Inmatriculare auto dupa 2007
#601
Scris 16 mai 2007 - 06:28
Life must be taken one disaster at a time
#602
Scris 17 mai 2007 - 12:40
#603
Scris 17 mai 2007 - 12:56
acum sa ne lamureasca aztec daca am banuit bine
Life must be taken one disaster at a time
#604
Scris 17 mai 2007 - 01:14
Si ascultand tam-tam-ul, daca ai creierul relaxat si urechea ciulita auzi mai mult decat vor ei sa spuna.
Daca tii pasul cu informatia vezi cum se leaga anumite franturi si ajungi sa ai o privire de ansamblu care sa-ti mai ridice din ceata...
Poate ca la un moment dat vom intelege si jocul asta.
Pana atunci: AZTEC?
#605
Scris 17 mai 2007 - 08:13
Nu stiu de ce incep sa cred ca de referendum conteaza si varianta de taxare..
Si iarasi ma pot intreba de ce au facut publice ultima data doar variantele euro 4 si non-euro.. lasand in suspans chiar plaja cea mai interesanta pt polulatie.. cele euro 2-3.
Pot presupune ca exista mai multe variante si au incercat sa amane anuntul pana dupa referendum.. si in functie de rezultat sa poata profita politic din propunere.
#606
Scris 17 mai 2007 - 09:24
"Cifrele vor fi facute publice abia dupa ce primesc acordul expertilor Comisiei Europene. Nu excludem ca vor avea loc schimbari, in unele cazuri substantiale", au mentionat sursele.
#607
Scris 17 mai 2007 - 11:11
Experţii Ministerului Economiei şi Finanţelor au programat, pentru marţi, o �nt�lnire la Bruxelles cu specialiştii Direcţiei de Taxe a Comisiei Europene pentru a discuta modificările propuse pentru taxa de �nmatriculare auto.
�nt�lnirea se �ncadraeză �n termenul de două luni, care expiră pe 23 mai, impus de Comisia Europeană autorităţilor de la Bucureşti pentru a rezolva solicitările referitoare la taxa de �nmatriculare.
Experţii ministerului le vor prezenta specialiştilor europeni o grilă de calcul a taxei de �nmatriculare şi vor stabili �mpreună cu aceştia eventualele noi modificări, cu at�t mai mult cu c�t una dintre cele două obiecţii exprimate de Comisia Europeană nu şi-a găsit �ncă soluţia.
�n scrisoarea trimisă Ministerului Economiei şi Finanţelor, �n urmă cu aproape două luni, Comisia a considerat că taxarea maşinilor la m�na a doua v�ndute de cetăţenii rom�ni este discriminatorie faţă de cele v�ndute de cetăţenii din alte state membre UE, precum şi că nivelul taxei depăşeşte valoarea reziduală, sau de piaţă, a maşinii �n cazul celor foarte vechi. �n urmă cu circa două săptăm�ni, Finanţele au răspuns Comisiei printr-o scrisoare �n care au prezentat principiile pe baza cărora va fi formulată noua grilă de calcul. Aceste principii răspund, �nsă, doar uneia dintre cele două solicitări ale Comisiei, respectiv celei privitoare la nivelul taxei pentru maşinile vechi.
Finanţele nu intenţionează să introducă taxarea şi �n cazul v�nzării maşinilor la m�na a doua �nmatriculate �n Rom�nia. Reprezentanţii ministerului apreciază că preţul acestor autoturisme include deja plata altor taxe, precum accize, fapt care va fi invocat şi �n faţa specialiştilor europeni.
Putătoarea de cuv�nt a comisarului pentru taxe şi uniune vamală, Maria Assimakopoulou, a confirmat, miercuri, pentru NewsIn, discuţiile cu autorităţile rom�ne şi a declarat că acestea au informat, recent, Comisia Europeană că doresc să modifice legislaţia �n scopul de a o alinia la reglementările europene. "�n scrisoare, autorităţile rom�ne au prezentat principalele direcţii ale noii legislaţii fără a trimite şi un proiect concret. Comisia consideră această scrisoare ca pe un răspuns la notificarea sa", a explicat Assimakopoulou.
Procedura de �ncălcare a tratatului, �ncepută �n urmă cu aproape două luni �mpotriva Rom�niei, va �nceta dacă experţii Comisiei vor considera că noua legislaţie rom�nească este aliniată dispoziţiilor europene. �n caz contrar, Comisia va trimite Rom�niei o argumentaţie (reasoned opinion) care reprezintă a doua etapă a procedurii şi care conţine recomandări clare privind modul �n care trebuie să fie modificată taxa. Dacă nici �n această situaţie autorităţile rom�ne nu se vor conforma, Comisia Europeană ar putea da �n judecată statul rom�n.
Joi, 17 mai 2007, 17:29
#608
Scris 17 mai 2007 - 11:52
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#609
Scris 18 mai 2007 - 03:51
#611
Scris 26 mai 2007 - 12:00
ai nostri trag cat mai mult de timp, dar luni trebuie sa prezinte noua grila gandita.. pana acum au fost proiecte si au lasatneacoperita tocmai segmentul interesant adica euro 1-2-3...
#612
Scris 26 mai 2007 - 12:17
Am si eu o intrebare totusi: grila asta se refera doar la masinile SH sau si la cele cumparate de noi? Ca din moment ce e vb de taxa de prima inmatriculare, ar trebui sa includa si cele noi ... nu?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#613
Scris 26 mai 2007 - 12:47
Cele deja inmatriculate in romania pt moment nu sunt incluse, si asta e un fel de nemultumire din partea UE .
#614
Scris 28 mai 2007 - 10:35
29 MAI 2007
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a anunţat că a trimis ieri o scrisoare către comisarul european Laszlo Kovacs care include modificările la taxa auto. Acesta a mai precizat că a convenit cu reprezentanţii Comisiei ca actul normativ să fie introdus �n Parlament după acordul CE. �Astăzi (luni � n.r.) am semnat scrisoarea către comisarul european Laszlo Kovacs şi tot astăzi a plecat adresa către Comisia Europeană, care �n c�teva zile va avea un punct de vedere oficial.
Am convenit să am�năm depunerea �n Parlament p�nă c�nd vom avea un punct de vedere din partea Comisiei”, a spus Vosganian. Ministrul Economiei şi Finanţelor a precizat că scrisoarea transmisă comisarului european pentru fiscalitate Laszlo Kovacs conţine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei şi valoarea acesteia şi la procedurile de restituire a unei sume dacă maşina este v�ndută ulterior �n străinătate. Totodată au fost incluse procedurile de formulare a contestaţiilor şi de exceptare de la plata taxei pentru anumite tipuri de autovehicule, precum cele destinate persoanelor cu handicap sau folosite ��n scopuri de natură industrială”. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor s-au �nt�lnit, săptăm�na trecută, la Bruxelles, cu experţi ai CE, pentru a prezenta propunerile Rom�niei cu privire la taxa specială auto. (E.C.)
www.gandul.info
Aceasta postare a fost editata de aztec: 28 mai 2007 - 10:35
#615
Scris 28 mai 2007 - 11:16
"Modificarile la taxa auto � facute publice dupa OK-ul Comisiei Europene
29 MAI 2007
Ministrul Economiei Si Finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca a trimis ieri o scrisoare catre comisarul european Laszlo Kovacs care include modificarile la taxa auto. Acesta a mai precizat ca a convenit cu reprezentantii Comisiei ca actul normativ sa fie introdus �n Parlament dupa acordul CE. �Astazi (luni � n.r.) am semnat scrisoarea catre comisarul european Laszlo Kovacs si tot astazi a plecat adresa catre Comisia Europeana, care �n c�teva zile va avea un punct de vedere oficial.
Am convenit sa am�nam depunerea �n Parlament p�na c�nd vom avea un punct de vedere din partea Comisiei, a spus Vosganian. Ministrul Economiei si Finantelor a precizat ca scrisoarea transmisa comisarului european pentru fiscalitate Laszlo Kovacs contine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei si valoarea acesteia Si la procedurile de restituire a unei sume daca masina este v�nduta ulterior �n strainatate. Totodata au fost incluse procedurile de formulare a contestatiilor Si de exceptare de la plata taxei pentru anumite tipuri de autovehicule, precum cele destinate persoanelor cu handicap sau folosite ��n scopuri de natura industriala. Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor s-au �nt�lnit, saptam�na trecuta, la Bruxelles, cu experti ai CE, pentru a prezenta propunerile Rom�niei cu privire la taxa specialA auto. (E.C.)
"
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#616
Scris 29 mai 2007 - 10:29
Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.
Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse se refera si la extinderea de la sase ani la 15 ani a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.
Guvernul a stabilit si modalitatea prin care cei care decid sa revanda masina intr-un alt stat membru vor primi inapoi o parte din taxa platita. 'Atunci cand o masina este importata si are o vechime de cinci ani si se socoteste ca durata ei de viata e de 15 ani, atunci taxa speciala va avea in vedere o perspectiva de poluare de 10 ani.
Restul articolului sursa: bloombiz.ro
O grila cu sumele exacte insa nu vad pe nicaieri deocamdata. In cat timp ar urma sa intre in vigoare noile reglementari?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#617
Scris 29 mai 2007 - 01:00
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#618
Scris 29 mai 2007 - 01:50
14:10 | Romania propune CE reducerea taxei auto de pana la trei ori la masinile vechi, la 1 ianuarie 2008 (86 vizualizari)
Noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare transmisa luni de autoritatile romane Comisiei Europene prevede niveluri de pana la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi, data propusa pentru intrarea in vigoare a modificarilor legislative fiind 1 ianuarie 2008.
Comisia Europeana a solicitat autoritatilor romane, in discutiile purtate saptamana trecuta la Bruxelles, sa modifice taxa auto, pentru a ilustra mai bine, printre altele, deprecierea valorii masinilor in timp.
In acest sens, au fost introduse noi prevederi pentru masinile cu vechimi mai mici de un an, cum ar fi o luna, trei luni sau sase luni, in conditiile in care formula actuala nu prevede astfel de diferentieri.
Modificarile legislative vizeaza definirea mai exacta a sferei de aplicare a taxei, inclusiv prin mentiuni exprese a tipurilor de vehicule scutite, simplificarea modalitatii de calcul, prin eliminarea coeficientului de corelare, extinderea scalei de varsta a masinii la 20 de ani, ceea ce implica scaderea cuantumului taxei odata cu vechimea. Vechimea autoturismului se calculeaza, conform noilor prevederi, de la prima inmatriculare.
Perioada de 20 de ani este considerata durata de viata a autovehiculului, timp in care acesta polueaza si deci taxa este exigibila.
Intrarea in vigoare a noilor prevederi la 1 ianuarie 2008 este motivata de catre autoritatile romane prin necesitatea respectarii principiului din Codul Fiscal potrivit caruia modificarile aduce acestuia trebuie sa intre in vigoare la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care au fost adoptate. Mediafax
#619
Scris 29 mai 2007 - 02:12
Rom�nia propune CE reducerea taxei auto de p�nă la trei ori la maşinile vechi, la 1 ianuarie 2008
Printeaza
Noua formulă de calcul a taxei de primă �nmatriculare transmisă luni de autorităţile rom�ne Comisiei Europene prevede niveluri de p�nă la trei ori mai mici pentru unele maşini vechi, dar mai mari la cele noi, data propusă pentru intrarea �n vigoare a modificărilor legislative fiind 1 ianuarie 2008.
Una dintre principalele modificări aduse formulei de calcul vizează scăderea cuantumului taxei odată cu vechimea maşinii, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse din piaţa auto.
Comisia Europeană a solicitat autorităţilor rom�ne, �n discuţiile purtate săptăm�na trecută la Bruxelles, să modifice taxa auto, pentru a ilustra mai bine, printre altele, deprecierea valorii maşinilor �n timp.
�n acest sens, au fost introduse noi prevederi pentru maşinile cu vechimi mai mici de un an, cum ar fi o lună, trei luni sau şase luni, �n condiţiile �n care formula actuală nu prevede astfel de diferenţieri.
Modificările legislative vizează definirea mai exactă a sferei de aplicare a taxei, inclusiv prin menţiuni exprese a tipurilor de vehicule scutite, simplificarea modalităţii de calcul, prin eliminarea coeficientului de corelare, extinderea scalei de v�rstă a maşinii la 20 de ani, ceea ce implică scăderea cuantumului taxei odată cu vechimea. Vechimea autoturismului se calculează, conform noilor prevederi, de la prima �nmatriculare.
Perioada de 20 de ani este considerată durata de viaţă a autovehiculului, timp �n care acesta poluează şi deci taxa este exigibilă.
De asemenea, au fost introduse noi proceduri, printre care cea privind restituirea taxei de primă �nmatriculare către proprietarii care �şi �nstrăinează maşina �ntr-un alt stat �nainte de expirarea termenului de 20 de ani, proporţional cu intervalul rămas. O altă procedură se referă la posibilitatea proprietarilor de a contesta valoarea stabilită a taxei auto.
Intrarea �n vigoare a noilor prevederi la 1 ianuarie 2008 este motivată de către autorităţile rom�ne prin necesitatea respectării principiului din Codul Fiscal potrivit căruia modificările aduce acestuia trebuie să intre �n vigoare la data de 1 ianuarie a anului următor celui �n care au fost adoptate.
Astfel, p�nă la finele acestui an ar urma să fie aplicate actualele niveluri ale taxelor.
�n cazul maşinilor cu motor euro 4, cu capacitate cilindrică de 1.400 centimetri cubi şi vechime mai mică sau egală cu o lună, valoarea taxei va creşte, �n cazul �n care Comisia Europeană �şi dă avizul, de la nivelul actual de 161 de euro la aproape 170 de euro. Pentru vechimea de 1-2 ani taxa scade la aproximativ jumătate de la nivelul actual de 284 de euro, iar pentru cea de 4-5 ani se diminuează la circa o treime, de la 299 de euro �n prezent.
Pentru celelalte categorii de capacitate cilindrică, �ncadrate �n norma euro 4, sunt propuse modificări similare, cu uşoare creşteri, �n majoritatea cazurilor, pentru maşinile noi, şi scăderi semnificative pentru cele mai vechi. Cele mai mari valori ale taxelor sunt la maşinile cu motoare de capacitate cilindrică mare. Pentru un motor de 3.001 cmc, cuantumul taxei va scădea de la 4.276 euro �n prezent la circa 1.600 de euro.
La categoria euro 3, autorităţile de la Bucureşti propun dublarea taxelor pentru maşinile noi. Pentru vechimile p�nă la un an, taxele cresc de la 536 de euro la 1.100-1.200 de euro la motoarele de 1.400 cmc şi de la 612 euro la circa 1.300 de euro pentru cele de 1.600 cmc. La maşinile vechi, de 7-8 ani, taxele scad �nsă cu circa o treime, la aproximativ 660 de euro pentru 1.400 cmc şi la circa 760 de euro pentru 1.600 cmc.
Şi la maşinile care respectă normele euro 2 vor scădea taxele de primă �nmatriculare, cu un ritm mai accentuat la cele de 11-12 ani şi �n cuantum mai mic la maşinile vechi de 7-8 ani. Pentru o maşină de 11-12 ani cu motor de 1.400 cmc, taxa scade de la 2.604 euro la circa 1.780 euro, �n timp ce pentru vechimea de 7-8 ani scăderea este de circa 100 de euro, la aproximativ 2.500 de euro. (Mediafax)
#620
Scris 29 mai 2007 - 02:56
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#621
Scris 29 mai 2007 - 04:19
ce dracu modificari sunt astea.
Pun pariu ca la euro 3 cu motor intre 1600 si 2000 cmc taxa va creste cu 10-20% pentru ca acele masini se bat cu Loganul pe piata,gen Golf,Passat,Megane,Laguna,406,307,seria 3 de la bmw,audi A4.Exact la pretul masinilor intre 6000 si 10.000 euro or sa mareasca taxa,si majoritatea acestor modele de masini vin pe piata cu motoare diesel de 1.9-2.0 litri.
Iar U.E.o sazica sa mairevizuiasca un pic tabelelesi ne da termend e vreo 2 luni,o sa se schimbe si Guvernul si or sa schimbe si aia lista de taxare,.
#622
Scris 29 mai 2007 - 05:26
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#623
Scris 29 mai 2007 - 07:29
Vinzarile de masini noi nu vor fi influentate semnificativ de schimbarea modalitatii de calcul a taxei de prima inmatriculare si nici importurile de masini de ocazie nu vor cunoaste un salt, au declarat, marti, agentiei MEDIAFAX, reprezentanti ai constructorilor si ai importatorilor.
Noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare transmisa luni de autoritatile romane Comisiei Europene prevede niveluri de pina la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi, data propusa pentru intrarea in vigoare a modificarilor legislative fiind 1 ianuarie 2008. Una dintre principalele modificari aduse formulei de calcul vizeaza scaderea cuantumului taxei odata cu vechimea masinii.
Comisia Europeana a solicitat autoritatilor romane, in discutiile purtate saptamina trecuta la Bruxelles, sa modifice taxa auto, pentru a ilustra mai bine, printre altele, deprecierea valorii masinilor in timp.
Reprezentantii celui mai mare importator, Porsche Romania, considera ca nevoia de mobilitate si gradul redus de motorizare compenseaza introducerea taxei de prima inmatriculare.
�Din punctul nostru de vedere, noile reglementari nu vor afecta semnificativ evolutia vinzarilor. Ne bazam in aceasta afirmatie pe experienta perioadei in care taxa de prima inmatriculare nu intrase inca in vigoare si totusi vinzarile au crescut in mod constant. Nevoia de mobilitate a romanilor si gradul de motorizare extrem de redus - de aproximativ 150 de masini la mia de locuitori - au fost argumente prea puternice, care nu au afectat decizia de achizitie�, a declarat, marti, Alin Tapalaga, director general pentru dezvoltarea retelei de dealeri la Porsche Romania.
El apreciaza ca modificarile aduse modalitatii de calcul a taxei nu sunt intr-atit de mari incit sa conduca la o incetinire a ritmului de achizitie a vehiculelor noi, in favoarea masinilor de ocazie.
�Modificarile propuse de autoritati nu sunt semnificative in ceea ce priveste vehiculele noi, de aceea nu vad o incetinire a ritmului in care se cumpara automobilele, iar vinzarile second-hand nu cred ca vor cunoaste o rupere de ritm, ele urmind aceeasi linie ascendenta. Singura categorie care ar putea beneficia semnificativ de pe urma noilor reglementari va fi, probabil, cea a vehiculelor Euro 3 mai vechi de 7 ani. In aceasta situatie specifica diferentele din sistemul de taxare sunt semnificative. Insa estimarile noastre arata ca asemenea categorie de masini, aflate deja la limita rentabilitatii, va fi importata in special de persoane independente, nu de retele de dealeri care ofera in mod normal si servicii post-vinzare�, a mai spus Tapalaga.
EL sustine ca noua forma a proiectului nu ii afecteaza semnificativ nici pe dealerii de masini noi, nici pe cei care vind masini de ocazie, primii putind compensa oferta financiara mai avantajoasa a celor din urma cu pachete complete de servicii.
�In general, prin noua forma a proiectului, nici dealerii de masini noi si nici cei de masini vechi nu vor fi afectati semnificativ, chiar daca ii avantajeaza usor pe dealerii de masini de ocazie. Si asta pentru ca cele mai importante retele de dealeri ofera spre vinzare un pachet complet de servicii care se traduce prin masini noi, capacitati de servisare, oferte financiare si masini second-hand. Sunt convins insa ca, beneficiind de o informare corecta, clientii romani nu se vor bucura la o economie de citeva sute de euro in defavoarea unor dezavantaje pe termen mediu si lung�, a adaugat Tapalaga.
La rindul sau, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, apreciaza ca proiectul propus comisarului european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, este o solutie de compromis, care nu va schimba calculele companiilor, avind in vedere ca va intra in vigoare dupa 1 ianuarie 2008.
�Este un lucru bun ca noul proiect va intra in vigoare la inceputul lui 2008, pentru ca nu bulverseaza calculele bugetare facute pentru 2007. Importurile de masini de ocazie vor creste de anul viitor, insa, in acest an va exista o stare de asteptare si piata vehiculelor de ocazie nu va creste foarte mult. In ceea ce priveste vinzarile de masini noi, noul proiect nu va influenta semnificativ evolutia pietei�, a spus Stroe.
In proiectul de modificare a modalitatii de calcul au fost introduse noi prevederi pentru masinile cu vechimi mai mici de un an, cum ar fi o luna, trei luni sau sase luni, in conditiile in care formula actuala nu prevede astfel de diferentieri.
Intrarea in vigoare a noilor prevederi la 1 ianuarie 2008 este motivata de catre autoritatile romane prin necesitatea respectarii principiului din Codul Fiscal potrivit caruia modificarile aduse acestuia trebuie sa intre in vigoare la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care au fost adoptate.
Astfel, pina la finele acestui an ar urma sa fie aplicate actualele niveluri ale taxelor.
In cazul masinilor cu motor euro 4, cu capacitate cilindrica de 1.400 centimetri cubi si vechime mai mica sau egala cu o luna, valoarea taxei va creste, in cazul in care Comisia Europeana isi da avizul, de la nivelul actual de 161 de euro la aproape 170 de euro. Pentru vechimea de 1-2 ani taxa scade la aproximativ jumatate de la nivelul actual de 284 de euro, iar pentru cea de 4-5 ani se diminueaza la circa o treime, de la 299 de euro in prezent.
Pentru celelalte categorii de capacitate cilindrica, incadrate in norma euro 4, sunt propuse modificari similare, cu usoare cresteri, in majoritatea cazurilor, pentru masinile noi, si scaderi semnificative pentru cele mai vechi. Cele mai mari valori ale taxelor sunt la masinile cu motoare de capacitate cilindrica mare. Pentru un motor de 3.001 cmc, cuantumul taxei va scadea de la 4.276 euro in prezent la circa 1.600 de euro.
La categoria euro 3, autoritatile de la Bucuresti propun dublarea taxelor pentru masinile noi. Pentru vechimile pina la un an, taxele cresc de la 536 de euro la 1.100-1.200 de euro la motoarele de 1.400 cmc si de la 612 euro la circa 1.300 de euro pentru cele de 1.600 cmc. La masinile vechi, de 7-8 ani, taxele scad insa cu circa o treime, la aproximativ 660 de euro pentru 1.400 cmc si la circa 760 de euro pentru 1.600 cmc.
Si la masinile care respecta normele euro 2 vor scadea taxele de prima inmatriculare, cu un ritm mai accentuat la cele de 11-12 ani si in cuantum mai mic la masinile vechi de 7-8 ani. Pentru o masina de 11-12 ani cu motor de 1.400 cmc, taxa scade de la 2.604 euro la circa 1.780 euro, in timp ce pentru vechimea de 7-8 ani scaderea este de circa 100 de euro, la aproximativ 2.500 de euro.
Formula genereaza niveluri ale taxei in evolutie similara si la celelalte categorii de poluare, cu reduceri mai accentuate la masinile mai vechi.
Printre modificari se numara si definirea expresa a masinilor pentru care nu se plateste taxa, cum ar fi ambulantele, vehiculele pentru constructii sau cele cu macara, precum si cele echipate pentru transportul persoanelor cu handicap, care poseda permis de conducere, pentru un automobil odata la cinci ani.
Totodata, taxa va fi redusa cu 50% pentru motoarele diesel echipate cu filtru de particule, instalatie care reduce emisiile poluante.
Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se va plati taxa de prima inmatriculare.
Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca a semnat si a trimis, luni, o scrisoare catre comisarul european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, privind modificarile la taxa auto, si a convenit cu reprezentantii Comisiei ca actul normativ sa fie introdus in Parlament dupa acordul CE.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul anului si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului. Comisia Europeana a anuntat ca va initia procedura legala impotriva Romaniei in cazul taxei pentru prima inmatriculare, considerind ca masura nu respecta normele europene, in pofida discutiilor intensive purtate cu autoritatile romane.
Comisia a solicitat Romaniei, intr-o scrisoare de notificare transmisa in luna martie in cadrul procedurii de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare), modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentind ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Mediafax
Aceasta postare a fost editata de aztec: 29 mai 2007 - 07:33
#624
Scris 29 mai 2007 - 07:48
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#625
Scris 29 mai 2007 - 07:54
Este vorba doar de mentalitatea si modalitatea celor care fac legi in romania..
Sunt convins ca daca nu era comisia europeana erau in stare sa ne impoziteze si aerul pe care sa-l respiram.. si puneau impozit si cand expiram,, ca doar nu puteam sa ne tinem rasuflarea...
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi