul pentru care are demarajul atât de bun. A rămas o enigmă de ce are si viteza maximă mai bună decat 2.5-ul, dar nu mai contează. Am vazut însă când am mers într-un Outback 2.5 aspirat că totuși, there is no replacement for displacement... d-aia am zis mai sus că am fost găgăuță.
Cam asta știa acel Forester:
Buuun! Trec peste alergături cu credite/bănci/vînzare Matiz. Mă duc la SMT cu gândul să dau comandă de un Forester echiparea cea mai slabă, dar să fie verde sau albastru. Mi se spune clar ca modelul a iesit din productie, urmând să apară noul Forester și că d-aia e reducerea de 2000E la prețul CIP, că e lichidare de stoc. Iar stocul arata așa: doi Foresteri 2.0 manual echiparea cea mai slabă, ambii gri, un 2.0 manual echiparea cea mai bună cred (era cu vreo 3000E mai scump) vișiniu, si un 2.5XT manual negru, cu vreo 9000E mai scump decât ce am luat eu. Încă mă mai gândesc dacă n-aș fi putut face totuși efortul să iau XT-ul...
Asta este îmi zic, n-am de ales, unul dintre aia doi Foresteri gri devine al meu.
A fost o perioadă frumoasă, mi-a plăcut masina, m-am bucurat de ea.
Am avut momente frumoase împreună, ultima ieșire fiind în octombrie:
Ei, și nu stiu ce naiba m-a apucat în ultimele luni, ajunsesem din nou să bat autovitul si mobile.de în lung și-n lat aproape zilnic. Mă uitam după XT-uri modelul meu și WRX-uri cum a avut Relu (în sensul de generație, nu de formă).
Am început să dau și telefoane, m-am frământat în stânga și-n dreapta, iar Relu săracu știe cel mai bine... mii de sărumana încă odată!
Într-un mare final s-a întâmplat și marea realizare! Adică am găsit un nene cu un XT din 2006, cu 52.000km la bord, exact ca și a mea (că așa au apărut pozele alea de la freezone) cu care am făcut schimb și i-am mai dat 2600E. Fără schimb, nu stiu dacă aș mai fi putut face mișcarea deoarece prețurile pentru Foresterul meu erau la pământ!
A fost o perioadă foarte zbuciumată, deoarece fix in ziua în care băteam palma a apărut știrea cu adoptarea taxei de poluare în parlament! Nu vă mai povestesc ce stress a fost să înmatriculez mașina în 2011, altfel urmând să plătesc o taxă de 2500E!! Cu toate astea, în dimineața zilei de 29 decembrie am terminat cu toate alergăturile iar la ora 12 am plecat către nordul Moldovei.
În acest interval a trebuit să echipez mașina cu roți de iarnă deoarece nu avea iar cele de vara erau cele originale și evident, după 5 ani erau duse de tot, gâlme, tocite, tăiate, tot tacâmul. Apucă-te să echipezi la noi o mașină cu roți de iarnă în mijlocul lui decembrie! Mai bine te împuști! http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/angry.gif Căutările de second hand pentru jante au dat greș complet, n-am găsit nimic pe 16 inch. Am început să caut table noi, dar prețurile m-au dat pe spate: 390 jantă de tablă neagră! Așa că în final am ales, dacă tot dau o căruță de bani, măcar să iau niște jante de aluminiu, nu-mi pasă de criterii de genul sarea le atacă, se îndoaie mai ușor etc etc. Am luat Rial Milano de 16 inch, am reușit să găsesc și niște Firestone Winterhawk Evo2 și deci am încălțat turbăciunea de iarnă.
Like this:
Acum despre mașină. Are probabil toate dotările din vremea ei, exceptând navigația. Spre deosebire de celălalt Forester, n-are nici plierea electrică a oglinzilor, dar cam atat are în minus. O listă a dotărilor pe care nu le aveam dincolo include: xenon, jante aliaj, proiectoare, trapă electrică, piele, scaune încălzite, cruise control, magazie 6 CD-uri, tweetere și subwoofer, cutie manuală (doh!), reglaj al intermitenței ștergătoarelor față. Evident, nu are reductor.
A trecut printr-o revizie costisitoare în care am schimbat ulei motor, ulei cutie si diferențial spate, toate filtrele, niște bucși și bielete pe față, reglat frâne etc.
Ei, și acum despre cum merge. Și lasă dacă nu merge tată! Mulți sunteți obișnuiți cu astfel de mașini, sau măcar v-ați dat cu Relu sau Mike cu WRX-ul (care înțeleg că e mai al dracului), dar pentru mine e prima oară când conduc așa ceva. Este foarte faină senzația când parcă cineva trage cu praștia, avându-te pe tine pe post de proiectil!
Accelereaza foarte repede, ceea ce înseamnă că trebuie să schimb repede... iar acum înteleg cel puțin teoretic cât de nașpa trebuie să fie pentru dizălari să se termine asa de repede! Chiar am condus acum două zile un A6 Allroad din 2003, 2.5 TDI remapat până pe la 210 cai, dar nu mi-a inspirat nimic! Outback-ul ala de 2.5 si 165 de cai se afla cam tot acolo, și măcar raspundea instant la pedală!
Să revin însă. Este foarte plăcut să o conduci, dacă faci abstracție de pedala de ambreiaj foarte dură, cu care de altfel m-am obișnuit. Mai nasol e când trec pe Accent, că parcă e rupt cablul... Culmea este, îi povesteam și lui Relu, cu asta conduc mai calm prin oraș (!) și ma surprinde placut că inclusiv la turații mici, până să intre turbina, este mai vioaie decât celălalt Forester. O fi chestia aia cu displacement-ul... în ciuda raportului de compresie mai mic.
La drum lung se vede bineînțeles adevărata valoare a motorului, ce demaraj are si la 150km/h e fenomenal (pentru un iuzăr obișnuit, cum sunt eu). Cred că i-ar fi mers și o a 6-a, dar nu cred că e ceva mandatory. Depășirile inclusiv (de fapt majoritatea) în treapta a 5-a sunt foarte interesante pentru mine, care trebuie să mă obișnuiesc de la a 3-a in 6000 de ture la a 5-a în regim lejer, sau cel mult a 4-a dacă vreau chestii mai strânse - nu prea a fost cazul, eu sunt foarte cuminte în privința asta.
Consumuri. Urban, mergând vioi, ocazional câte o aroganță, printr-un București cam 80% din ce știe el în materie de aglomerație, am scos între 14.9% si 15.5% până acum.
Extraurban, mergând mai tăricel (ăsta fiind stilul de mers al celui cu Outback) cu 80-90 în localități si 130-150 în afară, cu dese accelerări că era cam aglomerat drumul și nu puteam merge constant prea mult, am scos 11.5%
La întoarcere înca n-am făcut consumul, dar cred că tot pe acolo, ca am mers cam la fel dacă nu chiar mai tare.
Ceva poze, cu vechiul si noul număr:
Faptul că e mașină second hand mi-a fost reamintit într-n mod mai puțin plăcut, chiar pe 1 ianuarie, când am pornit motorul și mi-a rămas aprins check engine si pâlpâia cruise control-ul pe bord. Părerea unanimă a cunoscătorilor din jurul meu, dintre care unul cu Forester 2005 2.0 aspirat care a pățit și el asta, iar celălalt prietenul cu Outback-ul, a fost sonda lambda nr 1. Cel cu Foresterul mi-a zis că o să se stingă și eventual o să se reaprindă. Faza cu stinsul s-a și îmtâmplat, cea cu reaprinsul sper să mai întărzie. O să mă duc si pe la service să-mi citească codul, pentru orice eventualitate.
E posibil să fi fost o problema si cu benzina mă gândesc, deoarece ieri la plecare către București cui i se aprindea check engine și îi pâlpâia cruise control? Outback-ului! Și am alimentat cu toții de la un același OMV de la Câmpulung, că Petrom n-am gasit cale de vreo 30 de km. Deocamdată lui nu i s-a stins încă.
Cam asta e introducerea. Nu aștept păreri, dar dacă le aveti si vreți să le împărtășiți, vă rog!
Aceasta postare a fost editata de Forester: 05 ianuarie 2012 - 10:16