Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Cauciucuri - partea a 2-a


  • Please log in to reply
1497 replies to this topic

#1001 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 11 martie 2014 - 03:18

is numa bune, ca la masini si la gume la fel cu cat is mai vechi is mai bune, pot sa fie si sh daca mai au viata in ele 


  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#1002 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 04:04

is numa bune, ca la masini si la gume la fel cu cat is mai vechi is mai bune, pot sa fie si sh daca mai au viata in ele 


Glumetule. Stiu ca anvelopele de iarna trebuie schimbate cam la 3 ani, optim, indiferent cata carne au pe ele, asta am invatat pe pielea mea. Acum, la alea de vara, nu stiu daca se aplica acelasi criteriu. Cam 3 ani au din cate imi aduc aminte anvelopele de vara acum, deci foarte vechi n-ar fi, dar se vede materialul imbatranit.

Citeam azi review-uri pe net la Dunlop si se plangeau unii ca la 4600 mile sunt deja tocite 75%. Acum stiu ca daca mergi ca nebunu termini gumele imediat, dar totusi, se plang cam multi ca se duc asa repede gumele alea.
  • 0

#1003 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 11 martie 2014 - 04:10

daca le lai is tu sa se invecheasca bine mai intai pe urma nu au sa se duca asa repede 


  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#1004 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 11 martie 2014 - 04:18

o guma buna tine si 4-5 ani fara pb.

depinde totusi si de utilizare, si de calitatea anvelopei, si de pastrarea peste vara, etc.

daca faci 2-3000km pe sezon de iarna, si le intretii corespunzator, nu cred ca le arunci dupa 3 ani.

 

iar gume care se duc in 10.000... ori esti animal, ori... e o mega carpa anvelopa.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1005 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 04:23

Toate gumele de iarna le-am pastrat la intuneric, uneori in pod la tara la munte, alteori intr-un beci la cineva, etc. Cu toate astea, diversele gume avute (Vredestein, Bridgestone acum de vara) s-au ales cu crapaturi firave. Gumele cumparate sunt destul de ok, parerea mea, nu pocnitori ieftine, criteriul de achizitie a fost performanta.

Cum spuneam, cele de vara acum sunt Bridgestone Turanza ER300, destul de crapate, desi le-am pastrat in conditii ok dupa mine.
  • 0

#1006 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 11 martie 2014 - 04:51

In experienta mea, cele de iarna maxim 3 ani chiar daca profilul e aproape ca si nou, iar cele de vara duc lejer 5 ani - evident cu conditia sa nu se uzeze prea mult.


  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1007 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 05:02

In ultimele saptamani de folosire a anvelopelor de vara, imi intra cam des ESP-ul in functiune. Aderenta proasta ma gandesc. La acelasi stil de mers si in conditii similare (nu polei, nisip etc) cu cele de iarna, nu intra deloc.
  • 0

#1008 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 11 martie 2014 - 05:09

Daca dai de-o sursa interesanta, zi-mi si mie. Si eu sunt in cautari.

ALe mele Bridgestone-uri si-au facut datoria cu varf si indesat...e timpul sa le scot la pensie. Au 5 ani si 100k km (bine, alternati cu km facuti iarna, deci, hai sa zicem un 70% cu alea de vara).


  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#1009 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 05:28

Te anunt. Ele mai au carne pe ele, dar fiind crapate, mi-e frica sa plec in concedii pe afara cu ele. Cred ca le pun in curand si le mai folosesc vreo luna, pana reusesc sa cumpar altele.
  • 0

#1010 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 05:42

In ultimele saptamani de folosire a anvelopelor de vara, imi intra cam des ESP-ul in functiune. Aderenta proasta ma gandesc. La acelasi stil de mers si in conditii similare (nu polei, nisip etc) cu cele de iarna, nu intra deloc.

 

...presupun ca ai dieselache de 1.9, Octavia...asadar, ciudat tare cu ESP-ul in conditiile date de catre tine...

Ai fost la carting, stabilesti recorduri de pista? :)


  • 1

#1011 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 05:49

...presupun ca ai dieselache de 1.9, Octavia...asadar, ciudat tare cu ESP-ul in conditiile date de catre tine...
Ai fost la carting, stabilesti recorduri de pista? :)


Intotdeauna pe final de viata al unui cauciuc am acest comportament. Cand sunt noi, merg impecabil, cand incep sa aiba un comportament de genul le schimb. Tin minte ca la un set, nu mai stiu daca la asta, imi intra ESP-ul/ABS-ul ceva in bord si cand luam un sens giratoriu de langa casa. Deci merg pe acolo foarte des si stilul de condus e acelasi.
  • 0

#1012 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 06:19

...sa-ti intre ABS-ul, sa zicem, dar ESP-ul...fara omat, nisip, noroi...

Doar daca o pui pe doua- trei roti...in giratorii...:)

Ai scris ca-s destul de crapate cauciucurile... Cati ani au, fiindca in 5 ani nu prea ar trebui sa fie...


  • 0

#1013 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 08:20

Au 3 sau maxim 4 ani, nu mai mult. Nu stiu exact care intra, ABS sau ESP, doar am observat ca in sensul giratoriu mi se aprinde ceva galben in bord insa am preferat sa fiu atent la drum in curba, decat la indicatoarele de pe bord.
  • 0

#1014 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 08:24

...cand mai mergi la intalniri, roaga pe cineva sa-ti explice cum realizezi de-i ABS-ul, fara a te uita la martori...:)


  • 1

#1015 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 08:50

Profesore... ABS-ul stiu ca intra in functiune la franare, ceea ce la mine nu e cazul. Dimpotriva, o calc.... deci indeed, este ESP si nu ABS.
  • 0

#1016 Diesel

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Cluj-Napoca

Scris 11 martie 2014 - 09:10

Cu ce viteza intri in acel sens giratoriu incat sa crezi ca iti lucreaza ESP-ul?

 

OK, iti clipeste ledul galben de ESP, dar acest lucru se poate intampla si in linie dreapta daca suprafata drumului e alunecoasa si la accelerare rotile pierd aderenta...Atunci de fapt lucreaza ASR-ul dar dat fiind faptul ca la optiunea de ESP nu mai ai led de ASR in bord, ai putea crede ca iti lucreaza ESP.

 

ESP ti-ar lucra doar daca ai aborda sensul giratoriu respectiv cu o viteza care sa ii dea masinii un efect supravirator (specific masinilor cu tractiunea fata).

 

 

In alta ordine de idei, un ciclu de viata (începând cu anul fabricatiei) de 5-6 ani pentru o anvelopa de vara/iarna e unul foarte normal.

 

Sa schimbi o anvelopa la 3 ani, inseamna ori exces de zel in a cumpara consumabile, ori o uzura fizica foarte mare datorita a n factori (rulaj, exploatare etc).


  • 1

#1017 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 09:14

Au 3 sau maxim 4 ani, nu mai mult. Nu stiu exact care intra, ABS sau ESP, doar am observat ca in sensul giratoriu mi se aprinde ceva galben in bord insa am preferat sa fiu atent la drum in curba, decat la indicatoarele de pe bord.

 

...aha...asa-mi placi, hotarandu-te...:) .

 

Faptul ca le-ai lasat in pod, nu-i in regula, mai ales daca-i tabla sus...

In beci, iarasi nu-i bine, printre butoaie cu vin, palinca...alunecam noi, dar nu cauciucurile, plus ca din beci sa nu fi luat altele.

Nu-ti mai face fata octavia, trebuie s-o schimbi cu ceva sport... :)

 

Glumesc,dar sa fie crapate in 3-4 ani, nu-i gluma...


  • 0

#1018 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 09:17

Scenariul este urmatorul: plec de la stop (cand sunt primul) accelerand si nu asteptand ziua de maine ca altii, in sensul giratoriu care urmeaza sunt intr-a doua si nu o menajez, undeva la 50-60 km/h.

Fix acelasi model de anvelope i s-au tocit unui prieten intr-un an de zile, dar el merge mult mai tare decat mine. La mine nu-s tocite, dar nu prea mai au aderenta. Poate cele de vara le poti folosi in siguranta 5 ani, dar cele de iarna in mod cert nu!

In beci am tinut un set de anvelope de iarna, pe alea din cate stiu e indicat sa le tii la intuneric si racoare! Cele de vara, oriunde le-ai pastra e frig, nu te apuci acum sa faci caldura pentru niste anvelope :)

In alta ordine de idei, ce risc cu el asa cu acele crapaturi? Sa faca poc?

Aceasta postare a fost editata de kng: 11 martie 2014 - 09:21

  • 0

#1019 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 11 martie 2014 - 09:41

...

ESP ti-ar lucra doar daca ai aborda sensul giratoriu respectiv cu o viteza care sa ii dea masinii un efect supravirator (specific masinilor cu tractiunea fata).

 

...

 

Si tractiunea spate ce fel de efect are?

 

Iar 5-6 ani gumele de iarna cred sper ca glumesti.


  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#1020 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 09:55

....

In alta ordine de idei, ce risc cu el asa cu acele crapaturi? Sa faca poc?

 

...trebuie sa pui niste poze ,,macro'' sa vedem crapaturile, sa estimam perioada pana la poc. 

 

Legat de ESP, senzorii de care se foloseste, poate declansa martorul, intra pentru scurt timp si fara pierderea  aderentei, mai ales in giratorii luate cu viteza....,,schimbari de greutate''...

,,diferențele de viteză de rotație între roțile față și spate precum și deplasarea șasiului în lateral față de traiectoria impusă de sistemul de direcție. Reacția ESP este foarte promptă, de ordinul milisecundelor.''

 

In traducere libera ...si schimbari bruste de directie...chiar fara pierderea aderentei, adica nu-i musai de la aderenta scazuta a  cauciucurilor...



Forestere, lasa omul...supravirarea este intalnita doar la ,,,MASINI'' :)


  • 0

#1021 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 09:57

In teorie ai dreptate. In practica, abordez sensul ala giratoriu cu aceeasi viteza si aceleasi manevre de foarte multi ani. Iar comportamentul cu ESP-ul este relativ recent. Ma rog, era, cand aveam anvelopele alea. Repet, cum le-am schimbat pe cele de vara cu cele de iarna nu se mai aprinde ESP-ul acolo.
  • 0

#1022 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 11 martie 2014 - 10:09

...si-n practica, mai ales cu supermasini ca Skoda, respectiv Octavia...:)


  • 1

#1023 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 11 martie 2014 - 10:12

Nu am zis niciodata ca e supermasina.
  • 0

#1024 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 11 martie 2014 - 10:48

eu le-am tinut aproape 6 sezoane, alea de iarna, la un rulaj intre 7-8000km/sezon.

ultima iarna precum am zis, am cam tras-o pe cur, dar pb a fost uzura la ele si nu alti factori.

si nu, nu erau slickuri inca. erau uzate pana la semn doar.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1025 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 11 martie 2014 - 11:50

kng-esti pe ignore la mine,dar incerc sa fiu impartial....Afirmi ca sunt gume luate pe criteriu de performanta si nu gunoaie,atunci de ce sunt crapate dupa uzura putina? :PApoi de unde va rezulta ca anvelopele tin 3 ani,daca TUV si DEKRA spun altceva?Orice anvelopa are si semn de limita de uzura.Apoi cred ca e hazardat sa afirmi ca Octavia de 101 cai simte diferentele la anvelope,personal nu stiu daca ar simti ceva in vreun regim de turatie macar...Ca sa duci in limite o anvelopa trebuie ca acele calitati dinamice ale masinii sa o poata exploata spre limita...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi