Inmatriculare auto dupa 2007
#651
Scris 21 iunie 2007 - 02:40
V. Vosganian: CE nu a trimis un raspuns referitor la taxa auto
Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca pana in prezent Comisia Europeana nu a formulat un raspuns in privinta taxei auto. Vosganian s-a aratat optimist in privinta rezolvarii problemei taxei de prima inmatriculare, explicand ca forurile europene au trimis doar recomandari, care se refera la clarificarea unor termeni.
�Suntem pe un trend pozitiv in raporturile cu CE�, a spus Vosganian. Declaratiile acestuia vin dupa ce, in urma cu doua zile, surse guvernamentale anuntau ca CE a formulat si transmis o pozitie oficiala legata de modalitatea Ministerului Economiei si Finantelor de a calcula taxa auto.
"Nu e o atitudine a CE, ci o solicitare de informatii suplimentare din partea Directiei de impozite si taxe vamale, cuprinde sugestii. Masinile second sunt considerate cele mai vechi de o luna si nu mai vechi de trei luni, asa cum calculam noi. Am convenit ca acest lucru sa fie pus in practica", a spus Vosganian.
Autoritatilor romane au prezentat la sfarsitul lunii trecute oficialilor Comisiei Europene propunerile privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import.
Noua grila pentru aceasta taxa are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, considerand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari ale Uniunii Europene.
HotNews.ro, D.G., 21 iun 2007
#652
Scris 23 iunie 2007 - 11:58
Colegiul Comisarilor Europeni va lua, in perioada imediat urmatoare, decizia de a trece la a doua etapa a procedurii de incalcare a tratatului declansata impotriva Romaniei din cauza taxei de inmatriculare, au declarat, surse din Comisie.
"Comisia Europeana este nemultumita de modul in care evolueaza discutiile cu autoritatile romane pe tema modificarii taxei de inmatriculare si vor lua, intr-una dintre urmatoarele sedinte, decizia de a trece la a doua etapa a procedurii de incalcare a tratatului (infrigement)", au precizat sursele citate.
Cea de-a doua etapa a procedurii, concretizata printr-o scrisoare de argumentatie "reasoned opinion", este cea care precede actionarea in judecata a Romaniei la Curtea Europeana de Justitie. Argumentatia contine recomandari clare privind modul in care trebuie sa fie modificata taxa.
In urma cu doua zile, DG Taxud a Comisiei Europene a trimis guvernului un raspuns referitor la propunerea acestuia de modificare a taxei de inmatriculare. Potrivit purtatorului de cuvant al comisarului pentru taxe, Maria Assimakopoulou, acest raspuns nu reprezinta a doua a procedurii pentru ca o asemenea decizie se ia in Colegiul Comisarilor, iar pana in prezent acesta nu s-a pronuntat in acest sens.
Raspunsul Comisiei trimis in aceasta saptamana contine observatii privind definirea masinilor second-hand, care conform forului european ar trebui sa fie cele mai vechi de o luna, si cerinta ca reflectarea deprecierii masinilor in formula de calcul sa fie in concordanta cu deprecierea reala, in acord cu evolutia pietei auto.
In acest mod, Comisia a raspuns la scrisoarea autoritatilor romane trimisa la inceputul lunii mai la Bruxelles, in care au fost prezentate principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul a taxei de inmatriculare.
Comisia Europeana a declansat procedura de incalcare a tratatului (infrigement), pe 20 martie, trimitand autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare oficiala. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene.
Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
#653
Scris 03 iulie 2007 - 08:05
Taxa speciala pe care o vor plati romanii pentru autoturismele noi inmatriculate intr-o perioada mai mare de un an de la momentul fabricatiei va fi calculata luand in considerare o vechime de pana la un an.
Ministerul Economiei si Fianantelor a introdus o noua procedura de calcul pentru aceste cazuri care prevede ca, �in situatia in care inmatricularea autoturismului sau autovehiculului nou, care nu a mai fost niciodata inmatriculat, intervine dupa o perioada mai mare de un an de la data fabricatiei, se considera vechimea ca fiind de pana la un an�.
Cei care vor sa-si inmatriculeze o astfel de masina vor putea beneficia de aceasta modificare doar pe baza documentului eliberat de vanzator in acest sens.
Ministrul economiei, Varujan Vosganian, a trimis in urma cu o luna oficialilor europeni o propunere de modificare a taxei respinsa insa de Comisia Europeana. Pana la o noua propunere agreata de CE, taxa second-hand va fi calculata in formula aflata in vigoare de la inceputul anului, cu mici modific
http://www.evz.ro/ar...hp?artid=312264
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#654
Scris 16 iulie 2007 - 03:58
Fiecare luna care trece aduce o gramada de bani la buget si in buzunarele greilor. D-asta se tot trage de timp si se "studiaza piata" si se fac "analize" si grupuri de lucru. Este o taraganare inteligenta cu un scop foarte clar.
Sa aveti o zi buna, nu cum am avut eu cand am auzit asta
#655
Scris 16 iulie 2007 - 06:07
Din cate stiu eu daca ii da in judecata UE sunt obligati sa restituie inapoi taxele incasate. Daca in final se ajunge la o intelegere nu mai sunt obligati sa dea banii inapoi iar cei care au avut "norocul" sa cumpere in aceasta perioada raman cu banii dati (mai putin cazul in care da in judecata statul roman la UE si castiga).
Life must be taken one disaster at a time
#656
Scris 17 iulie 2007 - 09:16
Nu e nici o mirare, e clara de la inceput strategia!
#657
Scris 18 iulie 2007 - 06:55
pe 21 se fac 4 luni de la prima scrisoare trimisa de UE.. deci sa vedem ce se mai intampla saptamana asta sau viitoare..
#658
Scris 18 iulie 2007 - 10:47
Intre timp baietii care ne dau cu tifla o sa-si mai traga ceva spuza pe spinarea mioriticilor.
#659
Scris 18 iulie 2007 - 11:12
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#660
Scris 18 iulie 2007 - 04:07
#661
Scris 18 iulie 2007 - 07:37
LE: Ma uitam aseara la stiri ce haos au facut profii mexicani, mi-am adus aminte ce haos fac sindicatele prin Franta cand nu le convine ceva...fm ma-si...ne mai suparam cand ni se zice ca suntem natie de mamaligi...n-am mai spart un borcan pe strazi pe motiv de nemultumiri sociale de 15 ani!
Aceasta postare a fost editata de papa_mulo: 18 iulie 2007 - 07:43
#662
Scris 14 septembrie 2007 - 06:57
2007 09 11| de Jurnalul National
Rom�nia va transmite Comisiei Europene (CE), �n această săptăm�nă, o nouă scrisoare de răspuns privind taxa auto, care va include şi două studii realizate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare, au declarat surse oficiale, citate de Mediafax.
Reprezentanţii Direcţiei Taxe a CE au solicitat la jumătatea lunii iulie noi date privind piaţa auto autohtonă, necesare pentru evaluarea modificării legislaţiei printr-un proiect prezentat de Rom�nia, şi �n special a grilei de depreciere a vehiculelor asupra cărora cele două părţi nu reuşesc să se pună de acord. �n scrisoarea de răspuns ce va fi transmisă la Bruxelles, oficialii rom�ni vor solicita experţilor CE să formuleze ultimele observaţii, av�nd �n vedere că din cele două studii nu rezultă diferenţe semnificative faţă de ultima variantă a grilei de depreciere prezentată de Bucureşti.
După introducerea taxei de primă �nmatriculare la �nceputul anului, CE a declanşat procedura de infringement �mpotriva Rom�niei, apreciind că aceasta este discriminatorie.
588888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888
Taxa de primă �nmatriculare va fi redusă anul viitor
2007-09-11 12:34 The Money Channel
�n 2008 cuantumul taxei de primă �nmatriculare va fi micşorat. Schimbarile vor avea loc �n intervalul ianuarie-martie anul viitor, a declarat ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, �n cadrul emisunii The Money Show.
Pentru maşinile noi, nivelul taxei de prima �nmatriculare va rămane acelaşi.
