Nu inteleg care-i nemultumirea/despre ce se discuta aici. Majoritatea masinilor sunt facute si cumparate sa mearga din A in B la costuri minime. Din pacate, ratiunea economica spune ca pasionatii sunt cantitate insignifianta si economic, are mai mult sens pentru companii sa scoata un motor in 3 cilindri cu nu stiu cate turbine si o cutie de viteze lina, dar plictisitoare ca nabia, pentru ca asta cere majoritatea. Pentru pasionati exista modelele dedicate, de la Clio RS pana la Ferrari, dupa buzunar. Si, dpdv al mersului din A in B la costuri minime si confort maxim, sunt imbunatatiri clare de la o generatie la alta.
Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline
#3051
Scris 19 ianuarie 2018 - 10:33
#3052
Scris 19 ianuarie 2018 - 01:09
Eu inteleg unde bate el si are dreptate, dar asta e situatia si asta e piata.
Masinile mai vechi erau dpdv tehnic mai fiabile si de multe ori solutiile ingineresti erau dictate de asta si nu de presiuni comerciale de reducere a costurilor. Mai mult, si experienta la volan era mai autentica, mai analoaga, ca sa zic asa.
Ca sa dau un exemplu: era o placere sa vezi o suspensie clasica care reusea sa se apropie de quadratura cercului, gen sa fie si relativ confortabila pe drumuri rele dar sa si tina masina pe curbe fara ruliu cand ii dadeai bice pe un drum virajat. Fostul meu Bimmer de exemplu excela la chestia asta.
Acuma producatorii uita cum se face chestia asta pentru ca se generalizeaza solutiile de suspensii adaptabile, reglabile etc, dar uneori e aiurea sa tot schimbi din buton setarea masinii dupa cum dai de gropi sau de curbe. Se vand gadgeturile, catre o noua generatie de consumatori, si nu atata masina in sine, cu solutii tehnice, ingineresti, nu se vand motoare, suspensii etc. Tot mai multi consumatori cumpara masinile online si nu sunt interesati de drive teste, paradoxal chestia asta se intampla in pietele dezvoltate, in UK dealerii BMW au redus parcul de masini de drive test pentru ca nu se mai cer driveteste, clientii se joaca pe multimedia si setari in masina din showroom si comanda masina online via brokeri pentru cel mai bun pret.
On another note, si noi ne schimbam. Mie mi se pare acum, ca am mai multa placere in conducere in Tiguan decat in fostul Bimmer din mai multe motive: ma simt mai safe fiind pozitionat mai sus, fiind pozitionat mai sus am alt "line of sight" si paradoxal pe un drum virajat si cu diferente de nivel gen Cheia pot fi mai rapid chiar pentru ca vad mai mult si mai bine, am cutia cu padele care imi retrogradeaza rapid in treapta optima de cuplu si putere iar suspensia adaptiva pe Sport imi tine SUV-ul pe curbe similar cu o limuzina. Probabil ca ideal ar fi fost sub acest aspect al placerii la condus un motor 2.0TSI de 280 CP (care in fapt nici nu exista pe Tiguan) dar care ar fi inflamat rau consumul.
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 19 ianuarie 2018 - 01:10
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#3053
Scris 19 ianuarie 2018 - 01:37
Absolut de acord, dar tot ceea ce descrii tu acolo nu e important decat pentru pasionati, iar feelingul acela analogic pe care multi il apreciem, se traduce in lipsa de siguranta si confort pentru majoritatea oamenilor.
#3054
Scris 20 ianuarie 2018 - 09:28
De cind lumea au fost si vor fi aceia ce dicteaza moda si altii ce urmeaza moda,in orice,e chestiune de personalitate si de ce nu,de caracter.
#3055
Scris 21 ianuarie 2018 - 08:30
Cam...da.
Este o industrie de miliarde de euro, asadar trebuie sa atraga, sa vanda.
Si auto va intra la gadgeturi.
#3056
Scris 21 ianuarie 2018 - 10:13
Mai, chiar nu va inteleg, pe bune. Oamenii nu sunt manilulati, pur si simplu de asta are nevoie majoritatea. Chiar nu inteleg ce v-ar face sa credeti ca un nene de 45 de ani care face naveta pe autostrada are nevoie mai mare de o masina care sa se simta analogic si sportiv decat de confort si gadget-uri. In 95% din timp, nu folosesti mai mult de 30-40cp, chiar nu ma surprinde directia in care merge piata auto. In plus, spre deosebire de majoritatea celorlalte domenii, aici pasionatilor chiar li se ofera alternative.
#3057
Scris 21 ianuarie 2018 - 11:24
... In plus, spre deosebire de majoritatea celorlalte domenii, aici pasionatilor chiar li se ofera alternative.
Pe cuvantu' tau de pionier!!
Pe la ce preturi? Cat era pe vremuri un golf GTi, un focus ST, o Impreza wrx? Cat costa acum? Nu mai vorbim ca poti lua un motor mai puternicut doar cu dotari de varf, sau uneori doar in editii scoase de tunerul de casa al marcii respective.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#3058
Scris 21 ianuarie 2018 - 12:16
Pe cuvantu' tau de pionier!!
Pe la ce preturi? Cat era pe vremuri un golf GTi, un focus ST, o Impreza wrx? Cat costa acum? Nu mai vorbim ca poti lua un motor mai puternicut doar cu dotari de varf, sau uneori doar in editii scoase de tunerul de casa al marcii respective.
Pai...inflatie http://www.in2013dol...17?amount=20000 25% intre 2005 si 2017.
In rest, nu ai ce sa-i faci, cerere si oferta. Cererea pentru masini sportive, pentru pasionati, e mult mai mica decat pentru celelalte. Volume mici, costuri mari. Pe de alta parte, concurenta creste in segment, i30N cica ar fi destul de bun, spre exemplu.
#3059
Scris 21 ianuarie 2018 - 03:54
Ok... dar la euro este "doar" 20%
In 2005 am dat 9600E pe hyundai. Gaseste-mi o masina noua in 11500E cu peste 100 de cai...
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#3060
Scris 21 ianuarie 2018 - 04:41
Kia Rio 1.4 100CP? E 12.5k pret de lista, deci sigur il scoti la 12k, banuiesc ca Hyundai'ul nu era 9.6k pret de lista.
Sau, mai mare, Kia Ceed Best - pret de lista 11864 euro
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3061
Scris 21 ianuarie 2018 - 05:29
piata auto,in cazul nostru,iti da ceea ce vrei.Mai nou,s-a ridicat prostimea,s-a inmultit,si implicit isi doresc atit cit ii duce intelectul.Ca urmare piata ofera gunoaie-leduri,net,si alte gunoaie
#3062
Scris 21 ianuarie 2018 - 05:29
Pe de alta parte producatorii de subansamble lucreaza in mare pe aceiasi bani(cel putin cei cu care sunt eu in contact), nici vorba de cresteri medii de macar 1% pe an. Si la capitolul piese de schimb eu observ chiar o usoara scadere pe intervalul asta.
In consecinta ori producatorii lucreaza cu marje mai mari de profit ori utilizeaza banii in plus pentru R&D(ca tot a inceput o febra a motorizarilor alternative cu electricul in prim plan asta inclusiv pe segmentul de camioane).
Aceasta postare a fost editata de rares_dan: 21 ianuarie 2018 - 05:31
#3063
Scris 22 ianuarie 2018 - 05:26
Cresterea constanta a preturilor eu o pun pe seama R&D. Sa scoti la 3 maaaaxim 4 ani un facelift consistent presupune niste cheltuieli fantastice, plus ca in ultimii ani s-au tot adaugat gadgeturi pe masini si astea iar costa enorm (ca implementare, nu neaparat ca si cost de productie). Nu prea inteleg eu de ce se incapataneaza sa scoata modele noi la cativa ani sau din ce in ce mai repede, dar probabil si asta este dictata de piata.
Revenind la masina pe care vreau sa o cumpar (chiar daca suntem pe topicul lui Frank, dar imi e lene sa fac altul) - caut nu neaparat o masina de "femeie" pt mers in oras ci caut o masina care sa o completeze cumva pe a mea si sa putem sa le folosim pe amandoua si pentru concedii sau deplasari lungi. Cumva sa mai reduc rulajul la Mazda folosind si a doua masina... Urmarim deci 3 chestii: cutie automata, cat mai multi CP si cat mai multe sisteme de siguranta activa. Totul intr-un buget care sa nu sara de 33k Euro, TVA inclus. Cu cat costa mai putin cu atat mai bine
La rav4 am o singura retinere: sa nu apara peste 1 an un model nou mult mai misto si mult mai bun....
#3064
Scris 22 ianuarie 2018 - 08:07
Una e 20k, alta e 33k. Daca n'ai de gand sa o schimbi p'a ta curand, m'as uita la ceva cu integrala sa nu ai emotii iarna
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3065
Scris 22 ianuarie 2018 - 09:07
Ceva regrete cu Ateca 2wd? Chiar asa, cand vine?
Aceasta postare a fost editata de Forester: 22 ianuarie 2018 - 09:07
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#3066
Scris 22 ianuarie 2018 - 11:19
Nu, nici un regret, ptr ca Foresterul ramane in familie si va primi, probabil la vara, o alta revizie mai importanta. Lui bleu ii recomandam ptr a completa in toate aspectele Mazda, care cu tractiune fata, automata si garda redusa nu poate fi numita vreun all'rounder
Ateca a venit zilele trecute, dar inca n'am ridicat'o, se moscaie incredibil de tare astia de la Seat din Cta. Sper macar intre timp sa vina si rotile de iarna comandate tot de la dealer, sa o pot prelua linistit.
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 22 ianuarie 2018 - 11:24
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3067
Scris 23 ianuarie 2018 - 09:53
Nu prea inteleg eu de ce se incapataneaza sa scoata modele noi la cativa ani sau din ce in ce mai repede, dar probabil si asta este dictata de piata.
Pentru ca masina ajuns un bun consumabil. La fel ca un televizor, ca un telefon mobil, ca un laptop...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#3068
Scris 23 ianuarie 2018 - 10:28
@Andrei ai fi surprins dar Mazda 6 Combi are 155mm garda la sol... sunt unele SUV-uri mici care au garda mai mica
#3069
Scris 23 ianuarie 2018 - 11:26
Da, chiar nu pare, dar am verificat pe net si la prima cautare, da, nu e joasa deloc.
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3070
Scris 23 ianuarie 2018 - 05:01
daca luai mazda cu 4x4 nu ti mai trebuia tie niciun "gipan"
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#3071
Scris 24 ianuarie 2018 - 09:29
precisely my point. Lua Mazda 6 si cu 4x4 sau mai bine direct CX-5 4x4 automat si aia era
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#3072
Scris 24 ianuarie 2018 - 10:28
Daca nu vrea gip, n'ai cum sa i'l bagi pe gat. Eu probabil ca m'as multumi cu un Allroad peste cativa ani
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3073
Scris 25 ianuarie 2018 - 07:27
Am vorbit astazi de CX5 benzinar dar livrarea ar fi in iulie deci l-am taiat din start de pe lista. Ba chiar nici nu am mai vrut sa ma dau cu el, nu avea rost. Oricum era prea mare pentru sotie si ar fi fost plictisitor sa avem masinile atat de similare.
Da, am vrut AWD pe Combi dar nu era pe stoc si nu asteptam 4-6 luni nici batut. Si da, de principiu nu vreau SUV, dar ce altceva pot sa iau care sa faca pereche buna cu mazda 6 combi ca sa o folosim si la concedii/drumuri lungi etc? Nu prea am ce.... doar SUV.
#3074
Scris 25 ianuarie 2018 - 08:35
Daca tot ai combi-ul, de ce vrei neaparat tot o masina mare? Nu ar merge mai bine ceva mic, de oras, eventual premium? Oricum nu cred ca e concediu unde sa nu poti ajunge cu combi-ul tau si sa ai neaparat nevoie de 4x4.
#3075
Scris 25 ianuarie 2018 - 09:23
siuv de oras www.ford.ro/Promotii/Autoturisme/Noul-EcoSport
nu cred ca e 4x4 totusi, daca e si 4x4 deja ar fi dubios de eftin
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi