So, va atasez raspunsul integral (am sters unele date) primit de la persoana care gestioneaza din punt de vedere operational activitatea tehnica la un rerezentatnt al unei anumite marci auto:
"Sistemul antidemaraj la vehiculele xxxxxxx (generatiile II, III, IV) foloseste, in general, un lant format din cardul sau cheia respectiva si mai multe calculatoare aflate in reteaua vehiculului (de exemplu calculatorul de injectie, calculatorul habitaclu, calculatorul blocare coloana, calculatorul directiei etc.) .
La fabricatie, toate aceste calculatoare se codeaza iar aceasta codare este pe viata, nu mai poate fi stearsa prin mijloace tehnice disponibile in service-uri (tester Clip). Din acest motiv nu pot fi efectuate teste si verificari prin inlocuirea calculatoarelor cu unele de pe alte vehicule.
In cazul necesitatii inlocuirii unui calculator defect, calculatorul nou vine virgin, necodat si se codeaza automat (injectie, blocare coloana) sau printr-o procedura speciala cu Clip-ul (calc habitaclu) la montarea pe vehicul. Aceasta codare este de asemenea definitiva, nu mai poate fi stearsa. Din acest motiv se interzice efectuarea de probe cu calculatoarele noi.
Cheia sau cardul sunt de asemenea codate din fabricatie, nu pot fi sterse si nu pot fi recodate pentru alt vehicul. Pe vehicule pot fi alocate numai chei sau carduri noi, comandate special pentru vehiculul respectiv (dupa codul VIN). In acest fel se asigura imposibilitatea alocarii unei chei sau unui card pe un vehicul fara sa se stie persoana care a efectuat operatia, in caz de furt, de exemplu. Dar din acest motiv cardurile si cheile nu pot fi comandate pe stoc.
Exista inca in circulatie vehicule xxxxxxx vechi la care nu este necesara comandarea cheilor pe codul VIN in acest caz orice cheie virgina poate fi folosita prin codarea cu Clip-ul."
Sper ca cele de mai sus raspund la multe din intrebarile de pana acum.