Salt la continut


rares_dan

Inregistrat la: 12 mai 2003
Offline Ultimul click: apr 15 2019 06:10
-----

#1057902707 Seat Ateca

Posted by rares_dan on 16 februarie 2018 - 07:46

Ia in calcul ca acel incalzitor necesita mentenanta. Minim anual de preferat inaintea sezonului rece. Curatat bujie, site, ... . Altfel sciate fum in primele minute de functionare, da rateuri, ... .
  • 2


#1057902585 Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline

Posted by rares_dan on 01 februarie 2018 - 08:44

Peste 4 ani va fi plina piata de Tiguanuri cu dotari foarte bune, toate TDI cu 4x4, multe cu DSG aduse de afara. Iar cumparatorul de sh va lua o astfel de masina cu 200k km(reali sau nu e alta diacutie) in detrimentul unui Ateca benzinar cu 4x2 si dotari inferioare. Ateca-ul tau va fi la felde vandabil ca si Koleoaul meu. Asta daca nu vrei sa-l dai 1/3 din pretul de achizitie.
Pana si masina careia ii eate dedicat topicul asta va avea probleme in a se da la un pret corect in marea de sh-uri "de duminica, tinute in garaj" aduse de afara
  • 1


#1057902429 Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline

Posted by rares_dan on 21 ianuarie 2018 - 05:29

Pretul autovehiculelor(autoturisme, utilitare, camioane) a crescut an de an incepand din 2009-2010 incoace. Cu 1-2%/an. In perioada reducerilor ocazionate de rabla(mai - septembrie) la modelele care intra in program cresterea aceasta se reduce insa ea exista fara echivoc. O spune unul care de vreo 8 ani cumpara un anumut numar de bucati(aceleasi modele, motorizari, configuratii) din toate categiriile enuntate mai sus. La unele, cresterea anuala pare nesemnificativa insa daca iau ca an de start 2010 si compar cu ce este acum rezulta cel putin o crestere de 10% in conditiile in care singura modificare este trecerea de la E5 la E6. La camioane am model care in 3 ani s-a scumpit cu 15% si nici macar nu este ceva de volum ca sa pui cresterea pe seama cererii.
Pe de alta parte producatorii de subansamble lucreaza in mare pe aceiasi bani(cel putin cei cu care sunt eu in contact), nici vorba de cresteri medii de macar 1% pe an. Si la capitolul piese de schimb eu observ chiar o usoara scadere pe intervalul asta.
In consecinta ori producatorii lucreaza cu marje mai mari de profit ori utilizeaza banii in plus pentru R&D(ca tot a inceput o febra a motorizarilor alternative cu electricul in prim plan asta inclusiv pe segmentul de camioane).
  • 1


#1057901781 Jurnal de Bord: Mercedes-AMG C43 4Matic

Posted by rares_dan on 15 septembrie 2017 - 08:43

Faina masina... . Sa te bucuri cat de mult de ea.

Aproape toate masinile noi luate erau cu presiunea de transport. Adica cu vreo 20% mai mare decat cea normala. Si cand le atrageam preventiv atentia referitor la presiune mi le dadeau aiurea. Concluzia: pe ei ii intereseaza sa dezlipeasca protectiile si sa ti-o dea curata, de restul trebuie sa te ocupi tu.
  • 1


#1057901540 Jurnal de Bord: Mercedes-AMG C43 4Matic

Posted by rares_dan on 17 august 2017 - 12:37

[...]In alta ordine de idei, ce naiba ii fac la RAR? Zicea dealer-ul ca se opreste la Pitesti, pentru formalitatile RAR, care sunt alea?[...]

Daca masina nu are omologare tip(nu s-au vandut un anumit numar de masini intr-o perioada de timp) trebuie sa i se faca omologare individuala, pe baza certificatului de conformitate emis de producator si a prezentei fizice a masinii, in vederea emiterii cartii de identitate.
Treaba specifica masinilor exotice ca a ta sau a celor proaspat lansate ori care sufera de-a lungul vietii diverse modificari gen nou motorizari & stuff.
  • 1


#1057901367 Jurnal de Bord: Mercedes-AMG C43 4Matic

Posted by rares_dan on 23 iunie 2017 - 05:46

Dupa ce au toate documentele(carte, fisa vizata) in maxim 10 zile ai actele. Cel putin asta s-a intamplat in cazul meu la ultimele 2 masini luate pe leasing luna trecuta, in termenul asta fiind incluse si 2 zile suplimentare cat a durat trimiterea numerelor si taloanelor de la B la CJ.
Ca fapt divers masini inmatriculate direct pe firma cu acte depuse luni dimineata la ghiseu in CJ azi mi-au sosit ptin posta taloanele.
Acum dureaza mai putin ca si anul trecut canf se mai pierdea o saptamana la ANAF cu calculul si achitarea taxei.
  • 1


#1057898956 Freezone 12

Posted by rares_dan on 07 septembrie 2015 - 06:54

O Valtra Silver am pusa pe Accent de aproape 4 ani pe Accent-ul(diesel) pe care il foloseste acum soacra-mea. Cu o medie de sub 10k km/an si perioade lungi de nefolosinta(1-2 saptamani fara ca masina sa fie pornita) inca se tine. Daca trece si de iarna asta ma declar extrem de multumit. Nici nu a costat foarte mult, in jur de 100 euro.
  • 1


#1057898869 Freezone 12

Posted by rares_dan on 26 august 2015 - 10:09

N-ai inteles nimic...
  • 1


#1057898715 Excursii cu rulota, cortul si alte acareturi

Posted by rares_dan on 15 august 2015 - 03:36

De ceva vreme chochetez cu ideea de a cumpara un camper si a iesi in lume 7-8 luni pe an prin Europa si partile accesibile din Africa(pentru moment aici a ramas doar Marocul).
Insa ma lovesc ca si @mol de confortul jumatatii iar acum devine presanta si varsta copilului. Deci usor usor totul se transforma intr-o idee romantica care poate se va pune in practica peste 17 ani.

Rulota avem in garaj, o socrului, luata acum vreo 30 de ani de noua si folosita la 2 concedii in tara si un tur al Europei de Est pe vremea lui Ceasca. Este pusa la conservare asa ca arata ca noua. Singurul lucru de care are nevoie este un nou wc ecologic si la iesiri in tara este arhisuficienta. Utilaj capabil sa o duca este(i-am pus Koleosului carlig imediat dupa cumparare pe ideea ca iesim cu rulota) dar din nou confortul isi spune cuvantul... .
  • 1


#1057898680 best buy pentru mine - masina noua 13.000 euro

Posted by rares_dan on 13 august 2015 - 04:37

O alegere cerebrala pentru o masina de familie daca este sa ne raportam la pretul de achizitie si imaginea masinii/marcii. Nu este grozav de puternica sau cu un cumplu senzational insa pentru utilizare loco si 1-2 drumuri mai lungi pe an merge fara probleme. 


  • 1


#554410 Autostrazile din Romania

Posted by rares_dan on 28 aprilie 2014 - 06:55

Nu are nimic inafara faptului ca te lipsesti de mai bine de 200 km de autostrada. Si ai mai multe sectoare de drum anevoioase. Una peste alta ca sa te apropii cat de cat de timpul facut pe Valea Oltului risti mult mai mult.
  • 1


#537903 starea drumurilor nationale

Posted by rares_dan on 18 iulie 2013 - 04:45

Si la Brasov pe centura e santier. Se fac 2 poduri la intersectiile cu DN13(Tg. Mures) si DN11(Bacau). Nu vreti sa stiti cum se circula.

La Sebes nu mai functioneza de mult semafoarele alea tampite din intersectia dintre DN1 cu DN7. Acum buba mare e la giratoriul din centru cum iesi/intrii pe sensurile unice.

 

@ska, prietenul tau sa se lase de sofat. Daca ai masina sau mergi(ca nu e nevoie sa ai sute de cai sub cur) nu ai cum sa nu fii mai rapid pe VO comparativ cu VP. Ai 130 km de autostrada pe care ii faci in sub o ora. Pe dincolo singurul sector cu adevarat rapid este Campina - Ploiesti(cu tot cu centura). In rest si sa vrei sa mergi nu poti ca e plin de politie atat prin statiuni cat si prin satele pana in Otopeni.


  • 1


#535576 Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline

Posted by rares_dan on 01 iulie 2013 - 01:54

Si io mi-as lua Duster, diesel, dar la alt pret, [...]

 

Saptamana trecuta in urma unui prim contact am primit un pret net de 13.5k euro(16.8k brut) la "Laureate, motorizare diesel 1.5 dCi 110 CP 4X4 + vopsea metalizata + pack premium". Cel mai scump Duster ce se poate cumpara la noi in prezent. Probabil mai scot 3-400 euro in urma unor discutii mai "avansate". La pretul asta si sa nu iti dea garantie tot este o afacere grozava pentru o astfel de masina.


  • 2


#528061 Pas Cu Pas ... Cumparare Masina din Belgia si Germania - partea a II-a

Posted by rares_dan on 27 martie 2013 - 08:12

Povestea este foarte simpla: omul tau merge cumpara masina lasand garantia ceruta, vine acasa si inmatriculeaza masina dupa care ii trimite aluia copie dupa CI/talon pentru recuperare euroilor. Are de platit aici RAR-ul vreo 500 de lei, timbrul de mediu calculat de cei de la finante(dupa CI emisa de RAR si CI/talonul nemtesc de unde ei o sa ia data primei inmatriculari) si restul de taxe pentru inmatriculare(5x lei la primarie, 3x lei la CEC si numerele la politie).

 

Nu are de platit nimic altceva. La o eventuala revanzare in tara factura emisa va fi conform legii, cu TVA care va trebui platit de vanzator respectiv dedus de cumparator.

 

P.S. Neamtul ii cere acea garantie deoarece suma este mare si vrea sa aiba garantia ca tranzactia va fi inregistrata legal la noi prin declaratia 390(VIES). In caz contrar, acesta poate avea probleme la un eventual control mai amanuntit al fiscului german, putand ajunge pana la a fi obligat la plata TVA-ului.


  • 1