88888888888888888888888888888888888888888888888888
Finanţele vor trimite CE două studii de piaţă �n cadrul negocierilor privind taxa auto
2007-09-10 17:31 The Money Channel
Ministerul Economiei şi Finanţelor va transmite CE, �n cadrul discuţiilor pe tema taxei auto, două studii referitoare la piaţa autovehiculelor, cerute de aceasta la sf�rşitul lunii iulie şi realizate de Uniunea Societăţilor de Asigurare Reasigurare şi Comisia de Asigurări, au declarat pentru NewsIn surse oficiale.
Cele două documente au fost solicitate de experţii europeni pentru a constata dacă valorile folosite de Finanţe �n grila de calcul a taxei de �nmatriculare corespund gradului de uzură pe care �l iau �n calcul asiguratorii rom�ni. �n primăvară, Finanţele au transmis Comisiei Europene un studiu pe aceeaşi temă realizat de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto. Comisia a cerut mai multe documente realizate de organizaţii independente pentru a avea termeni de comparaţie la datele Finanţelor. Potrivit aceloraşi surse, evaluările USARR sunt foarte apropiate de cele ale Finanţelor.
Taxa de �nmatriculare auto a devenit, din martie, obiectul unei proceduri de �ncălcare a tratatului declanşată de Comisia Europeană. Corespondenţa şi negocierile dintre autorităţile de la Bucureşti şi reprezentanţii Comisiei Europene au �nceput imediat după iniţierea procedurii. CE a apreciat că taxa de prima �nmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare şi jurisprudenţei c.rţii Europene. Principalele neajunsuri ale legislaţiei referitoare la taxa de �nmatriculare auto, invocate de Comisia Europeană, sunt taxarea discriminatorie �ntre maşinile la m�na a doua v�ndute de cetăţenii rom�ni şi cei din alte state membre UE, precum şi faptul că nivelul taxei depăşeşte valoarea reziduală sau de piaţă a maşinii �n cazul celor foarte vechi.
Potrivit procedurii, guvernul rom�n avea la dispoziţie două luni pentru a modifica taxa auto conform cerinţelor CE, �nainte ca forul european să treacă la a doua etapă care constă �n transmiterea unei scrisori de argumentaţie, "reasoned opinion".
Aceasta conţine recomandări precise ale modului �n care trebuie modificată taxa. �n urma discuţiilor cu partea rom�nă, CE a considerat că nu este �ncă necesar să avanseze procedura care va �nceta numai după ce legislaţia rom�nească va fi aliniată dispoziţiilor europene.
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
WTF.. cretinitate maxima.. sau imbecilitate programata
Taxă verde �n locul celei de primă-�nmatriculare
Vineri 14 septembrie 2007, 18:20
Taxa de primă �nmatriculare ar putea fi �nlocuită cu o altă taxă. Comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu, Octavian Marius Popa, a anunţat astăzi că �n Rom�nia ar putea fi introdusă taxa verde pentru autoturisme. Aceasta ar urma să aibă o valoare mică şi să fie inclusă �n preţul autoturismelor, fie că sunt noi, fie că sunt second hand, importate.
"Există posibilitatea să introducem o taxă strict pe mediu pentru a rezolva problema deşeurilor de la maşini, o taxă care să faciliteze activitatea de colectare şi reciclare a deşeurilor de la maşini", a declarat Marius Popa, comisarul general al Gărzii de Mediu.
Reaitatea.net
Aceasta postare a fost editata de aztec: 14 septembrie 2007 - 06:56
#663
Scris 14 septembrie 2007 - 11:04
ce e clar e ca nu va mai fi la fel de mare. ce e neclar e cu cat va scadea. in mod normal ar trebui desfiintata si pusa o taxa de mediu de 100 E pt euro 4, 200 pt euro 3 si 4-500 pt restu, cu care chiar sa se faca ceva. dar traim in Romania si asta nu se va intampla.
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#664
Scris 15 septembrie 2007 - 12:07
15.09.2007
Adio taca tariceanu
Taxa auto de prima inmatriculare ar putea fi inlocuita cu o taxa verde pentru autoturisme, a anuntat, ieri, comisarul general al Garzii Nationale de Mediu, Octavian Marius Popa. �Guvernul ar putea fi silit sa scoata actuala taxa de prima �nmatriculare, iar �n aceasta situatie ar putea veni cu o taxa strict pentru mediu, care sa acopere costurile unui program national de colectare a deseurilor rezultate de la autoturism�, a declarat Popa. Surse din Ministerul Finantelor ne-au declarat, ieri, ca exista semnale clare de la UE ca Guvernul va fi obligat sa renunte la aceasta taxa care a dat c�stig de cauza doar importatorilor de masini.
Seful Garzii Nationale de Mediu (GNM) a mentionat ca din suma str�nsa din taxa verde pentru autoturisme va fi finantat un program de colectare a deseurilor rezultate de la autovehicule. �In cazul unei masini de 12.000 de euro, taxa ar putea fi de 50-100 euro. �n tara intra tot mai multe masini vechi, care vor produce niste deseuri. Propunem o taxa care sa fie egala pentru toata lumea, si pentru producatori, si pentru importatori, o taxa care sa facilite
ze sau sa subventioneze activitatea de colectare a deseurilor provenite de la masini�, a spus Popa, citat de Mediafax.
Taxa va fi inclusa �n pretul autoturismelor
Comisarul sef al GNM a mai declarat ca taxa ar putea fi folosita la finantarea unui program pentru �nfiintarea unor �ntreprinderi specializate �n regim privat care sa colecteze acest gen de deseuri. �O taxa similara exista �n anumite tari europene si va ajuta Rom�nia sa-si puna la punct procedura de colectare a deseurilor provenite de la autoturisme. Taxa va fi inclusa �n pretul autoturismelor, at�t pentru masinile noi, c�t si pentru cele vechi importate, �nsa va avea o valoare relativ mica�, a explicat Popa. El a adaugat ca taxa verde ar putea fi introdusa pe un termen limitat, p�na c�nd �n Rom�nia va fi pusa la punct activitatea de colectare a deseurilor din masini.
�Cioara vopsita a iesit la liman�
Liviu Dobrin, directorul celui mai mare t�rg auto de masini second-hand din tara, spune ca prin eliminarea taxei de prima inmatriculare auto, �cioara vopsita a iesit la liman�. Mai precis, in acest fel se va recunoaste, oficial, ca acest bir mascat sub pretext ecologist a fost, in fapt, o taxa fiscala, ilegal aplicata, asa cum a semnalat UE inca de la introducerea ei. �Taxa de prima inmatriculare nu respecta principiul liberei circulatii a marfurilor�, spune Liviu Dobrin, adaugand ca Ministerul Finantelor mascheaza aspectul protectionist al taxei. �Aceasta taxa protejeaza importatorii de automobile care au obtinut profituri artificiale�, a spus directorul Autovit. Contactati telefonic, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au refuzat sa faca orice comentariu pe aceasta tema.
Peste 480 milioane de euro din taxa, in 6 luni
Liviu Dobrin ii sfatuieste pe toti �fraierii� care au platit taxa de prima inmatriculare sa se judece cu statul, dupa ce aceasta va fi desfiintata. �Banii trebuie recuperati�, spune el. Dobrin a subliniat ca numai in primele sase luni ale anului, statul a incasat peste 480 milioane de euro din acest bir si, potrivit estimarilor, pana la sfarsitul anului, vor fi colectati peste 700 milioane de euro de la oamenii care isi cumpara autoturisme noi sau vechi. Seful Autovit este convins ca UE va da o rezolutie in sensul returnarii taxei. �Ca si Ungaria si Polonia, Romania va fi obligata sa returneze taxa de prima inmatriculare.
UE a contestat taxa inca de la inceput
Primele semnale cu privire la iminenta modificare a prevederilor privind taxa auto de prima �nmatriculare au fost date recent de comisarul european Leonard Orban. �Trebuie convenit, c�t mai repede posibil, astfel �nc�t sa se dea timp Parlamentului sa modifice Codul Fiscal, ca noua taxa sa fie aplicata de la 1 ianuarie 2008�, a declarat Leonard Orban. Comisarul european si-a exprimat speranta ca cele doua parti vor ajunge la o solutie prin negocieri si ca CE nu va fi nevoita sa intre �ntr-o alta faza a procedurii de �ncalcare a tratatului de aderare.
Taxa de prima �nmatriculare auto a fost introdusa la 1 ianuarie 2007. Pe 20 martie, CE a declansat procedura de �ncalcare a tratatului (infrigement), trimit�nd autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare oficiala. CE a apreciat ca taxa de prima �nmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de �nmatriculare auto sunt taxarea discriminatorie �ntre masinile la m�na a doua v�ndute de cetatenii rom�ni si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii �n cazul celor foarte vechi.
Chiar daca autoritatile romane nu au facut nimic in aceasta privinta pana in iulie, CE a decis sa nu avanseze procedura, consider�nd ca are �un dialog constructiv� cu partea rom�na. Tot in iulie, reprezentantii CE spuneau ca, in cazul �n care discutiile se vor prelungi fara nici o �mbunatatire, Comisia nu va ezita sa mearga mai departe cu procedura si, eventual, sa duca Rom�nia la Curtea de Justitie. Procedura va �nceta �n momentul �n care legislatia rom�neasca este aliniata dispozitiilor europene.
Stefan Etves
#665
Scris 15 septembrie 2007 - 12:23
Boul ala de ministru de finante anunta pe 12 ca se fac negocieri si ca taxa nu se scoate si ca vor fi ceva reduceri la cee vechi,..
Vine palacliciul asta si anunta ca se scoate taxa aia(ma rog se schimba denumirea) si ca noua taxa este pt ajutarea la dezmembrarea masini cand va fi cazul, ceva in genul taxei verzi la electronice, insa ca parere personala, ce legatura mai are vechimea masini cu cheltuielile de dezmembrare, ca toate cand vor fi "casate " impica cam aceleasi costuri...
ciudat ca si asta de a anuntat este membru PNL.. oare nu se mai inteleg intre ei cum sa dreaga busuiocul?
#666
Scris 15 septembrie 2007 - 11:28
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#667
Scris 15 septembrie 2007 - 12:04
citat-
"Ce scapa din vedere toata lumea, e urmatorul aspect: guvernul Tariceanu a pus aceasta taxa stiind bine ca este ilegala, in ideea de a recupere de la "fraieri" tunurile date de "smecheri". Stiau de la inceput ca UE se va opune, ii vor obliga sa renunte la taxa si sa restituie banii - asta-i motivul pentru care o taraganeaza cu UE, pentru a castiga timp si a lua bani de la cat mai multi "fraieri" - asa ca schimba numele taxei si o aplica in continuare.
Rezultatul: pe de o parte taxa se va plati in continuare, sub alt nume; iar pe de alta parte, guvernul Tariceanu a luat banii pe TPI, iar guvernul care va castiga urmatoarele alegeri, ii va platii polulatiei!!! O metoda de furt pe fata! Cei ce vor venii nu vor mai gasii nici urma de banii pe TPI in buget - cheltuiti sub diverse pretexte: reamenajari, asfaltari, etc., executate de firmele "smecherilor" - si vor trebui sa-i plateasca din alte fonduri din buget; deci Tariceanu si gasca iau banii, si-i insusesc sub diferite forme, iar cei care vor venii vor fi nevoiti sa-i plateasca, bineinteles din buget; deci din buzunarele noastre si probabil in urma altei taxe, pentru a face la loc fondul!!! Asta nu vede lumea!!! Un fel de FNI la nivel guvernamental!!!
Pentru asta mi-e scarba de "ei" si de o parte din "conationalii" mei... "
@WorkMAN/MagnuM
#668
Scris 15 septembrie 2007 - 01:52
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#669
Scris 17 septembrie 2007 - 02:19
#670
Scris 17 septembrie 2007 - 02:51
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#671
Scris 17 septembrie 2007 - 04:56
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat, astăzi, că discuţiile cu reprezentanţii Comisiei Europene (CE) privind taxa de primă �nmatriculare sunt aproape de final, după ce autorităţile rom�ne au trimis, săptăm�na trecută, o nouă scrisoare de răspuns.
Vosganian a evitat să dea un termen p�nă la care autorităţile europene se vor pronunţa asupra grilei prezentate de Ministerul Economiei şi Comerţului, preciz�nd �nsă că estimările realizate de entităţile independente, respectiv Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din Rom�nia, nu diferă semnificativ faţă de cele ale instituţiei pe care o conduce.
Reprezentanţii Direcţiei Taxe a Comisiei Europene au solicitat, la jumătatea lunii iulie, oficialilor rom�ni, noi date privind piaţa auto, bazate pe surse precum cataloagele de preţuri ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor.
Taxa de primă �nmatriculare a fost introdusă la �nceputul anului şi se calculează �n funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului.
www.mediafax.ro
#672
Scris 17 septembrie 2007 - 10:52
#673
Scris 17 septembrie 2007 - 11:19
iar taxa se calculeaza momentan la...3,5631. Oricum in 1-2 saptamani trebuie sa vina o decizie referitoare la TPI
"*taxa speciala se plateste in lei, la cursul oficial comunicat de BNR in prima zi lucratoare din luna octombrie a anului precedent. Pentru 2007 acesta este 3.5361."
#674
Scris 18 septembrie 2007 - 09:39
"Taxa de prima inmatriculare auto devine ecologica
A.P. Oprea
Taxa de prima inmatriculare va fi destinata exclusiv pentru activitati de protectie a mediului inconjurator, a declarat luni ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, la o conferinta despre pensiile private. El a afirmat ca stirea aparuta in presa, conform careia taxa de prima inmatriculare se va transforma in altceva, nu s-a confirmat. Vosganian a adaugat ca au avut loc noi contacte, la nivel de secretar de stat, cu membrii Comisiei Europene, care au primit punctul de vedere pe aceasta tema al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare. �Nu a fost nimic in neregula, Comisia Europeana a primit analizele noastre, grila si a solicitat un punct de vedere independent privind evolutia preturilor masinilor in Romania, pentru a o compara cu evolutia anticipata in grila de impozitare�, a mai spus Varujan Vosganian. Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) au reluat, la inceputul lunii septembrie, discutiile cu Comisia Europeana in privinta taxei de prima inmatriculare auto. Pe langa studiul APIA referitor la piata auto interna, Comisia Europeana a mai solicitat doua studii care au fost trimise la Bruxelles. Acestea au fost elaborate de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, respectiv de Autoritatea Nationala de Asigurare-Reasigurare. Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene privind taxa auto continua. Discutiile dintre cele doua parti au fost amanate din iulie pana in septembrie. In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE. Potrivit Rompres, incasarile totale colectate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto s-au ridicat, pana in prezent, la 494,02 milioane lei."
#675
Scris 18 septembrie 2007 - 10:31
2007 09 13| de Gabriela Antoniu
Plenul Senatului a respins, joi, propunerea legislativ� iniţiat� de mai mulţi senatori şi deputaţi independenţi privind modificarea Codului fiscal �n sensul abrog�rii taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, datorat� cu ocazia primei �nmatricul�ri.
Şi Comisia pentru buget-finanţe din Senat a respins propunerea, consider�nd c� taxa nu trebuie eliminat�, ci trebuie revizuite doar cuantumul acesteia şi modul de aplicare.
�n plus, membrii Comisiei susţin c� executivul european nu aprob� renunţarea integral� la taxa special�, ci doar alinierea ei la anumite standarde de nivel european.
Totodat�, Ministerul Economiei şi Finanţelor nu a finalizat �nc� negocierile cu CE pe aceast� tem�, urm�toarea �nt�lnire fiind preconizat� spre sf�rşitul lunii septembrie.
Iniţiatorii propunerii au invocat faptul c� CE a declanşat procedura de trimitere �n judecat� a Rom�niei la Curtea European� de Justiţie, pentru c� aceast� tax� �ncalc� prevederile UE. 'Taxa de prim� �nmatriculare auto din Rom�nia are trei probleme: este discriminatorie, nu face bine corelarea �ntre vechimea maşinii şi gradul de poluare şi nu acoper� dec�t o perioad� limitat� din durata de viaţ� a unui automobil', susţineau iniţiatorii. Ei au dat ca exemplu experienţa Poloniei, condamnat� de Curtea European� de Justiţie pentru nerespectarea reglement�rilor europene, şi care ar putea fi nevoit� s� restituie cel puţin 600 de milioane de euro din taxa de prim� �nmatriculare.
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi