Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Rear-wheel drive vs front-wheel drive


  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#126 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 14 ianuarie 2010 - 02:43

iete ce am gasit eu scris acum 5 ani juma aproape :D


Nu stiu cine e jaffar dar il invit sa dea o tura cu Accentul meu sa-mi spuna cat e de insesizabil. Trebuie doar sa am grija sa nu aiba obstacole in partea dreapta a drumului... :D
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#127 MMM

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.359 Mesaje:
Inregistrat: 08-noiembrie 09
  • Marca:Volkswagen
  • Model:A3 8L 1999
  • Motorizare:1.9TDi 110CP

Scris 14 ianuarie 2010 - 02:51

Nu stiu cine e jaffar dar il invit sa dea o tura cu Accentul meu sa-mi spuna cat e de insesizabil. Trebuie doar sa am grija sa nu aiba obstacole in partea dreapta a drumului... :D



...sa mai scrie pe aici...

Amintiri... pacat de orgolii...

Sa fi vazut atunci ,,dulcegarii''...

Aceasta postare a fost editata de LKS: 14 ianuarie 2010 - 02:52

  • 0

#128 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 14 ianuarie 2010 - 03:22

jaffar e bine sanatos, multumesc de grija purtata.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#129 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 14 ianuarie 2010 - 04:11

Personal prefer rwd,macar stiu cum redresez,e si mai previzibil comportamentul....cit despre fwd cu lsd,ma dadeam cu ALFA 164 ce avea asa ceva in 1994...
  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#130 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 14 ianuarie 2010 - 04:19

Daca Romania ar fi o tara civilizata cu drumuri decente, fara discutii RWD...

Cum realitatea este alta, AWD all the way... :thumb:



Oameni buni, torque steer se poate rezolva din geometria suspensiei. De aia Audi are puntea aia super complicata pe fata. De aia, GTA nu are torque steer, pentru ca are suspensia desteapta rau.

Cel mai evident exemplu de asa ceva este SuperNova. Posesorii de asa ceva, pot sa verifice la iarna (cel mai usor) daca apesi brutal pe acceleratie in 99%din cazuri va patina roata de pe o parte (dreapta parca). Cind e ploaie si iau curba la dreapta cu acceleratie puternica, simt cum imi trage volanul din mina.

Pentru contracarare se adapteaza suspensia si se pune un dif blocabil sau un visco cuplaj pe planetara mai lunga (Fiat Coupe Turbo)......

Volvo ala supravietuieste din cauza de STC si DSTC. Am vazut test cu ea, si roata din interior fumega rau la acceleratii in curbe. Nu stiu daca are dif blocabil, la asa putere pe FWD mi se pare obligatoriu.

Din punct de vedere sportiv RWD e cel mai indicat. AWD pe suprafete alunecoase(nu oricare AWD). FWD e cel mai sigur si cu ceva tuning serios si cu o geometrie complicata (vezi Alfa, Mazda 6, Passat/A4) se rezolva ceva din probleme.

Personal as prefera un AWD gen Evo 7 sau Quattro. Mai putin un AWD gen 4motion sau Honda CRV. Subtiri mi se par sistemele gen BMW care folosesc diferentiale libere si ASR...


bmw a schimbat sistemul acum.

CBR, un LSD prea agresiv pe fata, iti face viata amara pe denivelari. Trebuie sa alegi compromisul cel mai bun intre linie dreapta (fara dif cel mai bine) si circuit (20-30% blocaj). Exemplu perfect de super masina FWD care face pe nebuna pe denivelari este Focus RS. Asta este nu poti sa pui 2 roti sa faca si frina, tractiune si directie.

dany_s chiar al asta ma gindeam avind in vedere ca majoritatea au boost controller si pe strada merg mai "cuminte"

lazargigi, se simte si la Dacia SN pe ploaie si in curba la dreapta, pur si simplu trage ea de volan. Ii zice torque steer la chestia asta. Se vede cel mai bine la masinile cu motor transversal din cauza lungimii inegale a planetarelor

La raliuri cinstiga 4x4 pentru ca acolo se alearga si pe macadam, zapada. Pe asfalt normal (80% din cazuri) vedem care e cal mai bun de la F1, LeMans etc. Adica spatele.



pentru ca LSD tinde sa transmita rotatia in mod egal celor doua roti. daca faci asta pe fatza intr-o curba, te duci direct in muntzi.

ok, am citit linkul tau si rectific: exista LSD si pe fatza, dar la foarte putine masini si probabil combinat cu multa tehnologie care sa foloseasca chestia asta doar in anumite situatii.

[Edited on 10-9-2004 by jaffar]



bun... si daca ai 230 cai si mergi ca nu sofer linistit in oras, e ca si cind ai merge cu dsn/tico, nu ? eu cred ca e un pic exagerata treaba cu mutatul pe alta banda din cauza asta, right arun? :D

daca ai motor longitudinal si planetare egale, nu prea mai ai de unde sa faci torque steer, cred.

un articol despre torque steer la ford, care prezinta citeva cauze posibile si remedii:

http://www.mscsoftwa...UC_008_FORD.pdf



Mda, avantajul e numai pe hirtie, nu tin minte sa fii se omorit cineva dupa tinuta de drum. Focus cu o punte mai simpla o trimite rapid la gara. Parca si Corolla avea o punte super complicata pe spate si a iesit in toate testele super supraviratoare de au trebuit oamenii sa o retuneze.


Oricum RWD e solutia cu compromisul cel mai bun insa sint masini FWD care cu o suspensie atent tunata si cu un LSD fac minuni.



cam asa trebuie privit contextul
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#131 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 14 ianuarie 2010 - 04:49

Discutia a fost civilizata.

avem standarde diferite inseamna.


vad ca intre timp a devenit mai ok
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#132 DeLucian

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 09
  • Marca:Suzuki
  • Model:Swift
  • Motorizare:1.5

Scris 14 ianuarie 2010 - 05:43

avem standarde diferite inseamna.

Ai citat incomplet, in primul rand. Daca recitesti vei vedea in ce sens am afirmat ca a fost civilizata discutia.
Iar in al doilea rand, esti unul dintre cei care a pornit toata sarada asta prin niste interpretari total aberante si fara nici o legatura cu discutia de pana atunci( tepe in loc de airbag-uri etc). Asa ca nu vorbi de standarde morale ca si cum le-ai avea, Mr Superiority.
  • 0

#133 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 ianuarie 2010 - 11:44

ah, acum vad ce ai scris..
pentru asta ai o mica vacanta de 1 saptamana sa te calmezi
te-as sfatui sa iti revizuiesti atitudinea daca nu vacanta ta devine definitiva
n-am timp sa iti explic ce iti lipseste
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#134 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 19 ianuarie 2010 - 01:26

inca o data, nu exista LSD pe masinile cu tractiune fata. ar fi complet aberant.

"torque steer" apare la masinile cu tractiune fata si cu motorul transversal, pentru ca planetarele au lungime diferita. e o chestie insesizabila de catre soferii normali.


iete ce am gasit eu scris acum 5 ani juma aproape :lol:


da, asa e, nu exista LSD pe masinile cu tractiune fata.... cu citeva exceptii.... de una m-am bucurat eu o vreme... genial LSD-ul pe tractiune fata, agata masina pe trasa virajului intr-un mod incredibil

iar pt torque steer, invit pe oricine sa incerce un Astra H cu motor ceva mai potent...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#135 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 19 ianuarie 2010 - 01:28

Ofer cei 115cp ai mei :lol: :D
  • 0

#136 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 19 ianuarie 2010 - 01:35

pe ring era un opel vectra opc generatia precedenta, break. si mergea de rupea, daca nici aia nu avea torque steer.

LSD si putere mare merita o propulsie totusi. cam asta e ideea. acum exista cateva masini cu peste 350 de cai FWD, nu stock, GTI-uri modificate, care sunt inca intregi.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#137 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 19 ianuarie 2010 - 01:46

iar pt torque steer, invit pe oricine sa incerce un Astra H cu motor ceva mai potent...

eu am tot atata torque ca un OPC :)
si nici nu e chiar asa setata spre sport, e cat de cat o combinatie decenta.

precum am mai zis, simt si eu in treptele inferioare pe curbe in acceleratie cum se duce un pic :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#138 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 19 ianuarie 2010 - 01:51

daca voi aveti torque steer, eu am 4wheels steer :)
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#139 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 ianuarie 2010 - 02:06

nu era LSD care agata masina pe trasa ci suspensia foarte buna proiectata de renault pt megane rs

lsd cand intra la tractiunea fata tocmai ca tinde sa te arunce in balarii un pic....cum e setat, cand intra etc...astea se fac doar ca sa faca masina previzibila.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#140 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 19 ianuarie 2010 - 02:37

oare? pt ca GTI cu LSD pe fata si 320 de cai tocmai ca reactiona cum trebuie, adica te trage la interiorul virajului. LSD pe spate are tendinta de a pleca mai repede.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#141 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 19 ianuarie 2010 - 03:15

daca voi aveti torque steer, eu am 4wheels steer :)


Sa inteleg ca sunt geometriile defecte? Am zis ca si eu simt la fel la Accent, trage dreapta de groaza (cand accelerezi in trepte mici).
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#142 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 19 ianuarie 2010 - 03:25

Pe viraje cind "te dai" lsd-ul fata e f bun. Oricum depide f. mult si de reglajul lui. Dar la putere mare, ai probleme cind demarezi tare, si pierzi aderenta pe DREPT :)

l.e.
Daca-i strins tare ( pe fata ) si mergi uman, nu e confortabil...
  • 0

#143 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 ianuarie 2010 - 03:30

un lsd bine reglat e bun pe orice tip de tractiune dar nu va asteptati la minuni.
un cauciuc are totusi o limita fizica de aderenta, nimic din lume nu te poate face sa o invingi..doar sa te apropii de ea....cand pui rotile fata sa faca tot...e mai greu
bine, la awd iti tb mai multe lsd-uri

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 19 ianuarie 2010 - 03:32

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#144 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 19 ianuarie 2010 - 04:23

Sa inteleg ca sunt geometriile defecte? Am zis ca si eu simt la fel la Accent, trage dreapta de groaza (cand accelerezi in trepte mici).


daca nu trage rio-ul lui vali, fara chip si cu chip, cat de tare poate sa traga la tine? the1 a fost cu mine in masina, scartaiau rotile, dar nu tragea in laterale, tineam volanul cu 2 degete doar de control, de obicei il tin cu 2 maini, asa ca poate sa traga unde vrea el. de pe loc e alta poveste, cauta aderenta.

astia zic asa

Root causes for torque steer are:[1]

* Incorrect sidewall ply design allowing deformation of the tire sidewall.[2]
* Nonsymmetric driveshaft angles, e.g. due to
o Nonsymmetric design of the vehicle, e.g. different driveshaft length
o Transient movement of the engine
o Tolerances in engine mounts
* Different driveshaft torques left to right
* Suspension geometry tolerances
* Unequal traction forces due to road surface (�-Split) in combination with kingpin offset
* Open differentials may not equally distribute the torque between the two driveshafts, due to friction in the side gears etc. The same will be seen if a limited slip differential is used. Either way there is a tendency for the slower wheel to receive more torque.


un lsd bine reglat e bun pe orice tip de tractiune dar nu va asteptati la minuni.
un cauciuc are totusi o limita fizica de aderenta, nimic din lume nu te poate face sa o invingi..doar sa te apropii de ea....cand pui rotile fata sa faca tot...e mai greu
bine, la awd iti tb mai multe lsd-uri


fizica nu o invinge nimeni daca e sa o luam asa. roaga-l pe nae sa-ti arate masina putin. FWD supravirator cu LSD la �350 de cai. singura buba e ca trebuie traseu uscat.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#145 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 iulie 2010 - 08:09




  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.





1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi