Eu am intrebat dintr-un motiv foarte serios. Masina de drive-test banuiesc ca este exact cu cea cu care m-am dat eu. Daca este asa, mare atentie, ea nu are toate optionalele legate de suspensii. Am intrebat si am discutat in detaliu cu seful lui Carmen, un om foarte amabil si foarte bine pregatit. omul mi-a spus foarte clar ca suspensia este echivalenta cu cea clasica in plus avand suspensia pneumatica de pe puntea spate. Ce inseamna asta..... daca ne uitam pe chart-ul pus de mine observam ca aceasta suspensie aduce confort sporit scazand sportivitatea sub suspensiile standard !!! Deci sportivitatea maxima a acelui X5 este la nivel de suspensii standard si se obtine daca treci in modul sport+. M-a incantat confortul acelei masini dar in acelasi timp m-a ingrijorat ca se taiase din sportivitate. In modul sport+ am inceput sa recunosc tinuta de drum specifica BMW-ului. parca se transformase dintr-ul ML sau Touareg intr-un BMW. Mai departe, daca ne uitam pe chart observam ca de abia de acolo inainte incep optionalele pentru suspensiile sport. Deocamdata nici eu, nici Frank si nimeni de aici nu a mers nu vreun X5 nou cu acele optionale.
Mecea am vazut filmuletul si lucrurile sunt clare. Pe autostrada X6-le a impins de la spate Cayenne pentru ca nu avea cum sa depaseasca, l-au pus in cea mai proasta pozitie. Chiar sia sa se observa clar cum X6-le ii preseaza. Pe drumul de munte X6 e iesit invingator si se observa ca a fost condus mai lejer sa nu jigneasca Porschele. Pe pista de ski a fost o gluma buna.... Toate masinile putea sa urce pana sus, dar na, in acest caz ar fi iesit X6 invingator si nu era frumos. Porsche-le in schimb este o masina extraordinara care e exact ca Touareg-ul dar la alt nivel, unul superior: le face pe toate foarte bine dar totusi sunt altii care la extrem le fac si mai bine.
Vis-a-vis de tractiunea 4x4..... noul X5 are un nou diferential pe spate care la testele jurnalistilor a uimit prin faptul ca in special in zonele alunecoase a batut cam tot, inclusiv gipanele serioase. Nu e vorba de offroadul cu bolovani ci de suprafetele alinecoase gen iarba umeda, zapada, ghiata, etc...
Lucrurile sunt destul de amalgamate si depinde de cum privesti lucrurile. Daca vrei sa fie foarte bun la toate s-ar putea ca Cayenne-ul sa fie rege, asa cum o face Touareg la categoria sa de pret, dar daca mergi pe extrem, incepe sa ramana usor in urma. BMW-ul ii ia fata la sportivitate iar RR la offroad.
Problema noastra e ca nu avem bani de niciuna din masinile despre care discutam. Pun pariu ca cine le are nu-si mai pune nicio intrebare stupida de genul cine-i regele Noi aici spargem seminte pe marginea santului
later edit: Mecea vad ca ai sesizat cam aceleasi lucruri si tu.